Osobno sam radio u starom Serious Sam engineu i Unreal 2/2.5/3 engineu.
Cuo sam dobre stvari o Unity engineu, cesto se nadograduje i poprilicno je svestran. Ali isto se moze reci i za Unreal engine, pa ono.
Realno, lako je rukovati sa sluzbenim verzijama editora za te engine.
Navigacija je manje-vise standardizirana i to sve. Najcesce CTRL+mis/movement tipke za navigaciju i manipuliranje objektima u editorima.
Sad, ovisi sto zelis raditi. Modificirati ili raditi nove mape je relativno lako, ali engine i editor sami po sebi najcesce nisu dovoljni. Ako zelis koristiti nove teksture ili napraviti nove meshove(tj. modele) za mape, trebat ces nesto u rangu Photoshopa(moze i Gimp) i/ili neki program za 3D modeliranje.
Od programa za 3D modeliranje mi je Autodesk Maya bila vise nego ok, imao si mogucnost uzeti training licencu i koristiti taj program besplatno.
Gimp je recimo open source i ima pluginove za exportanje tekstura u vecinu danasnjih game enginea. Blender bi bio dobar primjer open source programa za 3D modeliranje, ali osobno mi je bilo znatno lakse raditi u Mayi.
Sto se tice editora, recimo za Unreal engine funkcionira kao alat za 3D modeliranje. Moglo bi se reci da zapravo "busis" prostorije u beskonacnosti, ako ti to pomaze tako zamisliti. Masta ti je granica. Osim izrade mapa, editori ti dopustaju izradu ili promjenu osnovnih skripta igre, tj. enginea.
Unreal engine koristi script language koji je dosta slican PHP-u, pa bi se trebao lako snaci ako si ikad radio u tome. Realno, to je najkompleksnija stvar dostupna u editorima, ali pruza goleme mogucnosti. Prakticki najbitnija stvar enginea.
Tak da ono, ako planiras zbilja "raditi" u nekim od tih enginea, racunaj da ces trebati dosta sirok spektar vjestina da bi bio efektivan u njima.