HCL.HR

Top 5 stvari koje želimo od PlayStationa 5

Zoran Žalac 13.07.2017.   •   67 komentara


PlayStation 5 još uvijek nije na vidiku, ali smo u prijelomnom razdoblju kada već počinjemo razmišljati o sljedećoj generaciji i nadati se velikim stvarima od nje.

sony-Ps-5

Prije 17 godina ovaj bi članak bio vrlo jednostavan. Na svih pet točaka vjerojatno bi tražili bolju grafiku i to bi bilo to. U eri prva dva PlayStationa nismo razmišljali o internetskim uslugama, kapacitetu tvrdog diska u konzoli ili pak rezoluciji u kojoj se igre vrte. Danas je situacija s konzolama malo kompliciranija, ali to i nije tako loše jer sve više ljudi zna što bi konzola trebala imati da bi bila isplativa investicija. U vrijeme kada se većina igara može igrati i na PC-u, ljudima nije svejedno mogu li, ili ne mogu, dobiti približno iskustvo igranja i funkcionalnosti kao na računalu.

To je ujedno i razlog zašto pišemo ovakve članke – jer uspješni tvorci konzola osluškuju potrebe tržišta, a oni koji diktiraju što je tržištu potrebno obično ne prolaze baš najbolje. Možda vam se čini preuranjeno spominjati PlayStation 5, ali činjenica je da se u svakom generacijskom ciklusu o sljedećoj razini počne pričati nakon minimalno četiri godine. A PlayStation 4 će ove jeseni napuniti upravo toliko.

Sony je potvrdio da će PlayStationa 5 biti te da će se raditi o klasičnoj igraćoj konzoli, što znači da ćete na njoj još uvijek igrati igre, a ne streamati ih s nekog servera. Konzolu najranije očekujemo krajem 2019. godine, iako je izglednije da će izaći 2020. I to je sve što za sada „znamo“, ali time nismo spriječeni izraziti neke želje za budućnost PlayStationa.

PlayStation-5

5. Bolja grafika

Baš smo otkrili toplu vodu ovime, zar ne? U principu – da, svaka nova generacija konzola donosi napredak u grafičkom prikazu igara. Međutim, kad kažemo da od PS5 konzole želimo bolju grafiku, pod time ne mislimo samo na oštriju 4K rezoluciju. Sama ta rezolucija je zapravo prijetnja boljoj grafici jer konzole trenutno nisu sposobne prožvakati ju, a ako se nova generacija bude dizajnirala da bude sposobna za 4K, pitanje je koliko će to igrama ostaviti mjesta da napreduju na polju efekata, fizike, umjetne inteligencije i sl.

Upravo ti segmenti igre stagnirali su tijekom ove „remaster generacije“, po prvi put u povijesti PlayStationa. Kako to mislim? Ovako – naravno da su igre grafički napredovale, ali ova generacija imala je tek šačicu igara koje nisu bile ostvarive na prethodnoj generaciji. U slučaju prijašnjih konzola bilo je jasno zašto MGS 2 nije bio izvediv na PS1, a MGS 4 na PS2. U slučaju PS4 konzole, najbolje je to predočiti slikovito:

maxresdefault (1)

Okej, velika je razlika između MGS 5 na PS4 i PS3 – čitavih 30 sličica po sekundi, ali usporedite to s razlikom u hardveru – pa pobogu, PS4 ima 16 puta više radne memorije nego PS3! Znamo da su grafičke ljepote poput Uncharteda 4 skupe za produkciju i da bolja grafika neće doći samo s pogodnim hardverom, ali treba na umu imati da su konzole te koje diktiraju što je grafički standard u igrama današnjice. Prema tome, od njih želimo vidjeti značajan skok u kvaliteti prikaza, a ne da tijekom igranja razmišljamo kako su Resident Evil 7 su totalno mogli napraviti i za PlayStation 3.

4. Veća funkcionalnost kontrolera

DualShock 4 je solidan kontroler koji mi je prirastao srcu, ali teško se oteti činjenici da je barem 30% istoga totalno neiskorišteno. Tu mislim na touchpad i lightbar bez kojih sve igre mogu funkcionirati bez problema, a umjesto kojih bi gamepad mogao imati neke dodatne funkcionalnosti.

Jasno je da Sony ne želi kontroler s pedeset tipki na sebi, ali kako igre postaju kompleksnije tako su kontroleri sve više zakinuti kada je u pitanju brzina navigiranja / odabira. O čemu trabunjam? O tome kako, recimo, Prey na PS4 konzoli i PC-u nije niti približno jednako iskustvo po pitanju kontrola. Tipkovnica je u više nego očitoj prednosti nad gamepadom jer uz nekoliko dodatnih tipki omogućuje npr. brzo prebacivanje između svih oružja. Na konzolama se Prey zbog toga igra sporije – uz pauziranje igre svaki put kada birate oružje.

DualShock-4

Istina je da se touchpad na DS4 kontroleru može iskoristiti na više načina, no ja se još nisam susreo sa igrom koja ga je koristila na smislen način. Većini igara to je jedna velika tipka, npr. za mapu, iako može poslužiti za još sedam dodatnih kontrola. Mislim, DS4 kontroler je korisniji na PC-u nego na PS4 konzoli i sramotno je da se iste igre s tim gamepadom mogu igrati bolje izvan platforme za koju je kontroler izvorno namijenjen.

O modularnosti kontrolera da i ne pričam – jer je nema. Možete biti fanovi PlayStationa, ali treba priznati da je Microsoft i ovu generaciju Sonyju pokazao kako se rade kvalitetni kontroleri.

3. Povratna kompatibilnost

Sony je možda u pravu kada kaže da je mogućnost igranja starih igara na novoj konzoli precijenjena. Doista, nitko ne kupuje nešto novo da bi igrao igre prošle generacije, osim ako iste nisu neki super-duper remasteri. Međutim, nalazimo se u vremenu prelaska na digitalni sadržaj. Sve manje kupujemo igre u fizičkom izdanju, a sve nas više mame česti popusti digitalnih verzija u PS dućanu. Kako digitalne verzije ne možemo prodati, barem ne bez prodaje čitavog računa, postavlja se pitanje zašto bismo se tih igara trebali odreći pri prelasku na novu konzolu.

U slučaju PlayStationa 3 situacija je bila malo nezgodna jer je ta konzola imala dosta drugačiju arhitekturu hardvera od one u PS4 konzoli. Međutim, rijetki su bili slučajevi da ste na PS4 konzoli mogli besplatno dobiti igru koju ste već imali na istom računu, ali za PS3. Journey je bio jedna od takvih igara, no za sve druge naslove odluka je ovisila o izdavaču igre. Da je PS4 imao povratnu kompatibilnost definitivno ne bismo viđali toliko remastera, za koje vrijedi spomenuti da su neki bili čak i lošiji od originala (npr. Prototype ili Batman Arkham igre).

ps-now

A nije kao da je povratna kompatibilnost bila neizvediva – Microsoft je pokazao da se sve može emulirati neovisno o prethodnim arhitekturama, samo uz malo dobre volje. Sony tu dobru volju nije imao jer su željeli progurati superskupi PlayStation Now, što bi možda bilo i ok da su – a) uslugu učinili dostupnom svima, i b) uslugu upotpunili svim važnijim igrama s PS3 konzole prije nego su u nju počeli dodavati i PS4 naslove. Zbog toga, primjerice, imamo situaciju da MGS4 ne možemo igrati nikako drugačije nego samo na PS3 konzoli čije je vrijeme prošlo.

Sony u generaciji PlayStationa 5 ne bi trebao imati izgovora za uvođenje povratne kompatibilnosti. Sljedeća konzola će gotovo sigurno imati istu x86 arhitekturu kao i prethodna, pa ako vlasnik platforme kaže da postoji neki razlog zašto ne bi mogli igrati stare igre na novoj konzoli, protiv toga definitivno treba reagirati.

2. Digitalno iznajmljivanje igara

Još jedna inertnost Sonyja u ovoj generaciji, također vezana uz problematični PS Now, jest odbijanje tuđih pretplatničkih usluga za igre. Sony je, primjerice, okej s time da ste pretplaćeni na Netflix i da preko PS4 konzole gledate Netflixov sadržaj. Međutim, nije okej s time da ste pretplaćeni na Electronic Artsovu Access uslugu pa da imate instantni pristup bazi od tridesetak igara.

ea access x

S druge strane, Microsoft je pokrenuo vlastiti program digitalnog iznajmljivanja igara zvan Xbox Game Pass. Istina, ponuda tih stotinjak igara nije bajna, ali vlasnici Xboxa definitivno se ne bune zbog toga što imaju više opcija za isprobavanje, tj. nabavljanje igara. Kako se nalazimo u situaciji da su demo verzije sve rjeđe, te u situaciji gdje Sony još nema razrađen sustav povrata novca ako kupcu igra ne odgovara, ključno je da vlasnici konzole imaju što više načina za pristup igrama. Besmisleno je reći kako to nije u interesu samih igrača.

Sve je više pretplatničkih modela u svijetu igara. Humble Monthly, Amazon Prime i drugi kad-tad će pokucati na Sonyjeva vrata. I uopće nije pitanje trebaju li takve usluge jednoj konzoli nego koliko će takvih usluga jedna konzola imati.

1. Opcije prilagodljivog prikaza

Već sam ranije izrazio bojazan da će forsiranje 4K rezolucije zbog tržišta TV uređaja donijeti stagnaciju grafike u igrama jer će se svi resursi koristiti za četiri puta veći broj piksela, što neće nužno značiti vizualno impresivniju igru, a pitanje je koliko će hardver biti sposoban za to. Međutim, to se može vrlo lako izbjeći. Primjer za to je ovogodišnji naslov Nioh.

Naime, Nioh u PS4 verziji ima dva zasebna moda izvedbe. Igrač može izabrati želi li višu rezoluciju prikaza ili veći broj sličica po sekundi. I to čak nije ni pitanje može li igra ostvariti nativnu 4K rezoluciju – i stari, osnovni model PS4 konzole ima takvu opciju. Dakle, opcija ne ovisi o konzoli nego o samoj igri, no jasno je da neće svi developeri ići tako daleko da igre optimiziraju za dva moda izvođenja. Zbog toga smatram da bi Sony trebao nametnuti tu mogućnost na samu konzolu.

NiOhResolutionFramerate-2

Dakako, to je korisno za singleplayer igre poput Nioha, ne i za multiplayer jer nije isto igrati neku pucačinu na 30 i 60 fps-a. No, multiplayer mod uvijek se može dizajnirati zasebno – kao npr. u Unchartedu 4 gdje svi igraju MP u 60 fps-a, a kampanju na 30. Jedina prepreka koja time ostaje jesu igre koje vežu fiziku uz broj frejmova, pa se ne mogu izvoditi u dva moda, ali Sony ima moć uvjetovati developerima kako da rade igre za njihovu platformu. Upravo to rade i sada s PS4 Pro konzolom – developer ne smije izbaciti igru za Pro bez da izbaci verziju za standardni PS4.

Dakako, sve ovo bit će nepotrebno ako PS5 bude mogao vrtjeti igre u 4K rezoluciji i 60 sličica po sekundi. S tehničke strane za dvije-tri godine ne bi trebalo biti prepreke za to, ali na kraju je sve pitanje softvera – ranije spomenuti MGS 5 izgleda bolje nego većina igara trenutne generacije, a ide u glatkih 60 sličica po sekundi. Stvar je u tome da produkcija igara neće postati jeftinija dolaskom nove generacije konzola, pa ako sve ostane u rukama tvoraca igara, bez ikakvog hardverskog diktata, vjerojatno će se ići na što jeftinije solucije, a to u kombinaciji s forsiranjem 4K rezolucije možda neće rezultirati napretkom kakvome se nadamo.

U bilo kojem slučaju, bit će zanimljivo narednih godina gledati kako će se situacija s PlayStationom 5 razvijati i u kakvu će nas budućnost gaminga Sony odvesti. Sigurno je samo da uvijek očekujemo bolje od onoga što trenutno imamo, pa slobodno i vi u komentarima podijelite s nama svoje želje za nadolazeći PlayStation 5.

Označeno sa: ,

Komentari (67)

  • Darcoolio

    13.07.2017 - 16:55

    6. da ne izlazi PS 6 narednih 10 godina, čovek pošteno ni ne iskoristi konzolu, a ono već dobije novu verziju.

    • josipk

      @Darcoolio, 13.07.2017 - 20:29

      e to si u pravu

    • Igor Belan

      @josipk, 13.07.2017 - 21:49

      Zašto je u pravu? :/ I zašto movie sa svojim komentarom nije u pravu? (hint: movie je u pravu).

    • movie

      @Darcoolio, 13.07.2017 - 21:40

      U potrošačkom društvu tvoja želja jednostavno nije realna a gledajući s tehničke strane i razvoj hardvera ne bih niti bio presretan da 10 godina mrcvarim mrtvog konja. 5/6 godina sasvim je dovoljan period. Prodam konzolu pri izlasku nove, dodam razliku i sve mi štima. Za neusporedivo skuplju grafičkuje ne mogu dobiti za 5/6 godina niti približnokoliko za PS. Znači, ne osjećam se prevarenim.

    • Darcoolio

      @movie, 13.07.2017 - 21:45

      Znači boli me uvo 🙂

    • PppPP

      @Darcoolio, 13.07.2017 - 23:04

      boli te uvo za što? nisi razmislio da i nas možda “boli uvo”?

    • Darcoolio

      @PppPP, 13.07.2017 - 23:33

      Movie jeste u pravu, nisam realan, ali mi recimo smeta ova glupost sa PS4 pro.
      Trebali su da guraju jednu verziju do PS5, a ne da izbacuju pro.
      Nije im to preko noći došlo i kao “hajde da napravimo još jaču konzolu”, to je urađeno planski i prema potrošačima krajnje nekorektno.
      Kupili konzole koje su dugo bile (makar za naše pojmove) skupe, a onda kao ako hoćeš da igraš u 60fps de pljuni još 450-500€, kao da nije moglo da se završi na slim varijantama recimo, kao PS2, 3.
      Znam da je danas sve otišlo u aut i da je samo “daj, daj, daj”.
      Naravno, to je iz perspektive Balkana, jer drugar koji živi u Holandiji ima obe verzije, kaže da njemu to nije ništa.
      ne znam, meni nije normalno da imam i PS4 i PS4 Pro.

    • Igor Belan

      @Darcoolio, 14.07.2017 - 08:49

      Nitko ne očekuje od ljudi da imaju PS4 i PS4 Pro, nema potrebe za posjedovanjem dvije konzole, a i nitko ne očekuje da se čovjek nadogradi na PS4 Pro ako ima obični PS4, nitko ne sili ljude na taj korak. Ti to možeš napraviti ako želiš/imaš novca, ali ništa ne gubiš ako to ne učiniš. Sada već skoro 4 godina star obični PS4 radi savršeno dobro i sve PS4 igre NARAVNO da rade na njemu savršeno dobro. Za tu konzolu se PS4 igre rade, za Pro konzolu se dodatno “proširuju” u samo dva tehnička smjera – viši framerate ili rezolucija ili oboje. Tako da stvarno ne vidim razlog zašto koristiš riječi kao “smeta me glupost sa PS4 Pro”. Kao da je veliki problem i “glupost” što je Sony izbacio još jednu opciju svoje konzole na tržište kao odgovor na napredak TV tehnologije, niže cijene 4K ekrana itd. To je samo opcija, kao Slim.

    • baDarmageddoN

      @Igor Belan, 14.07.2017 - 10:29

      Ne može se reći da igre na PS4 rade savršeno jer znaš da to baš i nije tako. Ne znam zašto ali od samog dolaska ove generacije kao da Sony i MS žele samo grafiku staviti kao broj 1 pa onda imamo nestabilan frejmrejt kod mnogih igara. Tako da ono, stvarno nije istina da igre rade savršeno na PS4. Pro je samo opcija, kao što kažeš. Meni jako dobra opcija ali generalno, to je jedna glupost koja je promijenila samu bit konzola. Konzole su uvijek imale tri stvari sigurne u odnosu na PC- jeftiniji hardver, dulje trajanje i lošiju grafiku. PS4 i XO a da ne govorim za Pro i X imaju nametnuto na sebe tu stvar da trebaju imati grafiku čim bliži onu sa računala a za to smo krivi i mi igrači i developeri. Kao prvo, za sve nas je bilo odlična ona stagnacija koju smo imali pred kraj prošle generacije. Barem ja tako mislim. I tko je bio zadovoljan? Nitko. Sada imamo 180˙ obrnutu situaciju i tko je zadovoljan? Opet nitko. Prije su konzole kočile grafički razvoj igara i PC a sada se pretvaraju u PC. I mi se moramo pomiriti da je to tako. A opet da ponovim, PS4 ne radi savršeno. Znaš i sam da u mnogim igrama frejmrejt nije niti na 30 fpsova lockan.

    • Zoran Žalac

      @baDarmageddoN, 14.07.2017 - 10:57

      Ne rade savršeno, ali ja sam zapravo iznenađen koliko je mala razlika između PS4-PS4 Pro izvedbe… na štetu Pro korisnika. Mislio sam da će biti obrnuto – da će dolazak igara za Pro konzolu štetiti staroj verziji, a zapravo stara verzija više koči Pro verziju.

    • baDarmageddoN

      @Zoran Žalac, 14.07.2017 - 11:31

      Da. To smo svi očekivali. Ali Sony očito nije želio tako nešto dopustiti. Jer realno gledano Pro hardverski čini podosta veliki napredak. I dobro da je tako, za njih. Jer sjećaš se nas nezadovoljnih korisnika PS4 kada nitko nije znao da li će Pro imati ekskluzive i prednosti u MPu i sve to redom? Al opet, lijepo je imati stabilan frejm u svim igrama i višu rezoluciju (sa podjednakim detaljima). Mislim da je to taman. Veća razlika bila bi loša stvar.

    • Igor Belan

      @baDarmageddoN, 15.07.2017 - 15:48

      Ne ne, krivo si shvatio. Igre uglavnom rade “savršeno dobro” na konzoli, što je drugačije od “savršeno” jer naravno da je… jer ne postoji “savršeno” u ovom izvođenja igara, jer je savršenstvo u tom kontekstu subjektivno i još k tome promjenjivo ovisno o napretku tehnologije. Primjerice, 60FPS-a ne mora biti “savršeno” iz svačije perspektive, 144FPS-a na 144hz ekranu ne mora biti “savršeno” također. Nema savršenog. Kad sam rekao “savršeno” mislio sam u tom kontekstu konzole i onoga što ona može u usporedbi s jačim bratom PS4 Pro. Igre na PS4 će u usporedbi s PS4 Pro raditi savršeno dobro, igrivo i dovoljno ugodno. To što su neke igre loše optimizirane (puno manji broj nego PC verzije, jer se ipak radi o konzoli), je drugi par rukava. Generalno, u najvećem broju igara koje uredno podržavaju Pro, ako je igra loše optimizirana za PS4, neće puno bolje raditi ni na Pro konzoli, možda neće nimalo bolje raditi na Pro konzoli. Ostatak tvog komentara… a stvarno, imam filing da nisi promislio baš kad si izbacio te misli iz glave 🙂 Jesi siguran za grafiku? Jesi siguran da im je samo to bitno i da je neka novost u gaming industriji da se grafika promovira? Imam hrpu primjera igara koje su strašno popularne upravo danas, a impresivna grafika nema veze s time, a veliki platform holderi (Sony i MS i Nintendo) na njima zgrću ogromne novce i sasvim logično, podržavaju takve projekte, vežu se uz njih ako su projekti treće strane i razvijaju svoje koncepte sličnog gameplaya (survival naslovi razni itd.). Grafika je važna u marketingu, i često najimpresivnije igre dobiju najviše vremena na nekoj pozornici poput E3-ja, jer je tamo poanta impresionirati mainstream mase. Ako si dio te mainstream mase, onda ćeš dobiti i dojam da je tim platform holderima grafika najvažnija, jer će ti za oko zapet ti najimpresivniji dijelovi. Ali tu si problem ti (ne mislim ovdje na tebe specifično, nego na pojedinca općenito) ako sa interesom gledaš samo te, grafički najimpresivnije prezentacije. Jer neosporna činjenica je da se i indie naslovima i raznim drugim naslovima kojima grafika nije važna posvećuje i sve više vremena i više resursa.

    • baDarmageddoN

      @Igor Belan, 15.07.2017 - 16:59

      Reći ću ti samo da bi i indie igre imale daleko bolju grafiku da developeri imaju para. Nije da oni to ne žele, oni ne mogu raditi na samoj grafici nego moraju prodati neke inovacije i te neke druge stvari koje nisu grafika, makar se za puno indie naslova sazna samo zbog njihovog unikatnog vizualnog stila.

    • Igor Belan

      @baDarmageddoN, 15.07.2017 - 17:14

      Pa naravno, to je kao da kažeš da je voda mokra 🙂 Ne napredujemo u raspravi i ne kužim kako je to odgovor na moj komentar iskreno 🙂 Težnja za boljom grafikom nije nikakva novost u gaming industriji. Nije se sada ništa promijenilo zbog PS4 Pro i XBO X. Proizvođači samo prate trendove i moderna vremena, prilagođavaju se i zahtjevima i potrebama nekih potrošača, a budući da za konkretnom novom generacijom nema još potrebe, izbacili su jače verzije istih konzola. Kao opciju. Ništa više. I vrlo pošteno su to odradili – podrška za stare modele je i dalje odlična i sve radi na starim modelima. Samo postojanje te opcije, tog boljeg modela, smeta samo one koji takvu jaču konzolu žele, a ne mogu si ih priuštiti… pa su ljuti. Bilo bi im draže da toga nema pa bi bili zadovoljniji svojom investicijom u istu konzolu starijeg modela. Ali ta ekipa po meni nema što jadikovat po internetu jer im je taj argument nula. Njihova stara konzola se nije promijenila. I dalje je dobra. I trajat će koliko i Pro/X konzola generacijski. Neće postojati ekskluzive za X ili Pro konzole. I inače, stabilan framerate na PS4 konzoli običnoj je savršeno normalna stvar i događa se u velikom broju igara. Ne treba ti Pro za “stabilan framerate”. Pro će u nekim igrama omogućiti “stabilniji” framerate (ali samo nekim), a u nekima malo viši… ali iznimno rijetko će to biti neka suludo veća razlika. jer ni si developeri pucali u nogu da optimiziraju igre prvo za Pro, a onda za obični PS4. Jer Pro konzola je daleko manje tržište od regularnih PS4 konzola.

    • baDarmageddoN

      @Igor Belan, 15.07.2017 - 18:07

      Pa, mislim da se mogu složiti sa tobom oko svega, malo idemo u krug bez da vidim neki kraj ovoj raspravi. Sve je rečeno, govorimo skoro isto a ne razumijemo se i to je u biti to. Najvažnije je na kraju da se vanilla PS4 i X0 ne zanemare. Jer, makar kažeš da se ništa nije promijenilo sami dolasci Proa i sada Xa su velike promjene i makar razumljive i dobre za korisnike ima hrpetina ljudi kojima se to iz nekih razloga ne sviđa- definitivno je najveći razlog što ili ne mogu kupiti bolju (jer ona jeste bolja od standarda) konzolu ili ne vide smisao raditi zamjenu Pro za vanillu jer nemaju 4k TV ili misle da u 180p nema razlike. A još jedna stvar- glupo mi je zvati konzolu Pro. Potpuno glupo. Sam naziv Pro odmah zvuči kao da su svi vlasnici standardne verzije manje vrijedni i to je već neki psihološki razlog zašto se mnogi bune. To na stranu, sve igre koje izađu nakon izlaska Proa imat će mnoge benificije, čak i starije igre od kada je izašao patch koji koristi ne sve jezgre Proa ali te jezgre koje koristi su jače i sve to skupa dovodi do stabilnosti odigravanja. Druga je stvar patchiranje igara za Pro gdje se nudi 1080p60 ili 2160p30 (ustvari 1800 ili 1600p checkerboard) i kada pogledaš razliku izvođenja tih igara i razliku između grafike je ko razlika između TVa od 2000 i 5000 kuna. Srećom, nije to ogromna razlika ko da imaš neki 2160p60 high end PC ali ono, jasno se vidi. A ja sam inače u vezi Proa promijenio mišljenje. Bio mi je fuj, nepotreban i totalno izopačenik 😛 ali stvarno vidim svrhu postojanja. Naravno, i dalje mislim da bi nam svima bilo bolje da su PS4 i XO zadržavali grafički razvoj igara kao prošla generacija ali jbg, to više nije tako. Da sumiram, slažem se sa tobom a iskreno da ti kažem više mi nije niti najmanje briga što postoji ta želja za čim boljom grafikom jer to je samo bonus kod igara koje su ionako dobre. Mislim, ja volim vidjeti grafički lijepu igru kao i svi (i oni koji ne žele priznati) ali sigurno nikad nisam niti neću kupiti igru zbog lijepe grafike ili lijepog trailera nego kada vidim gameplay (ili ga isprobam u demou ili beti ili trialu, nebitno) i to nikad nakon nečije recenzije igre nego ono, nekih klipova sa youtubea gdje se igra samo odigrava jer ne trebam nekoga da mi govori što je i što nije dobro u igri prije nego isprobam. Ugodan ti dan, hvala na ovoj kratkoj raspravi u ugodnom tonalitetu 😀

    • movie

      @Igor Belan, 14.07.2017 - 13:07

      To je zatvoreni krug. Posve logičan. Sony je predvodnik u proizvodnji televizora zadnjih nekoliko desetljeća, Imaju na tržištu široku paletu 4k televizora. Treba im hardver koji će potaknuti prodaju 4k televizora i PS4 pro je logičan slijed događaja u industriji. S druge strane proizvodnjom PS4 pro konzole treba im hardver na kojem će ta konzola imati više smisla nego na staroj generaciji televizora. Stoga i imaju široku paletu 4k televizora prilagođenu svačijem džepu. Sony sve radi logično kako bi osigurao firmi stabilan profit. Problem je što neki misle da izlaskom nekog proizvoda moraju biti predodređeni za njega i da su prevareni jer su kupili stari proizvod koji je ne nužno dobio nasljednika. Kako si rekao. Nitko nikoga ne tjera na kupnju PS4 pro. Dapače, izlaskom pro konzole stari PS4 je izgubio na cijeni i postao dostupan većem broju korisnika. Super je na velikom tržištu imati izbor i zbog toga bi trebali biti sretni a ne osjećati se prevarenim.

    • besantesteras

      @Igor Belan, 16.07.2017 - 18:06

      Potpuno se slažem Igore sa tobom, pošto je meni Pro prva konzola, i ako PS5 izađe i početkom 2020, što je najkasniji rok, ne verujem da ću morati da dodajem više od 250e kako bi sebi priuštio next gen konzolu, PS5, prodajom Pro i dodavanjem te svote… Jedino mi je žao ako dodatni hardwer ne bude bio kompatibilan sa PS5, cam, headset platinum, VR set, Pro stand sa coolerime, externi USB3.0 HDD, ili u mom slučaju SSD…

  • GhostMan

    13.07.2017 - 17:00

    nadam se prema opisu da je ovo nesto sto ce boostovati PS na veci lvl sve u svemu dobra konzola

  • Czar

    13.07.2017 - 17:55

    Od backwarda mislim da neće biti ništa jer to bi značilo gašenje Now usluge na kojoj tuku lijepu paru.
    Samo izlazak RDR na Now ne sumnjam da im je donio masu pretplatnika.
    Tome u prilog mi ide i što su počeli stavljati neke PS4 igre na tu uslugu što mi govori da ne misle od toga odustati već upravo suprotno.

  • Sackboy

    13.07.2017 - 18:03

    60 FPS minimum je najbitnija opcija sve ostalo nije toliko bitno. I to govorim sada kada sam naučen na 60 fpsa a upravo sam naručio 144 fps g-sync monitor, bojim se da mi za par tjedana ni 60 fpsa neće biti dovoljno lol

    • darijoman

      @Sackboy, 13.07.2017 - 18:59

      Nije 144 fps monitor već 144Hz monitor 😉 Meni je 60fps već odavno malo pogotovo kad igram FPS

    • Sackboy

      @darijoman, 13.07.2017 - 20:40

      Mislio sam monitor na kojem mogu igrati na 144 fps pa sam se krivo izrazio 🙂 Najviše sam ga uzeo za overwatch i BF1 ali se jako radujem odigrati trackmania turbo na 144 fpsa to me jako interesira kako će izgledati 🙂

    • Texas Flood

      @Sackboy, 13.07.2017 - 22:20

      Ali sa Gtx 970 ćeš morati jaaako smanjivati detalje da bi dobio preko 100 prejmova. Ovisi od igre do igre, ali treba ti jača zvijer za puno frejmova i da to lijepo izgleda.

    • Sackboy

      @Texas Flood, 13.07.2017 - 22:36

      Za sada sam overklokao grafičku +200 gpu i +350 memoriju u msi afterburneru i radi tako već 2 dana stabilno. Čekam da se stabiliziraju cijene grafičkih pa uzimam gtx 1070 i prodajem svoju. Za overwatch neće biti problema jer mi već sada radi na 120-180 fps-a i to da nisam još smanjivao detalje a BF1 mi radi na oko 120 fpsa sa time da sam neke stvari smanjio na low (efekte i travu jer mi samo smetaju) većina je na medium ali nadam se da se sa g-syncom neće toliko osjetiti.

    • Texas Flood

      @Sackboy, 13.07.2017 - 23:01

      Pa da, i ja imam 970-ku i i5 4460 pa sam u Rainbow Six Siege smanjivao detalje da dobijem 100-120 frejmova. Onda na kraju dođe do toga da se super vrti ali nisi zadovoljan izgledom :P. Uuu 1070 to je posao, i ja sam ju planirao uzeti ali eto otišlo sve u kurac, morat ćemo pričekati.

    • Igor Belan

      @Sackboy, 13.07.2017 - 21:51

      Možeš se više zabaviti i impresionirati dobrom igrom u 30fps-a, nego lošom igrom u 144 fps-a. Bilo bi lijepo da tehnički poguraju sve igre na 60fps minimum, da to postane neki standard, ali da je to “najbitnija opcija”, ne znam baš.

    • Sackboy

      @Igor Belan, 13.07.2017 - 22:44

      A čuj odigrao sam gta5 2 puta na ps4 i mogu reći da sam svaki puta kada sam sjeo u auto i vozio razmišljao o framerateu konstantno… Trenutno imam na ps4 horizon zero dawn koji sam uzeo na sniženju prošli mjesec i nikako da ga igram jer mi smeta tih 30 fps-a… A da bi stvar bila najbolja odigrao sam oko sat i pol i igra mi ima super priči i mehanike ali stalno to primjećujem… Kada sam igrao witchera 3 i kada bi framerate pao sa lockanih 60 na 50 i nešto ja bi primjetio i zasmetalo bi mi pa sam na kraju smanjio neke opcije da bude konstantan. Definitivno je to najbitnija opcija.

    • Igor Belan

      @Sackboy, 14.07.2017 - 08:52

      Svašta 🙂 Probaj ne razmišljat toliko o framerateu, uništavaš si igre.

  • Robert_zg

    13.07.2017 - 18:30

    Mogli bi na kontroler ubacit scroll tipku negdje sa strane

    • Igor Belan

      @Robert_zg, 13.07.2017 - 21:51

      Čemu bi to služilo u igrama primjerice? 🙂

    • Robert_zg

      @Igor Belan, 13.07.2017 - 23:00

      prvo kaj mi je palo na pamet je Formula 1 u kojoj se moraju koristiti strelice za “pričanje” sa boxom. Meni osobno to ometa koncentraciju na samu utrku jer moram maknuti palac sa gljivice za upravljanje na strelice i onda tipkati i tražiti ono kaj meni treba u određenom trenutku, dok bi sa scroll tipkom (za koju bi bilo još bolje da je postavljena od ispod di je srednjak i još kad bi bila namještena na onaj mali “klik” koji se može i čuti i osjetiti pod prstom) mogao samo jednom stisnuti strelicu u određenom pravcu (oduzme pola sekunde vremena) i onda sa srednjakom od ispod skrolati do određenog pitanja odnosno informacije dok bi u isto vrijeme neometano mogao nastaviti upravljati……..ne znam sad da li bi moglo možda pomoći za Prey (nisam igrao pa ne znam sa sigurnošću), ali iz članka se vidi da se tijekom mijenjanja oružja treba stisnuti pauza dok bi ovako tijekom sekunde mogao doci do određenog oružja. Uglavnom, moje mišljenje je da bi se moglo dosta dobro iskoristiti na određenim igrama.

    • Dragan[MKD]

      @Robert_zg, 14.07.2017 - 01:06

      Mislim da onaj Ellite kontroler kod Xbox ima ti tipke ispod koji mozes programirati da rade sta god oces. Mozda bi bilo bolje da urade Sony dvije verzije kontrolera jedna obicna koju dolazi sa konzolom i jednu premiuim/pro verzija za malo ozbiljnii igraca sa kvalitetnom izradi i vise opcija/features.

    • "PRIPROSTI SELJAK"?

      @Dragan[MKD], 15.07.2017 - 12:03

      Tako je. Sony treba unijeti INOVACIJE. Bilo bi vrijeme vise.

    • baDarmageddoN

      @Robert_zg, 14.07.2017 - 11:35

      Bolje da ugrade mikrofone u gamepad pa da imamo vokalne komande za takve stvari. I to bi ja želio vidjeti. Povećanje imerzije u igrama a ne poboljšanje grafike. 2160p30 je OK za većinu igara. Naravno da je kod mnogih 60fps jedina opcija. Tipka scroll bi bila OK, ne mogu reći da ne bi ali ne bi bila neki ogromni napredak.

    • "PRIPROSTI SELJAK"?

      @baDarmageddoN, 15.07.2017 - 12:06

      Tako je. Dodatni neki featuresi koji bi poboljsali samu imerziju.??

  • Aleksa83

    13.07.2017 - 18:54

    Dzaba sve kad i na PS4 ima malo dobri igrica i konzola nije potpuno iskoristena a oni vec razmisljaju o PS5

    • Wolfboy

      @Aleksa83, 13.07.2017 - 19:31

      Istina, konzole bi trebale izlaziti svakih npr. 7-9 godina možda je puno ali opet nijednu konzolu neiskoristimo do kraja a već nova je izašla.Bilo bi dobro i da konzole izlaze svako malo ali pod uvjetom da su jeftinije a ne svake 2 godine izdvajat po 400 dolara za konzolu što stvarno nema smisla

    • Igor Belan

      @Wolfboy, 13.07.2017 - 21:53

      Ali, što po tebi znači “ne iskoristimo do kraja”? Nakon 4-5 godina konzola se itekako dobrano iskoristi, dobije više stotina raznih igara koje ljudi mogu kupiti, developeri nauče programirati za nju, izvući svako zrnce snage… i pred kraj generacije osjeća se da je slaba naspram kompova tadašnjice, a to se obično i dogodi oko 5-te godine života. Pogledaj samo prošlu generaciju, PS3 i X360, pa to je iskorišteno do iznemoglosti 🙂

    • Wolfboy

      @Igor Belan, 14.07.2017 - 11:37

      Ja sam mislio na ovo sad što se dogodilo prošle godine stari ps4 se nije iskoristio jer je nakon tri godine došao i PS4 pro i PS4 slim(koji se sad zove samo kao PS4) i xbox one nije iskorišten do kraja a microsoft već najavljuje novu konzolu.Po meni trebali su pustiti da stari ps4 i xbox one odrade još koju godinu i onda najave konzole sa punom snago za 4k i 60fps.

    • moordrak

      @Aleksa83, 15.07.2017 - 00:48

      Ne bih se složio sa izjavom kako ima malo dobrih igara na PS4, ima ih sasvim solidan broj i biti će ih još više. Sve ovo što igramo su više-manje poznati IP-ovi u novijoj varijanti. Kako godine odmiču, tako gledamo sve bolje i bolje igre, neke nove naslove i neovisno o platformi, baza igara se povećava. Sada je baš to razdoblje kada bi trebali dobiti igre “do jaja” jer ako developeri u (u grubo) 4 godine nisu naučili što ova generacija konzola može, niti neće. Next gen konzole (zapravo, prije bih rekao next gen hardware) je trenutno u razvoju i to tako treba biti jer vrijeme brzo prolazi, a za 5-6 godina treba imati gotov proizvod.

    • Wolfboy

      @moordrak, 15.07.2017 - 12:25

      Istina,ali kad sad gledaš ovu gaming godinu sve ove “dobre i nove igre” nisu baš nove, nekažem da nisu dobre vjerovatno će bit dobre ali kad gledaš sve su te igre nastavci npr. Desteny 2,Grand turismo sport,fifa,pes,zelda (koja je već izašla) sve su to dobre igre ali nisu baš nove nove samo su nastavci sa boljom grafikom itd. itd. kako je stajalo u onom članku gdje je ja mislim Zoran Ž pričao o tome dali ćemo igrati stvarno nešto novo ove godine. Ja bih rejao da ne.

    • besantesteras

      @Aleksa83, 16.07.2017 - 18:12

      Pa biće sasvim dobro iskorištena posle HZD, Nioh, FFXV, pa igrama koje slede: Dazs Gone, TLOU2, Death Stranding, GOW, Spiderman, CoD, HZD Frozen,Far Cry 5 itd… Ima za ove 2 godine da izađe još hrpa naslova, a ja čekam Kojimu, koji bi trebao da sa svojom novom igrom, koju toliko dugo radi, da impresionira ceo svet i prebaci masu MS hypera na PS !!!

  • Wolfboy

    13.07.2017 - 19:14

    Ja jedino što tražim od PS5 je veći kapacitet s 1tb na 2tb možda sam lud jer mi nije dovoljno 1tb ali ako ste igrač koji svako malo kupuje neku igru vi ćete ako konzola izlazi svakih 4-5-6 godina relativno brzo napuniti memoriju ja imam ps4 od 1tb kojeg sam kupio u 5 mjesecu ove godine i već sam spržio 468 gb.Ne vezano za ovaj članak ono kad ste spominjali da xbo one x može pokrenuti svega 10 igara u 4k jer su sve skoro 100 gb to znači da bi xbo one x trebao imati kapacitet od 2tb jer ako budete kupovali samo 4k igre ili neke zahtjevnije igre vi ćete tih 1tb spržit za 1 godinu i onda morate brisat igre da vratite memoriju…Po meni polako bi konzole trebale prelaziti s 500gb i 1tb na veče cifre.

    • Zoran Žalac

      @Wolfboy, 13.07.2017 - 19:19

      A dobro, neće svaka biti 100 giga, ali sve i da bude – imaš li stvarno potrebu držati više od desetak igara instalirano na konzoli?

    • Wolfboy

      @Zoran Žalac, 13.07.2017 - 19:25

      Ja na svom PS4 imam 14 igara svaka je iznad 10gb npr. Uncharted 4 mi je 68gb,just cause 3 40 i neš gb da neidem dalje.Ali realno gledano bit će likova (amera)koji će htjet na svom xbox one x vrtjeti samo 4k igre što nema logike ali hej ima i takvik likova.

    • Czar

      @Wolfboy, 13.07.2017 - 22:44

      Kupi externi hard ako imaš problema s prostorom.
      PS4 podržava externe do 8 tera s tom da ti je već 4 skroz dosta.

    • Wolfboy

      @Czar, 14.07.2017 - 11:41

      Problem je u tome što neki hard. nepodržavaju za ps4 a i tu kod nas u Osijeku nevjerujem da bi našao,kad bih možda sigurno cjena nebi bila mala.Možda se varam ali ja bar tako mislim

    • moordrak

      @Wolfboy, 15.07.2017 - 01:04

      Istina. Ušerafio sam 1TB nedavno i imam još jedan externi od 1Tb za nedajbože. Kupujem dosta digitalnih izdanja pa RAPIDNO brzo začepim disk, a bome mi se neda nanovo skidati po 40-50 Gb, ovisno o igri.

  • jediknight

    13.07.2017 - 20:08

    Bilo bi dobro da ti Sony da popust na PS5 ako vec posjedujes PS4.

  • josipk

    13.07.2017 - 20:33

    hoce li bas tako da izgleda gamepad da te tipke koda lebde

    • Sackboy

      @josipk, 13.07.2017 - 20:44

      Stvarno imaš oko za detalje 🙂

    • Igor Belan

      @josipk, 13.07.2017 - 21:54

      Ne, neće izgledati tako konzola, PlayStation 5 ne postoji i nema finaliziran dizajn još – ona slika na vrhu je samo neki render s interneta.

  • boris 34

    13.07.2017 - 21:02

    po meni jos je rano za to neka nekoliko godina izlazi za ps4 igre,dok poneki tek ce nabavit ps4 pro tako je to,eto dok sam napkon kupio ps3 izade ps4

  • bakir_avdic2704

    13.07.2017 - 23:30

    Vjerovatno ce biti super i nadam se bolja nego prethodne konzole.Sve mi se svidjelo i kod Sony Konzola i vise me ne mogu fascinirati.Bilo bi super kada bi smo imali ugraden aparat za kavu i usput neki rostilj staviti u blizini sebe.Zasto bi ustajali kada mozemo sjedeci.

  • l)oolvl

    13.07.2017 - 23:57

    ma svejedno, malo se rano počelo pričati o PS5, a činjenica je da nit je PS4 nešto iskorišten niti je neki napredak sa PS3, što znači da su komotno mogli izbaciti četvorku možda i godinu-dvije kasnije ali da bude jaka kao što je sad PS4 Pro (to bi imalo puno više smisla nego ovako naknadno izbacivati PS4 Pro). Recimo da bi krajem 2020. bilo ok za izlazak PS5. Nek se ljudi izigraju pošteno na trenutnoj generaciji.

    • boris 34

      @l)oolvl, 14.07.2017 - 07:00

      pa upravi si nego kazem kod nas bas se tb ustedit da se uzme ps4 pro a i jos igre su neke skupe bas jedino da preko ps stora tu su malo dbr cijene

  • moordrak

    14.07.2017 - 00:09

    Generalno, imam dvije velike želje za promjenama u novoj PS petici (ili kako se već bude zvala). Primarno, grafika i sve vezano uz prikaz slike. Mislim da je realno očekivati poboljšanja na tom planu pa neću cmizdriti. Neće Sony ostati dužan Microsoftu. Druga velika stvar je kontroler, točnije volio bih kada bi ekipa iz Sonya kompletno redizajnirala gamepad. U usporedbi sa Xboxom (bilo kojim), PS kontroler za četvorku je krhko, ne ergonomsko smeće napravljeno od jeftine plastike sa slabom baterijom. Imam dva kontrolera koja stalno rotiram. Jednom godišnje kupujem novi jer jednog od ta dva toliko raz*ebem da mi nabavka rezervnih dijelova dođe isto kao da kupim novi. Vrlo često imam ubodene sluške. Igram noću pa mi buka sa TV-a ili sorrounda nije prihvatljiva. Vrijeme trajanja baterije u tom slučaju je očajno. Je, nabavio sam USB sluške koje rade sa PS4 ali i dalje baterija ne traje duže od 5-6 sati. Što se touch pada tiče, nisam ga nikada nigdje ozbiljnije koristio osim u onoj njihovoj demo igrici i iskreno, ne znam koji će im *rac. Kompletno promašeno dugme jer i u ono malo igara gdje radi, swipe radi očajno loše.

  • fpapac

    14.07.2017 - 08:54

    bila bi super mogucnost rent-a-game, ali ne da si vremenski ogranicen koliko dugo mozes igrat, vec da mozes igrat dok igru ne predes do kraja, a ako ju zelis opet proc da to manje platis, mislim da bi to bila lijepa promjena

    • Texas Flood

      @fpapac, 14.07.2017 - 20:02

      Kakav je to rent a game? Nitko ti ne bi htio na taj način iznajmiti igru, ili bi ti naplatio kao da ju kupuješ…

    • moordrak

      @fpapac, 14.07.2017 - 23:47

      Misliš, htio bi rentati jednu igru, a ne sve, kao sada u PSNow. Ni sada nisi ograničen u PSNow koliko ćeš igrati sve dok plaćaš pretplatu. Sistem kojeg ti predlažeš fino funkcionira kod digitalnog iznajmljivanja filmova: možeš strimati ili skinuti film sa servera i pogledati ga u nekom vremenskom roku. Nažalost, uvijek si ograničen vremenom ali kod igara to bi se moglo izvesti na duži vremenski period. Rentaš igru na ne znam, dva tjedna. Downlodaš je na disk i igraš je dok traje renta. Ako je ne zgotoviš, produžiš rentu ili platiš nešto sitno ako je hoćeš igrati samo dan-dva. Dobra ideja. Zapravo, odlična ideja! To im čak i ne bi bilo tako teško za realizirati. Sve igre danas više-manje imaju digitalno izdanje.

  • Dragon3

    14.07.2017 - 09:20

    Meni uz 4K te 60 fps-a samo jedna stvar nedostaje a tiče se neiskoristivosti tuchpada na D4 gdje je po meni već na PS4 trebao biti kao tuchpad na laptopu ( navođenje strelice po izborniku), a svr mi se čini da bi mogli ubaciti i još jedan par trigera R3 i L3 s tim da se gljivice prebace na R4 i L4.

  • ToniMC

    14.07.2017 - 11:05

    …..I bolji izbor igara na PS PLUS 😛

  • siblyx

    14.07.2017 - 12:59

    Najbitnije od svega bi im trebalo biti 60 fpsa u svakoj igri (minimalno). 4K preseravanja i slicne gluposti su trenutno nepotrebne. Ovo kad s kompa gdje vrtim sve u 60 min ili 120+ na 144Hz monitoru prodjem na PS4 odigrat nesto mi oci krvave kad se nesto u 30 vrti.

  • josipk

    14.07.2017 - 22:12

    sta mislite od prilike koliko bi rama trazio 8 gb ili vise

  • MurZZoZ

    15.07.2017 - 23:23

    Bez pozurivanja, neka PlayStation 5 bude nesto sto ce nas izut’ iz carapa he he

  • Retr0

    24.07.2017 - 22:01

    Da se na njemu mogu igrati igre sa svih prijašnjih konzola bez dodatne naplate samo sa diskom igrice.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?