HCL.HR

Nastavak vs. Remake

Zoran Žalac 19.12.2008.   •   7 komentara


HCL vam ekskluzivno donosi special tekst u kojem ćete doznati gdje su nestali nastavci nedovršenih priča, te kakve su vjerojatnosti da ćemo doživjeti moderne adaptacije starih legendarnih igara.

Dakle, predstavljamo vam prvi u nizu tekstova imena Nastavak vs. Remake. Sam koncept je poprilično jasan iz naslova, no da ne bi bilo nekakve zabune, ipak moramo pojasniti kriterij odabira igara u ovom tekstu.

Prvo i najvažnije, izbor pojedine igre u žanru poprilično je nasumičan jer je nemoguće taj izbor svesti na samo jedan naslov. No ako vi, poštovani čitatelji i forumaši, dobro primite ovaj tekst, u mogućim daljnjim izdanjima ovih tekstova vjerojatno ćete dočekati opis nastavka / remakea igre koje biste željeli vidjeti. Stoga ne planiramo objašnjavati zašto smo za nastavak u žanru avantura stavili Dreamfall: Chapters, a ne Monkey Island 5.

Druga stvar, svrstavanje igara u kategoriju nastavak / remake bazira se na analizi trenutne situacije oko dotičnih igara. Što znači, odluka o tome manjim je dijelom subjektivna, a većim objektivna; dakle, temelji se na logici. Mislimo da ćete se složiti, ponekad odlične igre ne zaslužuju nastavak baš zbog toga što su odlične i više je rizika za uništavanje potencijala nego mjesta za napredak. S druge strane, kategorija remakea stoji upravo za klasike čiji bi se identitet izgubio mogućim nastavcima ( vidi: Fallout 3 recenzija). Prerada originala nosi nešto manji rizik od neuspjeha jer se obično svodi na grafički face-lifting i poneku manju izmjenu koja ne utječe negativno na stvari zbog kojih volimo pojedinu igru. Kako je prerada igara još uvijek nešto rjeđa nego štancanje nastavaka, naš izbor u toj kategoriji ne treba uzeti previše doslovno.

Na kraju još jedna važna stvar. Poneki dijelovi teksta o mogućim nastavcima / preradama često će sadržavati nepotvrđene, neslužbene informacije, štoviše špekulacije i nagađanja koje isto tako ne treba uzimati zdravo za gotovo. Također, kako tekst po svojoj naravi sadrži više informacija od standardne recenzije / najave i to o većem broju igara, ne isključujemo mogućnost pogreške ili pak izostavljenog podatka. Stoga ako uočite netočne navode ili o igri znate nešto više, slobodno to podijelite s nama putem komentara ispod teksta.

Sada kada smo objasnili zašto i kako, možemo se baciti na glavni dio ovog speciala. Saznajte gdje su nestali nastavci nedovršenih priča i kakve su vjerojatnosti da ćemo doživjeti moderne adaptacije nekih starih, legendarnih igara.

AKCIJSKA AVANTURA Nastavak: Legacy of Kain: The Dark Prophecy


Legacy of Kain zapravo i nije toliko star serijal kako se na prvi pogled može pretpostaviti, no od prvog nastavka prošlo je čak 12, a od zadnjeg pet godina. To nas dovodi do zaključka kako mlađe generacije gamera vjerojatno ni ne znaju o čemu je tu riječ. Pa evo, zaista kratki opis bi zvučao: vampirska saga o dvojici neprijatelja, Kainu i Razielu, poznata po domišljatom gameplayu i kompleksnoj priči. Serijal je podijeljen na dva serijala (hm, glupo zvuči) Blood Omen i Soul Reaver, dok je posljednja igra bila mješavina između dva spomenuta. LoK serijal doživio je pet igara na PC-u i raznim konzolama te ima popriličnu bazu fanova. Proizvođač Crystal Dynamics ( većina ih poznaje po novijim Tomb Raider naslovima ) kroz tih pet igara ponudio nam je zanimljiv gameplay koji je ponekad korijenje vukao iz igara poput Legend of Zelda i Devil May Cry. No dobro, dosta o prošlosti, vjerojatno vas zanima hoće li šesti LoK ugledati svijetlo dana.

Nećemo baš reći da hoće, ali definitivno postoji i ta opcija. Crystal Dynamics je upravo završio rad na TR Underworldu i još se nisu izjasnili što je sljedeće. S te strane postoji nada, a s druge strane postoji mogućnost. Zapravo za izdavanje nastavka gotovo uvijek postoji mogućnost, ali posljednji LoK naslov, Defiance, ostavio je prostora za nastavak priče, pa čak i za dodatno razjašnjavanje jer, kao što je već spomenuto, kompleksna priča o Kainu i Razielu nikada u potpunosti nije bila dorečena.

Nepotvrđene informacije govore o nazivima Legacy of Kain: Endgame ili o LoK: The Dark Prophecy, te da će igra izaći na PC-u i današnjim konzolama. U slučaju da Eidos i Crystal Dynamics odluče usrećiti fanove, ali i nas ostale, jedna bi stvar mogla biti itekako pozitivna. Naime, kako je zadnji dio rađen za starije konzole, novi LoK definitivno dobiva i novi engine. Kako su prava na izradu igre još uvijek kod Crystal Dynamicsa velika je vjerojatnost da će ju oni i raditi, te za izradu iskoristiti engine novog Tomb Raidera. Iako je dotični napravljen isključivo za TR naslove, uz malo modificiranja Legacy of Kain bi izgledao itekako lijepo na njemu.

S druge strane loša vijest je ta što je velik dio glumaca koji su posudili glasove u prethodnim igrama sada nedostupan. Neki rade na drugim projektima, a neki su preminuli, tako da je pitanje hoće li i sljedeći LoK imati kvalitetnu glumačku postavu na razini svojih prethodnika.

Sve u svemu, nadamo se da Kain i Raziel neće ostati tupih zubi te da će ih Crystal Dynamics vratiti sa stilom, baš kao i gospođicu Croft.

Remake: Dino Crisis 2


Nakon ultra-razočaravajućeg Turoka postavilo se pitanje hoćemo li više ikad ubijati drevne gmazove u nekoj zanimljivoj igri. A Dino Crisis je bio zanimljiv. Prije devet godina, točnije prije osam jer je dvojka bila još zanimljivija. Zbog toga ova igra slovi za prvi izbor kategorije. Istina je da ima još milijun akcijskih avantura koje bi se mogle preraditi prije DC-a, no kronični nedostatak igara ove tematike stvara plodno tlo za remake.

Capcomov DC serijal oduvijek je bio u sjeni Resident Evila ( koji je, usput rečeno, dobio remake prvog dijela ), možda i nezasluženo, no što je tu je. Prvi dio bijaše čisti surival horor s odličnim zagonetkama i atmosferom, dok je drugi strašno vukao na arkadnu pucačinu iz trećeg lica što je na kraju krajeva bila pozitivna stvar. Dino Crisis dobio je i treći dio, no pitate se zašto u remake naslovu stoji samo 2? Jednostavno zato jer je DC3 i kvalitetom i tematikom odskočio od onoga što je Dino Crisis predstavljao – radnja nas je odvela u svemir (svemir!), a ono što smo ubijali i nisu bili baš pravi dinosauri. Jedinica nije uzeta za remake jer je dvojka po svome konceptu puno pristupačnija za jednu akcijsku avanturu kakvu ovdje zamišljamo.

Ideja remakea je uporaba nekog naprednijeg enginea ( da sad ne pretjerujemo, prašuma bi izgledala zgodno na Cry Engineu 2.0, pa i na UE3 ), te nadograđivanje surival horor, odnosno arkadnog sistema igre. Konkretno govoreći, više različitog oružja i upgradea, više neprijatelja i… multiplayer. Da, podrška za co-op. Vidjeli ste akciju u Left 4 Dead-u? Dajem ruku u vatru da bi Dino Crisis bio isto toliko zanimljiv, ako ne i zanimljiviji. Nekoliko scena koje su 2000. godine bile neizvedive na Playstationu pa su zbog toga pretvorene u CG animacije, s današnjom tehnologijom postale bi igrive i pritom izgledale nevjerojatno impresivno. Uostalom, RE se okrenuo novom pristupu u četvorci, a petica upravo donosi co-op mod. Znači, red je na Dino Crisis. Nažalost, koliko god ovo lijepo zvučalo, mogućnost da se Capcom odluči na ovaj potez je vrlo mala. Tko zna, možda jednoga dana i dobijemo DC na Unreal tehnologiji, no ako ga ponovo stave u svemir i nazovu Dino Space kako bi konkurirali Electronic Artsu, to zasigurno neće biti igra kakvu fanovi žele.

AVANTURA Nastavak: Dreamfall: Chapters


Igrali ste The Longest Journey 1999. i svidio vam se? Igrali ste Dreamfall 2006. i nije vam se svidio? Kome bi se i svidio nakon onakvog cliffhanger kraja. Stoga željno očekujemo nastavak i otpetljavanje priče s kojom se ne mogu mjeriti ni fabule meksičkih sapunica.

Teško je u samo nekoliko riječi prepričati radnju ovog serijala, isto kao što je Metal Gear sagu teško ispričat kao pričicu za laku noć. Ali kad baš moram… u centru radnje su April Ryan i Zoe Castillo, dva svijeta i narušeni odnos među njima. Nije vam jasno? Ne brinite, neće vam biti ništa jasnije ni kad odigrate ova dva najduža putovanja. Poanta je u tome što Dreamfall po završetku ostavlja previše neodgovorenih pitanja da bi serijal tu jednostavno stao. Ima li nade i kakva budućnost čeka spomenute dvije protagonistice?

Možda je besmisleno kukati za nastavkom kad je Dreamfall star tek neke dvije godine, ali intrigantna priča i iznenađujući završetak čine svoje. Srećom, Funcom nas nije iznevjerio. Nedugo nakon izlaska same igre objavljeno je kako je serijal oduvijek planiran kao trilogija te da će treći dio, Dreamfall Chapters, najvjerojatnije doći u epizodnom formatu i to putem digitalne distribucije. Na Chaptersu se trenutno ne radi punom parom jer Funcom ima druge prioritete ( Age of Conan, The Secret World ), no kako tvrdi autor serijala, Ragnar Tornquist, treći dio TLJ-a nije zaboravljen, već samo stavljen „sa strane“.

Vrlo malo informacija otkriveno je o Chapterima. Rečeno je jedino da će se priča direktno nadovezati na onaj cliffhanger kraj dvojke, da ćemo se tog kobnog završetka opet prisjetiti samo ih drugog, alternativnog pogleda, a potvrđeno je kako se Zoe, Kian i Cortez vraćaju u igru.

S obzirom na to da je od prvog TLJ-a do Dreamfall-a prošlo gotovo šest godina, odabir epizodnog formata možda i nije toliko loša ideja. Što točno očekivati od igre o kojoj ne znamo apsolutno ništa? Pa, očekujemo nastavak izvrsne priče. Ostali elementi ne mogu previše razočarati, u što smo se uvjerili s Dreamfall-om.

Remake: ???

Zapravo ne znam koliko je pametno prerađivati old-school avanture jer većina nas nostalgičara klasike žanra cijeni i igra bez obzira na izgled. Naravno da bi legende poput Full Thorttle-a i Grim Fandango-a ( recenzija ) zasigurno bilo lijepo vidjeti u nekakvoj remastered verziji, da sad ne izmišljam neki HD, ali složit ćete se u sljedećem: žanr klasičnog point’n’clicka nikad nije bio zanimljiv samo i jedino zbog grafike. A priznajmo sami sebi, remake se gotovo uvijek radi s prvotnom namjerom da se igra proljepša. Samo što kod dvije spomenute igre koje sam uzeo za primjer, remake zapravo nije potreban. Full Thorttle-ova rukom crtana grafika dio je stila i specifične atmosfere te bi prijelaz u nekakav 3D bio nepotreban potez. Uostalom, dotični naslov već je jednom prerađivan za WinXP. S druge strane, Grim Fandango je pionir 3D grafike i dodatno bi ušminkavanje graničilo s izmišljanjem tople vode.

Kada bi eventualno došlo do prerađivanja starijih avantura mogli bismo poželjeti samo veću kompatibilnost s novijim konfiguracijama i njihovim operativnim sustavima, podršku za widescreen rezolucije i sl. Zlobnici će reći da ovo potvrđuje mišljenje kako je žanr starih avantura mrtav, no mi nećemo ići tako daleko.

PLATFORMER Nastavak: MediEvil 3


Simpatični mrtvac Sir Daniel Fortesque 1998. godine proslavio se na Sonyevom Playstation-u. Bila je to atmosferična platformerska igra koja je ubrzo stekla kultni status među igračima. Interesantan dizajn svijeta i likova ukomponiran u 3D tvorio je specifičnu MediEvil atmosferu koja je polučila instantni hit. Dobro primanje MediEvil-a rezultiralo je nastavkom dvije godine kasnije, a 2005. godine serijal je oživljen remakeom originala za PSP konzolu.

No kako su i nastavak i remake pomalo zakazali u održavanju bitnih elemenata prvog MediEvil-a, fanovi se u eventualnom trećem dijelu nadaju povratku starim korijenima. Treći dio službeno nije najavljen, iako se po raznim forumima špekulira da bi ga mogli vidjeti uskoro. Po nekim navodima, baš kao i njegovi prethodnici, MediEvil će ostati vjeran Sonyevoj konzoli. Ako je vjerovati tvorcima, treći dio uslijedio bi još 2002 / 2003. godine, ali su prodajni rezultati dvojke pomalo razočarali.

Nitko još uvijek ne zna što točno novi MediEvil može ponuditi kako bi vratio slavu serijalu, ali potencijal za odličnu igru je tu. Hoće li ga Sony iskoristiti u potpunosti ili nas očekuje samo još jedna prosječna igra, vrijeme će pokazati.

Remake: Contra


Ako niste upoznati sa Konamijevim serijalom Contra slobodno preskočite ovaj odlomak. Jer Contra je osnovno gradivo, najpoznatiji 2D run’n’gun platformer. Originalno namijenjena za arkadne strojeve, Contra je ipak pravu slavu postigla portom na NES konzolu. Uspjeh originala donio je brojne nastavke i Contra se održala na životu dvadesetak godina.

Vjerojatno ćete se pitati zašto remake kad su arkadne verzije Contre i Super Contre dobile prerade za današnje konzole ( Wii, X360 )? Jednostavno, to u punom smislu riječi nisu bile prerade već portovi. Iskreno rečeno, da nije bilo ovogodišnjeg Bionic Commando Rearmed-a, vjerojatno sada ne bi u ovoj kategoriji stajala Contra. Naime, BC Rearmed nam je ponudio nešto više od klasičnog porta zanimljive igre, doduše po nešto većoj cijeni ali svejedno, pa smo i za Contru razvili slična očekivanja.

Dakle, sve ono što nam se svidjelo kod BC-a moglo bi se primijeniti i na Contru – fancy grafika, klasični gameplay prilagođen svim platformama, odličan soundtrack i takve stvari.

Nažalost, kao što je slučaj s većinom prerada koje vam navodimo, i ova ostaje samo na željama. Konami dakle nije službeno izrazio volju za Controm HD ili kako bi se već dotični remake zvao. Ali tko zna, ako se trend prerađivanja starih 2D igara nastavi, vjerujemo kako ni Konami neće dugo čekati na izbacivanje prerade koju iščekujemo.

Eto poštovani čitatelji, nema više, prvi dio speciala došao je do kraja. U sljedećem vam donosimo nova tri žanra, koja točno, neka ostane mini-iznenađenje. Svakako nam ostavite komentar i slobodno recite kojim se nastavcima / preradama vi nadate.

Pročitajte i …

Nastavak Vs Remake – Vol. 2 ( strategija, sportska simulacija, tabačina )
Nastavak Vs Remake – Vol. 3 ( pucačine, simulacija utrkivanja, RPG )

Komentari (7)

  • Loky1862

    19.12.2008 - 14:53

    Ajmeee, Dino Crysis 2 sam prešao nekoliko puta.
    Contru u co-op modu također više puta (pradjed co-opa. :)) )
    Medievil, ajmeeeeeeeee.
    Wizz, ti si car.

  • HCLKorisnik

    19.12.2008 - 20:12

    Dino crisis 2.Premocna igra.

  • MarkaN

    19.12.2008 - 22:51

    interesantan odabir naslova.

    Legacy of Kain definitivno jedna od najrazrađenijih igara, Dino Crisis 2 mi je jedan od najboljih shoot´n´slasheva (izmišljeno:) koje sam igrao a prelazio sam ga masu puta i dosta je noći i dana oduzeo, a MediEvil… se ne zaboravlja.

  • Armor

    20.12.2008 - 09:29

    Jako sentimentalno. Podjeća me kolko PS1 rula nad svim i kolko vremena sam provel uz Kaina i Raziela, te bježeći pred T-Rex “mazama” u Dino Crisisu.
    wyzard, super tekst

  • black_out

    20.12.2008 - 19:13

    Da, DC2 rula.
    Al ne, ne želim jebeni remake.
    Želim isti arkadni pristup, al želim DC3, ne ono smeČe za Xbox, nego DINO CRISIS 2.
    Hoću vidjet Reginu kako se vraća i spašava Dylana.
    Fak jea.

  • black_out

    20.12.2008 - 19:14

    Ovaj, DINO CRISIS 3.
    Jbg, tipfeler.
    I malo sam se previše ufuro´.
    ;(

  • AlexiusY

    22.12.2008 - 21:42

    Legacy of Kain FTW! Priča je definitivno prebrzo završila u zadnjem dijelu.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!