HCL.HR

Balada mladog hrvatskog game developera

  • 22 Odgovora
  • 2840 Hitova
Balada mladog hrvatskog game developera
« : 07. Prosinac, 2011., 16:15 »
Pozdrav hcl forumaši.
Moje ime Mladen Bošnjak. Dolazim iz sela zvanog Vrhovac pokraj Ozlja i imam 19 godina. Od svoje desete godine izrađujem igre za PC (počeo s q-basicom, završio na CryEngine-u 3). Oduvijek me fascinirala tehnologija iza računala i igri.
San mi je raditi jednog dana u Croteamu ili bilo kojoj drugoj kompaniji koja izrađuje igre.

Tijekom godina sam sam naučio koristiti programe poput Unreal Enginea, ZBrusha, 3dsMax-a, Photoshopa,... Upisao sam Grafički Fakultet u Zagrebu u nadi da ću poboljšati svoje znanje, no čini se da se ovdje pod grafičkim dizajnom smatra samo matematika, kemija i fizika (wtf) :D

Svoju prvu pravu igru započeo sam 2009. kao mali tech demo NeoAxis enginea. Iz tog tech demoa je izrasla moja prva igra koju sam nazvao SickBrick.
Razvio sam cijelu igru sam uz malu pomoć jednog programera iz Kanade i svog gitarista Dodota koji je snimio rifove za soundtrack (bubnjeve smo programirali jer nemamo para za u studiju snimiti).



U 10. mjesecu 2011. izdao sam SickBrick na stranicama poput Desure i GamersGatea te Apple Mac Storea za Windows, Linux i Mac.
Cijena igre je 7.99 USD, znači oko 45kn.
Do sada sam prodao samo 20 primjeraka igre. Što znači da sam više novca potrošio na licencu za engine nego što sam zaradio od prodaje.



Glavni problem kod prodaje mi je promocija.
Do sada su članci o SickBricku bili objavljivani u engleskim, srpskim i talijanskim časopisima.
Kontaktirao sam popularne hrvatske gaming i tech časopise (Vidi, Bug, PcPlay, GamePlay, Enter), no do sada me nitko od njih nije kontaktirao natrag ili napisao neki članak o mojoj igri.

Kad se sjetim koliko je članaka i recenzija bilo za igru UrbanJungle, Poslanik i slične, stvarno mi je čudno kako nikog od njih ne zanima SickBrick.
Nije kao da u Hrvatskoj ima puno game developera koji su uspjeli izdati svoju igru.
Također smatram da je SickBrick prilično dobra igra za rad jednog čovjeka, no o tome prosudite sami. :D
Možda nitko od njih ne provjerava e-mailove, možda da prođem osobno kod svakog od njih u redakciju, stvarno ne znam. Ako imate ideju kako pridobiti njihovu pozornost, slobodno mi napišite.
Znači ako želite biti game developer i raditi indie igre ne očekujte pomoć domaćih časopisa i web stranica.

U daljnjem planu razvitka igre je patch koji će popraviti framerate na mjestima na kojima jače opada i poboljšanje detalja u nekim prostorima u igri.



Također sam planirao nastavak ili neki ambiciozniji projekt, no ne mogu naći vremena zbog obaveza na fakultetu.

Glavna stranica igre:
http://www.indiedb.com/games/sickbrick

SickBrick možete probati putem demoa:
http://www.indiedb.com/games/sickbrick/downloads

Hvala na čitanju i evo za kraj jedan trailer za SickBrick:
<a href="http://youtu.be/cH-jNG8c4AM" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://youtu.be/cH-jNG8c4AM</a>


Pozdrav!

*

Pajko

  • *****
  • 3126
  • REEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Odg: Balada mladog hrvatskog game developera
« Odgovori #1 : 07. Prosinac, 2011., 16:24 »
Eto, krenuo skidati demo. Kul ti izgleda igra, ipak. Što se tiče kontaktiranja časopisa, možda da im jednostavno pošalješ pismo? Poput recimo Next Levelu na mail za pisma i tako se ispromoviraš? Ili recimo da ideš na sve hrvatske gaming forume. Plus, grafika ti je perfektni eye candy.

Nadam se da ću jednog dana biti kao i ti, doduše, ja svoju igru radim u FPS Creatoru. :hihi: (ajd, imam 13 tek ;()
P.S. Napisano je velikim tiskanim slovima jer stvarno vičem. Najozbiljnije.

Odg: Balada mladog hrvatskog game developera
« Odgovori #2 : 07. Prosinac, 2011., 16:33 »
Op, gejm divelopment.  :hiha:

Svaka čast na trudu i inicijativi, ono. Znam koliko je to kompleksan posao.
Ali iskreno, igra mi izgleda rendom. ;(

Super je što si više manje sve sam radio, no to se nekako vidi. Izgleda kao poludovršeni kućni projekt kakvih je na tisuće na netu.
Znam da ne gledaš istim očima nešto što si sam radio, ali zamisli sad da vidiš takav trailer za igru na netu. Bi li ti dao 50 kn za nju? Iskreno?
Malo keptn obvious, ali ako nisi već, aktiviraj se malo na ModDB-u; mislim da ti je to najbolji potez koji sad možeš učiniti.
Navikneš se na timski rad, učiš od drugih, a i ako napravite nešto dobro, nećeš imati problema s promocijom jer je ModDB dosta velika zajednica.

pajko, okani se tog smeća.  :hiha:
Baci se na Unity 3D. Možda će ti biti malo konfuzno i teško u početku, ali ako stvarno želiš, potrudiš se i kreneš učiti Unity (savršen entry level game engine), do faksa radiš čuda. ČUDA!

*

Pajko

  • *****
  • 3126
  • REEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Odg: Balada mladog hrvatskog game developera
« Odgovori #3 : 07. Prosinac, 2011., 16:35 »
Dobro, iksi. Nažalost, upola sam FPSC projekta pa ću se na Unity prebaciti sljedeće ljeto. :hug
P.S. Napisano je velikim tiskanim slovima jer stvarno vičem. Najozbiljnije.

*

Ementaler

  • Administrator
  • *********
  • 39474
  • Embrace the mountain
    • HCL.hr
Odg: Balada mladog hrvatskog game developera
« Odgovori #4 : 07. Prosinac, 2011., 16:55 »
Znači ako želite biti game developer i raditi indie igre ne očekujte pomoć domaćih časopisa i web stranica.

Ma vidi ga!  :hiha2: A ja ti uredno odgovorio još prije kad si me prvi put kontaktirao, probao i organizirati da se napiše nešto, ali na kraju se svelo sve na linkanje na Facebook page. Šalim se, naravno, kužim šta hoćeš reć i znam koliko je zeznuto izpromovirati igru tako, valjda je i taj link na Fejsu pomogao koliko-toliko, sjećam se da je bilo par lajkova i ponešto komentara. Valjda stignemo i kakvu vijest barem napisat o igri, za recenziju stvarno sumnjam da će biti vremena. Sretno uglavnom  :piva:

*

snowblind

  • Moderator
  • ******
  • 9011
Odg: Balada mladog hrvatskog game developera
« Odgovori #5 : 07. Prosinac, 2011., 17:11 »
Dobrodošao i svaka čast što si se bacio na takav posao. Da ne citiram iksija slažem se sa svime što je rekao, pogotovo za ModDB ako već nisi registiran tamo. Nego zašto si se odlučio licencirati NeoAxis?

Odg: Balada mladog hrvatskog game developera
« Odgovori #6 : 07. Prosinac, 2011., 19:51 »
Pa smatram da je NeoAxis prilično intuitivan i snažan engine, al da, čujem da je Unity bolji pa ću probat malo i to.
Ne znam dal ste primjetili ali ovi svi linkovi u prvom postu su na IndieDB (sister site od ModDB).
@Ixy  Znam da je igra prilično generična, al šta je tu je. Mislim da ću srezat cijenu u pola nakon prvog patcha. Također kanim tada submittat SickBrick na steam pa da vidim dal će uspjet.
@ementaler, sorry kaj je tekst oštar prema web siteovima i časopisima, al evo kontaktira me ekipa iz Vidi-a tak da se čini da je tekst uspio u svojoj nakani :D

@pajko, ja sam počeo s 3DRad engineom. Ne pitaj. Biraj neki boji engine, čitaj fuckin' tutoriale i uživaj.
« Zadnja izmjena: 07. Prosinac, 2011., 19:53 Mladen Bošnjak »

*

snowblind

  • Moderator
  • ******
  • 9011
Odg: Balada mladog hrvatskog game developera
« Odgovori #7 : 07. Prosinac, 2011., 23:28 »
Pitam zato što si napisao da si radio s UE pa mi čudno da recimo nisi išao na UDK ili kako se već zove. Alati su besplatni sve dok ti profit (ako ideš zaradit nešt jel) ne pređe preko 20000 dolara il tak nešt pa tek onda plaćaš licencu.

Odg: Balada mladog hrvatskog game developera
« Odgovori #8 : 07. Prosinac, 2011., 23:38 »
Radio sam ja sa svakakvim engineima ali se držim modeliranja, teksturiranja, animacija i ostalog, pa mi je NeoAxis bio najbolji u smislu rapid prototypinga i jednostavno oživljavanja svega s minimalno koda. A kaj se tiče UDK, da, plaćaš od svake prodaje 30% Epicu, još 30% (minimalno) game distribution siteu i tako. Isto s CryEngineom. I još ak prođeš profit plaćaš cijeli engine. To su te njihove cake. Ak radiš freeware igru onda si glavni, niš te ne koči, al kad ju probaš prodat, odma svi beru trećine dok ti niš ne ostane.

Novi update: Navigation-mesh based pathfinding
« Odgovori #9 : 02. Lipanj, 2012., 00:55 »
Novi update: Navigation-mesh based pathfinding

Mukotrpno radim da vam dopičim prvi patch za SickBrick. Evo kaj će bit u njemu.
Prvi od novih featurea je Navigation Mesh Based Pathfinding.

Prije su vaši robotski neprijatelji u SickBricku išli po predodređenim točkama u mapi (u stilu starijih igri 2005. pa na starije)

Ovdje je slika starog sustava unutar našeg pouzdanog NeoAxis map editora:



Taj stari sistem je izazivao ogroman pad frameratea pa sam morao smanjiti broj protivnika po levelu.

Ali sada vam donosim Navigation Mesh Based Pathfinding!

Stari sustav je u potpunosti uklonjen i zamijenjen novim.
Neprijatelji sada hodaju po nevidljivom meshu, što znači da mogu izbjegavati prepreke i ne zapeti. Skidajući vaš health znatno više nego prije: D

Ovdje je slika unutar map editora novog sustava:



Ova vrsta pathfindinga se koristi u suvremenim engienima poput UE3 i CryEnginea2\3.

Slušao sam i feedback igrača pa smo sredili nešto u vezi težine igre.
Ne samo da su neprijatelji sada pametniji, nego smo i povećali njihov broj za trećinu.
Dodatne prednosti novog pathfindinga je dramatični framerate increase i puno manje posla s naše strane: D

Bacat ću ovdje još updatea da vidite kaj se događa, nadam se da nije bed što oživljavam ovaj stari topic.

P.S. Imam novu igru u izradi. Horror avantura sa dva protagonista, bla, bla, bit će zakon. http://www.indiedb.com/games/project-lighthouse

Živjeli!
« Zadnja izmjena: 02. Lipanj, 2012., 01:03 Mladen Bošnjak »

Odg: Balada mladog hrvatskog game developera
« Odgovori #10 : 09. Kolovoz, 2012., 15:45 »
Svaka ti čast, igra je odlična  :thumbs: !!! Nadam se da ces prodati što više primjeraka i sretno ti u tome. Pozdrav
Kingston Cartel forever

*

TeraBajt

  • *
  • 51
  • only spenders
Odg: Balada mladog hrvatskog game developera
« Odgovori #11 : 09. Kolovoz, 2012., 16:21 »
igra se cini fora al trailer ti saka
i trebali ste nac nekog ko se bar iole kuzi u bubnjanje da vam radi drum sample jer ovi prijelazi na sneru su vam losi punkurac :))). gitara mi je cak gg
nigga

Odg: Balada mladog hrvatskog game developera
« Odgovori #12 : 14. Kolovoz, 2012., 18:32 »
A radio sam bubnjeve u nekom debilnom programu pa su malo lame. Na igri na kojoj sad radim mi je za zvuk zadužen madafaka iz engleske sa experienceom u radu sa zvukom za igre, tako da sam tu osiguran.

Odg: Balada mladog hrvatskog game developera
« Odgovori #13 : 14. Kolovoz, 2012., 20:27 »
Je li se zna kad je ubisoft konferencija?????  i  šta je sa COD:BO2

*

zg_rider111

  • ****
  • 1636
  • ಠ_ಠ
Odg: Balada mladog hrvatskog game developera
« Odgovori #14 : 14. Kolovoz, 2012., 20:32 »