HCL.HR

Zašto se isplati pretplatiti na PlayStation Plus?

Zoran Žalac 16.11.2017.   •   71 komentara


Analizirali smo kolika je vrijednost Sonyjeve propozicije za pridruživanje zajednici PlayStation Plus usluge.

ps_plus.0

PlayStation 4 konzola na tržištu je prisutna već četiri godine i gamerski puk uglavnom je dobro upoznat s onime što ta Sonyjeva platforma nudi. Međutim, kako se i sami redovito uvjerimo kada nam pošaljete različite upite na Facebooku, dobar dio publike nije u potpunosti informiran o tome kako stvari u svijetu današnjih konzola funkcioniraju.

Ljudi koji PS4 konzolu kupuju po prvi put (nakon dugo vremena, ili prvi put uopće) obično čuju da na njoj mogu igrati i neke besplatne igre, ali se pomalo zbune kada konzola od njih zatraži broj kreditne kartice čim odluče zaigrati neku igru s drugim igračima putem interneta. Takvo što im se ne događa na PC-u, a nije im se događalo ni na PlayStationu 3, stoga je jasno odakle konfuzija dolazi.

Ovaj tekst pisan je s namjerom da svima na što jednostavniji način pokušamo pojasniti što je PlayStation Plus usluga, koje su pogodnosti pretplate na istu i na koji način ona može poboljšati iskustvo korištenja PlayStation konzola. Samim time, počet ćemo s najčešće postavljenim pitanjem: zašto se za online igranje većine igara na PS4 mora plaćati pretplata?

PS-Plus-Chart

Najkraći odgovor bio bi zato što sve igre s komponentnom mrežnog multiplayera imaju određene troškove, u prvom redu za održavanje servera. No, pravi razlog je u tome što korisnik pristupa mrežnoj infrastrukturi u koju se konstantno ulaže kako bi online igranje bilo što brže, stabilnije i sigurnije. Iako značajan dio stabilnosti i sigurnosti online komponente ovisi o samoj igri, odnosno njezinim serverima, PlayStation Network je temelj svega i bez njega nema igranja ni na kakvim serverima.

Za pristup osnovnim mrežnim funkcijama PlayStation 4 konzole nije vam potreban PlayStation Plus, a u slučaju nekoliko F2P igara možete igrati online multiplayer bez pretplate. Međutim, sve više današnjih igara prihvaća model usluge, što znači da zahtijevaju spajanje na mrežu. Značajni segmenti takvih igara nisu vam dostupni ako niste pretplaćeni na PS Plus. Primjerice, ne možete pristupiti PvP Crucibleu u Destinyju 2, Headquartersu u Call of Duty: WW2 ili glavnom modu Gran Turismo Sporta u kojemu se većina natjecanja odvija preko mreže.

Kako sada stvari stoje, članstvo za PlayStation Plus uslugu možete kupiti prema tri modela. Članstvo za jedan mjesec košta 58 kuna, članstvo za tri mjeseca dođe 181 kunu, a pretplata na godinu dana PS Plus usluge izaći će vas 438 kuna. Pretplata se plaća jednokratno, no kad ju preračunate u dnevni trošak na godišnjoj bazi, za PS Plus svaki dan dajete kunu i 20 lipa.

No, da čitavu godinu svaki dan štedite kunu i dvadeset lipa, sad biste imali dovoljno novca za novi Gran Turismo Sport! Istina, ali povoljnost PlayStation plus pretplate je da s njom na korištenje dobivate digitalne igre kojima možete pristupiti dok god vam je pretplata aktivna. Za PlayStation 4 konzolu mjesečno se dobivaju po dvije igre, a nekad i više, što znači da godišnje možete dobiti 24 igre za tih 438 kuna.

ps-plus-deveti

Da bismo vam to stavili u malo bolju perspektivu, evo što je Sony tijekom 2017. ponudio u sklopu PS Plusa i o kojoj se tu ukupnoj vrijednosti radi.

Siječanj: Day of the Tentacle Remastered (115 kn), This War of Mine: The Little Ones (199 kn)
Veljača: LittleBigPlanet 3 (149 kn), Not a Hero (99 kn)
Ožujak: Tearaway Unfolded (149 kn), Disc Jam (115 kn)
Travanj: Drawn to Death (149 kn), Lovers in a Dangerous Space Time (115 kn)
Svibanj: Tales from the Borderlands (150 kn), Alienation (150 kn)
Lipanj: Killing Floor 2 (269 kn), Life is Strange (130 kn)
Srpanj: Until Dawn (229 kn), Game of Thrones (190 kn)
Kolovoz: Just Cause 3 (499 kn), Assassins Creed: Freedom Cry (115 kn)
Rujan: Infamous: Second Son (269 kn), Child of Light (115 kn), That’s You! (149 kn), RIGS: Mechanized Combat League (199 kn)
Listopad: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (199 kn), Amnesia: Collection (218 kn)
Studeni: Worms Battlegrounds (179 kn), Bound (150 kn), Until Dawn: Rush of Blood (149 kn)

ps plus 11 2017

Mi u redakciji nismo naročito bistri kad je matematika u pitanju, ali naš kalkulator jest, a njegov zbroj cijena za ovih 25 igara iznosi, pazite sad: 4449 kuna. Znači za 438 kuna godišnje pretplate na PS plus dobijete otprilike tridesetak igara ukupne vrijednosti oko 5000 kuna (zaračunato s igrama koje će tek biti otkrivene za 12. mjesec 2017.). Vjerujemo kako je to budžet koji prosječan igrač u Hrvatskoj za igre ne troši ni na godišnjoj bazi, a pričamo o uštedi od skoro četiri tisuće kuna.

Naravno, znamo da ne biste sve ove igre kupili u slobodnoj prodaji, ali dobra strana PlayStation Plus ponude je što vam povremeno dostavlja zanimljive igre koje inače možda ne biste nikada isprobali. Među takvima su odlični naslovi kao što su This War of Mine, Child of Light i Amnesia.

mgs-pp-ps plus

S druge strane, ako niste odigrali PlayStation ekskluzive poput Until Dawna, Infamousa i Tearawayja, imali ste šansu i za to. Konačno, igre poput Killing Floora 2, Just Causea 3 i Metal Gear Solida V novčano predstavljaju najveću vrijednost te zajedno koštaju gotovo tisuću kuna, a uz PS Plus ih dobijete za polovicu tog iznosa, skupa s još dvadesetak igara.

Ako ćemo iskreno, bude tu i promašaja poput Drawn to Deatha (56 na Metacriticu) ili čisto prosječnih igara kao što su That’s You! ili Disc Jam. Međutim, vrijedi spomenuti da su to sve nove igre koje su izašle tekuće godine, što znači da uz PS Plus dobivate priliku da isprobate i nešto aktualno, a ne samo starije naslove. Zna se također potrefiti i da među tim aktualnim igrama bude neka koja kasnije preraste u veliki hit. Primjerice, danas popularni Rocket League svojevremeno je po izlasku bio besplatan za pretplatnike PlayStation Plusa.

rocketleague-xbox

Pogodnosti PlayStation Plusa, međutim, nisu samo u igrama koje se dobivaju kao nagrade za pretplatu. Podjednako je korisno što uz PS Plus dobivate veće popuste na kupnju digitalnih primjeraka pojedinih igara. Popusti sežu čak i do 70%, pa ako već ne dobijete igru kojoj ste se nadali, velike su šanse da ćete pri kupnji željenog naslova uštedjeti ako ste pretplaćeni na PS Plus. Ovo uglavnom vrijedi za igre starije od pola godine, s obzirom da razni preorderi nadolazećih igara imaju zasebne pogodnosti.

Sve je to lijepo i zgodno, no je li vam doista potrebno? To si svatko najbolje može odgovoriti sam. Ono što mi možemo reći jest da u budućnosti očekujemo sve više igara koje će veliki dio svojih sadržaja dostavljati isključivo u obliku koji zahtijeva umrežavanje. Red Dead Redemption 2 stavit će velik fokus na svoju online komponentu, BioWareov Anthem temeljit će se na dinamično kooperativnom gameplayju, a Ubisoft je već davno zamutio vode singleplayera i multiplayera te će ih nastaviti kombinirati u igrama kao što su The Crew 2 i Skull & Bones. Drugim riječima, što god vi mislili o online gamingu, činjenica je da će on uskoro biti sastavni dio naše gamerske rutine, a pretplata na PS Plus neizbježna.

Možda sve ovo već znate, no jeste li znali da je online igranje na PlayStationu 4 besplatno od 15. 11. do 20. 11.? Više o tome možete pročitati u zasebnoj vijesti.

Komentari (71)

  • baDarmageddoN

    16.11.2017 - 12:26

    Predivan članak, super objašnjeno.

    • nikola65478

      @baDarmageddoN, 16.11.2017 - 12:42

      Po meni pc je puno bolji izbor za multiplayer igre.

    • baDarmageddoN

      @nikola65478, 16.11.2017 - 12:56

      Za sve igre koje nisu MP meni nije. Jer na konzolama imam daleoo manje iskustava sa cheaterima a posto je više igrača lakše se spojim za igranje odnosno brže

    • GAMEmaher

      @baDarmageddoN, 16.11.2017 - 13:00

      Istina… ps4 bit će uvijek bolja baza online igrača samo nek nastave sa boljim uslugama i free igrama. PC mi je samo za single player neke igre koje ne kupim il ps plus dobijem na plejki.

    • SanKa

      @nikola65478, 16.11.2017 - 13:58

      na pc-u nemas play station eksluzive

    • nikola65478

      @SanKa, 16.11.2017 - 14:12

      Zato ne steti imat i pc i playstation

    • Marko Lukac

      @nikola65478, 16.11.2017 - 20:43

      Po meni je PC previse skup za gaming 😉

    • delko

      @Marko Lukac, 17.11.2017 - 01:25

      Pa tako tako, komponente su skupe ali zato su igre najjeftinije – plus dosta toga dolazi za par evra ili dijele dzabe svako malo 🙂

    • funky0308

      @delko, 17.11.2017 - 14:54

      U biti dodjes na isto. Kupis PS4 PRO, TV i zvucni sustav na kojemu taj PRO i moze pokazati sto zna i to je to, cak je i skuplje igrati na konzoli zbog cijene same igre. Na PCu je gotovo svakodnevno moguce pronaci besplatne igre… ma sve ima svoje prednosti i mane, pravila nema. TV kupis OK ali najcesce ga ne kupujes samo i iskljucivo za PS4 pa se ni to ne moze gledati tako kako sam gore napisao..

    • Marko Lukac

      @nikola65478, 16.11.2017 - 20:44

      Po meni je PC previse skup za gaming;)

    • funky0308

      @nikola65478, 17.11.2017 - 14:51

      Jbga, svaka platforma ima i minuse i pluseve. PC, barem oni jaci PCi imaju neusporedivo bolju grafiku i vrte se bolje, s druge strane konzole imaju tu jednostavnost i postojanost – uvijek su iste jer je svaki PS4/PRO ili Xbox One X hardwerski isti i puno je lakse optimizirati igru. Otimacina za igranje online dijela igre je po meni bas to – otimacina. Igre se vrte na serverima koji nisu u vlasnistvu Sonya ali jbga, tako je kako je. Isplati se svakako, ako ne radi nicega drugoga, onda barem zbog svih tih igara (budu nekada i OK igre).

    • brlja

      @baDarmageddoN, 16.11.2017 - 15:34

      Slazem se al ja i dalje nemam razloga to placat, imam ps4 od pocetka, a imam i gaming pc i ne pada mi na pamet igrat multiplayer igre na psu. Multiplayer kao takav zahtjeva ulozene sate, kompeticiju itd, da ne kazem da mi je igranje fpsa na konzoli ko jedenje juhe sa vilicom, moze se…. Cak bi reko da su poanta kupovine ovog ps-a singleplayer ekskluzive kojih ima dosta jako dobrih. Igre koje dobijes mozes nabavit i prije nego sto ih ps plus ponudi u svojim paketima i to po nizim cijenama na steam salovima i humblyu itd. tak da njih uopce ne racunam.

    • baDarmageddoN

      @brlja, 16.11.2017 - 17:25

      Ma i ja bi na PCu radije igrao MP ali napisao sam svoje razloge. Makar ima još jedan a taj je da kupujem igre sa frendom pa za konzolu trebamo samo jednu igru da oboje možemo igrati. Toga na PCu nema. Da ima mislim da nebi niti jednu 3rd party igru kupio za ps4. Ali ovako je to jedina opcija za koop sa čovjekom kojeg znam i sa kojim se mogu dogovoriti.

  • GAMEmaher

    16.11.2017 - 12:44

    Super članak za one koji se još pitaju o svemu tome. Ja bih pak tu nadodao još kako se Ps Plus pretplata za 12. mj. čak jednom il dvaput godišnje dade i za nekih 20-25% povoljnije ili uz standardnu cijenu nadoda 3 gratis mjeseca što je opet solidno ili kako često se zna kazat odličan deal. Normalno da se ne mogu očekivati svaki mjesec dobre igre al nek godišnje ih uleti par AAA komada već je isplativo. Ok, HCL je tu uračunao vrijednost ovogodišnjih Ps Plus igara po punoj cijeni iako se često na akcijama nađu puno povoljnije kao npr sad Metal gear solid 5 – 60 kn (sniženo od 199). I još jedna stvar a opet ne zanemariva i onaj tko ima ps3 i ps Vita isto svaki mjesec dobije neke igre. Doduše ne više hitove kao davno prije al opet vrijedno spomena. Tako da neki (kao ja) koji imaju sve 3 konzole osobno itekako isplativo Ps Plus. Isto tako i neke igre znaju biti na znatnijem sniženju za pretplatnike pa opet moram navest sadašnji dobar deal COD infinite warfare + season pass + modern warfare za 271 kn!

  • Fr3dY

    16.11.2017 - 13:13

    Aa razmisljao sam da uzmem PS plus tako da jos samo malo para da skupim da uzmem GTA V i PS+

  • Sinek

    16.11.2017 - 13:36

    Sam koncept plaćanja multiplayera je malo škakljiv i razumijem kada su ljudi negativni po tom pitanju. Također, mislim da ovih 25 nabrojanih igara ne vrijedi ni blizu 4500kn, nije u redu zbrajati pune release cijene zbundleanih igara koje ne možete sami odabirati. Ja to shvaćam kao nekakav oblik salea, i dalje je**no dobrog salea, bez sumnje. Da srežemo ovu cijenu na 2000kn, jasno je ko dan, odlično smo prošli. No bez obzira na ove dvije primjedbe, ne kužim ljude koji misle da je PS+ shit i da se ne isplati… Ekskluzivni popusti, dupli popusti, free weekendi i kad na to legne infamous i metal gear stvarno ne kužim plač oko plusa. Plus vam ne treba ako ste takav igrač da tri godine s ekipom na kauču peglate Mortal Kombat i PES i ne tražite ništa više od konzole. Za svaki drugi profil igrača PS+ je must. Čak i nakon poskupljenja, godišnji plus je jeftiniji od ijedne AAA igre na releaseu.

    • GAMEmaher

      @Sinek, 16.11.2017 - 13:53

      Sve te igre na release u pol godine znaju bit na akciji 50% digital i ne vidim frku malo pričekat i kupit i igru i Ps plus sniženje kad bude i dadeš mrvicu više i imaš sve što treba plus 24 free igre. Baš, ljudi kukaju za ps plus a nije im problem 500 dat za novu igru. ne kužim.

  • l)oolvl

    16.11.2017 - 13:54

    ovo ozbiljno smrdi na sponzorirani članak. Postoje li uopće ikakvi minusi te pretplate ? Kako to da “mrežnoj infrastrukturi” možemo pristupiti besplatno na PS3 ? enivej, nikakve igre se ne dobiju besplatno osim ako ne mislite biti konstantno pretplaćeni, inače si bitno ograničavate slobodu izbora što želite igrati. Stvar je donekle slična nekoj vrsti dugoročne posudbe. Plaćanje pristupa jednom dijelu igre (multiplayeru), koji sam već platio prilikom kupnje igre je IMO jedna od najodvratnijih praksi u povijesti industrije, uz bok mikrotransakcijama i lootboxovima.

    • GAMEmaher

      @l)oolvl, 16.11.2017 - 14:14

      Gle… ovo nije kao HRT gdje te prisiljavaju da platiš nešto što ne gledaš i koristiš i kao zakonski dužan si platit. Mislim da nema ništa loše u Ps Plus… ja osobno sam mislio nabavit igre little big planet 3, Just cause 3, Phatom Pain, i Until Dawn. Infamous sam prije kupio i to za 75 kn al eto nemoš znat uvijek. U biti mi ispalo još više igara sveukupno. Kad pogledam svoju statistiku manje igram online (al je dobro da imam sad tu opciju kad poželim nekad za COD i star wars) a opet više igram te igre gratis i ne vidim problem. Sony će se garant sad fokusirat na PS4 (kao prije na ps3 i vitu) i davat dobre igre a Killzone, The Order 1886, Knack…su vjerovatno jedni među idućim naslovima. Koliko vidim na kutijama od ps4 piše da se ps plus zahtjeva za online igranje i ljudi su upozoreni. Ja se ne osjećam ništa zakinuto, imam izbor. Kažem sebi koliko smo svi igrali piratizirane PC igre pa se tu ne žalimo da nije fer jer ih nismo kupili. 350+ kn ps plus (na nekoj akciji) ne bi trebao biti veliki problem ako će pristup serverima bit kvalitetniji, imat veću bazu igrača i davat dobre AAA igre povremeno. Za mikrotransakcije nek budu ako će DLC-i biti free pa smo kvit. Ako neko može dodatno nešto kupit nek kupi. Meni je bitnije igrat na novim mapama gratis neg sad se ubijat satima biti među najboljima. Igram i guštam. A pare im ne dajem na te ludosti al nažalost ih ima koji masno to sve plate.

    • Czar

      @GAMEmaher, 17.11.2017 - 00:18

      Samo mala korekcija, HRT te ne prisiljava plaćati pristojbu radi svog programa.
      To što plaćaš hrtu je porez na televizijski/radio prijemnik bilo kakvog oblika.
      U HR je slučaj da se taj porez ubire preko javne televizije pa ti zato izgleda da je samo za njihov program, gledao ga ti ili ne.
      To ipak nije pravilo jer imaš država gdje se to ubire kroz neko drugo javno poduzeće kao elektroprivreda ili pak gdje uplaćuješ direktno u proračun.

    • Zoran Žalac

      @l)oolvl, 16.11.2017 - 19:14

      Naravno da može besplatno. Isto kao što možeš poslovati “uspješno” s gubitkom, u određenim situacijama, na dugoročnom pogledu. Sviđalo se to nama ili ne, Sony kao vlasnik platforme ima pravo krojiti za što plaćamo. Inače bi trebalo biti poprilično jasno da su online komponente igara ove konzolaške generacije uglavnom većih apetita nego u eri PS3. Usporedi samo koliko igrača može biti na jednom serveru u PS3 verziji GTA Online i PS4 verziji. Pomak s generacijama konzola nije samo grafički nego se ide i prema tome da igre imaju sve više online hubova i sve više interakcije među igračima.

    • GAMEmaher

      @Zoran Žalac, 16.11.2017 - 19:35

      Ma svaka diskusija džabe ili ne oko te ps plus pretplate je dalje nepotrebna. Samo treba raspravljat kolika lova je u igri. Sad su je poskupili 10 eura i nadajmo se boljim igrama tu i tamo. 350+ kn na akciji ugrabit (ja samo kroz te akcije, nikad punu cijenu) nije katastrofa za ono što dobiješ. Ljudi tu kukaju a s druge strane kupuju po 500 kn odmah nove igre. Ako je narodu normalno platit 960 kn godišnje za hrt koji bi trebao samo ići iz proračuna/reklama il se kodirat za one koji ga žele platit i gledat onda nek ne kukaju za ps plus koji se dobije 3 puta jeftinije a ipak imaš koristi. Završen story.

    • l)oolvl

      @GAMEmaher, 16.11.2017 - 21:04

      ne možeš uspoređivati HRT i PSplus. Ne podupirem HRT jer uzimaju previše, ali opet barem znam da plaćam nešto što na ovaj ili onaj način makar ide u korist države u kojoj živim. PSplus pretplata jedino ide u korist šefovima u Sonyu. Vađenje na popuste je smiješno jer realno malo je gamera koji će na tim popustima uštedjeti jednako ili više novaca koliko bi uštedjeli da nisu uzeli pretplatu. A ja sam milijardu % siguran da ako se na PC-u može besplatno igrati multiplayer u svakoj igri, onda bi se moglo i na konzolama. Neovisno o cheaterima, stabilnosti servera i štotijaznamne, što je sve ionako vrlo relativno. Radi se o tome da ti kao kupac doslovno nemaš pristup dijelu igre koji si već platio dok ne platiš dodatno, a to dođe na isto kao kad bi kupio cipele, ali dobiješ samo lijevu a za desnu plaćaš dodatnu pretplatu. Nadalje, na 90% članaka ovdje na HCL-u o “besplatnim” igrama koje idu uz pretplatu, ljudi se doslovno ismijavaju sa tim naslovima. Uvid o tome koliko je ta pretplata zaista potrebna za održavanje servera nitko nema osim Sonya. Ali unatoč tome svemu, ljudi se ponašaju kao da su to sve tamo neki jadnici i prosjaci kojima treba pomoći, a ovi im kradu iz džepa naočigled, i žalosno je to koliko su uspješni u svom ispiranju mozgova.

    • Sinek

      @l)oolvl, 17.11.2017 - 08:20

      Shvaćam hajku oko plaćanja multiplayera ali analogija s cipelama jednostavno smrdi (heh) To što ti moraš plaćati uslugu onlinea je jednako tome što moraš plaćati struju da bi gejmao doma, a kvragu, moraš imati i televiziju/monitor! Zamisli da sutra Sony uvede model gdje ne možeš uopće raditi ništa na konzoli ako nisi platio pretplatu za tekući mjesec. To zvuči pohlepno, iritirajuće i kao dodatan teret na samu cijenu konzole. Ali, kao i u slučaju ovog PS Plusa ti možeš samo ocijeniti koliko je taj proizvod za tebe skup/isplativ i da li ćeš ga kupiti. To nema veze s igrom i s time koliko je igra potpun ili nepotpun proizvod. Ta priča ima smisla kod mikrotransakcija koje spominješ u nekom drugo postu ali to je drugi par cipela (heh)

    • l)oolvl

      @Sinek, 17.11.2017 - 19:07

      mislim da usporedba stoji jer je multiplayer u igri (ako postoji) integralni dio igre jednako kao što cipele idu jedna uz drugu. Platiš obje i koristiš obje. Igru platiš i SP i MP, ali možeš koristiti samo SP sve dok Sonyu ne platiš harač da bi mogao koristiti i ovaj drugi dio koji si već platio. Još gore, ako igra ne sadrži SP, onda ispada kao da duplo plaćaš igru samo da bi je mogao uopće igrati. TV, struja i internet su neke temeljne predispozicije tako da nisu isto kao i pretplata za pristup nečemu što si već platio. Osobno, radije bih da igra s MP-om košta npr. 10% više (iako su i ovako preskupe sa svim dodacima i mikrotransakcijama), ali da barem znam da ne moram dodatno plaćati Sonyu da bih uopće mogao pristupiti tome dijelu.

    • GTA222

      @Zoran Žalac, 16.11.2017 - 20:39

      Serveri u GTA 5 su P2P tako da baš i nije potrebna neka infrastruktura. Ovo sve što je i bitnije drži Rockstar na svojim serverima.

    • l)oolvl

      @Zoran Žalac, 16.11.2017 - 21:17

      bilo bi lijepo da si ubacio i neki link sa tim podacima o broju igrača GTA Online na PS3 i PS4 za usporedbu, evo ja sam samo brzinski našao podatak da se na Steamu u zadnje vrijeme brojevi kreću oko 100 000. Steam se ne plaća, a koliko znam nemaju ni takvih planova, unatoč tendencijama igara da budu sve više online.

    • GAMEmaher

      @l)oolvl, 16.11.2017 - 21:45

      Opet ti mjeriš Steam sa Ps Plus. Ja se slažem da bi trebalo bit besplatno online igranje kao na ps3 i PC za kupljenu igru a i na ps4 bi garant bilo još više igrača online jer sad ne plaćaju svi. Al oni su prešli na taj model naplate al opet to kompenziraju s igrama. Sorry, ja ipak imam neke računice od popusta za pretplatnike koje znaju bit ok snižene a i definitivno mjesečno free igre za ps4, ps3 i ps vita koje sve 3 konzole imam i meni paše to.

    • Zoran Žalac

      @l)oolvl, 17.11.2017 - 11:33

      Ne mislim na ukupan broj, nego na limit igrača po serveru. U slučaju PS3/X360 verzije mislim da je 16 igrača, u PS4 verzije je 30.

    • phoda

      @Zoran Žalac, 17.11.2017 - 14:51

      Zanima me koja je to infrastruktura potrebna od strane sonya jer ps4 je modificirani pc dok ps+ ajmo rec steam u cijeloj prici koji na pcu nema veze sa igrama osim trgovine. Razlika u ps3 i ps4 je u hardwareu. Kako vidim ps+ platis da dobijes popuste da potrosis jos vise, sony svakako dobiva % od prodanih igara. Ukratko ps+ postoji jer su gameri to prihvatili a xboxu ne smeta jer zaradjuje i on. Da ukine ps+ bi se ukino takodjer. Sponzoriran clanak ili ne tema je bila sto je ps+ ali je pisano kao da je ps+ dobra stvar i napredak a to smeta mnoge tu kao i mene.

    • Igor Belan

      @phoda, 19.11.2017 - 18:36

      Ne piše nigdje da je… napredak :/ Čudna riječ. Ali uglavnom, da – pozitivno je sve jer pretplatom na uslugu dobivaš online MP, što je velik dio mnogih igara, a uz to i hrpu igara i odlične popuste. Pa ako je itko razmišljao pretplatit se na PS Plus jer mu fali online igranje na PS4 ili iz bilo kojeg drugog razloga, ali nije baš mogao posložiti sam zašto bi mu se to isplatilo, imamo članak koji objašnjava što dobiješ tom pretplatom iliti zašto bi vam se to isplatilo. Možeš ti sad u komentarima plakat nad činjenicom da to uopće postoji i vikat ZAŠTO SVE NIJE BESPLATNO, ali činjenica je da PS Plus postoji, moraš ga imati za online mp, i kad je već tako – tu ti je napisano što sve dobiješ kroz jednu godinu s tom pretplatom, pa ti sam vidi isplati li ti se.

  • Chronosus

    16.11.2017 - 14:04

    Da se ponovim:
    Ja uopće ne igram MP al sam zato prije ovog poskupljenja podebljao pretplatu tako da sam iduću godinu i pol miran.
    Zašto? Zato što samo popusti na igre za pretplatnike sami isplate cijenu usluge (a čak i ne kupujem toliko igara zadnjih godina) i zato što redovito daju igre koje su ful zanimljive al ih vjerojatno nikad ne bih ovako kupio.

    • phoda

      @Chronosus, 17.11.2017 - 14:58

      Eto cijela politika sonya. Uzet cu ps+ zbog popusta tako da das 500kn za ps+ i jos koliko vec za igre koje nebi uzeo. Ako hoces trosit ok ali to nebi trebalo sprjecavat druge da igraju mp komponentu.

  • Sentiel FH-016

    16.11.2017 - 14:44

    No, zasto bi ja platio 438 kuna za PSPlus, kada za iste novce mogu kupiti na Steamu neku solidnu igru, sa free*** multiplayerom, i uzivati! Osim toga, 2. Glupa stvar je: Sto ako ja nemam vremena za igranje, a platio sam pretplatu, pretplata tece i tece, a ti ne igras, bilo bi lijepo da ima nekakvi algoritam u Sonyu, koji bi jednostavno “trosio” to placeno vrijeme online igranja samo kad upalimo neku online igru, a ne da ako se meni igra neki singleplayer naslov, i to na PS4, tece mi PSPlus pretplata kao da igram cijeli dan… Kad bi to uveli, pretplatio bi se odmah! Jer u biti… ja sam na gubitku sa svakom minutom u kojoj ne igram multiplayer…a imam pretplatu!

    • l)oolvl

      @Sentiel FH-016, 16.11.2017 - 15:11

      baš sam isto tako razmišljao kad sam par mjeseci igrao WoW 🙂

    • Outback

      @Sentiel FH-016, 16.11.2017 - 19:58

      Multyplayer je samo jedan od djelova te pretplate. Ubiti ja gledam na Ps+ kao na premium using, dok ako je nemaš si free user. Sad kada su bili popusti s pretplatom sam prošao za oko 100 i nešto kuna jeftinije, dok bi popust kao free user bio nekih 40. Tako da i ako ne igraš online masu puta se pretplata isplati.

    • L3gi0naR

      @Outback, 17.11.2017 - 05:30

      Da ti si platio taj popust sa pretplatom (i pretplatio).

    • GAMEmaher

      @L3gi0naR, 17.11.2017 - 08:10

      Nije pretplatio ako dijele i 24 igre godišnje za ps4 koja svaka više manje se zaigra bez da je ful dosadna. plus sada i ove bonus za VR.
      Budimo realni.

    • Outback

      @L3gi0naR, 17.11.2017 - 09:01

      Pa cuj igru bi bez popusta platio 290 kn, s Ps+ pretplatom od mj dana i igrom, skupa sam platio 258 kn pa ti vidi ako sam pretplatio…

  • moordrak

    16.11.2017 - 15:16

    Krasan članak! Još bih dodao share play za koju je također potreban Plus. Pomoću ove usluge, možete podijeliti neku igru sa vašim prijateljima čak i ako je oni nemaju.

    Mislim kako je Plus pretplata nešto najbolje što se moglo dogoditi konzolama. Konkurencija je također bila prisiljena uvesti isto pravilo. Kako ne bi bilo zabune, Sony je prvi počeo “dijeliti” igre uz pretplatu, a Microsoft je tu praksu počeo primjenjivati godinama kasnije. Mislim kako je Sony namjerno dao free usluge mreže na PS3. MS je naplaćivao mrežno igranje na x360 od početka i ne samo igranje nego gledanje youtuba i surfanje netom također nije bilo moguće bez live pretplate. Upravo radi ovoga, Sony je zaradio odličan skor kod konzolaša. No dobro, ovo je povijest.
    Plus se svakako isplati imati ako ne ništa, onda barem radi isprobavanja nekih igri koje inače ne bi ni štapom taka.
    Možda je trebalo napomenuti kako free igre koje se stave u library zauvijek ostanu naše. Ako pretplata na plus istekne, te igre se ne mogu koristiti. Produžite li plus, free igre će opet biti dostupne.

    • GAMEmaher

      @moordrak, 16.11.2017 - 15:27

      Odlično kazano. I još bih nadodao da se sve to navedeno ful isplati i ako imaš još ps3 i ps vita onda za 3 konzole jedna pretplata a igram neke igre koje nikad ne bih ni zamislio kupit a opet su ok.

  • rasim

    16.11.2017 - 15:50

    Ja kupujem ps plus pretplatu na ebay-u. Kupim za 1 dolar trial od 14 dana. I još imam pristup PS now gdje mogu igrati milion igara. Pošto je moj paypal account registriran u Hrvatskoj onda ne mogu praviti za sebe pa moram kupiti od drugih. Pošto mi ne treba baš cijelu godinu onda me praktično ispadne nekih 20 dolara godišnje. Znam da je glupo jer mi ne ostaju igre ali više manje niti me ne zanimaju. Ionako ih odigram dovoljno za tih mjesec dana što su dostupne.

  • L3gi0naR

    16.11.2017 - 16:22

    Koliko je Playstation (Sancta Domenica) platio za ovu reklamu?Ovaj članak je ciljano pisan.

    • GAMEmaher

      @L3gi0naR, 16.11.2017 - 16:30

      Slažem se. Podržavam Ps Plus kao takav al ovo se vidi da je sponzorirano.

    • L3gi0naR

      @GAMEmaher, 16.11.2017 - 16:32

      Sigurno da je,samo se javno neće obznanit.Npr. zašto tako iscrpno nije bilo napisano i za Xbox Live.

    • GAMEmaher

      @L3gi0naR, 16.11.2017 - 16:54

      A nek dobiju koju kintu…što sad. Microsoft je cicija, vidiš da su im dobri windows phone propali od škrtosti 🙂

    • Oblakoder

      @L3gi0naR, 16.11.2017 - 18:52

      Mozda je tajna u tome sto mnogo vise ljudi poseduje PS4 🙂

    • L3gi0naR

      @Oblakoder, 17.11.2017 - 05:36

      A možda su u šumi.Istina je da više ljudi ima PS4 a ovo drugo nismo mala naivna dječica pa da ne kužimo promo članke.Sad je free vikend na PS+,na Youtube između videa se ubacuje PS+ reklama sa HR prijevodom,sve je puka slučajnost sad i sa člankom,da.

    • Oblakoder

      @L3gi0naR, 17.11.2017 - 08:14

      Razumem te sta hoces da kazes ali imaj na umu da je svaka vest na neki nacin promocija i reklama, negativna ili pozitivna totalno nebitno…Pogledaj recimo igru pugb koja je ultra popularna i onda razmisli da li bi bila toliko popularna da ni jedan sajt nije objavljivao vesti o toj igri. Ovaj clanak dolazi bas u pravo vreme jer ce se mnogi posle besplatnog vikenda odluciti da kupe pretplatu i nije lose da se ljudi detaljno upute kako to funkcionise. Mene kao buduceg kupca Plejke ovo zanima, a svakako da bi bilo lepo da nas upoznaju kako to funkcionise na drugim platformama. Cak i da su uzili lovu ne vidim nikakav proglem, ne moze se od vazduha ziveti 🙂

    • Sinek

      @L3gi0naR, 17.11.2017 - 07:37

      Sudeći po naslovu- da, ciljano su istaknute prednosti pretplate. I to isključivo prednosti. Nema ništa skriveno u tome. Mislim da bi umjesto tog pitanja za reklamu trebao pitati zašto se uopće piše članak koji nabraja isključivo prednosti pretplate i koliko je takvo nešto profesionalno/fer…

  • GAMEmaher

    16.11.2017 - 16:37

    Glede Ps Plus moram još nešto napomenuti… primjetim u dućanima je Ps Plus 489 kn dok je isti službeno 438 kn. Kad sam pitao za što je ta naknada i kome idu tih 51 kn nisu znali odgovor. Isto je tako i za bon od 150 kn se plati negdje 160 a negdje vidio i 170 kn. Naravno, na konto dobijete samo 150 a 10 ili 20 kn (ovisno o dućanu) je naknada za koju se ne zna. Kad sam poslao upit na glavne za što se ta naknada točno definira muljali su da kao troškovi prijevoz itd… Pošto u Austriji i Njemačkoj (koji raznose bonove po dućanima i svugdje) se ne plaća NIŠTA i ako tamo kupite bon od 20 eura toliko ga i platite kao i pretplatu od 50 sada 60 eura bez naknade po kojoj logici kod nas proizvoljno definiraju te cijene a ne zna se na što se plati? Dakle ta naknada ide ravno u džepove nekima kako to već biva u RVACKOJ.

    • Czar

      @GAMEmaher, 17.11.2017 - 00:52

      I ti svašta pitaš, tih 10-20kn ti je trgovačka marža koju trgovac može ili nemora staviti.
      U Njemačkoj je vjerojatno nema čisto iz razloga jer onaj tko dođe po bon nerijetko odnese i još nešto sa sobom radi visoke platežne moći, dok u HR čisto sumnjam da ćeš doći po bon a onda usput uzeti neplanirano još i igru od 500kn.?

    • GAMEmaher

      @Czar, 17.11.2017 - 07:33

      Nisi u pravu. Jedno su igre npr. Nek oni stave ne znam…vidim tamo human deue ex igra 499 kn a ja u njemačkoj za 10 eura. Njihova stvar koliko nabiju. Ali bon je sredstvo plaćanja i nigdje nije definirana ta stavka kao za mobitrle naknada. To ti je isto kao da ideš u dućan i moraš platit ulaz da bi nešto pogledao ako ćeš kupit. Sony je definirao cijene za EU i takve se moraju prodavat svugdje.

    • Czar

      @GAMEmaher, 17.11.2017 - 15:01

      Pišeš kao da dana nisi živio na Balkanu.?
      To što Sony definira može vrijediti za zapadne države, a južna i istočna Europa i ostatak trećeg svijeta su divlji zapad gdje mašta može svašta.
      Prema tome Hrvatska jest nominalno dio EU i to ti koristi jedino da lako iseliš, ali u svakodnevnoj praksi je ogledni primjer nekakve zemlje trećeg svijeta.
      A ovo što spominješ sniženja igara, pa to je poslovično poznato da u HR igra stara i deset godina i dalje drži punu cijenu kao da je jučer izašla. ?
      A što se tiče sniženja ostale robe poput odjeće i sl., dignu ti origigi cijenu za 30% i prekriže ju, a stara puna cijena je kao sniženje.?

  • darknes5

    16.11.2017 - 17:15

    nisam protiv placanja pretplate a ni sponzoriranih clanaka..placam je na boxu i plejci…ali za tu cijenu bar moraju dati kvalitetnu uslugu…plejikini serveri jednostavno nezasluzuju te novce..nije mi jasno da vec drugu generaciju konzola nisu u red dotjerali sa serverima..

  • Dragan[MKD]

    16.11.2017 - 17:31

    U vremena PS3, tu uslugu je bila besplatna, ali puno losija iz X Live. Bilo je prekida cak i duzi period, pa hakiranja raznih, s drugim rjecima vredila je toliko koliko je i kostala. Sad je puno bolje iako jos uvjek nije na razini XLive, koji MS ima jos iz vremena prvog Xboxa i Halo. Drugi razlog zbog manjka interesovanje je to sto vecinih igara su SP folkusirane, istina ima MP komponenta u U4 i TLOU koji su dosta dobri, ali nije nesto sto je primarno, nesto zbog se kupuju tih igara. GT:Sport je lansiran u pravog vremena i nadam se dobru prodaju, iako konkurencija je jaca nego ikad. Kad bi Sony imao hrpa MP fokusiranih igara, sa microtransakcije i svacega onda ne bi bilo frka uvaljiti i PS+ cak i po 1000kn godisnje, pa WoW pretplata kosta toliko.

  • phoda

    16.11.2017 - 19:06

    Dodatno placanje da imas pristup internet dijelu igre je cista nebuloza, da, postaje dio gaming kulture kao i lootboxevi ali sad dali je to uredu je druga stvar. Sto se tice popusta, to je za ljude koji skupljaju igre, ako igra kosta 500 kn i platis pretplatu 500 pa imas popust od 50 na igru, ti nisi ustedio 50 vec potrosio 950.
    Istina je da, ljudi trose vise sa tim popustima nego sto bi bez popusta i to sigurno vecinom na igre koje nece igrat. Isti vrag sa steamom samo za steam ne placas pretplatu tako da ps+ je cista prevara. Koju su gameri nazalost prihvatili.

  • GTA222

    16.11.2017 - 20:29

    Ja velim ne isplati se podupirat kapitalistićku bandu lopovsku.

  • stex13

    16.11.2017 - 20:34

    ljudi previse pisu, ne da mi se citati
    tu sam samo da kazem
    bravo Zorane!
    jedan od boljih clanaka kojih sam citao u zadnje vrijeme

  • PppPP

    17.11.2017 - 04:39

    imam jedno pitanje.. jel bolje da kupim ps plus na us ili uk acc-u? čujem da us ima puno bolje i veće akcije, ali trenutno na us storeu nema skoro ništa akcija a na uk 100tinjak igara od kojih dobar dio veliki naslovi. ne znam što da radim. thx

    • moordrak

      @PppPP, 17.11.2017 - 10:03

      Napraviš dva accounta: UK i US. Sa peglanjem naših kreditnih/debitnih kartica u US, sretno! Naše bonove također ne možeš koristiti u US.

    • metalshegy

      @moordrak, 17.11.2017 - 11:09

      prolazi prepaid mastercard ili US paypal na koji je dodan bilo koj mastercard, a i da ne pcgamesupply.com prodaje US PSN bonove bez ikakve naknade sa instant deliverijem tako da jedino MP u US regiji s tim US ps+ moze izazvat probleme s pingom. imas cak foru da na USu uzmes ps+ free trial na 7 dana, da bi to napravio moras dodat nacin placanja, onda stavis ili karticu ili US paypal, uzmes 2-3 igre koje su na velikom popustu kao ps+ pretplatnik=profit

    • metalshegy

      @PppPP, 17.11.2017 - 11:04

      ps plus nekako sigurnije uzet na UK ili HR accountu, akcije su ti vise manje jednake (vecinom ti singleplayer igre tipa Last of Us znaju na USu bit tipa 5$, to mozes onda uzet na US account koji nema ps+) problem kad imas US ps+ ti je sto ako se logiras na US account ces vjerojatno dopast u njihovu regiju pa ce te machat u odredenim igrama sa amerima i imat ces visok ping (ako nema opcije za izaberes regiju u MP) ili ces stavit taj US account kao primary pa se logirat na UK. onda preko UK(HR) mozes koristit sve sa US-a, mislim cak i PS+ ali moguce da su ukinuli mogucnost share-anja ps+ nakon ovog poskupljenja pa bolje ne riskirat. ugl TL DR provjeri dal je moguce shareat PS+ s accounta koji je na tvom ps4 aktiviran kao primary, ako je onda uzmi na kojem oces, ako nije UK/HR (koji su europska regija isti vrag). samo ako imas americku verziju neke igre, na nju mozes samo americki DLC kupovat

    • PppPP

      @metalshegy, 17.11.2017 - 18:48

      imam dva acc-a, UK i US za sada. HR ne planiram niti pravit jer je preskupo. nije problem online, jer imam i UK acc, a online se sharea na sve acc-ove na toj konzoli. ali nemam punokrvni ps+ pa ne mogu kupovati igre koje su na popustu na ps+, jedino obični popusti. znam ovo za dlc, ma nije to problem. na g2a sam našao godišnju pretplatu za 40eura US i 47-8 eura UK. US je dosta jeftinija, a i čuo sam da je bolja ponuda ps+ akcija, međutim meni trenutno UK ponuda izgleda dosta bolja, nisam siguran je li ja vidim uopće cijelu ponudu na US ako nemam ps+? mislim da ću pričekati black friday da vidim koliko će pojeftiniti pretplata jer imam sad još 10 dana ove trial pretplate. hvala vam obojici na odgovoru 🙂 i da, na US sam uzeo TLOU remastered za $19.99 prije koji dan, uzeo bon sa g2a od $20 za 15 eura i lagano 🙂 a kod nas uredno košta 290kn igra

    • metalshegy

      @PppPP, 17.11.2017 - 19:37

      ono snizeno preko PS+ ti bude zute boje oznaceno. ako $ poraste vrijednost onda ce UK bit bolji, ovisno koliko su stabilne valute. al nebi toliko znacjna razlika za te ps+ popuste trebala bit pa nemos fulat

    • PppPP

      @metalshegy, 17.11.2017 - 20:15

      znam, ali trenutno vidim samo desetak igara na US, a 83 na UK?? 😀 mislim da cu uzet UK pa ako bude koje dobro sniženje na US, samo uzet onu trial pretplatu 😉

    • Czar

      @PppPP, 18.11.2017 - 11:56

      Gledaj, Plus smo ovdje već davnih dana ispravno definirali kao pretplatu na multiplayer.
      Prema tome suludo je uzimati Plus na US accu jer će ti latencija skakati između 500 i 2000, a s takvom latencijom te išamara u bilo kojoj igri kvadriplegični slijepac.?
      S druge strane, akcija ima uredno i u Europi, tako da ni ne razmišljaj o accu s nekog drugog kontinenta.

    • PppPP

      @Czar, 18.11.2017 - 22:18

      neće, gotovo svaka igra te spoji na server po tvojoj IP, osim eventualno koliko sam čuo pes. a i imam UK acc na kojem se online sharea tako da pogotovo nema problema. ima akcija i u HR storeu, pa mi svejedno ne pada napamet naš uzimat, a niti pravit PSN nalog. ali kao što sam rekao, budem uzeo UK, a ako bude koja super akcija na US, uzet ću ove jeftine trial kodove

  • PppPP

    17.11.2017 - 20:12

    znam, ali trenutno vidim samo desetak igara na US, a 83 na UK?? 😀 mislim da cu uzet UK pa ako bude koje dobro sniženje na US, samo uzet onu trial pretplatu 😉

    • PppPP

      @PppPP, 17.11.2017 - 20:15

      na krivo mjesto napisano 😀 oops

  • Ilija-bigboss

    18.11.2017 - 13:49

    Ja sam bio preatnik plusa maj 2016 do maja 2017 i mogu reci da nije nesto.ok akcije popusti je donekle ok.al te igre sto daju mjesecno nisu bile neke.ja sam tada uzeo samo nba2k16 i jedina igra koja mi se tada svidjala i toplo preporucujem je stories:the parth of destiniesislim da bi trebalo da naprave neko javno glasanje il tako nesto pa one igre koje imaju najvise glasova da budu.inace za multiplayer nisam nesto puno zainteresovan.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?