Najveća mogućnost zarade je na iPhone App Storeu, no zato je tamo i najveća konkurencija. Budući da na App Storeu već postoji preko 150 000 aplikacija (ako je vjerovati Appleu), teško da ćeš izmisliti nešto neviđeno, al hej, možda i hoćeš. Što ja znam. Al ako i smisliš nešto super, razvoj aplikacija za App Store se plaća 99$ godišnje.
Razvoj aplikacija se ne plaća. Jer, tebi aplikacija u izradi može biti 3 godine i štaš, platit 300 baksa i na kraju odustati?
Stvar je u tome da je SDK besplatan za preuzimanje i razvoj, a kad želiš aplikaciju objaviti i distribuirati, uključiš se u developer program, platiš lovu i piči. Za 99$ godišnje, možeš objaviti pet aplikacija, ali računaš da se u to ubrajaju i demo verzije punih aplikacija (app + demo = 2). Postoje premium programi, koji nude objavljanje mase aplikacija, al to koriste ono, Gameloft i EA.
Ako se pokaže uspješnom, Apple te odabere za App of the Week, i onda lova curi ko iz pokvarenog hidranta. Dobri Appovi većinom povrate ulaganje u dev program za pola sata od puštanja, uz naravno dobru promociju, barem preko stranih apple i gamerskih foruma. TouchArdade i PocketGamer stranicama pošalješ app kao gift, dobiješ barem srebrnu medalju i opet, lova cuuuuuuriiii. Najuspješnije aplikacije su najjednostavnije igre, poput Canabalt, Fruit Ninja, Doodle Jump, koji su prodali milijune primjeraka u 2-3 mjeseca.
Al opet, ima facaa pravo, za razvoj ne trebaš iPhone, ali trebaš puno zajebaniji uvjet - MacOS X. Možeš moliti boga da će ti proraditi Hackintosh ako imaš Intel platformu, ili preko oglasnika tražiti stariji Mac Mini s Leopardom 10.5, što je osnovni sistemski zahtjev.
Čak ne moraš ciljati na strano tržište. U hrvatskoj ima preko 100 000 iPhonea (prema T-Comovom izvještaju 70 000, plus masa otključanih iz Italije i preko bare), a developeri s kojima sam se čuo dobivaju solidnu lovu. Croatian Traffic je bogisus aplikacija, no i one poprilično beskorisne ok zarade, tipa Croatia Radio za slušanje internetskog streama domaćih radio postaja, ili MojTV za televizijski program.