(https://c1.staticflickr.com/1/640/22281587634_cababeb30b.jpg) (https://c1.staticflickr.com/1/640/22281587634_4f64413525_h.jpg) (https://c2.staticflickr.com/6/5833/22890890422_53caa7002c.jpg) (https://c2.staticflickr.com/6/5833/22890890422_eb4e87d8f8_h.jpg)
Evo nakon nešto više od deset sati (https://c2.staticflickr.com/6/5735/22525957768_2626959252_h.jpg) da kažem par dojmova...
Da se najprijem osvrnem na tehničku stranu igre.
Igra nije vrhunac tehnologije, ali jednostavno nije niti toliko loše kao šta cjeli internet bruji; zapravo izgleda jako dobro i to ne radi kvalitete tekstura već radi super palete boja, (gdje se je vjerovatno namjerno išlo na ovaj pastelasto isprani izgled kao šta su izgledali concep art primejri (http://36646d87786feafc0611-0338bbbce19fc98919c6293def4c5554.r0.cf1.rackcdn.com/images/acSAUBB9P-1D.840x0.Vdef9Kkm.jpg)) te vrhusnkog osvjetljenja i vremenskih uvjeta gdje igra u raznim trenucima izgleda potpuno drugačije: bilo to za vrijeme nekakve radiokativne oluje (https://c1.staticflickr.com/1/611/22287142624_b340dfdc61_h.jpg), sunčanog jutra (https://c1.staticflickr.com/1/600/22506755988_38be6cf3d1_h.jpg), maglovitog dana (https://c1.staticflickr.com/1/718/22756274230_bf48cd6a88_h.jpg) ili maglovitog zalaska sunca (https://c2.staticflickr.com/6/5670/22545880749_60c103b611_h.jpg), tmurnog kišnog vremena kada okoliš i objekti dobiju mokre površine (https://c2.staticflickr.com/6/5752/22918275586_9f33b6454a_h.jpg) itd... Dakle zbilja različita paleta boja koja potpuno promjeni igrinu prezentaciju i jako utječe na cjelokupnu atmosferu, (igrina dva dana je bila magla da bi pred jutro došla ona radioaktivna oluja, zatim kiša i nakon toga razvedravanje).
Također i interijeri su jako napredovali u dizajnu naspram prošlih Bethesdinih igara; od vaultova koji sada izgledaju odlično, preko raznih tvornica (https://c1.staticflickr.com/1/656/22500768367_74f3a02539_h.jpg), podzemnih tunela (https://c1.staticflickr.com/1/593/22925112035_46ead22dda_h.jpg), muzeja (https://c1.staticflickr.com/1/622/22491516007_6aa5f8787d_h.jpg), stare policijske postaje (https://c1.staticflickr.com/1/570/22552365849_d34536c245_h.jpg) itd... Naravno da ima ponavljajućih interijera, kao u svakoj igri, ali puno, puno manje nego kod njihovih prijašnjih naslova.
Jedna od stvari koja je još uvijek dosta loša su animacije te iako mnogo bolje od prijašnjih Bethesdinih igara još uvijek je to "clunky". Također modeli likova iako drastično, ali drastično bolji nego recimo u Skyrimu ili Falloutu 3/NV nisu neki vrhunac; no dosta je to dobro; evo random lik na nekoj farmi (https://c1.staticflickr.com/1/563/22323494053_6534ad40de_h.jpg)...
Treba pohvalit audio stranu koja je odlična; od zvukova hodanja našeg lika, zvukova eksplozija do odlične atmosferične glazbe, (ne one na radio stanicama)..
Kada već spominjem eksplozije evo dvije:
(https://c2.staticflickr.com/6/5763/22537531349_5d65a8c792.jpg) (https://c2.staticflickr.com/6/5763/22537531349_7ac5ea9f82_h.jpg) (https://c1.staticflickr.com/1/722/22323055893_f6be8ab30a.jpg) (https://c1.staticflickr.com/1/722/22323055893_a1050a1ddf_h.jpg)
To sve na Ultra postavkama, (osim god rays na low radi nepostojeće razlike u prezentaciji (http://images.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/fallout-4/fallout-4-god-rays-quality-interactive-comparison-004-ultra-vs-low.html), a velike razlike u performansama) GTX 960 Phantom + FX 6300 @4.3 + 8GB DDR3 vrzi prosječno na 50 FPSa, (sa uključenim temporal antialiasingom koji super paše ovoj igri)
Toliko o tome...
Priča? Evo, nakon deset sati tek sam došo do Diamond Citya, (praktički sami početak nakon izlaska iz vaulta) i još uvije ne mogu previše o tome. Zasada mi se svidjelo viđeno, pogotovo Piper koju sam tek sreo i koja ima odličan voice acting. No mora se prizant da sami početak, (prije odlaska u vault 111 djeluje ubrzano; nakon kreacije lika, (koja je btw odlična) odmah sljedi anketa, eksplozia i odlazak u vault... Možda su to mogli malo oduljit, no onda bi mnogi kukali kako žele što prije krenut u istraživanje pustoši, a ne se sekirat tamo nekim predratnim problemima. Također igra ima isti problem kao i Witcher 3; open world koncept i "hitnost" glavne priče. Npr, u Witcheru 3 moramo hitno naći Ciri jer je progoni Wild Hunt i nemamo mnogo vremena, no opet mi možemo pet mjeseci lutati po Velenu radeći razne poslove i sidequestove potpuno zanemarivši Ciri i njene probleme... Isto tako ovdje, nakon onoga šta se tesi u Vaultu 111 normalna reakcija bi bila da čim prije nastavimo sa svojim primarnim zadatkom no isto kao u svim open world RPG igrama, mi možemo ići brati lubenice, tražiti radioaktivne Ghoulove i pomagati svima oko nas... Ali to je problem open world igre i to netreba uzimati kao manu!
A tu dolazimo do questova; uglavnom radim sidequestove i zasada je to sve na isit kalup iako bilo je par zanimljivih; no onaj tko ne čita razne logove na terminalima neće znati više detalja o odeređenom problemu i quest će se činit plitak. Zasda je skoro svaki bio na principu - dođi na odredište i pobij sve živo i neživo, vrati se nazad po nagradu... iako naišo sam na par di sam imo opciju za dati novce da rješim slučaj kroz "diplomaciju", a ne silu.
No u mnogim recenzijama sam pročito kako se hvale questovi pa ćemo još vidjet...
Sada se možemo malo dotaknut svijeta i gameplaya...
Mapa nije ni približno velika kao šta je imao Witcher 3 no treba uzet u obzir da ima mnogo građevina i lokacija koje se loadaju i ima se šta za radit na tim područjima...
No iako mapa nije najveća na sviejt super je dizajnirana; prepuna je ludih super dizajniranih i raznolikih lokacija; na svakom koraku je nešto novo i iskaču novi questovi... Standardno za Bethesdu...
Ja u ovakvim igrama ne koristim fast travel, (nisam niti u Withceru 3; osim kada se mora) i moram priznat da šetanje mapom nije naporno. Pod time mislim da svakih pet metara nije stavljen neki mob već to djeluje ljepo posloženo. A i kada se sretnu mobovi i ako se na vrijeme opaze možemo se ljepo prošuljat pokraj njih i nastavit dalje sa svojim primarnim questom ili čime već... Šuljanje mi se čini uvelike unaprijeđeno kao i samo napucavanje koje je jednostavno fluidnije i zabavnije... Trebalo mi je neko vrijeme da se naviknem na slow motion VATS jer sam u prethodnicima konstantno koristio isti no tamo je bilo zaustavljanje vremena. No navikne se čovjek i nastavi dalje. Dobra stvar šta su stavili critical punjenje te da ga sami trigiramo kada nam se bar napuni (https://c1.staticflickr.com/1/763/22956267251_9406b10d68_h.jpg).
Od ostalih gameplay noviteta sviđa mi se šta su ukolnili onaj repair sustav koji je bio reatrdiran. Ubiti nije dobro šta su ga skroz uklonili i bilo bi bolje da su ga promjenili te da recimo popravaljamo oružja na workbenchevima gdje i nadograđujemo ista, (nisam se još baš time pozabavio jer nemam dovoljno materijala za razne nadogradnje no taj dio je također dobro odrađen i mogu se složit fora oružja).
Isto tako sada razne granate možemo imati na raspolaganju dok koristimo neko drugo oružje; dakle kao neki sidearm i dobro je implementiran melee udarac oružjem kada nam se NPC približi.
Također promjena koja se odnosi na Power Armor mi je također dobrodošla jer ima više logike; to je mašinerija koju nemožemo samo staviti u ruksak dok nosimo neko treće odjelo. No u ovih deset sati sam proveo svega deset minuta u power armoru. Sada imam neke planove te sam nabavio i gorivo za njega...
Za razliku od oružja Power Armor možemo popravljat.
One gradnje naselja i slično se nisam ni dotako jer me ne zanima niti najmanje...
(https://c1.staticflickr.com/1/631/22904341915_552b903d20.jpg) (https://c1.staticflickr.com/1/631/22904341915_69e8764fa1_h.jpg)
(https://c1.staticflickr.com/9/8257/28909257873_b96fd8c093_z.jpg) (https://c1.staticflickr.com/9/8257/28909257873_3f2aca28fb_o.png)
Evo jedan moding guide za dobit što imerzivnije i vizualno/zvučno bolje iskustvo. Modovi ne mejnaju srž igre i gameplay već se odnose na mnoga poboljšanja i unaprijeđenja vizualnih te audio segmenata igre uz ispravljanje bugova.
Za početak je u Fallout4Custom.ini datoteci, (koja se nalazi u My Documents/My Games/Fallout4 folder potrebno dodati sljedeće linije u [Archive] kolumnu:
bInvalidateOlderFiles=1
sResourceDataDirsFinal=
Tada skinuti NMM, (Nexus Mod Manager) (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/modmanager/?) te pomoću njega skinuti i instalirati sljedće modove:
Reverb and Ambiance Overhaul (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/10189/?) - odličan audio overhaul zvukova oružja koji ovisno o našoj poziciji reproduciraju jeku, jači zvuk i slično. Također muzika sa PipBoy radija ima više efekata ovisno o prostoru u kojem se nalazimno - video demonstracija moda (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/10189/?)
Quiet Dogmeat Paws (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/575/?) - jako je iritantno stalno slušat tupkanje pseta kada šeta pored nas... Ovaj mod to ispravlja
Power Armor Voices (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/6041/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D6041%26preview%3D&pUp=1) - sa ovim modom puno bolje zvuči kada pričamo noseći power armor kacigu; preporuka, instalirati voice 1
Aggressive synth voice overhaul (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2105/?) - sa ovim overhaulom synthovi sada zvuče mnogo opasnije
Deeper Voice For Super Mutants (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/3884/?tab=2&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmodfiles%2F%3Fid%3D3884&pUp=1) - asuper mutanti zvuče mnogo bolje; preporuka instalirati A1 verziju
T-51.C Advanced Computer System (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/7733/?tab=2&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmodfiles%2F%3Fid%3D7733&pUp=1) - fantatičan ženski glas koji na s obevještava o sstanju T-51 Power Armora; instaslirati i opcionalni dio - Pipboy Light Switch Full Channel (Stereo)
P.A.M.S - Power Armor Movement Sounds (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1544/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D1544%26preview%3D&pUp=1) - kada hodamo u power armoru to tako i zvuči pošto je u vanilla verziji i Dogmeat skoro glasniji nego mi u Power Armoru; instalirati PAMS light verziju
Grab the Damn Mag (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/17299/?) - ispravlja reload animaciju
Gas Mask Hat Fix (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2354/?) - mogučnost stavljanja raznih kaciga dok imamo gas masku
MicrofusionCell Fix (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2079/?) - ispravak pozicija i tekstura kod municije za lasersku pušku
X-01 Armor Reposition Fix (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/8244/?) - mali fix na armoru
LessWristsSeamsAndMoreRealisticSkinUniversalFix (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/5196/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D5196%26preview%3D&pUp=1) - poprvalja geometrijske probleme sa rukama
Unofficial Fallout 4 Patch (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4598/?) - ispravlja mnoštvo bugova, geometrije i sličnih sitnih problema
Diamond City Auto Close Gate (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/12928/?) - jedan mali mod koji nakon našeg dolaska u Diamond City ponovno zatvara vrata; ono mi došli i od tada vrata širom otvorena - nikako lore friendly
Slower Ghouls (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/13289/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D13289%26preview%3D&pUp=1) - jednostavno, vanilla Ghoulovi su prebrzi te se u sekundi stvore pred nama! Ovaj mod to ispravlja...
Button Lowered Weapons (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/6364/?) - mod sa kojim pritiskom na tipku za uklanjanje oružja koje se nalazi ispred nas to oružje spuštamo uz tije; još jednan pritisak na tipku i potpuno je uklonjeno; dole na slici se vidi kako oružje stoji sa ovim modom, (naravno može se držat i po defaultu pritiskom na fire ili aim tipku:
(https://c1.staticflickr.com/9/8537/29227547740_76a63987ea_z.jpg) (https://c1.staticflickr.com/9/8537/29227547740_19608b47d2_o.png)
Immersive Vendors (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/10039/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D10039%26preview%3D&pUp=1) - štandovi od trgovaca imaju vidljivu robu koju noću sklanjaju...
Transparent glass werks and bottles bugfix (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4884/?) - transparentno staklo od boca i čaša...
Realistic Pre-War Money (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1852/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D1852%26preview%3D&pUp=1) - preporuka instalirat Realistic Pre-War Money 20 (200 Years worm) verziju
Ephla's Unique - Retextured Chems (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/16614/?tab=2&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmodfiles%2F%3Fid%3D16614&pUp=1) - kvalitetniji prikaz medicinskih preparata
Realistic Death Physics (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4371/?) - puno bolji ragdol efekti naspram vanilla verzije
More Realistic Pain Train Knockdown (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/6580/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D6580%26preview%3D&pUp=1) + Ragdoll Collision (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/6740/?) + Dead Body Collision (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2570/?) - instalirati ovim redosljedom!
Live Dismemberment (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/16400/?) - neprijatelji ne umiru kada im otkinemo dio tjle poput ruke
Shell Rain (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/870/?) - čahure od oružja ostaju 10 minuta; inače nestaju za pet sekundi
Visual Reload (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/15118/?) - prazni sanžeri također ostaju vidljivi
Needles hurt (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/13902/?) - kada si naš lilk da stimpax inekciju u prsa čuje se jedna od igrinih linija "boli" našeg lika; npr "aaaa", "ouch"....
Dynamic Muzzle Shadows (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2571/?) - vatrena oružja također bacaju dinamičlke sjene objekata
Satellite World Map (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/8989/?) - kvalitetniji prikaz mape na PipBoyu
Pip-Boy Flashlight (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/10840/?) - odličan mod sa mnogo opcija podešavanja svijetla koje dolazi iz našeg PipBoy... Mnogo naprednije od vanilla osvjetljenja jer ima dynamic shadows, volumetric lighting itd. Na ovoj slici dole se može vidjet kako ljevi oramrić, štok od vrata, spremnik za robota te pas reproduciraju dinamičke sjene kojih nema u vanilla verziji te prikaz čine mnogo ispunjenijim i detaljnijim:
(https://c1.staticflickr.com/9/8343/29411299502_cc089181e3_z.jpg) (https://c1.staticflickr.com/9/8343/29411299502_5cd75a00e3_o.png)
Atomic Surgery - Companion Overhaul (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/6994/?tab=2&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmodfiles%2F%3Fid%3D6994&pUp=1) - glavni sporedni likovi, (companionsi su dobili kvalitetniji izgled); preporuka instalirat Enhanced Vanilla verzije
Sljdeća dva moda su od istog autora te zamjenjuju vanilla travu te stavljaju novu, mnogo kvalitetniju kao i mnogo veću količinu vidljive trave -- za zadržat originalni izgled igre preporuka je staviti Lush Landscape + Dead Edition mod. Detaljnije dole uz priložene slike:
Lush Landscapes (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/9292/?) - mod koji zamjenjuje vanilla travu sa mnogo kvalitetnijom te stavlja mnogo veću količinu iste pred nas; preporuka stavit Dead Edition
ili
Grasslands (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/11267/?) - mod mod koji zamjenjuje vanilla travu sa mnogo kvalitetnijom te stavlja mnogo veću količinu iste pred nas; preporuka stavit Unhealthy Edition
Usporedba:
(https://c1.staticflickr.com/9/8375/29531897255_d8c0a17697_z.jpg) (https://c1.staticflickr.com/9/8375/29531897255_561d016791_o.png)
*Lush Landscape + Dead Edition
(https://c1.staticflickr.com/9/8225/29408498082_d89a1f2131_z.jpg) (https://c1.staticflickr.com/9/8225/29408498082_74b2b15b16_o.png)
*Grasslands + Unhealthy Edition
Radiant Clouds and Fogs (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/735/?) - mod koji zamjenjuje plosnate oblake i maglu sa dubljim, detaljnijim efektima
True Storms (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4472/?) - Wasteland Edition - odličan mod koji unaprijeđuje vrijeme u Commonwealthu; opasnije oluje, bolji efekti i zvukovi, radijacija od kiše... Sve se može podesit prilikom instalacije moda
P.S. kada se mod instalira potrebno ga je uključit u PipBoyu unutar igre. Jedna slika velikog pljuska:
(https://c1.staticflickr.com/9/8374/29526356405_08f28c56d6_z.jpg) (https://c1.staticflickr.com/9/8374/29526356405_c9426b75fa_o.png)
Fr4nsson's Light Tweaks (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2139/?) - odličan mod koji ispravlja dosta loše osvjetljenje u interijerima gdje pojedini objekti u vanilla verziji jednostavno "svijetle" iako bi trebali biti pod sjenom i slično.
(https://c1.staticflickr.com/9/8546/29520423465_2fa65ca043_z.jpg) (https://c1.staticflickr.com/9/8546/29520423465_975b96ed57_o.png)
Diamond City Small lighting edit (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/12432/?) - fix za osvjetljenje u gradu gdje je jako svijetlo bez izvora
Water Enhanced (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/3281/?) - kvalitetnije teksture vode; staviti 1k verziju da ne odskače od ostatka igre
Enhanced Blood Textures (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/212/?) - mnogo kvalitetnije teksture krvi i efekata
Immersive Mouth and Teeth (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/903/?) - više opcija za detaljnije zube u usne kod NPCa
Lore-Friendly Ghoul Eyes (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/209/?) - "normalne" oči kog Ghoulova koji su još pri zdravoj pameti...
Power Armor Hud - No Transparency (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/3106/?) - odličan mod koji uklanja prozirnost HUDa u Power Armor.. Izgleda odlično:
(https://c1.staticflickr.com/9/8534/29227472930_c5e93be5e8_z.jpg) (https://c1.staticflickr.com/9/8534/29227472930_432b61864f_o.png)
Ultra Quality God Rays Performance Fix (http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/15211/?) - mod koji omogućuje Ultra postavke za God Rays sa performansama Low postavki
_________________________________
Naravno, ima još mnogo 2k, 4k, 8k tekstura razno raznih objekata, oružja, cesta itd, ali osim šta zahtjevaju mnogo VRAMA sa njihovom instalacijom prezentacija postaje neujednačena; svako piči svoje, gube se original teksture te to može izgledat loše. Uz to tada ostaje mnogo vanilla tekstura pomiješanih sa 2k / 4k i tada to nije to. Smatram da su teksture sasvim solidne i sa miksanjem razno raznih UHD tekstura bi se dobila mješana salata.