HCL.HR

Nuon – nesuđena konzola s najgorim imenom ikada

Zoran Žalac 09.11.2017.   •   11 komentara


Krajem devedesetih godina jedna je mala tvrtka pokušala napraviti platformu koja bi se ubacila na tržište konzola gdje su vladali PlayStation i Nintendo 64.

nuon-game console

Devedesete godine prošlog stoljeća su najzanimljivija era propalih konzola. Doba je to u kojemu su se pojavile i nestale neke dugogodišnje platforme, ali i vrijeme ludih pokušaja da se gaming uređajima dodaju nove dimenzije funkcionalnosti. Jedan od takvih pokušaja u drugoj polovici tog desetljeća pripadao je tvrtki VM Labs koja je htjela eliminirati potrebu za klasičnim konzolama tako da DVD playere za gledanje filmova pretvori u uređaje za igranje.

Tvrtku VM Labs 1995. osnovao je Britanac Richard Miller, jedan od kreatora propale Atari Jaguar konzole, koji je u DVD mediju vidio priliku da gaming učini pristupačnim mainstream publici. Millerova ideja bila je izgraditi platformu oko čipa koji bi se licencirao različitim proizvođačima DVD playera. U teoriji, njegovu gaming platformu proizvodilo bi više različitih tvrtki. Inicijalno su za tu platformu bili zainteresirani Samsung, Motorola, Toshiba i još nekoliko drugih proizvođača elektronskih uređaja.

844178-00_nuon_generic

Platforma se zvala Nuon i bazirala se na 128-bitnom Aries 3 procesoru koji je arhitekturom dijelio sličnosti s CELL procesorom u PlayStation 3 konzoli. Radio je na četiri jezgre i taktu od maksimalno 108 MHz. Procesor je omogućavao dekodiranje različitih video i audio formata, uključujući MPEG-1 i MPEG-2 te MP3, ali i izvođenje igara s 3D grafikom na razini PS1 i N64 konzola.

Nuon je imao 32 MB radne memorije te 8 MB VRAM.  Za platformu su bila dizajnirana ukupno četiri različita kontrolera jer je svaki proizvođač DVD playera imao vlastiti gamepad. Karakteristike većine modela bile su klasični d-pad, devet tipki, jedna analogna palica s prepoznatljivim „kracima“ za držanje. Većina kontrolera radila je u žičanom modu, ali bilo je i bežičnih.

nuon gamepad

Iako je interes proizvođača hardvera za Nuon platformom u početku bio dobar, proizvođači igara i filmova nisu dijelili njihov entuzijazam. Prva Nuon platforma lansirana je u sedmom mjesecu 2000. godine kroz Samsungov Extivia DVD-N2000 po cijeni od 299 američkih dolara. Toshiba je ubrzo nakon toga lansirala svoj SD-2300 DVD player po cijeni od prihvatljivih stotinjak dolara. Izlazak Nuon platforme popratila su svega četiri filma s ekskluzivnim extra pogodnostima, te ukupno osam igara. Bila je to posljedica gotovo nepostojećeg marketinškog plana, ali i potpuno krivog tajminga. Naime, Nuon je postao dostupan taman u trenutku kada se industrija videoigara već pripremala za novu generaciju konzola koju je predvodio PlayStation 2.

Na Nuon-u su se mogli gledati posebno prilagođeni filmovi 20th Century Foxa kao što su Dr. Dolittle 2, Planets of the Apes, The Advetures of Buckaroo Banzai te Bedazzled. Popis igrivih naslova bio je jednako opskuran uz klasične naslove poput Tetrisa, Snakea, Space Invadersa i Tempesta. Među iole naprednijim igrama našle su su Freefall 3050 A.D i Merlin Racing, a obećani Need for Speed i Myst naslovi nikada nisu zaživjeli na ovoj platformi. Temeljni problem Nuon-a, osim mizernog broja igara, bio je u tome što je svaki uređaj imao svoje ekskluzivne naslove pa ste na istoj platformi trebali imati i Toshibin i Samsungov DVD player da biste zaigrali sve dostupne igre. Nije pomoglo ni to što su neke igre bile dizajnirane za jedan od četiri tipa kontrolera koji možda nije dolazio uz DVD player koji ste kupili.

Tvrtka VM Labs pokušala je spasiti svoju platformu krajem 2001., neposredno prije bankrota, izbacivanjem homebrew SDK paketa s kojim je NUON dobio još nekoliko igara poput Dooma i Pac-Mana, uz emulator za Atari 800 i 2600 konzole. No, homebrew aplikacije opet su bile dostupne samo za neke Nuon uređaje, pa je čitava platforma propala 2002. godine.

Ironična strana ove priče jest da bi Nuon ostvario nekakav uspjeh samo da je izašao nekoliko godina ranije. Ovako smo svjedočili tome da je Nuon poslužio kao smjernica Sonyju za PlayStation 2 konzolu. Sony je početkom 21. stoljeća gledao kojim će smjerom krenuti Samsung i Toshiba sa svojim DVD playerima. U strahu da bi im mogli preoteti dio tržišta videoigara, Sony je donio odluku da svoj PlayStation 2 učini najpovoljnijim DVD playerom na tržištu, makar i po cijeni konkuriranja ostalim Sonyjevim DVD playerima. Ostalo je povijest – PlayStation 2 je i dan danas najprodavanija kućna konzola, a današnji predsjednik Sonyja je nekadašnji voditelj Sony Computer Entertainmenta

Označeno sa:

Komentari (11)

  • VEK1NG

    09.11.2017 - 15:06

    Izgleda interesantno, ali dosta nepotrebno ako mene pitate.Proizvođači ove platforme su previše rizikovali, ali im se to nije isplatilo

  • SemirTheChosen

    09.11.2017 - 15:07

    …zanimljivo, sto jest jest!

  • KhorneFlake

    09.11.2017 - 15:43

    Na prvu mi je djelovala kao VHS…

  • flappytomato

    09.11.2017 - 20:34

    Sony je početkom 20. stoljeća gledao kojim će smjerom krenuti Samsung i Toshiba sa svojim DVD playerima.

    • WalwRafii

      @flappytomato, 09.11.2017 - 23:23

      lol

    • phoda

      @flappytomato, 10.11.2017 - 05:21

      Krenuli putem dominacije svijetom preko njemacke ali nije uspjelo a kojih 25 godina kasnije je i njihov teritorij osakacen

  • funky0308

    11.11.2017 - 10:24

    Ocita greska je podcjenjivanje posla developera sto se i danas radi. I danas se developeri prilagodjavaju hardwareu umjesto da je obrnuto, da je hardware prilagodjava igrama. Barem je danas to moguce. I dalje vlada taj glupi pogled da je hardware najbitniji i da se prvo radi na njemu, a onda developeri moraju biti madjionicari i raditi cuda. Zasto je PS toliko popularan i zasto ga developeri najradije koriste kao platformu za svoje igre? Uoravo zbog toga sto je moraju kao kod PCa prilagodjavati se milionima kombinacija, prednosti i nedostataka platforme. Da je lik napravio nesto univerzalno, nesto sto svi mogu inplementirati u svoje DVD playere, da je on odredio smjernice pa i izgled i funkcije kontrolera to mu se mozda i ne bi dogodilo. Jedan izdavac bi izbacio igru koja bi radil na svim DVDima. Suludo je ocekivati da ce dev igru raditi za 18 platformi. To je ogroman posao koji ekipa ocito ne priznaje i ne vidi da je tako. To podcjenjivanje traje i danas. Naravno da se ne moze za svaki komad softwarea raditi hardware, ne zelim to reci ali Sony je vlasnik mnogih studija i bas oni lako mogu u suradnji sa developerima doci do ideje kakvu konzolu praviti. Hardware treba usmjeravati u sluzbu softwarea, ne obrnuto.

  • Mila Grubisic

    11.11.2017 - 13:09

    Volim da čujem za neka neotkrivena imena koja su se okušala u gamingu ,mada koja konzola se još zove Nuon. Izgleda zanimljivo ,ali očigledno je nepotrebna.

  • Mila Grubisic

    11.11.2017 - 13:10

    Samsung i Gaming jednostavno rečeno promašaj.

  • Kr4t0s

    12.11.2017 - 04:04

    “Izlazak Nuon platforme popratila su svega četiri filma…”
    Ovaj mi dio nije jasan, ako je to bio dvd player sa mogućnošću igranja igrica, kako onda samo 4 filma?

    • Zoran Žalac

      @Kr4t0s, 12.11.2017 - 15:13

      Filmovi s extra pogodnostima za platformu, tipa zumiranje slike i sl… Nešto što je danas standardno, ali tada još nije bilo.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!