HCL.HR

Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešto treće?

  • 34 Odgovora
  • 10172 Hitova
*

black_out

  • ******
  • 4118
  • #IgračVrata
Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #15 : 19. Siječanj, 2014., 11:26 »
Položio sam taj predmet već. Ti igrice očito nisi. :winknkiss:
hardcore gamer | rapist | nerd | cis scum | misogynist |

*

Dragster

  • ******
  • 7719
  • OKO SOKOLOVO xD
Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #16 : 19. Siječanj, 2014., 11:46 »
ne znam tko je od vas bog_igrica u ovoj diskusiji. zamolit ću suprotnu stranu da odjebe.

pozz


"There is great strength in numbers, but there is great power in one, for the strength of the will of one may gather numbers to it. There is strength not only in *knowing* the self, but *knowing* how to bring it forth in others."

tl;dr pušite mi kurac xD

*

Me666

  • ******
  • 5556
  • Snaketicus Murphy Jr.
Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #17 : 19. Siječanj, 2014., 11:47 »
Zamolit ću vas da "koji je bolji FF" rasprave prebacite natrag u 1998. godinu :kava:

*

Grzi

  • *
  • 51
Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #18 : 19. Siječanj, 2014., 11:47 »
Blekaut i legendarno preuzimanje "znalačkih" internetskih mišljenja kao vlastitog lol

Krepaj pls

*

Seengeer

  • ******
  • 4945
  • ︻デ═一 not srs
Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #19 : 19. Siječanj, 2014., 11:52 »
samo nemojte sad ko na lbdxu za ralpha plox

*

black_out

  • ******
  • 4118
  • #IgračVrata
Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #20 : 19. Siječanj, 2014., 11:54 »
Grzi je očito i prvi prešao na prepisivanje.  :mrs:
« Zadnja izmjena: 19. Siječanj, 2014., 12:09 black_out »
hardcore gamer | rapist | nerd | cis scum | misogynist |

Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #21 : 19. Siječanj, 2014., 11:57 »
Ljudi nemojte se pobit :piva:
Nisam proba FF6 pa nemogu bit siguran. Ali FF7 mi je bija remek djelo od početka do kraja. Osim u prvom igranju dani provedeni u traženju Keystonea :tired:

*

black_out

  • ******
  • 4118
  • #IgračVrata
Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #22 : 19. Siječanj, 2014., 12:01 »
Uglavnom, imaš stvarno masu igara za igrati. Ne znam, ja doslovno ne znam što bih prvo igrao.
Imaš brdo starih igrica za koje vrlo vjerojatno nisi ni čuo, a nije previše različita situacija ni kad su nove u pitanju.
Probaj KoTOR-e koje je Me666 spomenuo, imaju nekih glupih sranja igrice, ali inače su dosta kul, posebno ukoliko iz nekog glupog razloga ne mrziš SW svemir.
hardcore gamer | rapist | nerd | cis scum | misogynist |

Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #23 : 19. Siječanj, 2014., 12:11 »
Mislim da cu nabatiti Alan Wake, i Frend mi ima xenoblade i kaže da je genijalan :mrgreen:
BTW off topic: Da li ima HCL ikakve veze s gameplay magazinom?

*

kaisersephirot

  • Suradnik
  • ******
  • 6514
  • "Estuans interius ira vehementi, Sephiroth!"
    • HCL.hr
Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #24 : 19. Siječanj, 2014., 13:33 »
FF9 FTW :approve

Nez, iskušaj neke nove šašave stvari, tipa Hotline Miami i slično, nemoj se bojati iskušati koji indie naslov, tu ćeš najviše i pronaći nešto novo i wau.

I ne, nemamo nikakve veze s časopisom

*

Yuri

  • *****
  • 1958
  • Feeeeejk
Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #25 : 19. Siječanj, 2014., 15:34 »
Eh. Dugacak post stize. Ista pitanja sam se i ja pitao pred kojih 4-5 godina posto gaming generalno smatram primarnim izvorom zabave i relaksacije za sebe.


Uglavnom nakon svega rečenog pitam se:
-Da li je problem u godinama pa sam jednostavno ostarija i nemogu se uživit u večinu igara?
-Da li sam previše igara odigra da bi me nešto oduševilo?


Za sebe znam da ako ne mogu posvetit dobrih 2-3 sata nekoj igri kad ju zapocnem, ne mogu se uzivit vise.
Kad prodem tih pocetnih par sati i igra me zainteresira, mogu ju igrat i po 20-ak minuta i uzivat cu. Ali bez tog pocetnog perioda tesko.
To ima vise veze sa dnevnim rasporedom i ostalim obavezama nego sa samim igracom. Stariji si i nema toliko vremena vise na raspolaganju za igranje. Jednostavno je tako.

Ali nije moguce odigrati "previse" igara da bi te stvari prestale odusevljavati. Osobno nadem nesto sto me odusevi barem jednom ili dva puta godisnje. Vise ne mogu ni traziti trenutno.



Da ne spominjem Diablo 3 koji mi je bija teži promašaj nakon Diabla 2.

U tom slucaju je Torchlight 2 definitivna preporuka.
Sto se tice generalne igrivosti i zaraze, T2 je ono sto je D3 trebao biti.
Da ne spominjem tonu odlicnih modova dostupnih na Steam Workshopu koji nenormalno prosiruju igru.
T2 izgleda mozda presareno kad se usporedi sa nesto mracnijim D2 i D3, ali to mu nikako nije zamjerka. Stovise, nakon par minuta postaje dio sarma same igre.

Jednostavno imam osjećaj da je sve u zadnje vrime poluproizvod. Sve te bljede  priče, day one patchevi nakon kojih dolazi šleper novih patcheva, ekspanzije koje su tribale biti dio igre a ne ekspanzije, forsiranje indie igara... Npr: Spelunky - igru nahvalili na dosta sajtova. Ja se trudim se da mi se igra svidi, ali nikako. Jednostavno nevidim ništa što bi me privuklo.
Onda na kraju malo pogledam po forumima i vidim da mi se ne sviđa isto što večini korisnika. Na primjer svi žele voice acting. Mene to iritira jer puno brže čitam nego ide acting pa izgleda retardirano kad ih prekidam u po rečenice. A i bolje se uživim bez voice actinga.

Industrija je otisla u drugom smjeru.
Danasnji troskovi razvoja AAA igara su mastodontski u vecini slucajeva.
Kod vecih izdavaca(EA, Activision, Ubisoft) ionako vec primjecujes odreden trend - igre se prodaju u milijunima, a svi ipak traze nacine kako da zarade jos vise od toga, sto je prije moguce.
Pa dolazi do forsanja rokova(BF4 je ocit nedavni primjer) ili se guraju retardirane ideje koje bi trebale maksimizirat profit i smanjit "gubitke" od piratstva(always-online sheme koje je Ubisoft imao prije, Diablo 3, nedavni SimCity itd.).
Rukovodstvo koje stoji iza tih odluka generalno misli da su to dobre ideje.
Pa godinu-dvije kasnije sve bace u smece i smisle neku drugu glupost.
Sto se tice rokova, u vecini slucajeva se moraju postivati jer bi za tvrtku poput EA(koja ovisi o vrijednosti svojih dionica) to znacilo ogroman gubitak.
Trziste i ulagaci ocekuju od tebe da stancas nastavke na godisnjoj bazi.
Mogao si sve godine prije, jel. Ako ne mozes sad, znaci da nesto ne valja i ne treba vise toliko ulagat u tebe.

Sto se tice samog razvoja tako velikih igara, postoji tona clanaka na netu od strane bivsih developera iz takvih vecih izdavackih kuca, koji predvidaju da bi moglo doci do implozije trzista.
Tomb Raider reboot recimo - budzet mu je bio toliko velik da je vodstvo Square Enixa ocekivao da ce se igra prodati 2 puta vise nego sto do sada je i objavilo to u predvidanjima za fiskalnu godinu.
Tomb Raider sa nije prodao u predvidenom broju primjeraka, sto je dovelo do pada njihovih dionica.
Tomb Raider je bio fiskalni gubitak.
Doduse, proslo je preko pola godine od tog reporta, pa je moguce da su troskovi razvoja u meduvremenu vraceni. Al' ae. Square Enix je jedan od nekad velikih izdavaca koji polako ali sigurno tonu zbog gore navedenih razloga. Activision i Ubisoft se jos nekako drze, dok je EA na samom rubu u zadnje vrijeme.
Nintendo je isto notoran po tome da ima svoju tvrdoglavu politiku, ali u njihovom slucaju to ima vise veze sa njihovim online servisom i hardverom nego sa razvojom igara.

Problem u svemu tome je sto je to pomalo izoblicilo i generalnu publiku igraca.
Igre su ipak zabava i u vecini slucajeva je najbolje ne previse razmisljati o tome da bi se najvise uzivalo.
Ljudi zele voice acting u svakoj igri, voice chat u svakom multiplayeru, sve sto su vidjeli u nekom nastavku ili igri prije neke nove. Ako je igra X mogla to imat, zasto igra Y to nema?
Razmazeni smo.

I to se odrazava na svim razinama communitya. Cak i modderi recimo forsaju voice acting u modovima u zadnje vrijeme.
Recimo, Dragon Age Origins ima zbilja odlican toolset za modove(takoder preporuka ako nisi vec igrao) i mod zvan Dark Times: Act 1 generalno ima pricu i okolis koji ne zaostaju puno za onima iz glavne kampanje.
Problem je sto je u vecini modova forsan voice acting i ljudi su to snimali preko tko zna kakvih smecastih mikrofona, pa sve skupa zvuci uzasno.
Mod developeri cesto tijekom razvoja pokusavaju doci do iste razine sadrzaja kao i full igre na kojima se baziraju.
Dark Times za Dragon Age, odlican unatoc na mjestima groznom voice actingu, je ostao nedovrsen jer su developeri jednostavno previse toga planirali.
Postoji tona takvih primjera.

Tu je i trend tutoriala - ljudi su previse naviknuli da ih se doslovno drzi za ruku i vuce kroz igru.
Metal Gear Rising recimo - ljudi koji su igrali igru jos dok je izasla na konzolama i dalje misle da igra nema nikakvu dodge mehaniku(TotalBiscuit je to izjavio u nedavnom osvrtu na PC verziju). Ne znaju za postojanje odredenih mehanika u samoj igri jer im igra nije poput nekog tipicnog CoD-a doslovno vikala u lice "HEJ, TREBAO BI OTICI U TUTORIAL MISIJE I POGLEDAT STO IMA NOVOG".
Tutorial za to im je dostupan, u tutorial sekciji, ali nije ukljucen direktno kao dio glavne kampanje.
Developeri su odlucili imat povjerenja u inteligenciju svojih igraca tom odlukom. Nazalost, navika radi svoje.

Vecina danasnjih igraca su previse naviknuli na odreden tretman i negativno gledaju na nesto sto odskace od tih rutina.
Nagledaj se u Metal Gear Rising topic za Colin post o toj igri, tipican primjer za nekoga tko nije nikad isprobao nesto toliko drasticno drukcije od standardnih FPS-ova i akcijskih avantura ala Tomb Raider/Assassin's Creed.

Indie scena se mozda "forsa", ali generalno zato sto je to jedno od rijetkih prilika za istinsku originalnost.
AAA izdavaci ce samo stancat ono za sto su sigurni da ce im zaradit nekakav profit.
Tu se vise ne radi o nedostatku zelje za originalnoscu u njihovom slucaju, oni jednostavno moraju tako nastaviti jer bi ih par nanizanih gubitaka moglo srusiti. Postali su preveliki da bi riskirali.

Indie developeri nemaju takve probleme. Pokrenut ce projekt iz strasti, izdat igru za PC i ako je dobra, procut ce se za nju.
Igre poput DayZ(prvobitno mod, al' ae), Terrarie, Minecrafta i ostalih - nisu imale marketing budget. Jednostavno ga nije bilo.
DayZ se poceo spominjat po raznim PC news sajtovima i rasirio se poput buktinje.
Minecraft se isto tako prosirio, kao i Terraria. Sad nam je evo i Starbound tu(opet, preporuka).


Ali generalno najbitnija stvar koja se promijenila za nas od dana FF7 i inih igara je dostupnost informacija.
Ja bih osobno kupio ponekad pokoji gaming casopis, proletio kroz recenzije, najave i prohode, pa tamo vidio nesto sto bi me mozda zainteresiralo.
Klinac si, ukus ti je jednostavan, dostupne informacije su ti relativno limitirane. Cover na kutiji igre izgleda dobro? Ajmo isprobat.
O igrama poput Suikoden 2, Front Mission 3 i cak Metal Gear Solid nisam imao pojma kad sam ih nabavio kao klinac u srednjoj/osnovnoj. Cisto na slijepo uzeo, po coveru.

Danas svi imamo net i pristup ergeli gaming sajtova koji na dnevnoj bazi pumpaju vise informacija o igrama nego sto su casopisi uspjevali na mjesecnoj.

Dostupno nam je mozda i previse informacija. Traileri, najave, recenzije, clanci o pricama iz multiplayer igara(DayZ, Eve Online i ostali), detaljni osvrti na starije igre.
Ono, ponekad je tesko filtrirat za sto si zapravo zainteresiran kad ti hrpa ljudi/news siteova vice u mozgu "ALI OVO JE ZBILJA DOBRO I TREBAS TO IGRAT".

Ako te ne interesira na prvi pogled, nemoj igrat. Mozda te zainteresira kasnije.

Pred koje 4-5 godina sam isto imao tonu igara za koje sam mislio da ih "moram" odigrat.
Pa onda prije nego odigram to sto mislim, eto neceg novog nahypeanog.
Ignoriraj hype, sam se informiraj o igrama kao u starim danima i gg. Samo sto vise izbjegavaj nanizane trailere.
Ovih dana znaju doslovno spojlat igre od pocetka do kraja.

*

Cole

  • ******
  • 13453
    • CroSimRacing
Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #26 : 19. Siječanj, 2014., 15:45 »
Jako lijep post.
Što se mene tiče, nemrem se natjerat igrat nešto što mi se ne sviđa, pa makar to bilo i neznam koliko dobro.
Jednostavno mi ne paše i onda nemam namjeru trošit vrijeme na to.

Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #27 : 19. Siječanj, 2014., 16:31 »
Dobar post yuri. Miami hotline mi je izgleda dobro, ali nakon sat dva igranja nisam više ima volje. Jednostavno nije bila detaljna koliko sam očekiva. I očekivanja upropaste igru. Svi hypaju nešto, ti očekuješ savršenstvo, i na kraju kad igra koja je solidna bude ispod toga što si očekiva razočranju nema kraja.
T2 me nije kupila zbog šarenog izgleda. U zadnje vrime previše igrana ide na šarenilo i blage voštane izglede što zna bit odbojno.
Minecraft mi je poklonija nekih otprilike 200 sati igranja koje sam uziva ko malo dite :ave:
Starbound je dobija pre rano betu koju sam kupija i presa za 2-3 sata pa sad čekam da pudu pri kraju s razvojem pa da je zaigram kako triba.
Ko dite bi kupija psx ili PSmagazin i onda gleda racenzije i po tom nabavlja igre. A da ne kažem koliko puta na sljepo jer je na zadnjim strama PSMa bila lista ocjena svih recenziranih igara. Pa onda vidiš 9 ili 10 i to nabaviš. Nemš ni pojma što dolazi. A ovako pogledaš na netu pa ne trebaš ni igrat.
I da ovo s trailerom... Prvo spoilaju totalno igru, drugo sažmu sve dobro u igri u trailer, a ostatak je često bezveze.

*

Dragster

  • ******
  • 7719
  • OKO SOKOLOVO xD
Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #28 : 19. Siječanj, 2014., 19:49 »
frajer očito sere i dosadno mu je, dobio je više nego dovoljno preporuka od ekipe koja je u sličnoj situaciji samo ne kmeči pa frajer kaže da će igrati alan wake :ave:

:hiha:


"There is great strength in numbers, but there is great power in one, for the strength of the will of one may gather numbers to it. There is strength not only in *knowing* the self, but *knowing* how to bring it forth in others."

tl;dr pušite mi kurac xD

*

Me666

  • ******
  • 5556
  • Snaketicus Murphy Jr.
Odg: Je li problem u godinama, iskustvu, industriji, ili nešro treće?
« Odgovori #29 : 19. Siječanj, 2014., 23:48 »
Sve je to super dečki, ali prebacite rasprave o Starboundu u za to predviđenu temu... pogotovo zato što biste ju mogli malčice oživjeti i probuditi zanimanje za tu igru
http://www.hcl.hr/forum/pc-gaming/starbound/

Ovdje ostanimo pri raspravi o starenju i gamingu

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9