HCL.HR

Nastavak vs. Remake vol. 2

Zoran Žalac 18.02.2009.   •   6 komentara


Poštovano čitateljstvo! HCL vam donosi novi tekst u Nastavak Vs Remake serijalu u kojem ćete saznati gdje su nestali nastavci nedovršenih priča, te kakve su vjerojatnosti da ćemo doživjeti moderne adaptacije starih legendi.

U prošlom, ujedno i prvom tekstu ovog serijala, pozabavili smo se žanrovima avantura, akcijskih avantura i platformera. Sada je red na sljedeća tri žanra koja su specifična svaki na svoj način, pa nastavite s čitanjem i otkrijte koje smo igre izabrali.

STRATEGIJA Nastavak: Stronghold 3

Prošlo je već sedam godina od prvog Strongholda, no dotična legenda RTS žanra još se i danas igra s istim žarom kao i davne 2001. Razlog tomu je situacija koja kod ponekih naslova može pogodovati odličnim nastavcima. Riječ je o stagnaciji serijala koja ne mora nužno završiti gašenjem franšize već njezinom ponovnom rođenju i preporodu. Iskreno se nadamo da će se to dogoditi i trećem dijelu Strongholda, jer osim što je to svojom reputacijom zaslužio, već je i vrijeme da dobijemo kvalitetan Stronghold nastavak. Nostalgični smo i želimo graditi velike utvrde, želimo karakteristične Stronghold likove i bajkovitu glazbu koja je proslavila serijal.

Prije nego obradujemo sve igrače koji očekuju vijesti o trećem dijelu, moramo kratko spomenuti zašto smo odabrali Stronghold u ovoj kategoriji. Kao prvo tu je nedostatak igara sličnog settinga – RTS sve više preferira moderne bojišnice pa na popisu nadolazećih strateških igara nema previše dobrih starih mačeva i štitova, dvoraca i zamaka, vitezova i konjanika. Drugi razlog je već spomenuta stagnacija serijala. Stronghold 2 je prelaskom u 3D razočarao i ostao nedosljedan tradiciji, a izlet u svijet mitova i magije (Stronghold Legends) završio je neslavno koliko god je mogao neslavno završiti. Crusader je s druge strane dobio svojevrsni remake koji se također nije proslavio, a po posljednjim informacijama, ista sudbina čeka i originalni Stronghold, no o tome malo kasnije. Dakle, Stronghold je definitivno zaslužio kvalitetan nastavak nakon tri neuspjeha, a treći dio savršena je prilika za iskupljenje.

A na svu sreću, treći dio je i u planu Firefly Studiosa, baš kao i Crusader 2. Doduše, igru nećemo vidjeti tako skoro jer spomenuti studio trenutno radi na Dungeon Herou koji izlazi sredinom 2009., no osnivač studija, Simon Bradbury, izjavio je kako Stronghold 3 i Crusader 2 nisu upitni. Ipak, čini se kako ćemo prije trojke dočekati Stronghold Extreme. Naime, u prosincu prošle godine nekoliko članova fansitea Stronghold Heaven dobilo je mailove u kojima ih Firefly moli za odobrenje korištenja mapa koje su kreirali. Po prvim najavama, Stronghold Extreme trebao bi donijeti kolekciju od 300 najboljih mapa i tako osvježiti ovu staru legendu. Živi bili pa igrali.

Remake: Sid Meier’s Alpha Centauri

Oko odabira naslova za remake uopće nije bilo nikakvog dvoumljenja. Rastući trend prerađivanja starih strateških uspješnica pokrenuli su upravo Firaxis i Sid Meier, a sve se više proizvođača strategija okreće vraćanju tzv. 4X igara ( Stardock! ). Alpha Centauri, zajednički projekt Briana Reynoldsa i Sida Meiera, uskoro navršava prvo desetljeće postojanja, a vjerni poklonici ove svemirske utopije upravo tu obljetnicu smatraju pravodobnim razlogom za remake jedne od najboljih PC strategija prošlog stoljeća.

Alpha Centauri nastavio je ondje gdje je Civilization povukao svoje granice, no nikada zapravo nije sustigao slavu bratskog mu serijala. Dakako, ne bi bilo pravedno reći da je AC zasluženo ostao u sjeni Civilizationa jer ga je u nekim aspektima dobrano nadmašio. Priča o pokušaju koloniziranja planeta u sustavu Alpha Centauri odlično se uklopila u gameplay koji je osigurao brojne sate zabave jer vas je i nakon završetka vukao na ponovno igranje. Nažalost, dotični naslov dobio je tek jednu ekspanziju, a nakon nje je ubrzo postalo jasno kako nastavak nećemo vidjeti jako dugo.

Ipak, mnogi bi se ljubitelji jednako veselili remakeu kao i nastavku. Ideja prerade trenutno je bliže stvarnosti nego izrada nastavka, što i nije tako loše. Naime, kao što smo već spomenuli, Firaxis je u proteklih nekoliko godina vratio tri stare igre ( Pirates, Railroads, Colonization ) od kojih su sve tri zadržale kvalitetu originala i pritom pokupile uglavnom pozitivne kritike. Upravo zbog nedavno prerađenog Colonizationa (1994.) ideja o Alpha Centauri remakeu postala je vrlo izgledna. Igra bi dakako bila rađena na Civ4 Gamebyro engineu, a ne bi bilo nezahvalno nadati se i ponekim novitetima. Firaxis zasada još uvijek nije potvrdio mogućnost prerade, ali nije ju ni odbacio. Nažalost, najveći problem leži u tome što je kreator igre, Brian Reynolds napustio Firaxis još davne 2000. godine. Ipak, želja publike za AC-om je velika i ne vjerujemo kako će se proizvođači oglušiti na brojne peticije. U svakom slučaju, detalje o budućnosti ove igre saznat ćemo uskoro.

SPORTSKA SIMULACIJA Nastavak: Grand Prix 5

U doba kad su simulacije Formule 1 na konzolama polako grabile svoj dio kolača na tržištu, PC je zbog jednog naslova opravdano mogao sloviti kao najpouzdanija platforma za simuliranje ovog sporta. Grand Prix serijal sa svoja četiri dijela učvrstio je svoju poziciju vladara F1 simulacija i fanovi su mogli živjeti sretno.
No danas, kada se o PC igrama govori samo u kontekstu propadanja, situacija je znatno drugačija. Nakon što je Sony na nekoliko godina sebično držao licencu za F1 igre, gameri nisu osjetili nikakav napredak, štoviše, oni koji su se držali PC platforme ostali su kratkih rukava. Nekadašnja legenda, Grand Prix, dogurao je do četvrtog dijela i stao, dok je matična tvrtka koja je zaslužna za njega tijekom godina izgubila identitet i završila pod Atarijem. Igrači su osuđeni na modifikacije igre, ali kako budućnost nije nosila naznake o poboljšanju, interes za modove je s vremenom jednostavno nestao.

Ima li nade? Uvijek je ima, no budimo realni, Grand Prix je prošlost. Kao što je već poznato, iskusni Codemasters je ugrabio F1 licencu i sredinom godine dočekat ćemo novu generaciju F1 simulacija. Ostaje samo pitanje kako bi se GP5 danas snašao među konkurencijom, no izgleda da to nećemo doznati u skorijoj budućnosti.

Remake: NBA Hangtime

Iako ova igra od simulacije košarke odstupa koliko i NFS od simulacije vožnje, svrstali smo je pod ovaj žanr zbog njezinog imena, ali i nedostatka materijala za remake sportskih igara. Jer sportski serijali izlaze na godišnjoj bazi i njihove prerade ionako nemaju smisla. NBA Hangtime je doduše punokrvna sportska igra, ali s naglaskom na gameplay u stilu novijih serijala poput NBA Street-a.
Igra je inače multiplatform naslov (PC, SNES, PS, N64) no najveću pozornost doživjela je na Nintendovoj konzoli. Hangtime je ponudio specifičnu atmosferu koju je Midway razvijao u prethodnim nastavcima (NBA Jam), a ako se sjećate filma Space Jam s Michaelom Jordanom, dovoljno je reći da su te dvije tvorevine jako slične i odmah ćete dobiti predodžbu kako to sve izgleda. Naravno, multiplayer je bio jedan od glavnih čimbenika zabave, a upravo zbog njega remake ovog naslova zvuči kao privlačna stvar.

Odmah ćemo preći na trenutnu situaciju i informirati vas kako o oživljavanju ove igre nema planova. Nažalost, ni interes nije prevelik, a proizvođač Midway 12 godina nakon NBA Hangtimea razvio je drugačije „afinitete“ i fokusirao se na druge žanrove. Moramo prokomentirati da je to prava šteta jer bi online mod i updejtana lista rostera zaista bili lijepi dodaci. Nažalost, kako također nema naznake ni za nastavak, sve što nam preostaje je igranje ovog klasika na jednoj od već ponuđenih platformi.

TABAČINA Nastavak: Killer Instinct 3

Jeste li se ikad zapitali kakve je igre radio razvojni studio Rare prije nego ih je Microsoft zadužio hipijevskim serijalom Viva Piniata? Pa, između velikog broja naslova i franšiza koje nisu odstupale daleko od spomenute Piniate, Rare se proslavio s nekoliko „brutalno kvalitetnih“ naslova, od kojih je jedan, dakako i Killer Instinct. Ova kultna tabačina devedesetih godina izdigla se iz nemilosrdne konkurencije Street Fightera i Mortal Kombata te svojim „alternativnim pristupom“ osvojila srca mnogih okorjelih fanova žanra.
Na prvi pogled radilo se tu o wannabe – bljuzgi, no KI je svojim šarmom privukao mnogobrojnu publiku. Glavni highlightsi igre bili su divljački kombo potezi, jedinstveni likovi, prikaz borbe kao i fenomenalna glazbena podloga.

1995. Rare nam je na SNES konzoli ponudio izbor likova koji nisu bili nimalo standardni, a sve je to upakirao u odličan gameplay odlične atmosfere. Gdje ste još na raspolaganju imali listu boraca na kojoj su se našli vukodlak, robot, živi kostur, krvoločni dinosaur i sexy tajnica? O da, Killer Instinct je bio toliko kontroverzan. Soundtrack igre slovi za najbolji soundtrack jedne tabačine ikada, a vrlo lako može poslužiti kao dance podloga za instant party. O da, Killer Instinct je bio toliko dobar.

I dok su serijali poput spomenutih Street Fightera i Mortal Kombata, ali i Tekkena, Soul Calibura te Virtua Fightera, dobili nebrojeno puno nastavaka, spin-offa i dodataka, Killer Instinct doživio je tek dva dijela. Ta činjenica rezultirala je nestrpljivim iščekivanjem bilo kakve vijesti o najavi nove KI igre. Ne možemo pouzdano tvrditi hoćemo li nastavak dočekati na trenutnoj generaciji konzola, no svakako možemo predvidjeti da KI 3 definitivno neće biti Nintendova ekskluziva kao njegovi prethodnici. Konkretnih najava o samoj igri još uvijek nema, ali Rare je u prošlogodišnjem nastavku Banjo-Kazooie-a skrio easter egg koji je pokazao intrigantnu informaciju. „They’re all in the pipeline, you know. New Killer Instinct, Battletoads and Jet Force Gemini games…“ – stoji u easter egg-u.

Remake: Marvel vs. Capcom 2

Gameri su se oduvijek nadmetali u borilačkim igrama, ali često su ta nadmetanja završavala u stilu „moj tata je bolji od tvog tate“, odnosno: „da se nađu Chun-Li i Spiderman, čovjek pauk definitivno ne bi imao šanse“. Ipak, nije sve ostalo na čistom nadmetanju riječima već su se mnogi razvojni timovi odlučili na suprotstavljanje junaka iz video igara te superheroja proslavljenih u stripovima / filmovima. Rezultati su u većini slučajeva bili pozitivni pa smo tako tijekom godina uživali u igrama poput Marvel vs. Street Fighter, Capcom vs. SNK, te nedavno Mortal Kombat vs. DC Universe. Uz poštovanje prema ostalim serijalima, usudit ćemo se reći da je najkompletniji VS. naslov žanra tabačina ipak Marvel vs. Capcom, i to u svojoj drugoj ediciji zvanoj New Age of Heroes.

Sukob Marvelovih i Capcomovih junaka / negativaca našao se u remake kategoriji iz nekoliko razloga. Prvi od njih je činjenica da su šanse za izlazak novog nastavka ravne nuli. Naime, Capcom je izgubio licencu za korištenje Marvelovih likova što je igru učinilo vrlo rijetkom i skupocjenom. Nadalje, osim same kvalitete i zabavnog gameplaya (58 likova + 3 stila borbe + tag koncept) zbog kojih bi se ovaj remake jednostavno morao uzeti u obzir, drugi razlog je potencijalni trač o dolasku ove tabačine na konzole današnjice.

Dakle, vjerojatnost i mogućnost postoje. Krajem godine na Internetu se pojavila informacija da je Marvel vs. Capcom 2 dobio ESRB rating za X360 i PS3 platforme. Pretpostavlja se kako će igra biti dostupna na mrežama dotičnih konzola, Xbox Live-u i PSN-u, no osim tih nagađanja sve ostalo obavijeno je velom tajne.

Ovim riječima i završavam ovaj drugi dio speciala Nastavak vs. Remake. U sljedećem tekstu vam opet donosimo tri nova žanra, pa svakako nastavite pratiti HCL i uskoro ćete saznati koje smo žanrove pripremili. Ne zaboravite prokomentirati tekst koristeći box ispod i osjećajte se slobodnima reći nam kojim se nastavcima / preradama vi nadate.

Pročitajte i … Nastavak Vs Remake – Vol. 1 ( akcijska avantura, avantura, platformer ) Nastavak Vs Remake – Vol. 3 ( pucačine, simulacija utrkivanja, RPG )

Komentari (6)

  • TeraBajt

    19.02.2009 - 21:37

    ubaci black mesu:source, definitivno remake vrijedan spomena.

  • wyzard

    20.02.2009 - 13:10

    hehe, razmišljamo na istoj dužini, sljedeći tekst sadrži dio o black mesi 😉

  • Ementaler

    20.02.2009 - 18:12

    heh, a di si se baš morao sjetiti Killer Instincta. Sad bi se totalno vratio u doba Nintenda 64 i Killer Instincta Gold :(.

    Killer Instinct 3 bi bio predobar.

    GG za tekst, zanimljivo i lijepo napisano 😉

  • TeraBajt

    26.02.2009 - 16:13

    iako nije komercijalan proizvod, mod ima više potencijala no neke novije igre.

  • sajo

    10.08.2010 - 21:36

    kada sam prvi put zaigrao Stronghold Crusader, bio sam zadivljen, igra je imala sve sto jedna stateska igra treba da ima; nastavak Stronghold 2 me je takodjer zadivio, iako manje od predhodnika, imala je dosta novih stvari, ali i losiju grafiku, bila je mnogo laksa, a prica ipak nije bila nesto; Stronghold Legends je totalni promasaj, free building je tezak do bola, story mode nesto laksi, jedino sto me je privuklo je veliki broj mitoloskih stvorenja i likova (Dracula, zmajevi, Merlin, Artur, vukodlavi, vampiri, vjestice, Ledena kraljica, trolovi………); Mislim da bi Firefly trebao da obradi Stronghold Crusader, jer igra ima ogroman potencijal koji samo ceka da bude otkriven; Stronghold 3 ipak zvuci primamljivo, ali pitanje da li Firefly moze da ga napravi dovoljno dobrim, ukoliko FF zeli da ide na sigurno treba da odabere remake.

  • sajo

    10.08.2010 - 21:37

    kada sam prvi put zaigrao Stronghold Crusader, bio sam zadivljen, igra je imala sve sto jedna stateska igra treba da ima; nastavak Stronghold 2 me je takodjer zadivio, iako manje od predhodnika, imala je dosta novih stvari, ali i losiju grafiku, bila je mnogo laksa, a prica ipak nije bila nesto; Stronghold Legends je totalni promasaj, free building je tezak do bola, story mode nesto laksi, jedino sto me je privuklo je veliki broj mitoloskih stvorenja i likova (Dracula, zmajevi, Merlin, Artur, vukodlavi, vampiri, vjestice, Ledena kraljica, trolovi………); Mislim da bi Firefly trebao da obradi Stronghold Crusader, jer igra ima ogroman potencijal koji samo ceka da bude otkriven; Stronghold 3 ipak zvuci primamljivo, ali pitanje da li Firefly moze da ga napravi dovoljno dobrim, ukoliko FF zeli da ide na sigurno treba da odabere remake.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?