HCL.HR

Top 5 stvari koje želimo u Far Cry 5

Zoran Žalac 20.05.2017.   •   39 komentara


Far Cry 5 bit će službeno predstavljen na E3 2017 sajmu, a mi smo već priredili listu želja čijim bi ispunjavanjem Ubisoftov serijal ponovio uspjeh otprije pet godina.

vaas fc5_Fotor

Far Cry 5 stiže nam unutar idućih deset mjeseci. Možda na jesen ove godine, možda u proljeće iduće – znat ćemo nakon Ubisoftove E3 konferencije u lipnju. Prema dosadašnjim glasinama, peti dio mogao bi biti smješten na sjeverozapad Amerike gdje bi se odvijao u western okruženju. Za to još nemamo službenu potvrdu pa ne možemo tvrditi da ćemo u Far Cryju 5 jahati prerijom i obračunavati se s drugim kaubojima. Ipak, neovisno o tematici i ugođaju igre, možemo izraziti neke želje za uvođenje promjena i noviteta kako bi Far Cry dobio još jednu igru vrijednu igranja, a ne samo još jednu reciklažu po kalupu trojke.

Far Cry 4 i njegov spin-off Primal bili su vrlo dobre igre, ali su za razliku od prethodna tri dijela izgledali suviše poznato. Prvi Far Cry bio je priča za sebe jer ga nije radio Ubisoft. Drugi je uveo otvoreni svijet. Treći je uveo stealth i crafting elemente, a nakon toga serijal je krenuo sa stagnacijom. Štoviše, razlika između dvojke i četvorke toliko je velika da se uopće ne bi reklo kako se tu radi o igrama iz istog serijala.

U kakvom god se stanju Far Cry serijal nalazio, ništa nije nepopravljivo. U Ubisoftu će, naravno, sami odlučiti kamo želi odvesti serijal i kako ga misle osvježiti. Mi smo ovoga puta skromni pa se nadamo da će biti na tragu barem nekih točaka za koje mislimo da bi mogle učvrstiti franšizu. Pa evo što mi u HCL-u želimo vidjeti u petom dijelu Far Cryja:

5. Povratak opasnosti u divljini

Osnovna ideja Far Cryja koju je Crytek postavio još 2004. jest napucavanje na egzotičnim lokacijama. Te lokacije osim predivne prirode igraču donose prijetnju jer je protagonist bačen na neprijateljski teritorij u nepovoljnim uvjetima. Nije bitno odvede li ga avantura u nekakve podzemne laboratorije ili pak manastire na vrhu planine – bitno je to da igrač nije u okružju koje može lako kontrolirati.
Far-Cry-3-Screenshot-05

Far Cry 4 i FC Primal tu su malčice podbacili. Istina je da su se odvijali u odgovarajućim prirodnim okruženjima, ali osjećaj divljine u njima brzo se izgubio. Čim ste dobili mogućnost jahanja životinja, dobili ste i opciju da bez problema proletite kroz većinu situacija i pobjegnete kad zagusti. Mogućnost takvog zaobilaženja problema briše poveznicu između divljine i opasnosti, stvar koja je ove godine fenomenalno izvedena u igri The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Sve što želimo jest da Ubisoft tretira okoliš Far Cryja 5 kao poligon s različitim preprekama za igrača. Nikoga nije briga koliko je ogroman teritorij igre ako su mu izazovi grupirani po ikonama na mapi – oslobodi deset sela, spasi petnaest djevica, ukradi dvadeset koza i zapali pedeset polja uljane repice. To je funkcioniralo jednom, prije pet godina – danas više ne. Poanta divljine je njezina nepredvidivost, a igra to ne može imati ako igrač unaprijed može vidjeti što ga gdje očekuje.

4. Personalizirano prijevozno sredstvo

Ako baš moramo jahati životinje, taj segment gameplayja može se pretvoriti u širu mehaniku. Životinje (ili vozila) u FC igrama su potrošna prijevozna sredstva. Koristite ih i mijenjate po potrebi, ali nikada niste vezani uz njih jer su sve generalno iste. Primjerice, u Primalu smo mogli pozvati na desetke različitih životinja, ali doista nije bilo smisla paziti hoće li vam uginuti vaš jazavac ako umjesto njega možete pozvati sabljozubog tigra.

Far Cry® Primal_20160221005108

Svoje prijevozno sredstvo (i eventualnog suborca) niste mogli nadograditi, niste mu mogli dati dio svog tereta niti ste mogli regrutirati više životinja odjednom. Iako je bilo zanimljivo uletjeti u neprijateljski kamp s mamutom i gledati nastali kaos, nije to bilo ni približno zabavno kao skupljanje vojske robotskih krokodila u Horizon: Zero Dawnu da biste napali ogromne robotske krtice jer ih sami niste mogli srediti.

Rješenje za problem nepovezanosti s pomoćnim prijevoznim sredstvom je sasvim jednostavno – igrača treba vezati za jednu životinju / auto, koju može personalizirati i unaprijediti. Ako je riječ o tematici američkog zapada, ključno je da ne budu svi konji isti. U RPG naslovima poput Witchera 3 ili Skyrima postoje karakteristike brzine i nosivosti konja zbog kojih se držite jedne životinje umjesto da svaki put zajašite konja koji vam je najbliži. Vlasništvo nad konjem igri može dati čitav niz zanimljivosti – npr. dobrog konja možete ukrasti ako ste spremni da se za vama raspiše tjeralica zbog toga. Ili npr. mehanika ukroćivanja divljih konja tako da uhvatite čitavo stado i vodite ih na prodaju u obližnji grad.

3. Elementi preživljavanja

Sjećate se malarije iz Far Cryja 2? One užasne gnjavaže zbog koje ste uvijek morali paziti da imate dovoljno tableta pri ruci? Istina, to je bilo naporno, ali samo zato što ste morali ići na drugi kraj mape po tablete, a brzo putovanje bilo je ograničeno na četiri autobusne stanice. Ubacivanje takvih elemenata preživljavanja u Far Cry 5 zapravo ne bi bilo štetno za samu igru jer bi proširilo gameplay i povrh svega dalo određenu dozu taktiziranja.

334371-far-cry-2-windows-screenshot-pyromania

Pri tome ne mislim da treba ići u ekstreme pa dodavati mjerače gladi, žeđi, umora, razine šećera u krvi i što sve ne. Dovoljan je čak jedan obični mjerač izdržljivosti, odnosno stamine. A sad ćete mi možda reći – pa Far Cry to već ima. Istina, u Primalu je postojao Survivor mod igre u kojemu je preživljavanje bilo otežano te niste mogli vječno mlatarati oružjima. No, Survivor mod dodan je u igru tek dva mjeseca nakon njezinog izlaska, a ako ste tada bili usred igranja, morali ste krenuti iz početka za dodatni izazov.

Doista nema razloga da mjerač izdržljivosti ne bude uključen u Far Cry 5 odmah po izlasku igre – makar i kao opcija. Svjestan sam da ne žele svi igrači dodatnu gnjavažu s elementima survival igara, ali sve se to da srediti kroz postavke težine. Razlika između Normal i Hard postavke ne mora biti samo u tome koliku količinu štete glavni lik može primiti prije nego umre. Razlika može biti u restrikcijama brzog putovanja, u količini HUD elemenata, količini resursa itd. Na kraju krajeva, bilo bi odlično kada bi imali custom postavku težine pa da svaki element možemo postaviti odvojeno. Na taj način, primjerice, netko tko ne želi imati permadeath svejedno može koristiti neke druge survival elemente kako bi igri dodao veći izazov.

2. Bolji sustav resursa

Resursi su se kroz tri Far Cry igre skupljali na isti način te u istu svrhu. U divljini lovite životinje, derete im kožu, grabite cvijeće i drveće da bi od svega toga napravili kožni novčanik, tabletu za liječenje i sl. Resursi nemaju uporabu izvan vaše vlastite koristi – ne možete kožu tapira mijenjati za 5% popusta kod seoske švelje. Ne možete od životinja napraviti trofeje u kući koju ne posjedujete, ne možete švercati nojevo meso u zamjenu za neku drugu vrijednost. U Far Cry igrama praktički ne postoji razrađena ekonomija na temelju koje možete unovčiti svoje lovačke vještine.

Far-Cry-4-Uses-Lessons-about-Outposts-from-Far-Cry-3-Feedback-461720-3

Nakon Fallouta 4 i nedavnog Preya dosadašnji sustav craftinga u Far Cry igrama je vrlo površan. Stoga ne bi bilo loše kada bi u Far Cryju 5 mogli kupiti plac, angažirati radnike (da ne kažem robove), prikupiti dio materijala te izgraditi trgovinu, ako ne i vlastitu kuću. Često sam se u nekim igrama dodatno zadubio upravo zbog toga što sam resurse mogao uložiti u nešto što bi mi donijelo još resursa ili me pak centraliziralo na neku lokaciju.

U Assassin’s Creedu 2 tako sam prikupljao umjetnička djela za svoju vilu, u Dragon Age Inquisitionu unaprjeđivao sam Skyhold tvrđavu… sve to tjeralo me da skupljam resurse kroz čitavu igru. U Far Cry igrama skupljanje resursa izgubilo bi mi smisao na polovici igre čim sam unaprijedio stvari koje su mom liku trebale. A mogao sam unaprijediti doslovno sve – ne kao u The Last of Us gdje sam morao birati treba li mi brže liječenje ili slabije njihanje oružja, jer sve nisam mogao otključati u isto vrijeme tijekom jednog prelaska.

far_cry_4_26

U konačnici, ako je pretjerano očekivati ekonomiju potaknutu craftingom, bilo bi pristojno da se crafting proširi na zamke predstavljene u Primalu. Ranije spomenuti Horizon: Zero Dawn ove je godine odveo to na malo višu razinu pa stvarno očekujem malo napredniji lov na bizona od toga da ga lociram nekakvim super-instinktom i zatim sprašim parsto metaka u njega.

1. Revolveraški obračuni, pljačke i ostale mini-igre

Kako je Vaas ono rekao: „Ludilo je kad radiš točno istu je**nu stvar, iznova i iznova očekujući da će se sranja promijeniti. To. Je. Ludo.“ Ironično, to objašnjenje ludila je i savršena definicija Ubisoftovih igara u zadnje vrijeme. Možete se pretvarati da nije tako i reći da sve ovisi o tome kako pristupate igri, no ne možete poreći – bez obzira igrali vi Watch Dogs, Assassin’s Creed, Far Cry, The Division ili Ghost Recon – sve su to igre s velikom mapom po kojoj je razbacano što više stvari koje se izuzev glavnih misija ponavljaju s minimalnim varijacijama.

a713a09453f6767e2f2970b1da411fed

Ako je Far Cry 5 smješten u western okružje, to je prava prilika da se igru nakrca aktivnostima koje nisu već viđeno penjanje na tornjeve, osvajanje utvrda, spašavanje zatočenika i lov na legendarne zvijeri. Tematika divljeg zapada toliko je bogata da se u igru može ubaciti svašta – obračuni u podne, mini igre kartanja / kockanja, jahanje bikova, pljačkanje banaka / vlakova itd. Manje je bitno koliko će te stvari individualno privući igrače, ali vjerujem da su u Ubisoftu više nego svjesni kako protiv tematski sličnog Red Dead Redemptiona 2 nemaju šanse s dosadašnjim setom popratnih aktivnosti u Far Cry igrama.

Čak i bez obzira na to – sve i da odaberu neku drugu tematiku, a ne western, sporedne aktivnosti su predočenje svijeta u kojemu se nalazimo. Igrač ne bi smio imati osjećaj da su mini-igre tu zbog njega, da ih dobiva kao nagradu. Primjerice, igranje pokera u Far Cry 3 otključava se tek kada osvojite neprijateljsku postaju pa ispada da igranje pokera u tom svijetu ne postoji sve dok vi ne stupite na scenu. Možda je previše očekivati nešto poput onoga u TV seriji Westworld, svijet koji neće stati ako vi odbijete jedan quest, ali svakako treba očekivati nešto više od reciklaže materijala kakvu smo vidjeli u zadnje dvije Far Cry igre.

209779

Ovo su vam, dakle, bile naše želje i prohtjevi za Far Cry 5. Da se ostvari barem polovica ovoga bili bismo zadovoljni. A sada nam vi izrazite svoja nadanja. Čime bi sljedeći Far Cry po vama mogao opravdati status cijenjene franšize?

Komentari (39)

  • vragec25cro

    20.05.2017 - 19:20

    Po meni da naprave sve kao u fc 3 i fc 4 nebi se bunio.naravno novo mjesto i nova priča.a kolko se sječam šta se nisu zamke pravile u fc 1 za xbox verziju?

  • trulex

    20.05.2017 - 19:35

    Ja samo ne mogu shvatiti igrače koji su igrali FC primal, to je potpuno besmisleno u Far Cry imenu.

    • vragec25cro

      @trulex, 20.05.2017 - 19:58

      Far cry primal nije niti tolko loš.koda igraš fc 3 ili fc 4 al u doba neandrtalaca.

    • Toma_HR

      @trulex, 21.05.2017 - 08:12

      Nisi u pravu FC Primal je bio izvrsna igra, pravo osvježenje i dobra zabava!

    • trulex

      @Toma_HR, 21.05.2017 - 11:31

      Dobro pod drugim imenom, ali pod imenom Far Cry nema šanse. Ili ti onda nisi igro prvi temelj far crya?

    • Toma_HR

      @trulex, 21.05.2017 - 15:21

      Igrao sam i te kako prvi FC, na FC 2 se nikad nisam priviknuo prvi dojam mi je bio “kakva je ovo gupost”.
      Kasnije sam ipak shvatio da se vremena mijenjaju, pa mi je FC 3 bio odličan, kao i FC 4 kao i Primal koji je možda bio i najbolji.
      E sad koliko to ima veze sa prvim FC-om ne znam.

    • trulex

      @Toma_HR, 21.05.2017 - 15:32

      Far cry je uvijek bio poznat da sa vatrenim oružjem “modernim” se barata. Zamisli Call of duty sa lukom i strelom wtf.

    • L3gi0naR

      @trulex, 22.05.2017 - 08:22

      Nemaš pojma.Meni je FC Primal odlična igra kao i onaj spin-off FC Blood Dragon.

    • trulex

      @L3gi0naR, 22.05.2017 - 12:13

      Ti nemaš pojma. Far Cry ne može biti Primal stil, isto da GTA bude Sims.

    • Zoran Žalac

      @trulex, 22.05.2017 - 13:02

      Nije ti baš neka usporedba. Ima u Primalu dalekometnog oružja. Ima i “vatrenog”. Bombi također. Mehanički je u prvom licu isto. Okruženje slično (čak je i mapa reciklirana).
      Inače – u CoD-u postoji luk sa strijedlom, u Zombies kampanji. Također, nezamislivo – u 2. svjetskom ratu postojao je lik koji se borio pomoću mača, luka i strijela. Ako je nešto uvijek poznato po nečemu ne mora značiti da je to sve što ta igra/film/nešto može biti. Zamisli, ti napraviš nešto, bude popularno, za nekoliko godina odlučiš napraviti nešto drugo pod istim brendom, i netko ti kaže – a ne, to nije to. Kao da ti, koji si stvorio to nešto, nemaš prvi pravo definirati bit i krajnji potencijal onoga što si stvorio.

    • L3gi0naR

      @trulex, 23.05.2017 - 11:47

      Šta je onda Far Cry 3:Blood Dragon?to je teški offspin.To šta se tebi Primal ne sviđa,neznači da nikome ne valja.Ti si samo ogorčena i frustrirana osoba,te ništa više.

  • Sentiel FH-016

    20.05.2017 - 19:48

    Želja mi je true survival!

  • Adam Jensen

    20.05.2017 - 20:19

    Jedino želim da opet bude na pustom ostvru, to je jedino Far Cry. Čuj Far Cry na divljem zapadu, to je milion puta gore od Far Cry u prahistoriji. Ovi današnji developeri jedino izgleda dobijaju kreativne ideje kako izobličiti neku franšizu do neprepoznatljivosti. Ako hoćeš igru na Divljem zapadu nije problem ali nemoj da se zove Far Cry. Nije bez razloga upravo treći nastavao onoliko popularniji od četvrtog i Primala, on je bio pravi Far Cry i ljudi su to voljeli i cijenili.

    • baDarmageddoN

      @Adam Jensen, 20.05.2017 - 20:33

      Slažem se. U potpunosti. Četvorka je podbacila jer je bila previše slična i sa prebrzim izlaskom nakon trojke (a niti milimetra bolja, osim noviteta slonova od trojke). FCP? Mislim, što pametno reći o tome? Loš DLC FC4. Imam osjećaj da ću ovu igru zaobići, nadam se da se varam. Još jedan serijal koji je krenuo na potencijalno loš put (nakon dva nastavka koji jesu na lošem putu). Bogme bolje da naprave remaster nekog starijeg FarCrya.

    • Zoran Žalac

      @Adam Jensen, 20.05.2017 - 20:40

      Da stave čudovišta u FC ljudi bi danas rekli kakva su to sranja, nije to pravi FC.

    • croBilly394

      @Adam Jensen, 20.05.2017 - 21:40

      Potpisujem svaku riječ, nikakav vestern i slične pizdarije, Far Cry je Far Cry, a ne Call of Juarez. Hoćemo Jacka Carvera, Val, nekog ludog doktora ili jednostavno luđaka tipa Vaas, divljinu i otoke, a ne nekog Klinta Istvuda s revolverom i kljusetom. Slično je već rečeno, ali i ja bih bio sretniji da su napravili npr remake prvog FC (Iako za 13 godina staru igru uopće ne izgleda toliko loše), nego ova vestern sranja.

  • Pararera

    20.05.2017 - 20:42

    Nisi. Točno mi dođe da ga ponovno instaliram. FC3 mi je uz FC2 najbolji(FC2 je bolji logično).

    • MD

      @Pararera, 20.05.2017 - 20:59

      Ja takodjer volim far cry 2

    • Pararera

      @Pararera, 20.05.2017 - 22:53

      Trebaju Remaster napravit.

  • darijoman

    20.05.2017 - 20:43

    HCL je zamislio neki GTA Far cry 😀

  • Nino H.

    20.05.2017 - 20:50

    Bilo bi super da možeš uzgajati marihuanu…i onako usput ubijaš drogeraše

  • PuzzLe ShocK

    20.05.2017 - 20:58

    Odličan post, to bi učinilo FC savršenim (Y)

  • marko1106

    21.05.2017 - 01:42

    ma nisi fc2 je super igra…taj osjecaj kad vozis po šumi nije nigdje bolji nego u fc2…u biti taj osjecaj potrebe za voznjom nije nigdje bolji nego u fc2..a i prica je isto ok kao radis za obje strane kao Clint Eastwood u onom starom westernu….super je dvojka…ali trojka mi je ipak bolja zbog atmosfere i najvise zbog zvuka oruzja…nigdje bolje nije napravljen pucanj nego u fc3..

  • Ilija-bigboss

    21.05.2017 - 02:21

    Ja se samo nadam da nece biti futuristika.e to nebi valjalo.inace svaki farcry je meni odlican.

    • Zoran Žalac

      @Ilija-bigboss, 21.05.2017 - 10:13

      Mislim da su ispucali tu želju s Blood Dragonom.

  • Toma_HR

    21.05.2017 - 08:17

    Samo da ne poslušaju točku 2., jer ništa nije odbojnije nego kad u dobro i dinamičnoj igri moraš razmišljati o inventoriju, ići na tržnice, skupljati smeće i od njega raditi ne znam šta. Fallout 4 je najbolji primjer koliko je to loše i naporno.
    Sreća da je to osobno razmišljanje autora – ali NE gospodine Zoran, većina to ne voli.

  • GTA222

    21.05.2017 - 10:42

    Nisi jedini i meni se sviđa FC2 zbog mnogo stvari a jedna je to da su oružja mogla zablokirat ili eksplodirat, a i bilo je puno više destruktivnog okoliša nego u ovim novijim FC igrama.

  • GAMEmaher

    21.05.2017 - 11:10

    Ja vjerujem da će se Ubi potruditi da bude poprilično noviteta 🙂 Bio sam za ps3 skinuo Far Cry 2 i poludio sam prvo nema SAVE status izvan onih koliba koje su ionako daleko a drugo potrudiš se smaknuti što više postaja i samo što se makneš malo i vratiš svi su opet tu kao da ništa nisi napravio…a bez municije naravno, to se nije vratilo. Tako da nažalost taj far cry 2 nemam živaca završit iako kažu da je dobar.

  • JuraPC

    21.05.2017 - 11:32

    O da FC 2 mi je bio najdrazi obozavao sam ga.

  • StJimmy90

    21.05.2017 - 13:11

    Jedinica mi je definitivno najbolja. Osjecaj koji je stvarala u to vrijeme je bio nevjerojatan. Dvojku nisam igrao. Trojka mi se cinila kao konacan povratak korijenima s puno boljom grafikom dok ju nisam zaigrao. Naprosto ne podnosim taj crafting. Zivcira me i ometa u igranju FPS igara. Sustav osvajanja njihovih baza nakon cega ih vise nema nigdje u blizini je glup, a penjanje po onim tornjevima ubrzo postane repetativno. Bez te tri stvari, igra bi bila odlicna. Cetvorka je sve to kopirala, samo u drugom okruzenju, a Primal necu ni komentirati. Treba postaviti granicu koliko u proslost mozes ici jer dok se okrenes, skakat cemo s drveta na drvo u ulozi nekakvog naseg pretka majmuna…

  • Capaev

    21.05.2017 - 15:23

    Ako odluče da FC5 stave u western okruženje najbolje bi bilo da se ugledaju na indie hit Westerado: Double Barreled.

  • tree_boa22

    21.05.2017 - 16:16

    Po komentarima se vidi koliko se ukusi i razmisljanja razilaze i koliko nam se svidaju razlicite stvari. Meni osobno FC1 je katastrofa zbog cudovista,drugi dio mi je bio vrhunski a treci jos bolji, od cetvrtog nisam nista vise ocekivao tako da sam bio zadovoljan jer sam imao osjecaj da je to samo nastavak trojke. Primal cekam na nekom popustu pa cemo vidjet… A novi FC vjerujem da ce bit odlican samo da ne ubace neka cudovista 🙂

  • 1oR

    21.05.2017 - 21:05

    Samo neka igru naprave bez kompromisa za high-end masine,bez downgradea i bice to FarCry u pravom smislu te rijeci.

  • L3gi0naR

    22.05.2017 - 08:18

    Bit će ovo neslužbeni Call of Juarez 3 😉

  • fpapac

    22.05.2017 - 09:44

    primal nisam ni htio probat, valjda nece i ovo pokvarit

  • marko1106

    22.05.2017 - 11:07

    Ako ce tema biti divlji zapad….hocu da napadam kocijeeee!!! nesto na šemu kao kad u trojici pravis zasjedu na cesti….hocu to isto sa kocijama a cak bi bilo ljepo i sa vlakom napraviti…

  • goldfinger

    22.05.2017 - 22:32

    Dobar članak i sve rečeno je na mjestu…Odigrao sam ih sve ,i neki dijelovi su bolji,neki lošiji,ali su,u konačnici,svi bili zabavni i skroz ok za odigrati…

  • romeplayer

    22.05.2017 - 23:11

    trebaju napraviti “nastavak” far cry 3, u tom smislu da smjeste pricu u vrijeme kada Vaas tek saznaje za definiciju ludila.
    Kada je pricao o tome” But the first time somebody told me that, i dunno, i tought they were bullshiting me, SO BOOM, i shoot him, the thing is he was right. And then i started seeing everywhere i looked, all this fucking pricks doing the exact same fucking thing over over and over again ….

  • Megalesios_loves_HCL

    27.05.2017 - 14:04

    Nadam se da cemo kao i do sada imati luk i strijelu( odlicno tiho oruzje) i osvajanje tornjeva. Pozz

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?