HCL.HR

Igrao sam Overwatch na konzoli i nije bilo čudno

Igor Belan 20.04.2016.   •   23 komentara


Prošli vikend Blizzard nas je pozvao u Varšavu da zaigramo Overwatch na PlayStationu 4, a jedina čudna stvar je što nismo mogli prestati pobjeđivati.

overwatch-ps4

Ovisno o heroju kojeg izaberete, Blizzardov prvi FPS Overwatch može biti iznimno brz i frenetičan. Rakete, šurikeni, laserske zrake i eksplozije ultimate napada brzo napune šarenu mapu dok se dva tima bore za pobjedu, a svaki heroj igra važnu ulogu u tom kaosu koji treba znati kontrolirati. Miš i tipkovnica pokazali su se kao savršeni alati za kontrolu tog kaosa kroz beta testove PC verzije dostupe već par mjeseci.

Za konzolaške verzije smo znali da dolaze, no ako ćemo biti iskreni, nismo ni razmišljali o njima kao nečemu što zaista može okupiti značajnu zajednicu igrača oko sebe – mišljenje većine PC gamera je da kontrolerom jednostavno ne možeš igrati baš svakog heroja učinkovito dok se “boriš” s dvije analogne gljive ispod palca, a unatoč našem itekako dobrom iskustvu s konzolaškim multiplayer pucačinama, priznat ćemo da imamo tendenciju slagati se s tim mišljenjem.

Blizzard nas je prošli vikend pozvao u Varšavu da zajedno s drugim europskim novinarima vidimo kako je igra podjednako zabavna i na PlayStationu. I uspjeli su, a nisu se ni trudili. Bilo je dovoljno da nas posjednu za stol i ostave sat vremena na miru uz PS4 verziju igre.

Stvar je u tome Overwatch nije u potpunosti ista igra na PC-ju i konzolama. Naravno, mape, likovi, oružja i napadi su isti, a igra će dobivati i updateove paralelno na svim platformama. No nakon kojih sat i pol igranja svi smo se složili da je PS4 verzija za nijansu sporija, baš onoliko koliko je potrebno da i dalje djeluje brzo i zabavno kao na PC-ju, dok u isto vrijeme dopušta da precizno naciljate neprijatelja ili postavite štit s Reinhardtom točno gdje želite koristeći dva analoga. Osim toga, neki elementi gameplaya su prilagođeni zbog činjenice da je igra sporija na konzolama – poput turreta Torbjorna i Symmetra koji na PS4 zadaju mrvicu manje štete budući da im s DualShockom 4 ne možete pobjeći tako brzo kao na PC-ju.

Overwatch nije u potpunosti ista igra na PC-ju i konzolama.

Spojite li DualShock 4 na PC i zaigrate li Overwatch tako nećete se pretjerano dobro provesti – ne samo zato jer vaša konkurencija na PC-ju vjerojatno ima superiorniji alat za kontrolu (miš i tipkovnica, jel) već i zato jer igra na PC-ju jednostavno nije u potpunosti optimizirana za kontroler. Konzolaška verzija, naravno, jest i to se itekako osjeti. Da se razumijemo, Ovewartch za PC možete itekako solidno igrati i s kontrolerom, ali bilo bi mudro da ne birate heroje koji zahtjevaju precizno ciljanje za uspjeh u meču. U PS4 verziji koju smo isprobali ni preciznost nije bila upitna.

overwatch-1

Blizzard se proslavio s PC igrama, no PS4 verzija Overwatcha koju smo tamo isprobali pokazala je još jednom da znaju što rade na svim frontama gaminga. Računajući vjerojatno da nismo puno pametni (a nismo), Blizzard je kod svake stanice za igranje pripremio fino isprintanu listu koja objašnjava osnovne kontrole na DualShocku 4 (isprintano u boji, ima se para), no ta lista nam na kraju uopće nije trebala. Sve tipke na kontroleru bile su logično podešene tako da smo zbog čistog prijašnjeg gaming iskustva intuitivno mogli osjetiti što bi koja tipka trebala raditi. Istina, heroji u Overwatchu toliko se razlikuju jedan od drugog da zahtijevaju posebne kontrolne sheme, no igra je konceptualno tako dobro osmišljena da se sve potrebno za kontrolu heroja može brzo pohvatati neovisno o hardveru kojim kontrolirate.

Samo ciljanje je također djelovalo prirodno već u prvom meču. Nemojte me citirati oko ovoga, ali dobio sam dojam da su pri optimizaciji ciljanja za kontroler išli do te razine da su ubrzavali i usporavali brzinu okretanja ekrana ovisno o heroju kojeg ste izabrali. Pun okret za 360 stupnjeva djelovao je sporije od istoga kod nekih od bržih ofenzivnih heroja.

Osjećaju da sam u potpunoj kontroli nad likom i vrlo precizan s kontrolerom u ruci pomogla je svakako i činjenica da se igra na PS4 vrti u savršeno stabilnih 60 sličica po sekundi. Čak i u najšarenijim okršajima u kojima su svi heroji na mapi odjednom bili na ekranu i udarali po tipki za ultimate napad, nisam osjetio pad frameratea. Koliko sam načuo, Blizzard je konzolašku verziju optimizirao na način da se rezolucija automatski i poprilično neprimjetno smanjuje u scenama s mnogo efekata kako bi framerate uvijek ostao na fiksnih 60 sličica po sekundi. Inače, početna rezolucija PS4 izdanja u nezahtjevnim scenama je 1080p.

overwatch-2

Jedna stvar koja će pomoći Overwatchu da bude uspješan i na konzolama tiče se samog dizajna igre, odnosno činjenice da mnogi heroji ne zahtjevaju brzinske okrete za 180 stupnjeva za učinkovito igranje. Takve poteze i dalje možete izvesti samo na PC-ju uz maksimalnu preciznost, no činjenica je da u većini slučajeva takve finese u Overwatchu ionako nisu prijeko potrebne. Osim toga, na konzolama svi imaju podjednake uvjete – svi igraju s istim kontrolerom pa je bojno bolje fino ujednačeno. Ako vi nešto ne možete izvesti zbog ograničenja kontrolera, vaš protivnik ima isti “problem”.

Auto aim je prisutan u PS4 izdanju, ali ne u tolikoj mjeri da osjećate kao da igra sama upravlja ciljanjem – tek kao mala ispomoć koja vam pogled usmjeri u pravom smjeru na sekundu ili dvije i onda vas ostavi na miru da obavite prljavi posao ciljanja i ubijanja protivnika do kraja. No tu se opet vraćam na koncept Overwatcha – ovo nije igra isključivo o ubijanju protivnika. Dobar igrač s pravim herojem u pravom trenutku može odlučiti meč bez da ikoga zapravo ubije, čisto pružajući podršku kolegama, upijajući štetu ili ozdravljajući prijatelje.

overwatch-3

Upravo u slučaju takvih heroja koje bismo označili support oznakom posred čela, PS4 verzija djeluje ponajviše kao PC verzija. Takve uloge često ne zahtijevaju iznimnu spretnost, preciznost i brzinu reagiranja za učinkovito ispunjavanje propisanih zadaća na terenu pa ih je sasvim prirodno igrati i na kontroleru. Još kad uračunate da se Blizzard zaista potrudio da optimizira iskustvo igranja za konzole i za brže heroje te da je igra prokleto zabavna sama po sebi, Overwatch za PS4 i Xbox One djeluje kao da bi mogao ozbiljno uzdrmati konzolašku FPS scenu gdje trenutno caruju naslovi kao CoD, Halo i Destiny.

Ja sam dakle s tog press eventa u Varšavi otišao zadovoljan i ugodno iznenađen PS4 izdanjem, no zanima me kako su sve to doživjeli oni ostali novinari čiji jezik ne razumijem no znam da su pet mečeva za redom od nas izgubili. Poprilično uvjerljivo, ako smijem dodat. Nazovite me ludim, ali imam neki dojam da njima nije bilo toliko zabavno.

Planirate li vi zaigrati Overwatch na konzolama ili mislite da je to svetogrđe i da se ovakve pucačine jednostavno moraju igrati na PC-ju? Javite u komentarima svoje mišljenje, a ako planirate igrati Overwatch udarite lajk na Overwatch Adria Facebook fan page gdje možete očekivati redovite obavijesti o Overwatchu i upoznati domaću ekipu koja ju također planira zaigrati.

Komentari (23)

  • Alum

    20.04.2016 - 19:15

    Evo iskreno i ja sam bio jako skeptičan glede FPS igara na konzolama. Igrao sam davno na PS1 MOH i to je sve. Nikada online multiplayer. No kupio XB1 i probao betu Dooma. Koliko god suludo zvučalo, išlo mi je bolje nego u FPS igrama na PC-u! Navikavanje je bilo svega 15 minuta iliti tri matcha i već sam bio u zlatnoj sredini u gotovo svim matchevima :) Zaista sam loš igrač, pogotovo FPS igara, ali činjenica da svi igrači na serveru imaju istu shemu kontroliranja (joystick), a ne neku slabu tipkovnicu i slabi miš vs. Razerove perverzije čine matchmaking i cijelo iskustvo meni znatno boljime. Jedino imam jedno pitanje za tebe Igore, ili bilo koga tko možda ima neku teoriju oko toga. Što kada se omogući crossplay u budućnosti? Ipak, BF, COD, Battleborne, Overwatch, Doom ili bilo koji drugi FPS bio bi znatno narušen ako bi igrali konzolaši protiv PC-aša. Osim ako se omogući spajanje iste periferije na konzole. No eto, to ostaje moja misterija. Jedino ako crossplay bude između konzola, a ne i PC-a. Razliku čine druge igre poput FIFA-e, PES-a ili Rocket League-a, gdje se svi ionako igraju na joysticku. No što sa FPS? Drago mi je da ste uživali Igore :) Iako nisam fan Blizzardovih igara, kada dođe open beta za XB1, neću dvojiti da li da isprobam 😉

    • baDarmageddoN

      @Alum, 20.04.2016 - 19:33

      A čuj… konzole (i portovi većine igara na PCu u zadnje vrijeme) imaju u sebe ugrađen onaj auto-aim koji omogućava to da se lakše sa gljivama cilja. Bez te pomoći ipak je nešto teže igrati shootere sa gamepadom.

    • RapthorPechina

      @baDarmageddoN, 20.04.2016 - 19:43

      auto -aim je za noobove :)

    • Alum

      @RapthorPechina, 20.04.2016 - 19:46

      Mora netko gejmat i na konzolama hehe 😛

    • baDarmageddoN

      @RapthorPechina, 20.04.2016 - 19:54

      Auto-aim ne možeš nikada u potpunosti isključiti na konzolama tako da smo onda svi noobovi ili?

    • RapthorPechina

      @baDarmageddoN, 20.04.2016 - 20:01

      da , na destiniu se nemože.. na battlefrontu se može , na COD – u nezna,

    • Alum

      @baDarmageddoN, 20.04.2016 - 19:43

      To se slažem. Samo kak bi to optimizirali između crossplaya? Znači konzolaši bi imali auto-aim, a PC-aši bi se oslanjali na bolji način kontroliranja (miš i tipkovnica)? Nekak mi je to malo čudno, no ako će funkcionirati, zašto ne? 😀

    • baDarmageddoN

      @Alum, 20.04.2016 - 19:53

      A čuj… Ima shootera poput CODova koje igram na PCu sa x360 kontolerom (da, MP sa kontrolerom na PCu) i nije baš teško biti bolji od mnogih koji igraju sa mišem. BF4 i slične zahtjevnije igre ipak moram pokretati sa Deathadder-om jer osim što u PC verziji nemaju auto-aim, a čak i da ga imaju nemaš sa gamepadom pravo vrijeme reakcije a pogotovo preciznosti makar uspiješ koji kill nabaciti 😛

    • Alum

      @baDarmageddoN, 20.04.2016 - 20:05

      Svaka čast :) Dobar si igrač. Ja sam bio pri dnu na PC-u. Ali konzole su mi nekako privrženije, pošto vjerovatno nema toliko harkoraša tamo. Ipak, joystick je joystick. Nema tu boljeg ili goreg :)

    • departed1983

      @baDarmageddoN, 20.04.2016 - 21:22

      Pa jer je npr. u BLOPS 3 aimasist tako napravljen da je kao aimbot. I jos kao bonus flinch nem nikakvog uticaja tako da je treyarch bukvalno u igru ugradio cheat za one koji igraju sa kontrolerom. I kao da to nije bilo dovoljno, napravili su da u isto vrijeme rade i controller sa tastaturom i misem tako da npr ja na svoj mis mogu programirati tipku koja je na kontroleru autoaim. Kad sam to vidio, ugasio sam igru i nisam je vise nikad upalio. Tamo ima vise “cheatera” nego na CSu.

    • baDarmageddoN

      @departed1983, 21.04.2016 - 01:24

      E to je to… Cheat. A kada dodaš da igrači imaju one moći gledanja kroz zidove i takve finte pitaš se koji k?! Sjećam se MPa iz Cod2 i Cod4 gdje je wallhack i aimbot bio hack a sada je to praktički dio igre. Mislim, to je malo paradoksalno, ne? Mislim, nije samo COD u pitanju ali on mi je nekako najbolji primjer jer sam sa tim serijalom hebeno dugo i čovjeka ponekad neke stvari začude. Jednom sam testirao wallhack na MWu i odmah me onaj punkbuster izbacio sa servera a danas to igrači koriste kao “posebne moći” i misle si kako su dobri 😛

    • Igor Belan

      @baDarmageddoN, 21.04.2016 - 09:53

      Erm, ali ta mogućnost kratkoročnog gledanja kroz zidove u nekim CoD igrama… ti kužiš da je to nešto što svi igrači mogu koristiti? :) To je dio igre i čini ju potencijalno zabavnijom jer i ti i neprijatelj možete imati tu mogućnost, pa trebaš igrat s time na umu i znati koristiti to u svoju prednost. Igrači koji znaju to koristiti u svoju prednost su bolji od onih koji ne znaju, da – znaju bolje igrati TU igru koja ima tu mogućnost, da.

    • baDarmageddoN

      @Igor Belan, 21.04.2016 - 15:00

      Naravno. To samo pokazuje kako se igre moraju mijenjati, bez obzira što po meni toga u codu nr bi smjelo biti koristili taj wallhack svi ili ne.

    • RapthorPechina

      @Alum, 20.04.2016 - 19:42

      Ovako. Paragon beta(sada early acces) je crossplatform. Igrači s pc i ps4 su igrali u istim mečevima i osobno sam probao na pc i ps4. Za tu igru nije bilo prednosti na štakoru i tipkovnici ispred dualshocka . Ali sam probao igrati bf4 s dualshockom na pc i jednostavno je nemoguće tu vrste igre igrati(nisam loš s kontrolerom je u prosjeku na battlefrontu mi je k/d više od 3). Tako da crossplatform u hardcore shooterima nebi smio biti jer nebi bilo pravedno.

    • Alum

      @RapthorPechina, 20.04.2016 - 19:45

      Da, to je nešto što bi i ja zaključio i složio se. Za hardcore shootere definitivno ne bi bilo pravedno.

    • Vailent

      @Alum, 21.04.2016 - 01:33

      za mene su konzole uvijek bile za sport neki ili pustolovne igre trkaće racing igrice tipa GT,Forza itd

    • baDarmageddoN

      @Vailent, 21.04.2016 - 15:36

      Sportske igre, vožnje i slično. Dijelim tvoje mišljenje. Bez aimbota nema šanse sa gljivom da ti istom lakoćom kao mišem nekoga ubiješ.

  • Saren

    20.04.2016 - 21:33

    Svakome njegovo pretpostavljam. Kod prijatelja sam igrao neke FPS igre na njegovoj “plejki” 3 i bilo mi je tako tako. Iskreno sam vise naucen na Tipkovnicu + Misa nego na kontroler tako da mi je puno lakse tako igrati. Siguran sam da ce igra uspjeti i na konzolama ali PC je uvijek PC.

  • Negan

    21.04.2016 - 00:23

    Realno, dosta FPS-ova ima veci broj igraca na konzolama nego na PC-u. Meni je osobno zabavnije igrati s kontrolerom u ruci nego s misem i tipkovnicom. Prvenstveno zbog toga sto znam da svi igraju na isti “usporen” (otom-potom) nacin i da ako sam izgubio od nekoga, izgubio sam posteno, a ne sad krivit cheatove ili plakat jer netko ima high-end periferiju. Opet, kod onoga tko zna sto radi nije bitno igra li na tipkovnici i misu iz 91′ ili na najnovijem kontroleru. Jasno, crossplatform shooteri nebi bili najveca atrakcija ikad, ali mislim da je pretjerivanje reci da ne bi funkcionirali.

    • baDarmageddoN

      @Negan, 21.04.2016 - 01:32

      Jedva čekam da se za Fifu i slične igre to omogući jer kod takve igre dvije različite platforme ili više njih ne donose razliku. Koliko bi onda imali više protivnika i mogućnosti, samo je “nebo” granica onda 😀 Čak vjerujem da EA radi na tome, oni bi voljeli da se to desi jer u sve igre polako ugrađuju mikrotrasakcije a skup igrača sa tri platformi bi sigurno svaku igru držao dulje.

  • Annabella_M.

    21.04.2016 - 15:34

    Ja sam prije mislila da je bolje igrati FPS igre na PC-u ali kad sam kupila ps3 i krenula igrati sa kontrolerom onda sam shvatila da su mi takve igre zapravo bolje na konzoli i da su igre isto brze i na konzoli i na PC-u. Čak i kad bi uveli to crossplatform igranje ja mislim da ne bi bili u prednosti PC igrači zato jer ima dosta igrača koji na konzolama sa kontrolerom igraju bolje od onih sa mišem i tipkovnicom.

  • Darac Parac

    09.05.2016 - 22:15

    Nisam igrao Overwatch ali se priča da će pokopati TF2.
    Jeli to istina šta mislite

    • D0ppelgangeR

      @Darac Parac, 16.06.2016 - 00:28

      Ne vjerujem, tf2 je odlicna igra koju ja jos uvijek igram iako trenutno igram overwatch. Mozda jesu slicne po tom class-selection segmentu ali mislim da obje igre mogu zajedno “zivjeti” 😉 U najgorem slucaju mozda tf2 izgubi nesto igraca, ali ne bi rekao da ce umrijeti. :)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!