HCL.HR

Razvijanje strateških igara tokom vremena?

  • 13 Odgovora
  • 5057 Hitova
Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« : 13. Veljača, 2016., 15:58 »
Pre nego što počnete sa čitanjem posta zamolio bih da shvatite da je sve dole napisano moje mišljenje.
         -Da li ste primetili da su strategije sve manje populane u zadnje vreme? I prvom delu ovog teksta osvrnuću se na popularnost strategija kroz godine i na finansijska ulaganja u strateške igre. Kako vreme prolazi sve manje strateških igara izlazi i u te nove strateške igre se ulaže mnogo manji iznos nego u igre drugih žanrova. To je direktna posledica toga što je publika koja igra strategije (obično srednjovečni ljudi koji retko imaju vremena za igranje) mnogo manja u odnosu na publiko koja igra FPS-ove, shootere, veoma akciono nastrojene avanture (obično pubertetlije). Vratimo se u kasne devedesete i prve godine 21. veka. Tada su strategije doživele vrh popularnosti i u potpunosti okupirale tržište. Baza fanova strategija se nije mnogo povećala od 2000. godine do danas koliko se povećala popularnost drugih žanrova (pre svega pucačina).
         -Pojedine igre koje su jednostavne, nemaju smisla i igraju se putem browsera (hm, Candy Crush Saga, hm) generišu više milijardi slatkih dolarčića njihovim autorima. Zatim slede isto tako brutalno jednostavne i linearne pucačine koje vređaju vašu inteligenciju i kupuju igrače pomoću audio-vizuelne prezentacije. One donose ogromne profite i obično izlaze na godišnjoj bazi (hm, Call of Duty, Battlefield (ne vređa inteligenciju, ali ima značajke zbog kojih je CoD popularan), hm), i postignu veoma zapažene prodajne rezultate i 90% igre je isto kao i prošli nastavak, samo sa još bezveznijom pričom i promenjenim teksturama. Sada će neko reći da se te igre igraju zbog multiplayera, ali ja ne vidim ništa zanimljivo u njihovom multiplayeru. Uporedite CoD, BF i R6:S, jasno je da je CoD najviše popularan i najmanje taktike ima u njemu, dok je R6:S najmanje popularan i najviše taktike ima u njemu, dok je BF nešto između. Tu je i AC koji svekim nastavkom unese malo inovativnog, 90% odradi po šablonu koji se formirao nakon 3 nastavka (ne računam sve delove). Dok jedna izvrsna city builder igra kao što je Cities Skylines ne može da generiše ni desetinu profita jednog CoD-a na primer, iako je to jedina zaista kvalitetna City-builder igra u zadnjih 10 godina. Kako? Zbog male baze fanova.
Da li vi mislite da popularnost i budžet strategija mnogo utiče na njihov relativno prosečan skok kvaliteta u zadnjih par godina u odnosu na igre drugih žanrova.
Jedan sajt (hcl.hr) da svima gospodari!

*

snowblind

  • Moderator
  • ******
  • 8709
Odg: Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« Odgovori #1 : 13. Veljača, 2016., 19:17 »
Ako ćemo gledati na cjelokupni strateški žanr, ne bih rekao da sve manje strateških igara izlazi. Nađe se tu različitih naslova, samo što nema više klasičnih RTS-ova na kakve se referiraš s kasnim 90-im.

Čak se ne bi ni u potpunosti složio da su tada strategije bile iznad ostalih žanrova jer vjerujem da su UT99/Q3 bili jednako popularni. Istina je da se baza fanova nije previše povećavala naspram FPS-ova, no sigurno si i sam svjestan koji su razlozi iza toga.

Problem kod strategija je što ne mogu ostati popularne na duži niz godina ako nemaju iza sebe e-sports komponentu koja će ju održavati živom. Zbog toga je Starcraft i danas aktivan, a W3 koji je meni bio zabavniji se više ni ne spominje osim kada je u pitanju maštanje o nastavku.

Ja se još uvijek nadam da će Massive jednog dana napraviti spiritualnog nasljednika WiC-a jer su pokazali da ideje i znanja imaju. Također bi volio i novi Warcraft s još boljom kampanjom nego što je bila u trojci koja mi je i dan danas jedna od najboljih koje sam igrao.

Zato se i nadam da će Battlefield Gothic: Armada imati odličan singleplayer jer mi se igra strategija sa zanimljivom radnjom.

Odg: Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« Odgovori #2 : 13. Veljača, 2016., 23:38 »
Problem kod strategija je što ne mogu ostati popularne na duži niz godina ako nemaju iza sebe e-sports komponentu koja će ju održavati živom. Zbog toga je Starcraft i danas aktivan, a W3 koji je meni bio zabavniji se više ni ne spominje osim kada je u pitanju maštanje o nastavku.
Sa ovim delom tvog posta se ne slažem. Dovoljno je da imamo custom kampanje, map editor i dobar multiplayer. e-sports nije nužan po mom mišljenju za uspeh jedne strategije.
Jedan sajt (hcl.hr) da svima gospodari!

*

snowblind

  • Moderator
  • ******
  • 8709
Odg: Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« Odgovori #3 : 14. Veljača, 2016., 12:00 »
Nije nužan za inicijalni uspjeh, ali da igra bude živa duži niz godina, treba postojati nešto što će održavati zainteresiranost, a vjerujem da je to upravo esports. U suprotnome dosta ljudi pređe na nešto novo.

Naravno, uvijek ima pokoja iznimka kao što je Company of Heroes koji se i dan danas igra online, ali u puno manjem broju otkako je izašla dvojka. Tu mi je još uvijek žao što su ugasili F2P verziju jer je imala puno bolji matchmaking nego original.

*

9mlg9

  • ***
  • 606
Odg: Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« Odgovori #4 : 14. Veljača, 2016., 12:37 »
Ne bih rekao da je nužno potrebna esports komponenta. Heroes of Might and Magic 3 i danas je popularna igra, a česi i rusi non stop izbacuju nove modove za nju.

*

snowblind

  • Moderator
  • ******
  • 8709
Odg: Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« Odgovori #5 : 14. Veljača, 2016., 12:58 »
I to više spada u iznimku nego pravilo. Još bi bilo zanimljivo kad bi se moglo vidjeti brojke koliko ljudi igra.

Mnoge strategije su podržavale modove i dolazile s editorima, da bi nakon nekoliko godina baza igrača uvelike pala. Mislim, uvijek će se naći netko tko igra njemu najdražu igru, ali za nekakav kontinuirani uspjeh da tako kažem, vjerujem da je esports komponenta koja to omogućava.

Iako, s ovime smo skrenuli s glavne tematike - popularnost kroz godine i financijska ulaganja. Nisam dojma da se je to smanjilo drastično. Unazad pet godina vidjeli smo Total War kojemu kvaliteta ne opada, tu je i Wargame serijal za kojeg smatram da je vrhunski RTT, pogotovo za timsko igranje. Izašao je i novi Homeworld, dolazi Battlefleet koji s produkcijske strane ne ostavlja dojam da se radi o niskobudžetnom naslovu.

S druge strane tu je Paradox s grad strategijama s kojima su igrači prezadovoljni, a Matrix/Slitherine opet ima svoje dragulje koji su rađeni za veoma specifičnu publiku. Ono što želim reći, klasični RTS naslovi su izgubili svoju popularnost koju su imali krajem 90-ih, ali to ne znači da je sam žanr doživio nekakvu stagnaciju.

*

9mlg9

  • ***
  • 606
Odg: Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« Odgovori #6 : 15. Veljača, 2016., 01:47 »
Ali moram reći da mi fali jedan klasični RTS tipa Rise of Nations. Dan-danas mi je jedna od najdražih igara koje sam igrao. Žao mi je što se prešlo više na one heksagridove tipa Civ.

Odg: Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« Odgovori #7 : 15. Veljača, 2016., 10:43 »
Ali moram reći da mi fali jedan klasični RTS tipa Rise of Nations. Dan-danas mi je jedna od najdražih igara koje sam igrao. Žao mi je što se prešlo više na one heksagridove tipa Civ.
     -Upravo u centar! Fali mi i nešto kao Medieval II Total War! Iako je pokupio silne 9/10, 90/100, u HCL-u su mu dali 89/100, ima vrlo malo Multiplayer igrača. Inače igram paradoxove city buildere koji su odlični i koji nisu samo šablon napravljen odavno. Problem je što za kvalitetnu stratešku igru (koju će igrati više ljudi nego u vašoj ulici) potrebna ulaganja (novčana pre svega). Ne moraju to biti iznosi u stotinama miliona dolara, ali je ipak potrebno novčano ulaganje.
     -Evo daću svoju stratešku igru koju sam razvijam za primer. Moja konfa je srednje očajna, a pošto je Unity toliko dobro optimizovan i pošto sam ja anti-guru za pravljenje igre dobijam 3 fps-a u svojoj strateškoj turn-based igri. Problem je u tome što ja nemam novca da uložim u novu konfu, a treba mi. Inače u verziji koju sam napravio kao zasebnu igru (izvezao iz Unity-a) imam 30-35 fps-a, a grafika nije nešto posebno i napravio sam manje od 1% planirane mape i oko 10% planiranih funkcija. Da bi mogao da igram i da u isto vreme imam unity u pozadini da ispravim ako nešto bude sjebano mi treba jača konfa.
     -Da zaključim mislim da bi veća baza fanova i veća ulaganja u strateške igre uveliko doprinela i kvalitetu i kvantitetu. Mislim da danas ne izlazi puno novih IP-ova u strateškom žanru, koliko u drugim žanrovima, zato što većina serijala ima uspostavljenu publiku koja samo igra određeni serijal. Na primer: Total War serijal, Civization serijal, Hearts of Iron serijal, Sim City serijal, Heroes of Might and Magic serijal... I mislim da većina fanova strategija nije spremna da isproba neki novi IP i da se upusti u nepoznate vode.
Jedan sajt (hcl.hr) da svima gospodari!

*

Mzehn

  • ****
  • 1500
  • kakaroto
    • PCGN
Odg: Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« Odgovori #8 : 15. Veljača, 2016., 13:38 »
Rekao bih da je u zadnjih par godina izašlo više odličnih turn-based strategija nego ikad prije u okvirima tako kratkog vremenskog perioda. I tu ne mislim na HoMM i slične naslove koji objekvitno nisu ni blizu epiteta vrhunskog nego žive na svom slavnom imenu. Eador, Endless Legend/Space i Armello su prvi koji mi padaju na pamet, a mogao bi još desetak indie naslova izvuć sa steama. I sve su kvalitetnije igre od ovih razvikanih poput novih Heroesa npr.
Ako uzmemo u obzir da velika večina tih naslova komotno nudi i preko 100 sati igranja zbilja se ima što za igrati.

Za RTSe sam ionako izgubio zanimanje jer nemam živaca više pratit to sve što događa po ekranu. Počeo sam kao mali isključivo sa tim žanrom ali kako godine prolaze nekako mi preintenzivno postaje pratit sva ta čuda koja skaču i svijetle po ekranu. A i ruku na srce ništa od novijih naslova me nije nešto pretjerano zainteresiralo. Rađe bi odigrao remastere Homeworlda i Age of Mythologyja prije svega ovog novog realno.

Mislim da jako puno ljudi niti ne zna što se sve danas u žanru nudi jer puno odličnih igara uopće nije medijski eksponirano.

ali da igra bude živa duži niz godina, treba postojati nešto što će održavati zainteresiranost, a vjerujem da je to upravo esports. U suprotnome dosta ljudi pređe na nešto novo.

To bi definitivno populariziralo žanr. Ne mogu se trenutno sjetit niti jedne druge strategije osim SC2 da ima ikakvu esports scenu...

*

seedorf

  • ****
  • 907
  • My mision is destroy love on planet Earth
Odg: Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« Odgovori #9 : 15. Veljača, 2016., 16:49 »
Meni jako puno fale igre tipa AoE, Warcraft, Armies of Exigo, itd. Jednostavno i neprave slicne vise.  :(

*

9mlg9

  • ***
  • 606
Odg: Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« Odgovori #10 : 15. Veljača, 2016., 16:56 »
Slažem se, Endless Legend mi je bio baš super, ali opet to kretanje, taj grid, užasno me živciralo. HoMM nakon 3 nemamo o čemu pričati, sve su gori i gori. Baš to, AoE, Warcraft, Rise of Nations, takve mi igre nedostaju.

Odg: Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« Odgovori #11 : 16. Veljača, 2016., 09:35 »
Mislim da jako puno ljudi niti ne zna što se sve danas u žanru nudi jer puno odličnih igara uopće nije medijski eksponirano.
Kako to misliš ljudi? Da li misliš na puno dece, ili ostalih gamer-a. Generalno imam ekipu koja igra isključivo FPS-ove i oni ne znaju šta je SC, WC... Oni misle na sledeći način (niko od njih nikad nije probao ništa u čemu ima više taktike od CS-a): "Strategije, su sugirno neke smaračke igre u kojima se ništa ne događa". Generalno ljudi koji nikad nisu probali stratešku igru imaju mnogo predrasuda o stratškim igrama.  :wildboy:
Jedan sajt (hcl.hr) da svima gospodari!

*

Mzehn

  • ****
  • 1500
  • kakaroto
    • PCGN
Odg: Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« Odgovori #12 : 16. Veljača, 2016., 11:03 »
A ono, ljudi koji nikad nisu ni probali neku strategiju nisu baš ni relevantni u cijeloj priči jer ju nikad nisu ni probali :)

Mislim na ljude generalno, koji npr nisu upoznati sa Early Access programima ili Kickstarterom, ili npr prate samo ove mainstream portale ala IGN ili Gamespot koji ionako skoro ekskluzivno forsiraju samo mainstream igre. Tako da će tamo vjerojatno prije vidjet ono dno od Heroes VII i na temelju toga donosit krive zaključke.

Mislim da su i ove isprazne MOBE uzele dobar dio te ciljane publike pa možda i tu leži dio odgovora zašto žanr nije popularan kao nekad.

Odg: Razvijanje strateških igara tokom vremena?
« Odgovori #13 : 16. Veljača, 2016., 12:52 »
A ono, ljudi koji nikad nisu ni probali neku strategiju nisu baš ni relevantni u cijeloj priči jer ju nikad nisu ni probali :)

Mislim na ljude generalno, koji npr nisu upoznati sa Early Access programima ili Kickstarterom, ili npr prate samo ove mainstream portale ala IGN ili Gamespot koji ionako skoro ekskluzivno forsiraju samo mainstream igre. Tako da će tamo vjerojatno prije vidjet ono dno od Heroes VII i na temelju toga donosit krive zaključke.

Mislim da su i ove isprazne MOBE uzele dobar dio te ciljane publike pa možda i tu leži dio odgovora zašto žanr nije popularan kao nekad.
Tvoj post me je podsetio na jednu situaciju. Kaže meni jedan drug: "Probao sam Heroes VII i pravo je sranje, ne znam šta ti vidiš u tim strategijama, meni je bilo dovoljno da probam to smeće i da još više postanem uveren da su strategije smeće". Inače je on od strategija igrao samo Heroes VII.

Što se tiče MOBA, naslušao sam se priča kako su i MOBE strategije. Generalno LoL nema veze sa strategijom, DOTA 2 možda malo...
Jedan sajt (hcl.hr) da svima gospodari!