Naziv igre: Mafia II: Digital Deluxe Edition
Žanr: akcijska avantura, pucačina u trećem licu
Uključeni igraći modovi: igra samo za jednog igrača (single player)
Igra namijenjena osobama: starijim od 18 godina (punoljetne osobe)
Platforma na kojoj je igra igrana: PC
Platforma na kojoj je igra još dostupna: PlayStation 3, Xbox 360, Mac OS X
Kada je igra igrana: 21. 7. – 25. 7. 2017.
Broj provedenih sati u igri: 34 sati
RECENZIJA
PRIČA
Sve počinje 1925. godine kada je rođen glavni protagnist ove igre - Vito Scaletta. Nažalost, zbog teške situacije na Siciliji, Vito i njegova obitelj su morali emigirati u Sjedinjene Američke Države s nadom da će tamo biti bolje. Znatiželjna i vesela pogleda Vito gleda grad Empire Bay u koji dolaze prekooceanskim brodom. Međutim, kako se približavaju svojem krajnjem odredištu Vito primjećuje svu bijedu i jad grada u koji su došli. Osim obitelji Scalleta u Empire Bay su došle i mnoge druge talijanske obitelji. Posljedično i Vitov otac se zapošljava kod talijanskog mafijaša u luci.
Slika: Glavni lik u igri - Vito Scaletta
(http://i.imgur.com/RUVVEo6.jpg)
Nažalost, nakon nekoliko godina Vitov otac umire na ne baš u potpunosti razjašnjen način. Zbog toga je na Vita pala obveza da se brine za svoju majku i sestru. Vito i njegov najbolji drug, Joe Barbaro, izrasli su u prave fakine koji na različite načine pokušavaju doći do novca. Nažalost, prilikom pljačke draguljarnice Vito biva uhvaćen.
Slika: Igra obiluje ovakvim umjetničkim dijelima
(http://i.imgur.com/9ZIeBoR.jpg)
Pred Vitom su postavljene sada dvije mogućnosti – ići u zatvor i tamo biti dugo vremena ili ići u Drugi svjetski rat. Vito izabire ovu drugu opciju i tu igrač po prvi puta dobiva kontrolu nad igrom. U prvom poglavlju tako oslobađamo jedan talijanski gradić od zločestog okupatora, dok se u ostalim poglavljima radnja odvija u gradu Empire Bay.
Kroz ukupno 15 poglavlja prikazani su životni usponi i padovi Vita Scallete. Priča je veoma kvalitetno napisana i prepuna je iznenadnih obrata. Priča je dobro povezana animiranim međusekvencama, ali i pričom između likova kad putuju do određene destinacije. Kvalitetna pozadinska glazba dodatno pomaže igraču da se bolje uživi u priču.
Slika: Moj mentor i ja malo čavrljamo dok idemo "pecati"
(http://i.imgur.com/AyTveMn.jpg)
Treba istaknuti da priča završava s prevelikim „cliffhengerom“.
GAMEPLAY
Mafia 2 odvija se u gradu Empire Bay koji je u potpunosti na raspolaganju igračima za istraživanje. Međutim, poglavlja i misije u igri su postavljene tako da se od igrača očekuje samo da putuje automobilom od jedne lokacije do druge bez potrebe za nekakvim dodatnim istraživanjem. Stoga se Mafia 2 može smatrati igrom s poluotvorenim svijetom.
Iskreno govoreći, igrač niti nema mnogo toga za raditi u svijetu – može otići u bar, restoran, natočiti gorivo na benzinskoj postaji, kupiti novu odjeću, nadograditi vozilo i to je više-manje to. Novac možete zaraditi preko misija, prodajom odabranih vozila u luci, prodajom vozila na smetlištu i pljačkanjem trgovina. Zbog toga su širom mape postavljene potjernice koje igrač mora naći. Ukupno je postavljeno takvih 159 potjernica od kojih je većina veoma dobro skrivena što znati biti frustrirajuće prilikom njihova pronalaženja. S druge strane, ukupno 50 Playboyevih zečica je skriveno na misijama koje igrač može pronaći. Osim toga, igrač će s prolaženjem igre na „hard“ razini otvarati razne artworke i pinup sličice.
Slika: Dok neki "čagaju" kao ludi, kolega im "ljubi" zahodsku školjku
(http://i.imgur.com/Prs5PjP.jpg)
Prilikom pokretanja igre igrač može odabrati tri razine težine. Preporuka je da se odmah krene s najtežom razinom (hard) jer nekih prevelikih razlika u težini i nema. Najveća razlika je u tome što se na najvećoj težini protivnici ne prikazaju na mini mapi te što igrač može brže poginuti.
Kako bi se uspješno prešla igra, nužno je dobro savladati tehniku zaklona jer u igri postoji automatska regeneracija zdravlja nakon nekog vremena. Doduše zdravlje se ne obnovi do samoga kraja, ali zato možete pojesti ili popiti nešto kako bi se oporavili do kraja. To s jelom zvuči dobro, ali u igri nije baš dobro realizirano jer ne mođete sa sobom ponijeti sendvič u inventaru.
Od oružja na raspolaganju imate prije svega svoje šake. Tako ćete određene dionice u igri morati odraditi u boksačkom stilu što je izvedeno veoma jednostavno s korištenjem samo tri tipke. Osim šaka, na raspolaganju imate dva pištolja, jednu sačmaricu, četiri-pet puškica i dvije vrste bombica. U većini slučajeva koristiti ćete pištolje dok je najbolje koristiti automatske puške (pogotovo u kasnijim fazama igre). U bitkama će od velike pomoći biti i vaši drugari. Dakle, nemojte srljati nego pustite njih malo naprijed jer oni ne mogu umrijeti.
Slika: Tako znači? Ne želiš platiti za frizuru?! Platiti ćeš i za zubara!
(http://i.imgur.com/c1k2QyJ.jpg)
Slika: Kuc-kuc! Ima li koga doma?
(http://i.imgur.com/d4HMwDv.jpg)
U igri postoji i policija, ali ona je tu više reda radi nego što ima svoju funkciju. Uspješno je možete izbjegavati tijekom većine igre, ali će vas ipak početi ganjati zbog prebrze vožnje. Kako bi to spriječili možete uključiti limitator koji vam ograničava brzinu vožnje. Također, osim na policijska vozila treba pripaziti i na hodajuće policajce koji patroliraju. Vozila i patrole vidljive su na minimapi. Ipak, policija je veoma blesava. Tako baš ne reagiraju ako idete krasti vozilo ili ako se lagano zabijete u njihovo vozilo.
Slika: I najbolji prije ili kasnije pokleknu
(http://i.imgur.com/KZzTjww.jpg)
Slika: Dečki, ajmo se mi dogovoriti
(http://i.imgur.com/bnFkrud.jpg)
Slika: Gospodine policajac, zašto uništavate zgrade?
(http://i.imgur.com/B8d3PDs.jpg)
Na raspolaganju imate 40-tak vozila koji su ili automobili ili kamioni. Automobili su svojstveni vremenu igre i, dakako, nisu licencirani. Kako vam ne bi bilo dosadno u automobilu, na raspolaganju imate tri radio stanice koje sviraju pjesme tog razdoblja. Kad jurite po gradu, savjetujem vam da što više trubite. Nećete vjerovati, ali drugi vozači vam se odmah sklanjaju s puta u stranu (osim policije). U početku voziti ćete po snijegu, a u kasnijim poglavljima možete očekivati vožnju po kiši ili sunčanom vremenu. Usprkos tome, nema dinamične promjene vremenskih uvjeta - ako pada kiša, padati će cijelo poglavlje.
Slika: Jurim 100 na sat po gradu
(http://i.imgur.com/MYjiomW.jpg)
TEHNIČKA STRANA
Glazbena strana igra je napravljena u potpunosti bez greške. Glazba je u potpunosti pogođena. Što se tiče grafike, primjetna je određena magla u daljini te iskakanje određenih manjih predmeta. Budući da je riječ o igri iz 2010. godine, na ovo se može zažmiriti. Ipak, ono na što se ne može zažmiriti jesu razni bugovi koji još nisu ispravljeni. Rekao bih da su bugovi u potpunosti slučajni tako da postoji vjerojatnosti da se vi uopće nećete susresti s njima. U svezi optimizacije, rekao bih da je to moglo biti i bolje odrađeno. Naime, kako grafika, mada izgleda sasvim prihvatljivo, i nije baš nešto za današnje standarde, očekivao sam nešto bolji rezultat. Ipak, budući da sam igrao s uključenim v-syncom probleme u oscilaciji frameratea nisam primijetio.
Slika: Joe, opet si zaboravio otvoriti vrata?
(http://i.imgur.com/2zeOJt6.jpg)
Slika: Rezultat benchmarka ugrađenog u igru
(http://i.imgur.com/4mDdUzZ.jpg)
ZAKLJUČAK
Ova igra svakako zaslužuje preporuku da je zaigrate i to prvenstveno zbog kvalitetne priče i glazbe. Moguće je da ćete naletjeti na kakve bugove, ali nadam se da vam oni neće previše pokvariti doživljaj igre. Također, uzmite u obzir da ćete za potpuno shvaćanje priče trebati nabaviti i dodatne DCL-ove. Objektivno gledajući, igru možete završiti za 10 do 12 sati, ali ako želite pokupiti sve achivemente i u potpunosti shvatiti priču trebati će vam barem dvostruko više vremena.
OCJENA: 75/100
ZA:
+ priča
+ glazba
+ Playboyeve zečice
PROTIV:
- DLC paketi su trebali biti uključeni u osnovni dio igre
- bugovi
- malo dodatnih sadržaja u gradu
Slika: Dokaz o vlasništvu igre
(http://i.imgur.com/Z87UDXL.jpg)
Napomena: ostvario sam 47 achievementa od 47 ostvarivih u baznoj igri Mafie 2. Postoje još dva DCL-a od kojih svaki ima po 10 achievementa.
Slika: Dokaz o 100% prelasku igre
(http://i.imgur.com/u6x7eaB.jpg)
DODATNI PODACI
Konfiguracija na kojoj je igra igrana:
CPU: Intel Core i5 7600K 3,8GHz, 6MB, LGA 1151
MATIČNA: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3, 4xDDR4, S.1151, KabyLake
GPU: MSI GeForce GTX 1070 QuickSilver 8GB OC GDDR5
RAM: Patriot Viper4, 2400Mhz, 16GB (2x8GB), CL15
MONITOR: Acer CB271Hubmidprx, 27 inča, 2560x1440, 75 hz
OS: Windows 10 Home Retail
Datum izlaska igre: kolovoz 2010. godine
Datum kupnje igre: 24. prosinca 2016. godine (Steam)
Cijena igre u trenutku kupnje: 7,99€
Trenutna cijena: 39,99€ (http://store.steampowered.com/app/50130/Mafia_II/ (http://store.steampowered.com/app/50130/Mafia_II/))
Payday 2
Igrano na:PC Dostupno i na :Xbox 360,PlayStation 3,Xbox One,PlayStation 4 i Nintendo Switch
igra igrana u 7-mom mjesecu 2017
Sati provedeno u igri : 39
(http://i.imgur.com/phycs3n.jpg)
RECENZIJA IGRE:
Drugi nastavak igre koja je bazirana na kradjama ,naime rijec je o jednoj igri koja vas stavlja u cipele jednog od 3 originalna i jednog novog pljackasa (uz pomoć DLC-eva ima ih 18 ukupno) ,naravno u igri se moze otkljucati i zadnji to jeste četvrti originalni član .U igri se radi o tome da izaberete jednu od mnogobrojnih misija i pocinjete igrati u stealth modu ,nakon toga stavljate masku i odlucujete vi i vasi lopovi kakav plan upotrijebiti da ukradete sto vise pljena i tu pocinje misija,iako već ima mnogo misija u igri radi raznovrsnosti je dodano 6 razina tezine,naravno svaka ta razina donosi razliciti dio zarade .
(http://i.imgur.com/HwkCeES.jpg)
U igri mozete da radite stvari kako vi hoćete,svaka misija moze se izvesti na razlicite nacine ,sve zavisi od vaseg stila igranja ,naime skill tree je jako raznovrstan ,upravo tako da napravite svoj stil igre ,naravno igra je najzanimljivija kada se uspijete dogovoriti sa timom oko plana igranja ,svako da zauzme i da odradi svoj dio posla ,tu najvise pomaze pravljenje lika,kustomizacija je raznovrsna ,od samih maski koja moze da bude od suncanih naocala pa sve do maske djeda mraza.
(http://i.imgur.com/WzlY7wa.jpg)
Iako je igra izasla 13.8.2013 jos uvek izbacuju dlc-eve ,po dlc-evima ćete da dobijete jos maski,oruzja,nastavka za oruzje i jos nekih stvari,Payday 2 je igra koja je bazirana samo na pucanju i prenosenju stvari ali tu se nalazi mnogo taktika , na primjer sta cete sa sobom da ponesete ukoliko igrate tenk misiju uzecete najvisi armor,minigan i bombe a u koliko radite stelth misiju oticete u odjelu,pistolju sa pribusivacem i kartama ,svako oruzje je razlicito i od svakog skoro mozete napraviti ili tenk ili stealth oruzje .
(http://i.imgur.com/k3XHXzQ.jpg)
Developer igre je Overkill Software ,a publisher 505 Games .Igra nije mnogo zahtevna tako da moze da se igra i na minimalnim 4gb rama,dual core procesor i GeForce 8800 graficku kartu ,ali ukoliko ćete igrati multiplayer morate malo smanjiti postavke .
Igra je sve u svemu jako dobra i nema nesto da joj se mnogo zamjeri.
Za:
-mnogo misija
-pravljenje lika
-sloboda igranja
Protiv:
-spajanje sa ljudima velike razlike levela
-mikrotransakcije
Ocjena :86/100
Dokaz o vlasnistvu igre:
(http://i.imgur.com/z9WKHtu.png)
Middle Earth: Shadow of Mordor
Igrano na: PC Dostupno na: PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One
Igrano: U 7. mjesecu
Broj provedenih sati: 19
RECENZIJA
Većina ljudi koja prati gaming scenu reći će da dobru igru smještenu u Tolkienovom svijetu nismo imali dugo vremena. Neki će možda čak reći nikako. Ali, situacija se promijenila izlaskom Middle Earth: Shadow of Mordora u 9. mjesecu 2014. Njome je Tolkienov univerzum napokon dobio i više nego kvalitetnu adaptaciju u žanru video igara.
(http://i.imgur.com/4S8y4En.jpg)
Igra nas stavlja u ulogu rangera iz Gondora, Taliona, čija je osnovna misija da dobije osvetu nad Mračnim gospodarom Sauronom, tačnije njegovom "Crnom rukom". Naime, na samom početku igre saznajemo da je Talionova porodica, kao i on sam, ubijena upravo od strane Black Hand-a. Međutim, Talion ne umire, bar ne "konačno", jer je, kako igra sama više puta spominje, "proklet od smrti". Tu na scenu stupa i Celebrimbor, Talionova "sjenka", vilenjački princ i najcjenjeniji kovač u Srednjoj zemlji, za koga se vezuje kovanje Prstenova moći. Talion tako dobija još jednu misiju, u vidu otkrivanja misterije koju krije Celebrimborov lik. Na svom putu Talion susreće nekoliko sporednih karaktera koji će imati svoju ulogu u borbama koje dolaze. Međutim, nijedan od tih likova, pa čak ni Talion sam, nisu baš najuspješnije okarakterisani, što predstavlja i jednu od mana Shadow of Mordora. Trebao bih iz toga spiska "mlakih likova" vjerovatno izbaciti Torvina, koji ima relativno zanimljivu pozadinsku priču. Ili bar zanimljiviju od ostalih likova.
(http://i.imgur.com/scCXoOe.jpg)
Gameplay Shadow of Mordora je najlakše opisati kao vanbračno dijete Assassin's Creed i Batman Arkham serijala. Parkour sistem neodoljivo podsjeća na AC franšizu, a sam combat sistem zajedno sa svojim combo metrom je praktično identičan onome iz Batman Arkham igara.
Igra naravno pruža i stealth metodu, koja je u mnogo slučajeva najbolje rješenje nekog problema. Ali, tu se javlja i još jedna mana ove igre - njezin AI. Orkovi vas praktično neće vidjeti ako im ne dođete "ispred očiju", dok je u toku borbe prava rijetkost da vas napadnu dva Orka odjednom, a o trojici i da ne govorimo.
Kao i uz svaku drugu igru novijeg datuma, i ova pruža sistem napredovanja, kao i mogućnosti koje otključavate tokom svog boravka u Mordoru. Abilitiji su podijeljeni u dva tipa: Ranger i Wraith. Prvi tip je vezan za borbene mogućnosti a drugi za Celebrimborove sposobnosti, kao što i sama imena kažu. Dok dođete do polovine igre već ćete otključati sve bitnije sposobnosti, te ćete postati mašina za ubijanje Orkova i njohovih gospodara, što možda zvuči kao mana, ali u stvari nije, makar ne za mene.
(http://i.imgur.com/N4KSkD1.jpg)
Možda ćete iz gornjeg teksta pomisliti da igra nije inovativna i da kopira druge serijale, i to bi bila istina da nema tzv. Nemesis sistema koji pruža novu dimenziju Sauronovoj vojsci i daje svakom Orku, bilo da je on kapetan ili warchief, "život" i neku svrhu u Mordoru. Ukoliko poginete tokom borbe od strane nekog "običnog" Uruka, on će automatski biti prekomandovan u kapetana, a kroz poseban oblik side misija može stići i do samog vrha Sauronove vojske. Svaki pripadnik vojske ima svoje unikatne slabosti i snage. Tako, na primjer, možete iskoristi strah nekog kapetana od zvijeri ili vatre, pa tu istu zvijer navesti da "slučajno" ušeta u kamp dotičnog kapetana, ili jednostavno prouzrokovati "slučajni" požar u tom kampu, što će vaš uspijeh gotovo osigurati.
Osim ovog tipa sporednih misija, postoje i misije za "kovanje legendi" o Talionovom oružju. One ne traju dugo, neke će vas zabaviti, neke će vam vjerovatno biti dosadne, ali na vama je hoćete li ih zaigrati ili ne. Kroz trajanje glavne priče imaćete pristup dvjema lokacijama (čitaj: mapama). Obe mape su sasvim dovoljne veličine i sa dovoljno sadržaja da vam boravak u Mordoru ne bude dosadan.
Za sam prelazak kampanje će vam trebati između 10h i 15h, u zavisnosti od načina igranja. Takođe, treba dodati da su po izlasku igre izašla i dva (bitnija) DLC-a, naziva Lord of the Hunt te The Bright Lord. U prvom ćete uz Torvinovu pomoć pokušati srušiti 5 Beast Master Warchiefova, dok vas drugi stavlja u ulogu samog Cebrimbora, kako bi se usprotivili i pokušali savladati samog Saurona. Uz ova dva DLC-a dobijate još nekih dodatnih 4h-5h, opet, u zavisnosti od stila igranja.
(http://i.imgur.com/9NzAjUE.jpg)
S tehniče strane gledano, igra se odlično vrti i na nižim konfiguracijama i izgleda sasvim zadovoljavajuće za svoje vrijeme, plus tu je uvijek i besplatni HD Content koji još dodatno poboljšava teksture. Igra uredno radi i uz kombinaciju miš - tastatura, ali takođe ima i podršku za kontorler, čak bih vam i preporučio da ju iskusite preko kontrolera.
(http://i.imgur.com/9QPfkGo.jpg)
Toliko od mene. Preporučio bih Middle Earth: Shadow of Mordor svakome ko je iole fan žanra akcijskih avantura, a pogotovo fanovima Tolkienovog svijeta. Plus, sada ju možete naći po veoma niskim cijenama od po nekih 4-5 evra.
(http://i.imgur.com/UnSeR5f.jpg)
Za:
+ Nemesis sistem
+ Prezentacija Tolkienovog svijeta
+ Gameplay elementi i combat sistem
Protiv:
- "mlaka" karakterizacija pojedinih likova, pa čak i Taliona
- AI protivnika
Ocjena: 89/100