HCL.HR

Jadikovke i molba za buduce developere

  • 6 Odgovora
  • 4147 Hitova
Jadikovke i molba za buduce developere
« : 23. Kolovoz, 2017., 19:50 »
Nekad sam sanjao o tome da pišem recenzije video igara. Čak sam i nadugo i naširoko tipkao vlastite, na papir. No, sad kad videm na što se svela industrija igara, pokopao sam taj san. I vama ni najmanje ne zavidim. Ja to smeće mogu kupiti, instalirati i pokrenuti sa pristojnim fpsom na default postavkama, ali kad vidim na što to liči, izgubim volju za igranjem u roku 5 minuta. Radije bih da me zapale, siluju i strijeljaju nego igrao igre za koje vi redovito radite recenzije. Kad uzmem u obzir da sam prije dvadeset godina izjavio da cu umrijeti igrajuci se na kompu, onda mi je jasno na sto se sve ovo srozalo i svelo. I ljudi kupuju te igre zbog marketinga, odnosno sajtova poput vašeg. Čitam vas i dalje, nemam ništa protiv vas, valjda jos u meni ima nade da ce netko napraviti neku novu igru kako spada.

No, da ne bi ostalo samo na pametovanju nekog čiče, bez konkretnih primjera, složio sam neka uputstva za developere, koja po meni čine igru dobrom.

1) Igra mora biti optimizirana kao mmo naslov. Dakle, novi strojevi detalji na maks, strojevi stari do deset godina moraju moci vrtjeti na minimum.

2) Krenite polako, bez bombardiranja igraca informacijama. Polagano ucenje osnova kretanja, borbe i mehanike igre.Ni za zivu glavu vise od jednog pop-up prozora na ekranu, i po mogucnosti bez prikaza health barova, municije i svega ostaloga. Na ekranu u startu igre mora biti samo lik i prvi tutorijal prozor.

3) Igrac se mora osjecati posebno. Igre u kojima ste jedan od miliona, ili igre u kojima ste pizza delivery boy nemaju sto traziti u industriji igara. Ukoliko se radi o grupnoj igri, onda se trazi neki elitni status za igraca.

4) Zilion klikova nije pozeljno. Ako ih mora biti puno, onda dajte igri dozu intelekta. Sto vise klikova je potrebno, igra mora biti inteligentnija. Bezumno klikanje nije nikome zabavno.

5) Racunajte da ce vasu igru igrati puno ljudi, od kojih su neki sposobniji ili talentiraniji od drugih. Da se neki ne osjecaju kao govno, morate im pruziti sansu. Dakle, mora postojati bar nekoliko nacina igranja. Npr, netko ceka do zadnjeg trenutka da stisne heal, no neki igraci su stariji ili sporijih refleksa i za njih mora postojati heal over time, kojeg mogu ukljuciti kad zele.

6) Nastojte da igra ima samo jedan input. Ili tipkovnicu ili gamepad ili mis. Nemojte kombinirati. Najbolja solucija bi bila predefinirane postavke za sve troje. Dakle, ako netko zeli, neka bude u mogucnosti igrati cijelu igru samo s misem.

7) Ne mijenjajte osnove. Od pamtivjeka je inventorij bio slovo i na tipkovnici.

8) Igrajte vasu igru. U onom trenutku kad vam dosadi, znaci da je i drugima dosadna i da treba neke izmjene.

9) Omogucite modove ili neki nacin za igrace da naprave izmjene u igri koje zele, bilo kojeg tipa.

10) Igra ne smije tjerati igraca da se osjeca lose. Igra u kojoj igraci zele varati je smece. Igra u kojoj se igrac osjeca losije kako napreduje kroz igru je smece.

11) Ako je moguce, izbacite demo ili shareware. Neposteno je traziti od igraca da plate unaprijed na nevidjeno. Takodjer je neposteno ocekivati da ce oni traziti povrat sredstava, jer znate da vecina nece to uciniti. Uglavnom, igra mora pruziti tutorijal i prolog ili prvi chapter mukte, da se vidi kakva je, prije eventualne kupnje.

12) Igra mora imati pocetak i sredinu i kraj. Bilo bi pozeljno da je sve troje sa svakim prelaskom drugacije.

13) Ukoliko radite mmo, i ocekujete od igraca da ostanu igrati na duzi period, omogucite im beneficije. Ili da mogu odmah skociti na maks level ako su presli sav PVE content, ili olaksanu kupovinu opreme ili neki drugi, bilo kakav vid ZA-BA-VE. Nemojte traziti od igraca da ostanu radi ZARADE, jer zarada ubija zabavu. Ja ako idem na ljetovanje, onda se sa ljetovanja zelim vratiti doma ofucan ko lovacka kuja, sa osmijehom od uha do uha, a ne ukrasti od domacih mobitel i vratiti se doma u plusu.

Eto. toliko od mene. Isprike na poduzem postu, ali morao sam ovo izbaciti iz sebe.
« Zadnja izmjena: 23. Kolovoz, 2017., 20:49 Gorstak »

*

Hrv4tin4

  • Moderator
  • ******
  • 4981
  • Bez predrasuda
    • Steam
Odg: Jadikovke i molba za buduce developere
« Odgovori #1 : 24. Kolovoz, 2017., 07:22 »
Samo mi reci što misliš koji će developeri čitati ovo?  :hihi:

*

tryon

  • *
  • 134
Odg: Jadikovke i molba za buduce developere
« Odgovori #2 : 24. Kolovoz, 2017., 08:17 »
ovo je besmisleno

Odg: Jadikovke i molba za buduce developere
« Odgovori #3 : 24. Kolovoz, 2017., 08:45 »
Moja "humble" analiza ovoga što si napisao  :thumbs: :
1. Zamisli igru poput Hellblade-a ili bilo koju novu igru, čija je najveća strana tehnički dio igre. Zašto bi se itko fokusirao na smanjivanju detalja što radi posao težim. Čak i da slože igru za 10 godina star PC kak' bi trebalo izgledati?

3. Igrač se ne mora osjećati posebno i mnoge igre su to dokazale. Pogledaj Game Dev Tycoon (meni jedna od drazih) ili neki simulator (ETS2).

4. Pitanje je što igraš. U Doom-u trebaš puno klikova, ali na kraju je zanimljivo i dodavanje nekog intelekta bi sve pokvarilo.

5. Ako ja, kao developer, želim da se ljudi namuče na igri, zašto bi me trebalo biti briga za ostale. Dark Souls si je postavio da je relativno teška igra i ljudi je obožavaju. + Ako je netko loš: "Git gud"

6. Čista glupost, čitanjem ove točke imam osjećaj da igraš Farmville. Kak misliš bilo koju noviju igru igrat' samo mišem ?

8. Developeru koji cijeli dan mora isprobavat' igru će logično igra dosaditi ubrzo nakon stvarnog play-timea.

9. Ne trebaju sve igre modove. Modovi bi ih samo uništili.

11. Kupnjom igre preko Steama možeš je isprobat na dva sata.

12. Ne možeš od igre koja je tu da ti ispriča neku priču očekivat (The Last of Us) da će svakim new game-om govoriti drugačije priču
Mess with the best and die like the rest

*

wyzard

  • Administrator
  • ******
  • 14653
    • HCL.hr
Odg: Jadikovke i molba za buduce developere
« Odgovori #4 : 24. Kolovoz, 2017., 09:31 »
Ništa nije besmisleno, ali je promašeno jer se očito gleda kroz leće MMO igre kao da je to jedini žanr koji postoji među videoigrama.

1. Ne mora. Konzole su te koje diktiraju tehnički napredak igara, a nove konzole izlaze svakih pet godina. Igrači sa kantama starijim od pet godina su u manjini, zašto bi itko trošio vrijeme i novac da bi ugodio 5-10% publike? Uostalom, ako bi se igre optimizirale za 10 godina stare kompove, danas ne bi došli ni do ere PS3 grafike. Jer vidiš, optimizacija nije samo mahanje čarobnim štapićem nego u principu ograničavanje igre smanjivanjem rezolucije tekstura, broja likova na ekranu i sl.

2. Većina igara danas koristi slične mehanike u svojim žanrovima i kad zaigraš jednu automatski si stekao znanje za svaku drugu. Ali svaka druga ima razvučeni tutorial kojeg možeš isključiti u vidu indikatora, ali igra je svejedno osmišljena tako da moraš proći sporiju dionicu učenja. Neke igre imaju visoku krivulju učenja, ali to su iznimke. Većina igara danas je zapravo pojednostavljena do zatupljujuće razine.

3. Svaki glavni lik u igri je poseban u svojoj avanturi. Ono što ti tražiš nije posebnost nego povlaštenost za, kako to kasnije nazivaš, beneficije, tj. elitni status. Što je glupost jer bi to ubilo zabavu - da ti netko daje nagradu na temelju toga što si ti igrač, a ne na temelju tvoje vještine.

4. Potpuno se kosi sa točkom 6

6. Kažeš najbolje da se igra ograniči samo na miš, ali da nema mnogo klikanja... Gluposti. Miš i tipkovnica su kombinacija koja funkcionira, i dobri su zato što daju veliku slobodu za različite kontrole. Ne mogu se sve igre igrati samo na tipkovnici, niti se sve igre mogu igrati na mišu.

5. Nisu sve igre za svakoga, pa umjesto da ih developer radi za svakoga, na igraču je da prepozna što je za njega. Osim toga, ova stavka je totalno u skladu sa svim prethodnim točkama koje ukazuju da je problem u tebi, a ne u igrama. Današnje igre baš su dizajnirane s ovime na umu. Npr. Overwatch kao kompetitivna pucačina - uopće ne prati niti nagrađuje klasični skill - koliko si individualno dobar u pucanju itd. Dobar si koliko doprinosiš timu. Ako ti ne ide nišanjenje imaš heroje koji ne nišane.

7. Sve dok igra ima opciju podešavanja kontrola - koga briga? Mijenja se prema kontrolnoj shemi igre. Ako se igra sa wasd kombinacijom po defaultu, a nema nikakve akcije mapirane na tab, uvijek ću si staviti inventory na tab jer mi je tamo bliže i brže stisnuti. Onak, ovo su baš cjepidlačenja.

8. Svaka igra dosadi nakon nekog vremena. Developerima je bude i preko glave jer ju igraju prilikom testiranja i samog razvoja.

9. Modovi otvaraju vrata za cheatere u online igrama. Druga stvar, to nije na developeru igre u dosta slučajeva, hoće li omogućiti modove ili ne. Podrška za modove definira se kroz pokretač igre, a dosta proizvođača koristi tuđi, licencirani engine i ne mogu mu dodavati podršku za modove ako za to nije napravljen. Ako ti nije jasno zašto ne koristi svatko svoj engine, to je zato što je razvoj enginea skup, kompliciran i na kraju krajeva mnogima neisplativ.

10. Zašto bi ti na svu silu htio uniformirati sve igre, učiniti ih istima, na jedan jedini kalup? Zabava je u raznovrsnosti. Ako te smeta varanje u igri (pod tim ne mislim na cheatanje nego na neku kriminalnu aktivnost u virtualnom svijetu tipa laganje u avanturama), nemoj ju igrati. Stvar riješena.

11. Uz svu silu early accessa, free triala, besplatnih vikenda, beta testova? Danas je moguće isprobati igru na daleko više načina i daleko češće nego ikad prije. Shvati da se komad igre poput tutoriala ne može tek tako odcijepiti kao demo. Igre u kojima se svijet streama ne mogu se lansirati s nevidljivim zidom iza kojega ništa ne postoji. Za brojne igre engine se mora posebno podešavati da bi se napravio demo. Pravljenje demo verzije košta i ne možeš očekivati da neki indie developer, koji je u dugovima zbog razvoja svoje igre, ide praviti demo samo za tebe, riskirajući bankrot.

12. Napravi ti igru u kojoj je priča svaki put drugačija na svakom prelasku.

13. Koncept igre kao usluge. Prouči ga malo.

TL; DR, puno je problema u industriji videoigara, od prodavanja alpha verzija do mikrotransakcija, ali baš ništa od ovoga što si ovdje naveo nije problem igara - nego tvoj problem s njima.

Odg: Jadikovke i molba za buduce developere
« Odgovori #5 : 26. Kolovoz, 2017., 12:42 »
Ok, svak ima pravo na svoje misljenje. Ne kazem ja da vi niste u pravu, ali ako igrace rodjene 70-ih ili 80-ih pitate koje su im najbolje igre ikad, dobit cete poprilicno slicnu listu. A te igre udovoljavaju vecini mojih gore navedenih molbi. Moze meni neki novi klinac reci da je neka moderna igra dobra, no ako se nije rodio u zlatno doba igara, i igrao sto sam ja igrao, onda nema blage veze koja igra je prethodila toj igri i zasto je prethodnik imao svjetsku slavu. Izmedju fallout 2 i fallout 4, uvijek biram 2. Ja sam jednostavno naveo sto je odlikovalo te igre i sto im je falilo da budu savrsene i napisao popis.

*

wyzard

  • Administrator
  • ******
  • 14653
    • HCL.hr
Odg: Jadikovke i molba za buduce developere
« Odgovori #6 : 26. Kolovoz, 2017., 13:23 »
I ja sam taj koji će uvijek radije odabrati Fallout 2 umjesto četvorke, napisao sam čitavu kolumnu zašto mislim da je četvorka promašena kao igra tog serijala i definitivno mi se ne sviđa kamo Bethesda vodi tu franšizu. No, opet kažem - to nije samo stvar igara nego i onoga tko ih igra. Ne gledaš na iste stvari jednako kad si mlad i kad si stariji. Svačije mišljenje po tome je subjektivno jer starije igre gledamo s dozom nostalgije čisto zato jer smo ih drugačije doživljavali, iako po objektivnom - nisu baš TOLIKO bolje nego što su ove današnje. To je zapravo klasični slučaj "na mostu dobiješ, na ćupriji izgubiš" - danas su igre pristupačnije, ali zbog toga često i plitke. Danas igre imaju velike otvorene svjetove, ali u njima puno generiranog, a malo rukom dizajniranog sadržaja.

Moze meni neki novi klinac reci da je neka moderna igra dobra, no ako se nije rodio u zlatno doba igara, i igrao sto sam ja igrao, onda nema blage veze koja igra je prethodila toj igri i zasto je prethodnik imao svjetsku slavu.

Svakome je njegova mladost "zlatno doba igara". U tvom zlatnom dobu igara, početkom osamdesetih, dogodilo se zasićenje tržišta i pad vrijednosti tržišta videoigara kakav se godinama kasnije više nije ponovio. Realno i objektivno, to je tebi bilo zlatno doba, ne industriji videoigara.