HCL.HR

Zašto developeri ne podržavaju modove?

  • 15 Odgovora
  • 7762 Hitova
Zašto developeri ne podržavaju modove?
« : 29. Kolovoz, 2017., 06:57 »
Evo članak koji me trenutno inspirirao na ovu temu: http://www.hcl.hr/vijest/pixelmon-mod-minecraft-109080/

Ja ne igram Minecraft, ali taj mod im je bio super popularan, a Nintendo ga je odlučio ugasiti, iako se zvao Pixelmon, a ne Pokemon. Rockstar je tako ugasio OpenIV mod za GTA koji je također bio jako popularan...

Ne kužim, zašto developerima smetaju modovi za njihove igre, ako im time nastaje novi sadržaj? Ili, zašto možda ne surađuju sa modderima? :fpalm:

*

Hrv4tin4

  • Moderator
  • ******
  • 5108
  • Bez predrasuda
    • Steam
Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #1 : 29. Kolovoz, 2017., 07:25 »
Dosta banalno i logično ako imalo sagledaš situaciju s poslovnog aspekta.
Ista stvar je ukoliko bi puitao zašto carina uništava krivotvorenu robu, pa meni se sviđa Hužo Boss jer je jeftiniji, a samo izgleda kao Hugo Boss...



1. Recimo pokemoni su jako poznat brand na kojem se masno i dan danas zarađuje. Oni se ne moraju zvati pokemoni, ali zna se na što se aludira i kako likovi izgledaju. To je zabranjeno i neovlašteno kopiranje tuđe ideje koja je zaštićena zakonima raznih država.
Znači oni na tome ne mogu zaraditi i ako to ne maknu s tržišta - i drugi će to raditi što znači još veći gubitak novca.


2. Rockstar također ima intelektualna prava na svoje igre. I sad se neki lik sjetio ujediniti 2 GTA igre s tim modom. OK - super za nas igrače, ali R neće na tome zaraditi ništa i neki ljudi onda neće više niti kupiti GTA IV koji se i dalje solidno prodaje kad je na raznoraznim akcijama.
Ti sav taj sadržaj koji moderi rade ne možeš naplatiti. I tu je najveći problem.


Postoje igre koje podržavaju modove i koje imaju i svoje Workshopove na Steamu gdje je to dobro napravljeno kao u Cities: Skylines igri.
Svatko ima drugačiji pristup svojim igrama na što imaju sasvim legitimno pravo.
A isto tako i nisu sve igre za modanje. "Lako" je modat Cities: Skylines kad igra praktički vapi za time i donosi joj ogromnu igrivost i drugačije načine igre pa simim time dobiva i veliki replay value.

*

wyzard

  • Administrator
  • ******
  • 14888
    • HCL.hr
Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #2 : 29. Kolovoz, 2017., 10:16 »

*

Hrv4tin4

  • Moderator
  • ******
  • 5108
  • Bez predrasuda
    • Steam
Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #3 : 29. Kolovoz, 2017., 10:23 »
Bethesda je posebna tvrtka koja se dosta fokusira na RPG igre gdje su modovi nešto fenomenalno i potrebno igri te joj mogu dati hrpu contenta.
No nisi naveo bitnu stvar tu su "licenciran"i modovi koje su oni odobrili i najbolji moderi do sada.


Hajmo biti realni - nisu sigurno ušli samo u suradnju i to je to. Postoje i neki ugovori i EULA gdje se sigurno i ta ekipa (uz creditse) nekako proklamira, a vjv i naplate.
Neki sigurno ne žele dijeliti svoj proizvod s moderima, a pogotovo u online igrama gdje bi se još lakše došlo do hakiranja i cheatanja gdje jedan GTA V ima ogroman problem i sada.




Koliko je realno očekivati druge developere da takvo nešto naprave - trenutačno jako mala.
I ovaj sam projekt je u beta fazi i pitanje je hoće lii na koji način zaživjeti.


*

wyzard

  • Administrator
  • ******
  • 14888
    • HCL.hr
Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #4 : 29. Kolovoz, 2017., 11:50 »
Ma ne, dobro si ti to definirao sve, i opisao gdje je problem. Uvijek je u novcima.

Ali ovo zadnje što kažeš, mislim da je samo pitanje vremena. Pokušali su oni izravno već na Steamu to progurati pa se digla prašina i ugasili su te plaćene modove. To su bili probni balon, da bi sad potiho lansirali nešto što ne zovu PAID MODS nego Creation Club, a zapravo je jedno te isto. Ovako će to lakše progurati.

Sad ću malo u offtopic otići, ali probaj se sjetiti tko je prije više od deset godina prvi krenuo naplaćivati oklop za konja kao DLC. A danas je rijetkost vidjeti igru bez DLC-a. Isto će ti biti i s korisničkim modovima, samo što se igre moraju praviti s time na umu, mora postojati službeni modding alat inače je rizik što se sve može učiniti s neslužbenim.

Onak, progurali su naviku igračima da kupuju kozmetiku. I to je još bilo dobro - znao si što si kupovao. Danas kupuješ loot boxe koji su lutrija, a svi znamo da lutrija potiče ovisnost. I pazi sad, samo je pitanje vremena kada će i ostali vidjeti - pa hej, zašto bi mi radili DLC pakete i ekspanzije - pustimo ljude da to sami rade, a mi ćemo samo moderirati sadržaj i davati im tipa 20% zarade. Kužiš koji je to win-win. Dovoljno je samo napisati neku liniju koda koja bi provjeravala je li sadržaj sa službene trgovine modova ili je neslužben.

A gde je pečat?

Ne mislim da je mala šansa za to. Eno, u Minecraftu su već krenuli s time.
« Zadnja izmjena: 29. Kolovoz, 2017., 11:52 wyzard »

Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #5 : 29. Kolovoz, 2017., 18:20 »
Nadan se da tako nece bit, iako mi se taj scenarij cini vrlo vjerojatnim. Naime, uzivan igrat i prilazit samo igre u originalnom izdanju, bez ikakvih modova. A u tom slucaju placas nesto sta uopce nije doslo od tvorca igre, ne svida mi se to. Danas igras cisti original, a sutra dodatak od nekog tuntle koji nema veze s icim. I DLCovi nerijetko znaju bit skupi, no barem dolaze iz originalnog izvora.
Make peace before I cut you to pieces !

*

snowblind

  • Moderator
  • ******
  • 9064
Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #6 : 29. Kolovoz, 2017., 19:55 »
To ponajviše ovisi o developeru/izdavaču. Netko će zabranti modove koji im u neku ruku ugrožavaju financijske planove, netko će ih naplaćivati, a treći će davati novce moderima da budu kreativni i onda će ljudi kupovati tu igru radi tih modova.

Doduše, ovaj zadnji slučaj bit će uglavnom kod manjih i nezavisnih developera gdje će modovi produžavati vijek igre, a opet iz moda može izaći punokrvni naslov.

*

9mlg9

  • ****
  • 990
Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #7 : 30. Kolovoz, 2017., 09:50 »
Uglavnom su to zastarjele kompanije koje nisu prilagođene novom tržištu. Konzervativne, reklo bi se.
Ako tebi 1 mod ugrožava poslovanje, je li onda zaista problem u modu ili tvom načinu poslovanja?

Da su pametni dali bi podršku moderima, stavili im neke honorare i nek razvijaju. Igru će nahajpati i zbog pozitivnih iskustava prodaja nove igre, na čemu svi rade, će biti još veća i onda opet mogu početi moddati. Da su pametni i da gledaju bigger picture...

Ali se gleda jedan po jedan projekt, umjesto da imaju na umu npr. GTA VI-VIII u glavi već i da grade na tome. Dok god se ne počne to gledati kao cjelina, modding neće ozbiljnije zaživjeti od strane developera. Jebiga, žrtvuješ malo para, ali ti se ugled diže u nebesa, a samim time i svi budući prodajni rezultati. "U GTA IV smo modovski omogućili jahanje plavookog modrog zmaja. Sada, s novim mogućnostima grafike i kodovima u GTA VII možete jahati troglavog plavookog modrog zmaja!"

Da me jebeš, kupio bih.
S pozitivnim i dobrim modovima te napretkom u tehnologiji da bi u novoj igri modovi mogli biti još napredniji postigao bi se odličan uspjeh. Ali jebiga, bigger picture, a ne projekt po projekt. Oni će od GTA IV zaraditi još milijun dolara na raznim saleovima. To bi s pravom podrškom modovima utrostručili na novom GTA baš zbog pozitivnog publiciteta.

*

snowblind

  • Moderator
  • ******
  • 9064
Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #8 : 30. Kolovoz, 2017., 16:37 »
Pa ne znam baš koliko su Bethesda i Rockstar zastarjele ili konzervativne. Štoviše, Bethesda se i više nego dobro prilagođava novom tržištu, a i kao što je Zoran napisao, oni su prvi počeli s naplatom kozmetike u singleplayeru.

Oni bi naplaćivali modove jer mogu, jer su popularni i znaju kako će hrpa ljudi kupiti novi Elder Scrolls bez obzira plaćali ti ljudi modove ili ne. Samo, sada će ih plaćati.

Onaj tko ne može prodati igru u 3+ milijuna primjeraka sigurno neće naplaćivati modove jer pomoću njih samo može prodati dodatne kopije.


I da, EA recimo je uklonio modanje za BF jer zašto omogućiti igračima stvaranje dodatnog sadržaja, kada ti mogu i prije izlaska igre uzeti dodatnih 50 ili 60 eura za sadržaj koji još niti ne postoji.
« Zadnja izmjena: 30. Kolovoz, 2017., 16:40 snowblind »

*

edviiN

  • **
  • 209
Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #9 : 30. Kolovoz, 2017., 16:53 »
Jednostavno se boje da nebih neki mod bio zanimljiviji od "main stvari u igri "   :kava:
Vise se neki modovi igraju od main story-a ili ti mape itd...
moje misljenje :D

*

Cole

  • Moderator
  • ******
  • 12600
    • CroSimRacing
Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #10 : 30. Kolovoz, 2017., 17:10 »
Imao baš situaciju s F1 2017 i tim ne podržavanjem modova.
Već hrpetina modova postoji za igru i mnoge sam implementirao u igru i bio oduševljen, kada sam skužio da mi ne sejva više karijeru.
Morao preko steama ričekat sve fajlove i onda je save proradio.

*

9mlg9

  • ****
  • 990
Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #11 : 30. Kolovoz, 2017., 20:57 »
Ali jesu zastarjele :D Rockstarov vlasnik je Take2, njihov predsjednik ima 60 godina, CFO im je na poziciji od 2007., a još je 2003. radila sličan posao, ima 20+ godina iskustva.

Ne kažem da stariji i iskusni ljudi ne znaju poslovati, daleko od toga. Ovi zarađuju više od nas skupa u 10 godina. Ali jesu li skloniji konzervativnijem poslovanju i isključivo profitu? Jesu.

Nintendo je najbolji primjer. Gase Pokemon modove gdje god stignu. Umjesto da prihvate taj model, zaposle tipa koji je to osmislio i izbace Pokemon Uran ili Plutonij ili kako već Version 2, s još više dodatnog sadržaja i da lijepo na tome zarade. Ovako samo dižu animozitet prema svojoj firmi, a nepotrebno. A da ni ne počnem o njihovim Youtube pravilima. Čisto konzervativno poslovanje. To je prolazilo prije, ne znam kako će poslovati za 10 godina.

*

snowblind

  • Moderator
  • ******
  • 9064
Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #12 : 30. Kolovoz, 2017., 21:54 »
Nintendo je posebna priča, a i modovi za Pokemone njima nisu od koristi ako su ubačeni u igre koje nisu njihove. Ono što ti predlažeš je izbacivanje nove igre.

Što se tiče Rockstara, a i svih ostalih - svima je bitan profit jer ako nemaju pozitivnu računicu, studio se gasi. Stvar je u tome da neće oni ubiti sve modove, ali ako neki od njih može otvoriti još laki exploit određenih mehanika u online svijetu, sasvim je razumljivo kada tako nešto ugase.

Ja pozdravljam svakog developera koji ima u planu po izlasku ili nešto kasnije izbaciti modding alate jer će to definitivno pomoći igri ako ima jedan dva kvalitetna moda koji će završiti na gaming portalima pa besplatna reklama itd itd.

Dovoljno je pogledati kako Bohemia funkcionira sa Armom. DayZ im je dodatno prodao hrpu primjeraka, a za trojku su čak i organizirali natjecanje u izradi modova gdje su podijelili ako se varam pola milijuna eura nagradnog fonda. S time su dobili hrpu dodatnog sadržaja uz već prijašnje koje su korisnici sami htjeli izrađivati.

*

phoda

  • n00b
  • 4
Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #13 : 31. Kolovoz, 2017., 19:28 »
Prvo ovo sto pise Ne Znam, tema. On prica o copyrightu znaci niko nece bacit ako se firma zove hogo boso nego ako dosta slici originalu ili je isti mora se zapalit zbog povrede autorskih prava. Neko blati njihov ugled s tim a i moze se lagano varat kupce.

Isto tako modanje igre je dozvoljeno samo sa stvarima IZ IGRE ili assets sto ti kao modder napravis. Za sve ostalo moras imat pravo na kopiranje materijala. Npr ubacit GTA4 u GTA5 je potpuno ilegalno. Kao i pokemoni i to je potpuno uredu.
Sto se tice modova, novci, sve je u novcima i ako nije isplativo ubacit modding support i odrzavat onda se nece ubacit i potpuno je razumno.
Sto je jedan korisnik pricao o popularnosti, to nije istina, da je, mislim da bi tvrtke radje investirale u to nego u reklamu. Vecina tvrtki ide na sigurno gdje su vece sanse za sto veci profit.

*

9mlg9

  • ****
  • 990
Odg: Zašto developeri ne podržavaju modove?
« Odgovori #14 : 31. Kolovoz, 2017., 21:23 »
Mogu ti dati bezbroj primjera gdje je dobar publicitet bio 10x efikasniji od ikakvih reklama ili marketinga. Počevši od Starbucksa, Sonyjevog Walkmana, Virgin Aira pa nadalje, svi su počeli isključivo PR spikom, a ne marketingom. Zašto? Jer je bilo isplativije, ako ne odmah onda dugoročno. Reći da je isključivo marketinški pristup ključ za najveći profit je glupost.