HCL.HR

"Asimetrijski gaming"

  • 4 Odgovora
  • 2121 Hitova
*

Wyzard

  • Administrator
  • *******
  • 16146
    • HCL.hr
"Asimetrijski gaming"
« : 19. Lipanj, 2012., 19:47 »
Asymetric gaming je termin/koncept koji je nekako zaživio nakon ovogodišnjeg E3 sajma i čini se kako bi mogao postati trend nove generacije konzola. Riječ je o ideji da se jednom igrom upravlja na više načina - odnosno na više ekrana, čime se može postići to da jedna igra većem broju igrača pruža sasvim drugačija "iskustva". Primjerice, u Rayman Legendsu jedan igrač manipulira okolišem pomoću touchscreen kontrolera, dok drugi prolaze tim okolišem.

Predvodnik ideje je ponajprije Nintendo sa svojom Wii U konzolom, no jasno je da i Sony i Microsoft imaju svoje vizije asymetric gaminga. Sony na sličan način planira iskoristiti PS Vitu, pa iako zasad još ništa konkretno nije predstavljeno na tom području, navode kako ćemo više o tome čuti uskoro te da su u samom startu u prednosti nad Nintendom jer njihovo rješenje ima zasebnu procesorsku moć, dok je Wii U kontroler limitiran ovisnošću o samoj konzoli. Microsoft ima svoj Smart Glass koji također tek treba pokazati konkretnu namijenu u igrama. No prednost mu je što za razliku od Nintenda i Sonya nije vezan isključivo za jedan uređaj već će se u određenom smislu moći koristiti gotovo svim Android / Windows Phone / iOS uređajima.

Wii U praktički već spada u novu generaciju, Vita je tek izašla, a PS3 neće trajati još deset godina, dok je Smart Glass najavljen dosta kasno obzirom da je "tabletizacija" počela još prije par godina, a Xbox je također u drugoj polovici svog životnog vijeka. Samim time, moglo bi se reći da bi asymetric gaming mogao biti trend nove generacije, baš kao što je u ovoj bio motion gaming.

Kakvi su vaši stavovi o tome? Potrebno - nepotrebno? Može li dodatni "kontroler" obogatiti igre i donijeti nešto inovativno? Ili je sve to gnjavaža i radije biste da nove konzole budu samo hardverski jače, a idejno identične trenutnima?

Odg: "Asimetrijski gaming"
« Odgovori #1 : 19. Lipanj, 2012., 20:04 »
A ono. Ne znam.
Problem je što će implementacije ostati čisto u GIMIK domeni. ;(

Nitko neće ići raditi AAA naslov za koji ti osim WiiU-a treba i četiri Wiimotea, jel.
Ili iPhone. Ili nešto takvo.

Ideja možda čak i ima nekog potencijala, ali imao je i Wii, pa kroz cijelu generaciju nismo dočekali najlogičniju igru za takav hardver - nekakvo mačevanje. Star Wars ili nešto.
Mislim, bilo ih je, ali sve je bilo čisti prosjek u najbolju ruku.

A ovo što je Nintendo prikazao na E3-ju je... katastrofalno nezanimljivo.
Igraš golf, WiiU "tablet" ostaviš na podu i vidiš si lopticu dolje. VAU. Za to nam je uistinu potrebna nova generacija.
Bleh.

Uostalom, nije li rečeno da će WiiU kontroler moći služiti i kao primarni prikaz ako netko, recimo, gleda TV?
Ne znači li to da na tom drugom ekranu ni ne može biti ništa bitno za gameplay?

Nabijem takve inovacije.

*

Ementaler

  • Administrator
  • *********
  • 38936
  • Embrace the mountain
    • HCL.hr
Odg: "Asimetrijski gaming"
« Odgovori #2 : 20. Lipanj, 2012., 08:32 »
A ono. Ne znam.
Problem je što će implementacije ostati čisto u GIMIK domeni. ;(

Prema onim demoima za Wii U ne čini se baš tako, koncept nekih demonstriranih igara vrti se baš oko te ideje asimetričnog gameplaya pa nije baš "gimiky". Ali da - opet su to mini-igre i to first-party. Ali taj cijeli konpcet vidim kao nadogradnju na ideju split-screena. Jer osnovna ideja kod nekih od tih demoa je bila uglavnom u tome što igrač koji igra na Wii U Gamepadu može sakriti što radi od ostalih - primjerice ostali ga traže Wiimoteovima, on gleda akciju iz druge perspektive na manjem ekranu - a ovi ne vide gdje se on nalazi. Tako neke ideje. Dobro, može Wii U Gamepad zbog raznih senzora i mogućnosti biti iskorišten na kreativnije načine od običnog kontrolera u kombinaciji s tom "split-screen" idejom...

I inače, taj asimetrični gameplay... u Super Mario Galaxyu 1 i 2 je bio prisutan već ako malo razmisliš - drugi igrač nije bio Luigi ili nešto, samo je pomagao Mariu s Wii Moteom. I tu je već vidljiv po meni najveći problem te ideje asimetrije u gameplayu - kako napraviti da je svima podjednako zabavno? Jer, primjerice ovo u Super Mario Galaxyu je bilo ubitačno dosadno ako si drugi igrač.

Ideja možda čak i ima nekog potencijala, ali imao je i Wii, pa kroz cijelu generaciju nismo dočekali najlogičniju igru za takav hardver - nekakvo mačevanje. Star Wars ili nešto.
Mislim, bilo ih je, ali sve je bilo čisti prosjek u najbolju ruku.

Istina... imali smo Red Steel 2 i Skyward Sword doduše. I mačevanje u Wii Sports Resort. Jej, 3 igre.

A ovo što je Nintendo prikazao na E3-ju je... katastrofalno nezanimljivo.
Igraš golf, WiiU "tablet" ostaviš na podu i vidiš si lopticu dolje. VAU. Za to nam je uistinu potrebna nova generacija.
Bleh.

Ne vidiš to čisto kao demonstraciju tehnologije? Kao prikaz opširnosti primjene tehnologije koju su zbuskali u taj kontroler? :(

Uostalom, nije li rečeno da će WiiU kontroler moći služiti i kao primarni prikaz ako netko, recimo, gleda TV?
Ne znači li to da na tom drugom ekranu ni ne može biti ništa bitno za gameplay?

Da, to mu je jedna od glavnih funkcija - cijeli koncpt Wii U Gamepada je nastao od te ideje, čitao sam u nekom intervjuu. Vjerojatno neće sve igre podržavati tu funkciju prebacivanja igre s TV-a na Gamepad, ili će pak smjernice za dizajn igara za Wii U biti takve da se moraju raditi duple kontrole za svaku igru - jedna bez korištenja touchscreena i jedna sa. S time da bi to dupliranje kontrola čak imalo i smisla zbog Wii U Pro kontrolera koji nema nikakav ekran.

Primjerice, u Rayman Legendsu jedan igrač manipulira okolišem pomoću touchscreen kontrolera, dok drugi prolaze tim okolišem.

Evo, to. Ja bi puno radije prolazio tim okolišem nego manipulirao njime. Ovo drugo je dosadno.
 
Sony na sličan način planira iskoristiti PS Vitu, pa iako zasad još ništa konkretno nije predstavljeno na tom području, navode kako ćemo više o tome čuti uskoro te da su u samom startu u prednosti nad Nintendom jer njihovo rješenje ima zasebnu procesorsku moć, dok je Wii U kontroler limitiran ovisnošću o samoj konzoli.

Nije to nikakva prednost kad je Wii U Gamepad posebno stvoren da savršeno streama sadržaj - posebnu kombinaciju hardvera i softvera koristi da bi takav sustav radio savršeno jer je to osnova cijele platforme. Vita i PS3 mogu to probat samo oponašati, ali rekao bih da sigurno nikad neće biti baš tako dobro. Osim toga, Vita kao uređaj nije toliko ugodna za držati kao klasični kontroler za kućnu konzolu - ima malene gljive, a nedostaju joj i svi dugmići poput L2 i R2.

Microsoft ima svoj Smart Glass koji također tek treba pokazati konkretnu namijenu u igrama. No prednost mu je što za razliku od Nintenda i Sonya nije vezan isključivo za jedan uređaj već će se u određenom smislu moći koristiti gotovo svim Android / Windows Phone / iOS uređajima.

To da podržava razne uređaje mi isto nije neka prednost nad Wii U-om, ne u smislu gaminga... jer ono, imamo samo dvije ruke.

EJ DOBRA TEMA WYZARDE :O
« Zadnja izmjena: 20. Lipanj, 2012., 09:06 Ementaler »

Odg: "Asimetrijski gaming"
« Odgovori #3 : 20. Lipanj, 2012., 16:39 »
Pa zašto ne? Ovakve inovacije će pronaći svoju publiku, vjerujem. Igre kako kažu potiču kreativnost pa ovaj koncept kao sa Raymanom je još dodatno to. Onaj koncept sudjelovanja više igrača kao na Super Mario Galaxyju je stvarno dosadan ali ovakva ideja kao sa Raymanom na Wii U će privući mladu individuu koja se voli, recimo, na taj naćin kreativno izražavati.

*

Ementaler

  • Administrator
  • *********
  • 38936
  • Embrace the mountain
    • HCL.hr
Odg: "Asimetrijski gaming"
« Odgovori #4 : 28. Lipanj, 2012., 11:01 »
Evo jednog članka usko povezanog uz temu, Digital Foundry o tri tehnologije koje bi trebale omogućiti takvo asimetrično multipalyer iskustvo i o tome što je najbolje smišljeno i izvedeno u tom pogledu. Dakle Wii U protiv PS3/Vita konekcije i Xbox 360 SmartGlassa.

http://www.gamesindustry.biz/articles/digitalfoundry-tech-focus-second-screen-gaming



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9