Naziv igre: L. A. Noire Complete Edition
Žanr: akcijska avantura, detektivsko-kriminalistička igra
Uključeni igraći modovi: igra samo za jednog igrača (single player)
Igra namijenjena osobama: starijim od 18 godina (punoljetne osobe)
Platforma na kojoj je igra igrana: PC
Platforma na kojoj je igra još dostupna: PlayStation 3, Xbox 360, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One
Kada je igra igrana: 3. 9. – 23. 9. 2017.
Broj provedenih sati u igri: 45 sati
RECENZIJA
PRIČA
Drugi svjetski rat je završen i američki vojnici se vraćaju s bojišta. Neki su se uspjeli uklopiti u društvo, a neki su postali kriminalci. A ti? Ti si postao – policajac! I to ne bilo kakav nego upravo vrhunski detektiv. Igrač se stavlja u ulogu Cole Phelpsa (ne, nije to naš Cole (http://www.hcl.hr/profil/3002/)) koji se vratio doma u Los Angeles kao pravi ratni junak koji je ujedno bio nagrađen Srebrnom zvijezdom. Sretno se naš Cole vratio kući svojoj vjernoj ženici i dvjema kćerima. Zaposlivši se u Los Angeles Police Departmentu Cole se lagano penje u policijskoj hijerarhiji. Ipak, 1947. godine, kada je radnja smještena, odvija se pravi boom u Hollywoodu, a što sa sobom privlači okorjele zločince. Stoga slučajevi koji se postavljaju pred našeg Cola postaju sve teži i kompliciraniji. Colu posao ne olakšavaju niti njegovi partneri koji ga isprva baš i ne vole.
Slika: Ajde partneru! Ako se želiš voziti u autu stigni me!
(https://imgur.com/h5TNZ60.jpg)
Slika: Pogrebnik - čovjek s najviše posla u igri
(https://imgur.com/Xlczqic.jpg)
Ono s čime se Cole ne može pomiriti jest i korupcija koja seže u samu policiju. Jadan naš Cole, utjehu pokušava pronaći u ugodnom glasu lijepe njemačke pjevačice Else Lichtmann. Dakako, Coletova žena to ne prihvaća baš dobro i izbacuje ga iz kuće (u kojoj ga ionako nikad nema jer Cole je uvijek na terenu i rješava slučajeve).
Slika: Jadan Cole izbačen iz svoje kuće (slika iz igrine animirane sekvence)
(https://imgur.com/U0kRl2O.jpg)
U jednom trenutku Colu su ruke tako jako vezane da mora na prijevaru iskoristiti svojeg ratnog druga, koji mu nije ni prijatelj niti neprijatelj, Jacka Kelsa da umjesto njega istražuje određene zločine. Ovo je interesantno jer igrač ima kontrolu malo na Colom, a malo na Jacku. Pozadinska priča je dodatno objašnjena pomoću novina čijim čitanjem se pokreće animirana sekvenca. Sama priča je veoma kvalitetno napisana, ali je u određenim trenucima malo previše zakomplicirana i nejasna. Navedeni je problem pogotovo vidljiv u početnim fazama igre kad primjerice baš i nije jasno jesmo li uhvatili prave ubojice ili postoji samo jedan koji je kriv za sve. Kako se bliži kraj tako se sama priča otpetljava i postaje sve zanimljivija i napetija.
Slika: Glavni lik u igri Cole ima nekoliko odjela na raspolaganju koja mu mogu donijeti određene prednosti
(https://i.imgur.com/LEWWzZs.jpg)
GAMEPLAY
Kao i što sam naziv igre sugerira, igra se odvija u Los Angelesu. Developeri igre tvrde da je uloženo puno truda kako bi se napravio L. A. identičan onom iz 1947. Ono s čime se developeri još posebno diče i ponose jesu facijalne ekspresije likova koje su dovedene skoro pa do savršenstva. Tako je moguće s nečijeg lica očitati da li osoba laže, govori istinu ili vidjeti širok dijapazon drugih emocija.
Slika: Hmmm... jel' ovaj laže?
(https://imgur.com/SY2RPSu.jpg)
Igra se sastoji od dvadesetak glavnih slučajeva i svi se odvijaju prema istoj špranci. Prvo se dogodi zločin. Zatim moj partner i ja dobivamo upute od šefa da odemo na mjesto događaja. Nakon toga obradimo mjesto zločina odnosno tražimo sve moguće dokaze. Čim pronađemo sve važne dokaze lagana glazba zasvira koja nam to daje do znanja. Ako ste pravi detektiv možete tu opciju ugasiti pa ćete pola dana prevrtati i proučavati neke boce ili ostale objekte koje u stvari nisu važne za slučaj.
Slika: Ovako počinje slučaj, ...
(https://imgur.com/WVP1DsG.jpg)
Slika: ... a ovako se uspješno završava!
(https://imgur.com/TwT2dKH.jpg)
Nakon što pregledamo sve dokaze idemo malo ljude ispitivati. Pri ispitivanju imamo tri opcije. Tako se možemo složiti da osoba govori istinu („truth“). Ako smatramo da osobe nije sasvim iskrena, a nemamo dokaza da dokažemo suprotno, odabrati ćemo „doubt“. Treća opcija je najbolja – kažemo osobi direktno da laže („lie“). Ali nakon što kažemo osobi da lažemo, moramo podastrijeti i dokaz te laži. Tu onda ulaze u igru oni dokazi koje smo pronašli ranije.
Slika: Uvijek uz sebe imamo malu bilježnicu u kojoj bilježimo sve što smo saznali
(https://imgur.com/yANeAdk.jpg)
Slika: Čekaj malo! Sad ćemo mi tebi podastrijeti dokaz o tvojoj laži!
(https://imgur.com/5lupYDA.jpg)
Osim takvog istraživanja i ispitivanja, imamo i akcijske dijelove u kojima ganjamo zločince bilo pješke ili pomoću automobila. Ako ih ganjamo pješke možemo ih dostići i baciti na tlo ili prebiti. Opcija da ih upucamo postoji samo ako su i oni nasilni prema nama odnosno ako pucaju prema nama. Jurnjava u automobilu se odvija na dva načina. Prvi način je da naš partner puca po automobilu bušeći mu gume ili ga mi preokrenemo i na taj način zaustavimo. Drugi način je da samo jurimo za automobilu čekajući da se pokrene unaprijed definirana scena poput udaranja tramvaja u automobil koji jurimo.
Slika: Krećemo u potjeru!
(https://imgur.com/DETZCLa.jpg)
Osim glavnih slučajeva, postoje i sporedni slučajevi kojima pristupamo na način da se javimo na policijski radio. Ti sporedni slučajevi su čisti akcijski dijelovi u kojima se napucavamo sa zločincima ili ih ganjamo bilo automobilom ili pješke.
Slika: Kuće izgorjele, a ljudi podivljali - rezultat masovna tučnjava
(https://imgur.com/HhGA5e2.jpg)
U prtljažniku našeg policijskog automobila se nalazi mali arsenal oružja – nekoliko puškica i sačmarica. Od palih neprijatelja također možemo uzeti oružje. Ipak, oružje ne možemo izvaditi i koristiti kada mi to želimo nego kada to igra želi. Dakle, nema pucanja po ljudima ili razbijanja izloga. Samo pucanje je relativno neprecizno i nekako nema onaj pravi osjećaj napucavanja.
Slika: Biramo puškice u prtljažniku
(https://imgur.com/TuTPbOv.jpg)
Otvoreni svijet je dobro napravljen, ali nema nekakvih dodatnih sadržaja jer se sve posvećeno slučajevima i priči. Igra broji preko 90 različitih modela automobila koji su prenijeti iz stvarnosti. Ruku na srce, određene automobile je zaista teško razlikovati. Sama vožnja je teška arkada jer se s punim gasom bez većih problema može savladati pravokutno skretanje na raskrižju.
Slika: Automobili se mogu posebno razgledavati u igri
(https://imgur.com/D4GOyBt.jpg)
Ono što treba istaknuti jesu posebno glupi pješaci. Umjesto da otrče glavom bez obzira, oni prvo malo odu na stranu i onda se naglo okrenu trčati pred naš automobil. To je posebno naporno kad se juri za zločincima, a istovremeno moramo paziti da napravimo što manju štetu na automobilima i gradu jer smo mi ipak policajci. Također, nepremostiva prepreka za automobile su određene ograde ili živice što izgleda pomalo smiješno.
Slika: Nepremostiva prepreka - grm
(https://imgur.com/wEX03zT.jpg)
U 1947. godini u Los Angelesu nisu još čuli za parkour. Tako naš Cole ima problema s preskakanjem ograda i drugih sličnih prepreka. Ipak, ako je tako planirano u igri Cole će moći preskočiti određenu ogradu ili zid. Prilikom potjera pješice Cole se bez većih problema može popeti na krov zgrade pomoću dimnjaka ili ljestvi.
TEHNIČKA STRANA
Za glazbu se može kazati da je dobra, ali i neprimjetna. Dobro je što glazba postaje napetija kad je i situacija napetija (npr. kad se kreće u potjeru). Ponekad ljudi nešto pričaju na radiju, ali to je posve nerazumljivo i teško je za pratiti. S punim detaljima igra se vrti bez ikakvih problema ili zastajkivanja. Vremena učitavanja između scena su veoma kratka. Dok su facijalne ekspresije grafički napravljene super ostatak grafike je u redu odnosno dobro odrađen. Drugim riječima ništa previše specijalno, ali opet prihvatljive kvalitete.
Slika: Gospodine, oprostite, ali moramo malo provozati Vašu ženu. Zašto? Policijska posla!
(https://imgur.com/rRjfu0R.jpg)
Video: Kako je odrađeno snimanje pokreta u igri
http://youtu.be/Mb8vNNhvqpA (http://youtu.be/Mb8vNNhvqpA)
ZAKLJUČAK
Ova igra svakako zaslužuje preporuku da je zaigrate i to prvenstveno zbog kvalitetne priče i super izraza lica. Ako ste skloni istraživanju i volite se igrati detektiva ovo je igra za vas. Ipak, kako bi se mogli uživiti u priču potrebno je visoko znanje engleskog jezika. Također, zbog ponavljajuće tehnike pogledaj dokaze – ispitaj – dokazi itd., preporučam da ovu ne igrate u jednom dahu. Optimalno bi bilo slučaj-dva na dan. Objektivno gledajući, igru možete završiti za oko 25 do 30 sati.
Slika: Za one koji ne znaju - ovdje se grade službeni uredi HCL-a
(https://imgur.com/XgouS43.jpg)
OCJENA: 72/100
ZA:
+ priča
+ facijalne ekspresije
PROTIV:
- korumpirani političari
- ponekad neprecizne kontrole pucanja
- ograničeno ponašanje
- malo dodatnih sadržaja u gradu
Slika: Dokaz o vlasništvu igre
(https://imgur.com/DNiBSGe.jpg)
Slika: Napredak u igri
(https://imgur.com/OQS1zZF.jpg)
Napomena: ostvario sam svih 60 achievementa od 60 ostvarivih u igri.
DODATNI PODACI
Konfiguracija na kojoj je igra igrana:
CPU: Intel Core i5 7600K 3,8GHz, 6MB, LGA 1151
MATIČNA: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3, 4xDDR4, S.1151, KabyLake
GPU: MSI GeForce GTX 1070 QuickSilver 8GB OC GDDR5
RAM: Patriot Viper4, 2400Mhz, 16GB (2x8GB), CL15
MONITOR: Acer CB271Hubmidprx, 27 inča, 2560x1440, 75 hz
OS: Windows 10 Home Retail
Datum izlaska igre: studeni 2011. godine
Datum kupnje igre: 1. srpnja 2017. godine (Steam)
Cijena igre u trenutku kupnje: 8,99€
Trenutna cijena: 29,99€ (http://store.steampowered.com/sub/12072/ (http://store.steampowered.com/sub/12072/))
Batman: Arkham Knight
Igrano na: PS4 Dostupno na: PC, Xbox One
Igrano: U 9. mjesecu
Broj provedenih sati: 26
RECENZIJA
Koji su vaši najveći strahovi? Čega se zapravo najviše bojite? Upravo su ovo neka od pitanja koja se protežu kroz treći, i ujedno i završni dio mega-popularnog Rocksteady-jevog serijala Batman: Arkham.
Sa jednim od najpopularnijih superheroja današnjice smo se prvo družili još davne 2009. godine u Arkham Asylum-u, potom dvije godine kasnije u Arkham City-ju, da bi ovu vrhunsku trilogiju završili 2015. na veoma kvalitetan način putovanjem u Gotham u igri Batman: Arkham Knight.
(https://i.imgur.com/kOKViHl.jpg)
Ukoliko biste rekli za priču Batman: Arkham Knighta da je suštinski vrlo slična svojim prethodnicima, ne biste puno (ili čak nimalo) pogriješili. Imamo klasičnu borbu "dobra i zla", ili još preciznije brobu loših momaka protiv jednog jedinog junaka, pri kojoj je neizostavni element apsolutna destrukcija jednog grada. Kažem vam, klasika. Nemojte odmah pomisliti da je ovo minus ili neka negitvna stavka, jer da sam bilo šta drugo očekivao od neke superherojske igre vjerovatno bi me trebali poslati u obližnju ustanovu na malo posmatranje. Međutim, ukoliko bismo zalazili u nešto dublju analizu glavne priče, mogli bismo zapaziti i drugi sloj, jer osim gore navedene borbe, postoji i unutrašnja, individualna borba na nivou našeg Mračnog viteza, koja svakako daje poseban "šmek", jer su urpavo kroz nju omogućene neke odlične replike i dijalozi sa dobro pogođenim humorom.
Za glavnu priču će vam biti potrebno nekih 15-ak sati kroz koje ćete naići na dobro poznate negativce kao što su Penguin, Two-face, Riddler i mnogi drugi, a glavni protivnici će vam biti Scarecrow i misterizoni Arkham Knight. I pravo da vam kažem, identitet Arkham Knighta me je stvarno zainteresovao da sam sa nestrpljenjem iščekivao njegovo otkrivanje.
(https://i.imgur.com/u1T1qMR.jpg)
Kakva bi to savremena igra bila da nema i side queste? Tako i ovdje imamo relativno veliki broj sporednih misija koje su organizovane u tzv. Most wanted misije. Neke od njih su kvalitetno odrađene, a neke su pak običan grind koji će vam relativno brzo dosaditi. Tu prvenstveno mislim na oslobađanje okupiranih "checkpointova" ili tornjeva i neizostavne Riddler trofeje. To bi sve i bilo u redu, da je opcionalnog karaktera. Ali nije, tj. u jednu ruku nije. Jer da biste dobili potpuni završetak igre, trebate 100% kompletirati igru, što je stvarno dosadno i naporno. Moja preporuka je da pogledate tu završnu cutscenu na YouTube-u, jer iako je kvalitetno odrađena, nije vrijedna tolikog, da ga nazovemo, "mukotrpnog rada".
(https://i.imgur.com/1wuFe1c.jpg)
Koncept combat sistema nije mijenjan u odnosu na prethodnike, pa tako i ovdje možemo napraviti generalnu podjelu na stealth i akcijski pristup rješavanju problema.
Stealth pristup vam pruža sasvim solidan broj mogućnosti - preko mnogobrojnih "vantage point-ova" pa sve do raznoraznih "podzemnih" prolaza u kojima se možete sakriti i vrebati plijen. Naravno, kao i ranije, prisutan je i Detective mode koji vam može biti od velike pomoći (možda čak i pretjerane), pogotovo jer vam pruža uvid u broj preostalih protivnika, njihov položaj kao i razne mogućnosti preko kojih ih možete smaknuti. Ali, stealth mode ne bi bio stealth mode, da nema lošeg AI-a. Naime, realitvno često sam bio u prilici da stojim na nekih metar-dva ispred protivnika, šunjajući se, a da me isti ni ne primijeti. Naravno, ovakve stvari su dosta česte u svim igrama, ako ne i podrazumijevane, ali opet čovjek bi očekivao da protivnik zna koristiti periferni vid, pa makar se radilo i o Normal, ili čak Easy težinama.
Akcijski pristup je za nijansu teži, pogotovo ukoliko se nađete u neugodnoj situaciji kada se morate boriti protiv do zuba naoružanih rivala. Samo "šaketanje" se nije mijenjalo - i dalje je zasnovano na odličnom principu blokiranja/udaranja začinjenog combo metrom koji vam daje dobar izbor combo završnica.
I akcijski i stealth pristup su začinjeni još većim brojem gadgeta, koji vam, na primjer, mogu pomoći da date komandu jednom protivniku da ode na određeno mjesto gdje ćete ga vi sačekati i potiho riješiti, ili pak da pomoću tzv. Remote Hacking Device-a hakujete određeni dron i da ga isoristite protiv neprijatelja. Pored gadgeta, tu je i široka lepeza sposobnosti koje otključavate Wayne poenima, koje zarađujete povećavanjem levela ili rješavanjem misija.
Kada se govori o gameplay-u Batman: Arkham Knighta ne smije se izostaviti Batmobile, vjerovatno najveći novitet igri. Batmobile ima dva različita stanja, Pursuit i Battle mode. Najjednostavnije rečeno, Pursuit mode vam omogućuje da se vozite slobodno po Gothamu, a Battle mode vam služi za borbene dionice. Vidio sam da dosta ljudi na internetu kudi i grdi Batmobile, ali meni se izuzetno dopao, naročito u Battle mode-u. Takođe, postoje i posebne prostorne zagonetke specijalno osmišljene za Batmobile, koje su uglavnom dobre, ali mogu u velikom broju situacija da dovedu igrača do ludila, što se meni ne tako rijetko događalo.
(https://i.imgur.com/43y4dYd.jpg)
Grafički gledano, prezentacija na Unreal Engine-u je odrađena maestralno, i ovo je definitivno jedna od najljepših igara na tržištu. Cutscene su odrađene skoro pa perfektno. Kažem skoro, jer u nekim dijelovima, Batmanove facijalne ekspresije ne dostižu baš najviši nivo. Ali to je jedna sitnica preko koje se može lako preći. Glasnovna gluma i sveukupna atosfera je takođe na visokom nivou. Mada, ruku na srce, moglo bi se reći da lip sync nije baš u svim situacijama sjajan.
(https://i.imgur.com/HxOL9lq.jpg)
I za kraj, trebali bismo se dotaći i tehničke strane igre. Vjerujem da ne postoji osoba koja je iole upoznata sa gaming scenom, a da nije čula za fijasko Batman: Arkham Knighta na PC platformi. Ali, budući da je ovo većim dijelom subjektivna recenzija i da sam igru igrao isključivo na PS4 platformi, PC problema se neću doticati. Na PS4 su se znali desiti padovi FPS-a ali najčešće u situacijama kada se na ekranu našao vrlo veliki broj tenkova i neprijatelja, tako da su ti padovi u neku ruku i razumljivi. Ako njih izuzmemo, igra se vrtila jako fluidno.
Sve u svemu, meni, kao nekome ko nije fan Batmana i koji nije pogledao niti jedan Batman film, ova igra je sjela k'o budali šamar. Kroz svih ovih 26 sati, koje sam proveo u igri, sam uživao. Definitivno preporuka za sve.
(https://i.imgur.com/QsLXF7L.jpg)
Za:
+ Combat sistem
+ Fantastična vizuelna prezentacija
+ Replike i dijalozi sa veoma kvalitetnim humorom
+ Batmobile
+ Količina sadržaja
Protiv:
- AI protivnika u stealth situacijama
- Pojedine facijalne animacije i lip sync
- Neke zagonetke sa Batmobile-om znaju biti frustrirajuće
Ocjena: 96/100