PC:SiječanjSerious Sam HD: The First Encounter -
[8h] - Sjajan HD remake ove old school hrvatske pucačine. Fali takvih igara danas -
8/10Portal -
[6h] - Vrhunski eksperiment rezultirao igrom boljom od dosta "full-grade" AAA naslova -
8/10Portal 2 -
[12h] - Portal je bio vrhunska igra. A Portal 2 je najmanje 3 puta bolja. Jedan od najboljih humora u igrama ikad, plus unaprijeđen koncept soba iz jedinice koje su ovaj put pravi testovi inteligencije, zapažanja i strpljenja -
9/10VeljačaOddworld: Abe's Exoddus -
[13h] - I nakon više od 10 godina ima isti šarm koji je imala dok sam ju igrao kao osnovnoškolac. Vrhunska mozgalica sa poprilično uvrnutim humorom. Ljudi će ju ili obožavati ili mrziti, a ja sam jedan od onih prvih. Samo da nema onaj dosadni dio u džungli... -
9/10The Witcher 2: Assassins of Kings -
[~40h] - Prvo što upada u oči je vrhunska prezentacija, no ova igra je daleko više od toga. Ona je i vrhunska priča, atmosfera, sloboda izbora i razni putevi. Jedan od najboljih RPG-a u zadnjih 5 godina, ali osobno mi je ipak lošiji od prvog. Naracija, prezentacija i priča su definitivno bolji, ali je cijela igra manja, puno manje sadržaja ima, te iako ima sasvim solidan soundtrack, gotovo nijedna melodija mi nije ostala u glavi, dok onih iz jedinice par godina kasnije se još uvijek rado sjetim -
9/10Limbo -
[3h] - Fenomenalno iskustvo. Minimalizam savršeno odrađen u službi gameplaya i atmosfere. Poprilično mračna igra sa vrhunskim gameplayem. Jedina, uvjetno rečeno, mana joj je kratkotrajnost -
8/10Serious Sam HD: The Second Encounter -
[10h] - The First Encounter sa više raznolikog oružja, okoliša i definitivno više protivnika -
8/10
OžujakCall of Duty: Modern Warfare 3 (SP) -
[6h] - Standardni CoD, zabavan no prekratak singleplayer, ima wow trenutaka no generalno gledano mi je najlošiji MW, a i Black Ops je bolji. Grafika čudna, imam dojam da su prethodnici ljepše izgledali, sve je nekako mutno -
6/10Mass Effect 3 -
[52h] - Fenomenalan kraj iste takve trilogije. Osobno mi bolji od dvojke, dapače, vratili su mnoge elemente iz prvog dijela ili barem napravili kompromis. Naracija, atmosfera i priča savršeni - da, čak i kraj čija je jedina mana beznačajnost dotadašnjih odabira. Još uvijek razmišljam je li mi bolji i od jedinice, a pošto mi je to broj 1 igra na PC-u i možda uopće, ocjena je -
10/10TravanjBurnout Paradise: The Ultimate Box -
[21h] - Najlošiji Burnout koji sam igrao. Grafički jako lijep i brzo se izvodi, koncept dobar, ali otvorenost apsolutno svake utrke plus nekoliko nelogičnih propusta poput nemogućnosti restarta utrke su zeznuli stvar. Istog proizvođača i slične tematike kao NFS: Hot Pursuit, ali NFS je puno bolja igra -
7/10SvibanjRisen -
[45h] - Gothic 2 u novom ruhu, doslovno. Koliko god mu je to mana, toliko je i prednost jer mi je Gothic 2 u TOP 3 RPG-a. Iako je zapakiran u moderno pakiranje (lijepa grafika sa osrednjim likovima ali vrhunskim okolišem), drago mi je što je gameplay "star" bez ikakvih hintova i ikona što gdje pritisnuti, nego treba često i razmisliti. Dobrodošlo osvježenje u moru današnjih pojednostavljenih igara -
9/10Tom Clancy's H.A.W.X. -
[~7h] - Kopija Ace Combata sa arkadnijim upravljanjem i assistance off modom koji lijepo izgleda ali je totalno neupotrebljiv, a na žalost avioni se u assistance on modu (napominjem, jedini način upravljanja jer je off koma) ne mogu "stallat" ni uz najveći trud te je igra i na najvišoj, elite težini, poprilično lagana. Jedini pravi, ali dosta težak minus igri -
7/10
LipanjAssassin's Creed Brotherhood -
[28h] - Još bolji od drugog dijela. Situacija za sada je da mi je svaki nastavak AC-a sve bolji, a to je nešto što se rijetko događa sa serijalima. Rim kao grad genijalan, one special misije/grobnice su sjajan dodatak a drugi assassini iz guilda još bolji -
8/10SpranjGrim Fandango -
[12h] - Dragulj žanra avantura i gaminga općenito. Najbolji humor ikad, ali bome i muči mozak sa danas više nepostojećom razinom mozgalica i povezivanja detalja, što je opet plus u ovim sve tupavijim vremenima. Tko ga nije igrao, trebao bi odmah, tko jest već prije, neka se prisjeti, neće požaliti jer je ovo bezvremenski klasik -
10/10NFS Hot pursuit (2010) -
[29h] - Igrao ga (i stavio na listu) još prošle godine, ali ove sam igrao i online te mi se promjenilo mišljenje. Najbolji NFS, točka -
9/10KolovozBatman: Arkham Asylum -
[15h] - Najbolja superhero igra ikad... do pojave nastavka joj -
9/10Braid -
[4h] - Jako simpatično puzzle iskustvo sa nekim poprilično teškim zagonetkama. Iako nemaju veze jedna sa drugom, gameplayem me podsjeća na Portal 2D -
8/10Batman: Arkham City -
[~31h] - Najbolja superhero igra ikad, a i puno više od toga. Arkham Asylum nadograđen u apsolutno svakom pogledu -
10/10Transformers: War For Cybertron -
[~9h] - Godinu dana kasnije mišljenje ostaje nepromijenjeno, jako dobar 3rd person shooter i sjajno dočarana Transformers atmosfera -
8/10RujanDeus Ex: Human Revolution -
[46h] - Da nema nekih mana koje dosta kvare gameplay poput preglupog AI-a ili boss borbi , igri bih dao čistu desetku, ma 10+ ako treba jer sve ostalo je savršeno. Atmosfera je jedna od najboljih, gameplay, grafika (likovi su malo slabiji ali ostalo je jako dobro), još bolji art dizajn, savršen soundtrack, hrpetina easter eggova... Igra ima sve, ali i tih par propusta koji su sve samo ne zanemarivi u igri čija se gampleay mehanika zasniva na stealthu -
9/10Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link -
[6h] - Nemam običaj posebno se osvrtati na DLC-ove, ali s obzirom da je ovaj jednako dug ili duži od nekih stand-alone igara, a k tome i poprilično dobro napravljen, učinio sam iznimku. DEHR atmosfera i gameplay kombinirana sa istim iz MGS-a 2. Brod, a pogotovo izlazak na kišu vrište "tanker iz MGS2" - meni znače samo plus. Priča zanimljiva, a grafika poboljšana u odnosu na HR. Da su ga ukomponirali u igru, bilo bi još bolje i dobio bi 9, ovako -
8/10Hydrophobia: Prophecy -
[5h] - Neiskorišten potencijal. Ima ne baš zanimljivu priču ali jako lijepu grafiku i nevjerojatno dobru fiziku vode koja ujedno čini glavni gameplay element. Šteta što ista nije bolje iskorištena. Također igra djeluje kao demo jer do samog kraja se dobivaju nove vještine/oružja koja dodaju dubinu gameplayu a onda su isti objašnjeni tutorialima do - sljedećeg novog skilla. Ali još uvijek jako atraktivne cijene i zabavna. Oprez - najgori voice-acting glavnog lika ikad -
6/10Medal of Honor (2010) -
[4h] - Još jedan neiskorišteni potencijal i igra koja djeluje kao demo. Grafika je fantastična, a zvuk još bolji. Sviđa mi se i old-school gameplay bez nekakvih side-questova i sakupljanja raznih intela, ali igra je sramotno kratka a priča nikakva. Taman kada sam mislio da će se dogoditi nešto neočekivano - dogodilo se - igra je završila! Kao odrezana, potpuno nelogično, toliko da sam provjeravo na netu ima li neka fora za nastavak igre, skrivene misije... i nema - to je to. Ocjena manje za dužinu i jedna za takav kraj daju konačnih -
6/10ListopadMax Payne -
[7h] - Treba li se išta reći. Meni jedna od prvih igara koje sam odigrao na PC-u, a ujedno do danas i najboljih. Tada inovativan gameplay, do danas zanimljiva priča i naracija, sve zapakirano u (tada) jako lijepu grafiku sa prezabavnim napucavanjem i atmosferu kakvu je uspjelo dostić tek nekoliko igara do danas-
9/10Max Payne 2 -
[5h] - Nastavak koji nije razočarao, dapače, bio je možda još i bolji. Priča manje zanimljiva nego u prethodniku ali zato osobnija i emotivnija, igra kraća, ali opet zabavnija, te ponovno vrhunska grafika za to doba, sa tada nevjerojatnom fizikom. A ta vizualna prezentacija se i dan danas sasvim solidno drži. Bullet time još bolji -
9/10Max Payne 3 -
[10h] - Remek-djelo gaminga. Max Payne poboljšan u apsolutno svakom segmentu. Priča još osobnija sa većim fokusom na Maxu koji je sada već potpuno slomljen, bullet time doveden do savršenstva, grafika i zvuk savršeni a glazbena podloga se uklapa u igru kao vino u Martinje. Gameplay vjerojatno najbolji u svijetu TPS-a sa savršenim omjerom novog (cover sustav npr) i starog (medi-kitovi odn painkilleri za manualno obnavljanje zdravlja). Razgovori u igri su kao u najboljim Tarantinovim filmovima a Maxovi monolozi za Nobela za književnost. Jedno nadrealno filmsko iskustvo sa savršenim omjerom animiranih sekvenci i gameplaya. Također nas podsjeća koliko smo se nekada morali namučiti u igrama za njihovo završavanje što je još jedan plus u nebrojnim današnjim igrama "za debile". Vjerojatno najbolja igra koju sam igrao ove godine i jedna od najboljih ikad. Čista
10/10Singularity -
[7h] - Pravo osvježenje u moru današnjih copy-paste FPS-ova. I ovaj je na neki način takav jer podsjeća na mnoge druge, počevši od Bioshocka, preko prvog Call of Duty-a (da prvog općenito, ne prvog modernog), do S.T.A.L.K.E.R.A. ili pak Serious Sama i nekih igara uopće van žanra, ali uzoru su mu jako dobri i opet je drugačiji od svakog. Par zanimljivih gameplay mehanika plus zabavno napucavanje i intrigantna priča sa sjajnim krajem čine ovu igru must-playem za sve ljubitelje FPS-a kojima CoD 7349483 ide na živce. Nije savršen ali mane poput nekih zamuljanih tekstura ili još većeg potencijala za iskorištavanje manipulacije vremenom su mu zanemarive jer sve odrađuje vrlo dobro - ne savršeno ali bolje od većine danas i zato ocjena -
8/10Transformers Fall of Cybertron -
[9h] - Isto kao i sa Batmanom ili Max Payneom - jednostavno je svaki element dorađen i bolji u odnosu na prethodnika koji je i sam bio jako dobar. A pored svega toga je jako emotivna, emotivnija nego jako puno igara sa ljudima koje pokušavaju biti takve -
9/10StudeniBioshock -
[17h] - Jedan od najboljih FPS-ova novijeg doba. Fenomenalna atmosfera, zabavan gameplay, zanimljiva priča, poprilično duga igra za vremena kada je prosjek SP kampanje postao tri puta kraći nego što Bioshock nudi. Jedina prava mana igre je bila jako brzo uklonjena (odn ubaćena je mogućnost uklanjanja) patchem - disable Vita-chamber -
9/10WRC 3 -
[25h] - Bolji od prethodnika i trenutno najbolje što se u rallyu nudi, ali realno još uvijek sa jako puno manjkavosti. Lijepa grafika, dobro dizajnirani brzinci, zabavan mod karijere, ali isto tako fali jako puno opcija, nekih finesa, vozni model je čudan a i ti brzinci unatoč dobrom dizajnu, ponavljaju se previše. Također prisutni bugovi. U manjku izbora i veća ocjena nego što bi vjerojatno bila da je kvalitetne konkurencije -
7/10Bioshock 2 -
[15h] - Praktički kopija jedinice sa lošijom pričom ali boljim gameplayem koji je ovaj put gotovo savršen sa tih par novih oružja, plazmida i mogućnosti. Ali još uvijek je kopija jedinice i to ne bolja pa stoga ni ocjena ne može biti ista -
8/10ProsinacDarksiders -
[26h] - Jedna od najboljih akcijskih avantura ove generacije. Igra ima sve što dobra igra treba imati - zanimljivu priču, dobru atmosferu, mehaniku, muziku, lijepo izgleda... Jedina zamjerka bi se mogla uputiti težini igre jer i na najvećoj postavci je relativno lagana za ovaj tip igre i nedostatku replay valuea, iako je sama igra više nego dovoljno duga -
9/10Tony Hawk's Pro Skater HD -
[3h] - Promašaj godine. Toliko razočaranje da ne mogu riječima opisati. Jedini napredak u odnosu na prva dva Tony Hawka je i onaj najmanje bitan - grafički. Sve ostalo je, ne bi čovjek vjerovao, gore nego u igri staroj preko 10 godina. Fali pola stvari i opcija, poput nerazumljivog manjka multiplayera, podrška za kontroler je li-la, pjesme se ne mogu ni vidjeti a kamoli customizirati playlista, a i sve je nekako sterilno, prazno, jadno. Da ne idem dalje, jednostavno izbjegavati u širokom luku. Žalim novaca danih za igru. Ocjena je još i poklonjena samo zbog muzike i nostalgije -
5/10PSP:OžujakGod of War: Chains of Olympus -
[6h] - Fenomenalno! Bio sam skeptičan prema GoW-u na prijenosnoj konzoli, ali ništa nije lošije od onog sa kućnog PS-a - igrivost, kontrole, grafika, zvuk... Baš sve je skroz pogođeno, gdje poseban naglasak stavljam na savršene kontrole koje mi se sviđaju i više od onih sa "velikih" konzola. Jedina mana - jako kratko -
9/10God of War: Ghost of Sparta -
[8h] - Apsolutno sve što je u CoO bilo sjajno, ovdje je još bolje, igra je još veća, art dizajn nevjerojatan, lokacije i cijela tehnička strana igre nevjerojatna te i danas u 2012. izaziva "vau" efekt, no ima i jednu manu. CoO je bio lagan, no GoS je do samog kraja igre i na hardu PRELAGAN, plus do pola igre borbe su izvedene po principu arena - val neprijatelja nakon kojeg slijede healing chestovi, pa opet neprijatelji, pa opet... plus, prerijetke su. Da je to ostalo kao u CoO, rekao bih najbolji GoW, ovako je negdje između -
9/10LocoRoco -
[6h] - Danas ima sličnih igara, ali kada se pojavila, bila je posebno iskustvo. No još uvijek ima šarm, lijep izgled, pristupačnost, efekt opuštanja više manje (izuzetak je pronalaženje svih "itema" što zna frustrirati), i veselu atmosferu te uvrnutost. Super igra za sunčane dane i/ili za mamiti žene -
8/10PS2:TravanjIco -
[6h] - Igra koju sam odigrao tek preko 10 godina nakon njenog izlaska, ali unatoč tome gotovo da i nemam zamjerki, nego više-manje samo riječi hvale, što puno govori. Zamjerke koje imam su isključivo na kontroliranje lika. Ne toliko spetljane koliko neresponzivne kontrole i tromost lika koji znaju jako iritirati kod borbe. Sve ostalo je u najmanju ruku sjajno i godine se jedva primjete -
9/10LipanjPrimal -
[~20h] - Kada sam ju odigrao prvi put prije 8-9 godina, smatrao sam ju jednom od najboljih igara za PS2. Danas mislim da nije među najboljima, ali još uvijek među vrlo dobrima i definitvno vrijednim igranja. Prva polovica igre (2 svijeta) što se tiče gameplaya služe više kao trening i nisu sa te strane pretjerano zabavni, što je šteta, no druga dva pružaju puno više mogućnosti u borbi, bolje zagonetke i sveukupno bolji gameplay. No atmosfera je u sva 4 svijeta odn od početka do kraja igre vrhunska i to je ono zbog čega se prvenstveno igra ova igra -
7/10DS:LipanjPicross -
[~50h] - Teška zaraza. DS je kao platforma odličan za logičke igre i one na njemu najviše i uspjevaju. Već sam dosta istih i odigrao na njemu tokom godina, samo ne znam kako sam do sada preskakao jednu od najbolje ocijenjenih igara za DS. Preporuka svim ljubiteljima Sudoku i sličnih mozgalica -
9/10KolovozThe Legend of Zelda: The Phantom Hourglass -
[~25h] - Jedna od najboljih igara na DS-u, a iako pričom zaostaje (iako ista nikad nije ni bila neki bitan ili iznadprosječni faktor u serijalu), gameplayem i atmosferom mi je i jedna od najboljih Zelda uopće. Jako inovativan gameplay i kontrola lika koja u nijednom trenu ne zakazuje -
9/10_____________________________________________________________
Napomene:- igre su poredane redom odigravanja unutar pojedinih platformi
- lista će biti osvježavana na mjesečnoj bazi
- vrijeme navedeno je ukupno utrošeno vrijeme u igru do trenutka ocjenjivanja/stavljanja na popis, sa mogućim višestrukim prelascima odn igranjem MP-a
_____________________________________________________________Lista 2011.