HCL.HR

Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre

  • 21 Odgovora
  • 4108 Hitova
*

Ementaler

  • Administrator
  • *********
  • 39198
  • Embrace the mountain
    • HCL.hr
Hardver PlayStationa 4 već je poprilično jasan - imamo službeno potvrđene informacije o CPU i GPU komponentama, o količini i brzini RAM memorije i praktički svemu ostalome, no za što je taj hardver zapravo sposoban u smislu igara, odnosno grafike/fizike u njima? Kako će taj hardver developeri moći iskoristiti u novoj generaciji? O tome pričamo u ovoj temi.

Za početak, evo službenih hardverskih specifikacija PlayStationa 4:



Za specifikacije DualShocka 4 i PlayStation kamere provjerite ovu vijest.

Dakle pričamo o AMD-ovom APU rješenju s GPU i CPU komponentama na jednom čipu te 8GB GDDR5 memorije koja se koristi kao video memorija i centralni RAM, kako za igre tako i za sam operativni sustav. I kako će to developeri moći iskoristiti za igre? Evo nekih primjera, pa vi javite ako imate još koji dobar primjer impresivne grafike, iznimno velikih levela ili nečga sličnoga što daje do znanja za što je hardver zapravo sposoban.

Prije svega, tu je The Dark Sorcerer tech demo iz Quantic Dreama (Heavy Rain, Beyond: Two Souls):

<a href="http://youtu.be/BqeuHGESZBA" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://youtu.be/BqeuHGESZBA</a>


Kao što i sami vidite, demo izgleda fantastično, ali naravno - to je tech demo i ne može ga se uzeti kao ozbiljan primjer toga kako bi igre na PS4 trebale izgledati. Primjerice, mislim da nema šanse da će likovi u open-world igrama izgledati tako detaljno, a ako ste pratili E3 lako je bilo primjetiti da je praktički SVE open-world danas; to je nova kul stvar za raditi - veliki otvoreni svijetovi u kojima radiš "što god poželiš".

Ono što je malo realnije za uzeti kao primjer toga su neke od prvih PS4 igara koje smo za vrijeme ovog E3 sajma mogli vidjeti po prvi put u obliku pravog igrivog demoa. Iako ni lacunh igre nisu baš najbolji pokazatelj snage hardvera... Uglavnom, postoji nekoliko gameplay videa i novih screensa koji bi se mogli istaknuti, ali eto za početak da bacimo oko na Killzone: Shadow Fall.

Dakle linearna FPS igra - takve obično izgledaju lijepo jer ne moraju konstantno prikazivati model cijelog lika na ekranu (kao kod TPS-ova), već samo puške što ostavlja više mjesta za neke dodatne efekte itd, ali to jer samo djelić razloga; bitnija stvar je što su linearne, bazirane na levelima (misijama), podijeljene loading ekranima itd. Uglavnom, ovo bi trebala biti vizualno najimpresivnija launch igra... ali nije. Mislim, izgleda lijepo, ali osobno sam od ove očekivao i više, pogotovo nakon što sam vidio sljedeće screense:

http://www.hcl.hr/img/galerija/1371131520-killzone-shadowfall-5.jpg - pogledajte teksture na podu, aliasing na sjenama kod stepenica iza, ruke na liku izgledaju 'current-gen'
http://www.hcl.hr/img/galerija/1371131300-killzone-shadowfall-2.jpg - kvaliteta tekstura loša, drveće i trava isto ništa posebno (mislim, pet godina je prošlo od prvog Crysisa)

U biti, s ovom razinom grafičkih detalja bi bio savršeno zadovoljan - da se radi o 1080p igri koja ide u 60fps-a, ali čini se da nekoliko PS4 igara cilja na 1080p pri 30fps. Dapače, kažu u Eurogamerovom Digital Foundryu sljedeće:

Citat:
When it comes to the tricky issue of control and response,Killzone: Shadow Fall currently delivers a largely 25-30FPS experience with v-sync engaged, where a long overview of the forest tests the hardware most. A strong trace of input lag is felt when turning the analogue sticks - a quirk that hangs over from the Killzone 2 days. It's a delay in response that is impossible to ignore after playing snappier low-latency shooters, and at the default 50 per cent sensitivity for the X and Y axis proved tricky to adapt to. Migrating to the new and more shooter-friendly Dual Shock 4 controller isn't the cause here, as this is the only game we test with such problems. Rather, the issue is likely to be the result of latency being built up over the course of a long and complex rendering pipeline.

Provjerite cijeli taj Digital Foundry članak svakako, informativno skroz.

Dakle taj E3 demo Killzonea je skakao između 25 i 30 fps-a? Uz takvu grafiku? To mi je malo "zabrinjavajuće", zato se i otvara ova tema - da malo prodiskutiramo o ovom slučaju s Killzoneom, ali i da nabacite neka nova saznanja o grafici kakvu će PS4 moći isporučiti, o tome što neki developeri kažu o hardveru nove Sonyeve konzole itd. A i općenito što vi mislite o grafičkom skoku sljedeće generacije gledajući da je PS4 najjača nova konzola u smislu hardvera.
« Zadnja izmjena: 22. Lipanj, 2013., 19:08 Ementaler »

Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #1 : 23. Lipanj, 2013., 16:25 »
Kao prvo te slike ne pokazuju kako izgleda Killzone SF. Downloadaj si trailer u Full HD-u i vidjet ćeš da igra ne pati od nikakvog antialiasinga i izgleda dosta bolje od jednog Crysis 3 na PS3.

Kao drugo, ovo su tek prve next-gen igre, što si očekivao? Odmah neku revoluciju u pogledu grafike? Uvijek su prve igre zapravo samo malo ušminkane last-gen igre. Tako je bilo svaku generaciju i tako će biti i ovu.

Što se tiče najipresivnijh igri, meni su Final Fantasy XV, MGS V i Division grafički najimpresivnije i te igre zadovoljavaju moje next-gen standarde, iako bih jednog dana voli vidjeti i igre na razini Deep Downa. Ako netko to može ostvariti onda je to Naughty Dog i treba čekati njihove igre da zaista vidimo što PS4 može.
Screw you guys, I`m going home!

*

Ementaler

  • Administrator
  • *********
  • 39198
  • Embrace the mountain
    • HCL.hr
Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #2 : 23. Lipanj, 2013., 22:57 »
Kao prvo te slike ne pokazuju kako izgleda Killzone SF. Downloadaj si trailer u Full HD-u i vidjet ćeš da igra ne pati od nikakvog antialiasinga i izgleda dosta bolje od jednog Crysis 3 na PS3.

Kao drugo, ovo su tek prve next-gen igre, što si očekivao? Odmah neku revoluciju u pogledu grafike? Uvijek su prve igre zapravo samo malo ušminkane last-gen igre. Tako je bilo svaku generaciju i tako će biti i ovu.

Što se tiče najipresivnijh igri, meni su Final Fantasy XV, MGS V i Division grafički najimpresivnije i te igre zadovoljavaju moje next-gen standarde, iako bih jednog dana voli vidjeti i igre na razini Deep Downa. Ako netko to može ostvariti onda je to Naughty Dog i treba čekati njihove igre da zaista vidimo što PS4 može.

Kod ovakvih analiza i diskusija, nekompresirani screenshoti su najbolji za vidjeti efekte kojise koriste.

Igra nema što "patiti" od antialiasinga :) antialiasinga joj fali, to govorim. Ali dobro, ima ga dovoljno da na 1080p telki nećeš primjetiti aliasing.

 I svejedno, ostaje to da se igra vrti na 25-30fpsa, napisao sam gore zasto m je to malo "zabrinjavajuce"... A i napisao sam da nisu launch igre najbolji pokazatelj snage, ali eto - to je sve što imamo trenutno da bi malo raspravljali o toj temi. Pa eto, slobodno udari s protuargumentima - znaš za koju PS4 igru potvrđenu kao 1080p/60fps naslov, a da nije neki 2D platformer ili neka nezahtjevna 3D igra? Nabaci screenshot, nabaci gameplay video.

*

Cole

  • Moderator
  • ******
  • 12192
    • CroSimRacing
Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #3 : 23. Lipanj, 2013., 23:14 »
Pokrenuo sam ovaj Shadow Fall video na  velikom TV-u i izgleda baš brutalno, dok kod nekompresiranih screenova stvar izgleda zaista ispodprosječno.

Ali da stoji ovo što je buby napomenuo, da nebi trebao biti tako velik skok kod launch igara u odnosu na current gen konzole.
Najbolji primjer su igre izašle tamo 06' za PS3 i npr. The Last of Us koji pruža fenomenalne vizuale na sada već zastarjeloj konzoli.

U najmanju ruku je čudna odluka, da je KZ Shadow Fall zaključan u 30FPS-a, kada postoje igre koje su na prošloj generaciji se vrtile u 60.

*

Ementaler

  • Administrator
  • *********
  • 39198
  • Embrace the mountain
    • HCL.hr
Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #4 : 24. Lipanj, 2013., 09:45 »
Spoji Crysis 3 na PC-u na maksimalnim detaljima i baci sliku na veliki TV i izgledat će podjednako brutalno, ako ne i bolje. Dapače, čak i Crysis 2 koji ima već koju godinu će isto biti podjednako impresivan na max detaljima na velikom TV-u. Ali nije ni poanta izgleda li igra dobro ili ne, nego kakve su kompromise developeri morali raditi u smislu grafike da bi to išlo u 1080p i 30fps na PS4 konzoli koja slovi kao najmoćniji uređaj nove generacije konzola.

Zato kažem - screenshoti su čak i najbolja stvar za analizu grafike u ovom kontekstu otkrivanja kako su developeri iskoristili novi hardver i za što je taj hardver zapravo sposoban. Jer za razliku od pokretnih trailera gdje je neke manjkavosti teško primijetiti, kod screenshota jasno možeš primijetiti gdje su štedili na rezoluciji tekstura, na polycountu likova i popratnih objekata, na rezoluciji sjena, antialiasingu svega toga itd.

Eto, kad nitko neće drugi da vam stavim primjer druge igre koja izgleda znatno bolje, doduše - screenshoti u ovom slučaju izgledaju i možda malo predobro:

http://www.hcl.hr/img/galerija/1371207704-infamous-second-son-5.jpg
http://www.hcl.hr/img/galerija/1371207652-infamous-second-son-1.jpg
http://www.hcl.hr/img/galerija/1369496655-infamous-second-son-6.jpg

Kažem predobro jer bi rekao da su malo "dotjerani" :) Ovo je isto 1080p/30fps igra, ali koliko sam skužio - nema padanja frameratea, vrlo je fluidna, lijepe animacije - s ovom su svi zadovoljni.

Evo i gameplaya ako niste vidjeli, vidi se i lijepo korištenje fizike u nekim dijelovima, a i particle efekti su krasni:

<a href="http://youtu.be/Uibnf_Q_51s" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://youtu.be/Uibnf_Q_51s</a>



Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #5 : 24. Lipanj, 2013., 13:07 »
Evo neke zanimljivosti vezane za Dark Sorcerer demo:

http://www.dualshockers.com/2013/06/23/the-dark-sorcerer-ps4-tech-demo-used-only-4-gb-of-gddr5-ram-1-million-polygons-just-for-the-set/

Citat:
It only uses four of the eight gigabytes of GDRR5 RAM under the hood of the PS4.

Znači može to i znatno bolje.

@Ementaler
Sonyevi developeri su potvrdili kako Sony gura do [email protected] FPS. To se neće ostvariti u prvim launch igrama, ali kasnije najvjerojatnije hoće, tako da nema mjesta zabrinutosti. Ali mislim ja bi i bolje [email protected] FPS, umjesto da se rade neki veliki grafički kompromisi kako bi se igra vrtila na 60 FPS. 30 FPS je sasvim igrivo, bez obzira na to što PC "elitisti" kažu, pogotovo kada se gleda sa veće udaljenosti. 60 FPS bi trebalo biti rezervirano samo za multiplayere pucačine.
Screw you guys, I`m going home!

*

Ementaler

  • Administrator
  • *********
  • 39198
  • Embrace the mountain
    • HCL.hr
Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #6 : 24. Lipanj, 2013., 13:23 »
Evo neke zanimljivosti vezane za Dark Sorcerer demo:

http://www.dualshockers.com/2013/06/23/the-dark-sorcerer-ps4-tech-demo-used-only-4-gb-of-gddr5-ram-1-million-polygons-just-for-the-set/

Citat:
It only uses four of the eight gigabytes of GDRR5 RAM under the hood of the PS4.

Znači može to i znatno bolje.

E o tome govorim, za takve stvari je zamišljena ova tema. Samo nastavi s takvim linkovima kad nabasaš na nešto takvo.

Doduše, kod ovakvog zatvorenog tech demoa koji se odvija na jednoj lokaciji mislim da RAM kao takav nije toliko bitan, tako da je i već tih 4GB RAM-a stvarno dosta za jednu takvu scenu, a iskorišavanje više RAM-a ne bi bilo direktno proporcionalno nekakvoj impresivnošću cijele scene. Osim toga, je poznato koliko RAM-a je rezervirano za određene OS funkcije u konzoli? Ako se dobro sjećam, od onih 8GB DDR-a 3 u Xboxu One 3GB je rezervirano za OS... iako mislim da je ta informacija proizašla iz nekakvog 'leakea', tj. nije baš službeno potvrđena. A kakva je situacija s PS4? Koliko RAM-a developeri mogu koristiti za same igre?

*

kaisersephirot

  • Moderator
  • ******
  • 6278
  • "Estuans interius ira vehementi, Sephiroth!"
    • HCL.hr
Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #7 : 24. Lipanj, 2013., 13:32 »
koliko sam pročitao, PS4 koristi 1 GB RAM-a za OS, a Xbox One 3 GB
« Zadnja izmjena: 24. Lipanj, 2013., 13:36 kaisersephirot »
Steam profil     PSN profil    Xbox profil   |   3DS kod: 4012-7695-8188

*

dibek

  • ******
  • 5771
  • You put the stone in the case?
Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #8 : 24. Lipanj, 2013., 14:31 »
Najbolji primjer su igre izašle tamo 06' za PS3
Bas... ja sam recimo usporedjivao Infamous i Uncharted trojku. Da su za PC, bilo bi valjda sedam generacija grafickih izmedju :hihi:

Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #9 : 28. Lipanj, 2013., 15:44 »
Glavni arhitekt PS4 Mark Cerny govori o sebi i PS4:

Mark Cerny "The Road to PS4" - &;No Hum, No Pajama' Edition @ gamelabs 2013
Screw you guys, I`m going home!

Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #10 : 23. Srpanj, 2013., 18:07 »
Izgleda da će PS4 raditi na manjoj temperaturi nego PS3, što je stvarno odlično s obzirom da je konzola navodno dosta manja od prve verzije PS3.

Citat:
What is interesting is the tidbits of info the FCC registration coughs up. According to the registration, the PS4 will run at 5-35 degrees Celsius - which is fairly cool compared to the PS3's average of 45-55 (over 60 and you're at risk of the YLOD).

Također se govori nešto o 2.75 GHz. Nije valjda da se radi o clocku CPU-a? Znam da se nešto govorilo da će biti 1.67 GHz, dok su neki izvori tvrdili da je Sony cloackao CPU na 2.0 GHz.

Citat:
Additionally it is revealed that the PS4 has a maximum clock efficiency of 2.75GHz and weighs approximately 2.8kg (the latest model of PS3 weighs 2.1kg, while the original fat PS3 weighs 5kg).

http://www.nowgamer.com/news/2015280/ps4_has_less_risk_of_failing_consoles.html

btw. Za one koji ne razumiju kako funkcionira PS4 hardver, evo jedan inforamtivni video:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cuBqdSz3fVI
Screw you guys, I`m going home!

*

kaisersephirot

  • Moderator
  • ******
  • 6278
  • "Estuans interius ira vehementi, Sephiroth!"
    • HCL.hr
Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #11 : 24. Srpanj, 2013., 01:38 »
Što se tiče temperature, ovo je izvrsna vijest budući da me je osobno bio strah od pregrijavanja zbog veličine konzole. Što se tiče 2.75 GHz, pročitao sam na NeoGAF-u da je to brzina radne memorije, a ne procesora, koji je ipak ostao na 1,6 GHz. Moguće je clockanje, no samim time bi povećali temperaturu rada i doveli do mogućeg ponavljanja YLOD
« Zadnja izmjena: 24. Srpanj, 2013., 01:42 kaisersephirot »
Steam profil     PSN profil    Xbox profil   |   3DS kod: 4012-7695-8188

Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #12 : 24. Srpanj, 2013., 14:19 »
Tako sam si nekako i mislio, bilo mi je čudno da bi CPU imao frekvenciju od 2.75 GHz.
Screw you guys, I`m going home!

*

Cole

  • Moderator
  • ******
  • 12192
    • CroSimRacing
Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #13 : 27. Srpanj, 2013., 13:59 »
Malo tragikomično, ali i očekivano od Sonya.


Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
« Odgovori #14 : 27. Srpanj, 2013., 15:08 »
Šta je tu tragikomično
CSadria - Kupovi, LANovi, intervjui i izvještaji s događanja iz Balkan/Adriatic regije.
Web - Facebook - Twitch - Youtube

[/url