HCL.HR

Gaming suvenirnica #03: Čišćenje crne magle

Zoran Žalac 05.03.2017.   •   20 komentara


Istraživanje zatamnjenih dijelova mapa za neke je igrače pravo zadovoljstvo koje graniči sa opsesivno kompulzivnim poremećajem.

suvenirnica-fog-of-war (3)

Od svih postojećih žanrova u svijetu videoigara uvijek sam najmanje volio onaj strateški. Za snalaženje u tim igrama obično mi je trebalo više vremena i strpljenja, dok bih se u 3D okruženju osjećao kao kod kuće čim bih uskočio u nekakvu pucačinu, platformer ili akcijsku avanturu. Međutim, vidljivost prostora u tim igrama nikada mi nije bila posebno uzbudljiv segment.

U ranim danima igara kretanjem po mapi moglo se vidjeti vrlo malo toga, ali se otprilike znalo koji su limiti za veličinu levela. U novije vrijeme, sve do današnjeg dana, igre svoj dostupni prostor odmah učine vidljivim igraču. Primjerice, kao što sam naveo u recenziji Horizon Zero Dawna, prvim ulaskom na mapu te igre možete točno vidjeti gdje su granice tog svijeta i do kamo možete ići.

suvenirnica-fog-of-war (2)

Stvar koju sam najčešće cijenio kod strateških igara bila je maskiranje mape oko igračeve pozicije. Znate onu situaciju u Age of Empiresu kada vidite samo početnu poziciju, a sve oko vas je crno, mrkli mrak i gusta tmina. Takozvani „fog of war“ česta je pojava kod RTS, TBS, RTT i izometrijskih RPG igara, a u suštini postoji kako bi igraču onemogućio da unaprijed vidi što ga očekuje. Igrač je stoga prisiljen na izviđanje koje je svojevrsna igra rizika.

Klasični primjer „fog of war“ efekta je crna praznina, bilo na glavnom prikazu mape ili onom minijaturnom. No, jednako čest je i “shroud of darkness”, tj. efekt zatamnjenja glavne mape koji dopušta da vidite okoliš, ali ne i neprijatelje koji vas vrebaju. Među igrama koje su imale nešto originalnije ideje za taj efekt jesu one iz Civilization serijala. Jedno vrijeme u Civilizationu se mapa skrivala oblacima, dok je u najnovijem izdanju predstavljen unikatni kartografski „fog of war“ koji zemljovid ispunjava detaljima kako igrač osvaja heksagone po mapi.

suvenirnica-fog-of-war (4)

Jedan od razloga zašto volim tu crnu maglu u igrama je taj što me ona motivira i tjera da istražim dijelove mape koje inače ne bih posjetio. Ne mogu sasvim objasniti zašto, ali postoji mi nešto ispunjujuće u navici čišćenja te magle. Očito imam neku opsesiju da jednostavno moram razmagliti sve dijelove mape. A nije isto kada mi je sve unaprijed vidljivo – tada imam osjećaj kao da je netko već prošao tim putem umjesto mene.

Imate li vi takvih problema, ili bolje rečeno skrivenih zadovoljština pri čišćenju magle?

Komentari (20)

  • Black op

    05.03.2017 - 21:22

    Članak o ratnoj magli, bez spomena Wargame serijala…horor.

    • nikola2222253

      @Black op, 05.03.2017 - 21:30

      Ta crna magla me uvijek tjerala da se pitam štoj se tu nalazi i da pošaljem ljude .

    • Valmorph

      @Black op, 06.03.2017 - 01:23

      Članak o ratnoj magli, bez reference na Thompsona – horor. 😀

  • nikola2222253

    05.03.2017 - 21:24

    Ovo je meni bio najbolji dio istraživanja u igri nikad nisam znao sta ce me docekat.

    • Damko992

      @nikola2222253, 05.03.2017 - 23:29

      Kako mislis nisi znao sta ce te docekati ?

    • nikola2222253

      @Damko992, 05.03.2017 - 23:40

      Recimo kad sam igro red alert znao sam naletjet na neprijatelje koji su se skrivali u toj crnoj magli.

    • Damko992

      @nikola2222253, 06.03.2017 - 11:07

      kako mislis crnoj magli ?

  • Bojko

    05.03.2017 - 22:00

    Ne palim se na strategije, ali mogu se poistovjetiti. Što god igram, moram svaki kutak istražiti, svaku ladicu otvoriti, svaki skriveni klinac pronaći. Sad zamisli kako to izgleda kada igram Uncharted ili još bolje (gore?) – Fallout.

  • l)oolvl

    05.03.2017 - 22:41

    ha, sjećam se da sam u dobrom starom Titan Questu doslovno svaki djelić svake mape morao istražiti i maknuti taj fog odnosno otkriti cijelu mini-mapu. Naravno ni Civ nije Civ bez da istražiš koliko je moguće, barem dok se ne otkrije satelitska tehnologija… To je definitivno jedna od čari RTS i sličnih igara, istraživanje nepoznatog teritorija..

  • SemirTheChosen

    05.03.2017 - 23:10

    Ja mislim da je u CIV 6 odlicno i stilisticki uredno rijesen “fog of war“! Prelijepo to izgleda i moram priznati da je i meni gust otkrivati fog i skrivene dijelove mape pogotovo prelijepe kao sto je to slucaj sa Age of Wonders igrama…

  • YeYa

    05.03.2017 - 23:41

    Imam isti problem kao i ti Zorane, ništa ne smije ostati neistraženo 😀

  • Waffen-SS

    06.03.2017 - 00:28

    C&C serijal… Zauvijek u <3

    • nikola2222253

      @Waffen-SS, 06.03.2017 - 00:36

      c&c tiberium sun .

    • GTA222

      @nikola2222253, 06.03.2017 - 00:47

      Aj ti meni nikola reci jesi ti nakraju konzolaš il PC jer malo spominješ PC igre i kako ti se sviđa a malo konzolaške. (pitam čisto iz radoznalosti)

    • nikola2222253

      @GTA222, 06.03.2017 - 09:58

      Igram ja i na konzolu i na pc .

    • nikola2222253

      @GTA222, 06.03.2017 - 10:14

      Sad trenutno ne igram na pcu jer mi se sruš svaki put kad pokrenem igru.

    • nikola2222253

      @GTA222, 06.03.2017 - 13:44

      Igram na ps4 dok ne kupim novu konfiguraciju.

    • Waffen-SS

      @nikola2222253, 06.03.2017 - 03:09

      Jes… Legendarni. Prešao sam onaj cijeli First Decade zaključno sa Zero Hourom. 3 mjeseca dugog gaminga davo još prije 12 godina. Dobri stari dani :) a sada su dobri novi dani hehe. Odpljesnivio sam se i hvatam zaostatke što nisam mjesecima igrao hh

  • Disc0

    06.03.2017 - 09:25

    Ah, i slika iz RA2 😀 😀
    Obavezno istrazim svaki mm mape, pogotovo u C&C serijalu gdje zna biti skrivenih paketica sa resursima, nesmije ostat ni 1% neistrazen. Prvo se napravi neka superbrza i jeftina jedinica i onda krecem :)

  • duriuss

    06.03.2017 - 21:54

    red alert 3, starcraft, warcraft 2, The Settlers 1, cossacks, stronghold crusader evanđelja svih “strategija” 😀 mi stari panjevi znamo

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!