HCL.HR

Fidget Spinner je super popularan, no vrijedi li se s njim igrati na mobitelu?

Zoran Žalac 03.06.2017.   •   26 komentara


Najpopularnija igračka ove godine osvojila je i svijet gaminga, barem što se mobilnog tržišta tiče. No, zašto su fidget spinneri zapravo toliko popularni?

fidget-spinner-game-640x480

Odgovarati na pitanje “što je fidget spinner” pomalo je suvišno jer su velike šanse da već znate što je to, pogotovo ako pripadate mlađim generacijama koji brže i lakše prihvaćaju moderne trendove nego što to radimo mi u HCL-u, sada već stare prdonje na pragu tridesetih. No, s obzirom da dobar dio naše publike još nema djecu i da ne visi 24 sata dnevno na internetu, za potrebe ovog teksta u uvodu ću kratko objasniti o čemu uopće pričamo, a onda ćemo prijeći na nama poznat teritorij – što fidget spinneri znače u kontekstu gaminga.

Dakle, fidget spinner ili kraće fidget je mala igračkica koja se počela proizvoditi još devedesetih godina. Fidget se sastoji od dva, najčešće tri, a ponegdje i četiri kraka, te središta s kugličnim ležajem koji omogućava da se kraci vrte. Proizvodi se od različitih materijala poput plastike, drveta, čelika, bakra itd. Izvorna namjena mu je da pomaže osobama s poremećajima pažnje, s autizmom, tjeskobom i sl., a u teoriji može poslužiti i za povećanje koncentracije i fokusiranje. Doduše, ništa od toga (još) nije znanstveno dokazano.

Fidget je primarno popularan kod djece, no mogu ga koristiti osobe svih dobi. Odnosno, ne preporuča se da ga koriste djeca mlađa od 10 godina, iako bi mnogi učitelji i profesori rado zabranili Fidgete svima jer su rastom popularnosti od sredstva za fokusiranje na kraju postali sredstva za stvaranje distrakcije i ometanja nastave. U nekoliko američkih škola fidgeti su tako zabranjeni.

No, ako su fidgeti prisutni već dvadesetak godina, kako to da tek sada svi pričaju o njima? Teško je pronaći krivca za to, ali zna se da veliki rast popularnosti fidgeta krenuo krajem trećeg mjeseca ove godine. S obzirom na brzinu kojom se odvija današnja komunikacija ne čudi što je interes za fidgetima eksplodirao i što ih doslovno svi klinci sada drže u rukama. Kako se radi o relativno jeftinim igračkama koje u prosjeku koštaju od 40 do 100 kuna, pa i više ovisno o materijalu i dizajnu, nije teško odgonetnuti kako su se te igračke brzo raširile.

170420-fidget-spinners

Izgledno je da će njihova popularnost opasti jednakom brzinom. Tako to bude s popularnim stvarima koje planu bez nekog zacrtanog plana, možda čak i sasvim slučajno. Tako je to bilo s Tamagotchijima devedesetih godina, tako je to nekoć bilo s Yu-Gi-Oh! kartama, tako je to bilo i prošle godine s Pokemon Go. No, fidgeti su u tome pomalo jedinstveni jer zapravo nemaju nekakav kompetitivni element. Da, s njima se mogu izvoditi razni trikovi i zasigurno će se naći netko tko će poželjeti sve moguće dizajne tih igračkica, ali manjak neke izazovnosti najbolje se vidi u mobilnoj igri Fidget Spinner.

Istu je na iOS te Android platforme 15. 05. (brže bolje) izbacila tvrtka Ketchapp. U roku od tjedan dana Fidget Spinner se popeo na sam vrh ljestvice najpopularnijih igara na obje mobilne platforme. Zapravo, ne da je zauzeo sami vrh, nego i drugo mjesto također. Zaputite li se ovog trenutka na Google Play trgovinu vidjet ćete da Fidget Spinner drži prva dva mjesta, ali da je riječ o dvije različite igre istog imena. Osim Ketchappove aplikacije dostupna je i ona developera Words Mobile. Igre su različite, ali zajedničko im je jedno – obje su vrlo glupe.

fidget-ketchapp

Ketchappov Fidget Spinner bazira se na tome da imate pet poteza da zavrtite fidget što brže. Što se fidget više puta okrene, to više novčića dobivate. Novčićima kupujete dodatno ubrzanje i podmazujete ležaje (!). Osim novčića, vrteći fidget osvajate levele koji otključavaju nove vrste fidgeta, a achievementima i paketićima dobivate modifikacije u obliku novih boja, naljepnica i slično. Multiplayer komponente nema, osim ljestvice na kojoj možete usporediti svoje najbolje rezultate s prijateljima. Igra je besplatna, no reklame su posvuda. Ako ih ne želite – platite dva dolara.

Fidget Spinner igra Words Mobilea još je gora abominacija. Princip je isti, osim što ovdje nemate pet dopuštenih poteza nego vremensko ograničenje od 20 sekundi. Nakon što odvrtite svoj fidget igra vam daje novčiće i levele kojima kupujete nove oblike fidgeta i nadograđujete njihove karakteristike. I tako u nedogled. Nakon svakog završenog kruga dobivate obavijest u stilu – vaš rezultat je bolji od 50% ljudi koji igraju ovu igru! Vau, svaka čast, stavit ću si to u svoj gamerski životopis.

fidget-spinner-words-mobile

Osim glavnog moda, ova igra ima i mod u kojemu se fidgeti bacaju u zrak, a u suštini je samo varijacija Flappy Birda u kojoj nemate prepreke nego samo morate paziti da vam fidget ne padne na dno. Ova verzija igre još je napornija s reklamama koje se pojavljuju u prosjeku svakih pola minute, što je neizdrživo. Zapravo, ne trebate ni igrati igru da biste u njoj napredovali – sav napredak možete kupiti, ako ne stvarnim novcem, onda gledanjem reklama koje donose virtualne novčiće.

Dvije spomenute igre definitivno nisu jedine igre s fidgetima. Na PC-u također možete naći online igre tog tipa, a mobilno tržište još će neko vrijeme biti preplavljeno različitim varijacijama igara koje će uz sve svoje razlike imati jednu zajedničku stvar – to da zapravo nemaju nikakve veze sa stvarnim fidgetima. Fidget aplikacije su najbolja demonstracija koliko mobilne igre mogu biti besmislene. Imam dojam da ovo nikada ne bi prošlo na konzolama i PC-u jer igra nema nikakav krajnji cilj, vještina igranja ne znači apsolutno ništa bez kompetitivnog elementa, te je iz aviona vidljivo da su te aplikacije sklepane na brzinu samo radi lake zarade.

fidget-shit

U kontekstu zaluđenosti fidgetima, svijet gaminga nije našao dopunu niti alternativu onome što stvarni fidgeti pružaju. Koliko god besmisleno bilo vrtjeti tu stvar u ruci, na mobitelu je to još besmislenije jer ništa ne možete osjetiti – ni težinu, ni vibraciju, animacije okretanja ne mogu se replicirati kao u stvarnosti, ne možete izvoditi nikakve trikove s fidgetima, i jesam li možda rekao da to nema smisla?

Ostaje misterij zašto su fidgeti postali popularni tako naglo, no još je veći misterij zašto bi itko ostavio pozitivnu ocjenu na Fidget Spinner igre. Pomalo sam tužan zbog te činjenice, jer postoji hrpa genijalnih i fenomenalnih igara na mobitelima koje ostanu nezapažene pokraj ovakvih budalaština koje guše App Store i Google Play. Pozitivna ocjena za ovakvo što, pogotovo ako znate što su stvarni Fidget Spinneri, poruka je gaming industriji: siluj me reklamama i besmislenim mehanikama sakupljanja novčića, išakaj me, izdžaraj me, to mi prija ba!

Označeno sa: ,

Komentari (26)

  • Smoolex

    03.06.2017 - 12:44

    ne

  • HappyBloodyUser

    03.06.2017 - 13:12

    koji je ovo rak

  • baDarmageddoN

    03.06.2017 - 13:22

    Zato jer su gluposti popularne u danasnje vrijeme?

  • Dukie

    03.06.2017 - 13:41

    Glupost je ocito IN sve vise…..

  • MD

    03.06.2017 - 13:49

    Bezveze su igracke,a igre jos vise.

  • PppPP

    03.06.2017 - 13:51

    mogu ga koristiti osobe svih dobi…. s autizmom :))

  • josipk

    03.06.2017 - 13:57

    glupost ziva

  • Filip Ruzic

    03.06.2017 - 14:07

    Namijenjeno za ljude s psihičkim bolestima, a ljudi ga nazivaju “igračkom”… što reći…

  • Reponja123

    03.06.2017 - 14:16

    malo je preskupo za ono što dobiješ

  • hdnxc

    03.06.2017 - 14:19

    Totalno cringe, pogotovo ovi odrasli koji snimaju sebe na Youtube “igrajući” se s fidgetom samo radi para.

  • N3X4

    03.06.2017 - 14:22

    Ne razumem zabavu sa tom “igrackom”… Ti ga zavrtis, prestane da se vrti i opet ga zavrtis i tako… svasta…

  • Dragan[MKD]

    03.06.2017 - 14:57

    Prvi put cujem za ovu stvarcica, a bogami i za igre.

    • stex13

      @Dragan[MKD], 03.06.2017 - 15:52

      Dragane koliko dugo si offline bio…?

    • Dragan[MKD]

      @stex13, 03.06.2017 - 18:49

      Ni sam pratio tih trendova na YT. Ne pratim tako puno kanala, pratim samo nekoliko, onako vise tech stvarcice, recenzije i tako. Ne volim preterivanje.

    • stex13

      @Dragan[MKD], 03.06.2017 - 18:54

      ma da je samo na YT pa i nekako, ali gdje god se okrenes, gdje god da kliknes odjednom se stvori clanak, slika ili pak video istih. postaje poprilicno dosadno

    • Dragan[MKD]

      @stex13, 03.06.2017 - 19:11

      Nz ponajvise pratim HCL portal, a ovo je prva vest sto su objavile oko ovih stvarcica. Strane portale rjetko pratim, HCL mi je dovoljan, em je jezik blizi, em su ljudi kvalitetni u svom posao, evo ova je sedma godina kako ih pratim. I jos koji kanali na YT, kao Linus i Android Authority, Mr. Mobile i tako.

  • l)oolvl

    03.06.2017 - 15:53

    a zabavno je prvih 5 sekundi otprilike.

  • Sackboy

    03.06.2017 - 17:52

    Napisao sam fidget spinner u play-u i izbacilo mi je 250 aplikacija…

  • karlod1997

    03.06.2017 - 20:29

    papi lova

  • TypicalHog

    03.06.2017 - 21:08

    Autism levels rising….

  • mRnjauu

    04.06.2017 - 01:16

    Jadna djeca. Mi smo se kokali, baybladom igrali dok je danas vrhunac zabave ovo njesra.

  • AaboOs

    04.06.2017 - 08:45

    Debilana. Ja ne kužim kak neko profura ovakve gluposti. Izgleda mi ko “igračka” kojom bi se igrali Ed, Edd i Eddy.

  • fpapac

    05.06.2017 - 08:40

    jer u nase vrijeme nije bilo glupih stvari koje nisu bile popularne, npr. ono sto se spusta niz stepenice, sto izgleda kao feder

  • N1ko i N1sta

    10.06.2017 - 17:16

    Joj kolko jos to postoji od 1980 tih a sada postalo u trendu svasta … Za 2020. godinu Yugo driftanje ….

  • Baboka

    28.06.2017 - 10:25

    Što je ovaj svijet postao?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!