HCL.HR

Project Natal vs Playstation Move

Zoran Žalac 22.03.2010.   •   11 komentara


Nintendo Wii uspješno je popularizirao novi način kontrole u igrama, a ove godine sve će oči biti uprte prema njegovim konkurentima, MS-ov Project Natal i PS Move.

Kontrolne sheme oduvijek su se mijenjale i prilagođavale napretku tehnologije. Ponekad su zbog nepraktičnosti ili lošeg dizajna takve promjene bile nepotrebne i negativne, no zahvaljujući konstantnom razvoju došli smo do današnjeg stadija kada klasični oblik kontroliranja virtualnog doživljaja s 12 tipki više nije dovoljan. Proizvođači igara zajedno s ostalim kreativcima tvrde da je vrijeme za novu razinu, jednu koja će razbiti barijeru između hardcore i casual igrača. Sudeći po njihovim idejama, vrijeme je za tehnike kontroliranja igara pokretima, gestikulacijama, glasom, pa čak i fizičkim reakcijama na ono što prezentira aplikacija. Microsoft i Sony dugo su mudrijali, a konačne rezultate obznanili su u obliku projekata zvanih Natal i Move. Iako vam se oba na prvi pogled mogu učiniti suvišnima, riječ je o nadasve zanimljivim planovima koji će se svim silama boriti za prevlast na tržištu. Tko je u prednosti, zašto i koliko dugo, pokušat ćemo odgonetnuti u sljedećim recima.

Project Natal

Vječna nagađanja o Microsoftovoj tehnologiji praćenja pokreta čitavog tijela, kao i prepoznavanja izgleda i glasa, ostvarila su se na E3 sajmu 2009. godine. Tog sjetnog ljetnog dana, Steven Spielberg doveden je kako bi posvjedočio o moći sustava kojemu nije potreban kontroler – jer upravo igrač služi kao isti, „savršeno sposoban donositi odluke o vlastitoj sudbini“. U suštini, projekt kodnog imena Natal zapravo je eksterni hardverski dodatak X360 konzoli koji se sastoji od kamere sa senzorom te mikrofona. Natal omogućuje praćenje pokreta i glasa do maksimalno četiri osobe u isto vrijeme, a ovisno o njihovoj udaljenosti od kamere, prepoznaje i do 48 točaka ljudskog kostura. Pored toga, Natal (nazvan po istoimenom brazilskom gradu) posjeduje opcije skeniranja objekata i uvrštavanja njihovih tekstura u igru ili aplikaciju, te mnogobrojne druge funkcije, primjera live chat itd.

Pitate se što to konkretno znači za igre? E pa, za sada je to teško predvidjeti, no ipak možemo naslutiti kamo nas vodi Natal. Potvrđeno je kako će se u bundleu s dotičnim hardverom naći i nekoliko manjih igara specifično rađenih za prezentaciju njegovih mogućnosti – na E3 prezentaciji vidjeli smo igre Riochett i Paint Party, a na prošlogodišnjem TGS-u mogli su se zaigrati Beautiful Katamari te Space Invaders Extreme. Od nešto većih naslova samo se Burnout Paradise odvažio na uvrštavanje podrške za Natal, a od budućih igara tek se nadolazeći Gamer (da, G. Butler) očitovao kao Natal-friendly. Najavu pune postave launch naslova Microsoft je rezervirao za ovogodišnji E3. Još uvijek smo pomalo skeptični, no da nova tehnologija X360 konzole definitivno ima budućnost uvjerio nas je Peter Molyneux iz Lionhead Studiosa (Black & White, Fable).

Naime, spomenuti razvojni tim složio je tzv. Project Milo. Isprva veoma popularan, a kasnije podosta ismijavan, Milo je predstavio viziju nove interakcije s igrom. Umjetna inteligencija u obliku malog dječaka koristila je prednosti Natal tehnologije prepoznavši pokrete tijela i facijalne ekspresije osobe koja doslovno komunicira s neživom tvorevinom. Štoviše, Natal ide i dalje od toga omogućujući obostranu reakciju na okoliš i objekte u njemu. Ali da se ne gubimo u opisu, najbolje bi bilo da putem trailera sami vidite, ukoliko još niste, o čemu se tu radi.

Što se tiče podrške razvojnih timova i reakcije publike, Natal svakako ostavlja podijeljena mišljenja. Nekolicina proizvođača (Codemasters, Robomodo) već se očitovala o Natalu tvrdeći da takva kontrolna shema jednostavno ne može ponuditi preciznost i povratne informacije koje se dobivaju korištenjem klasičnog kontrolera. Štoviše, Electronic Arts je svoje naslove (EA Sports Active 2.0, Tiger Woods PGA Tour) zasad usmjerio isključivo prema protivničkom kampu. S druge strane, velike face su podijeljene. Hideo Kojima tako priznaje potencijal Natala, tvrdeći da je to veliki skok za industriju, vrijednošću podjednak tranziciji igara iz 2D prostora u 3D svijet. No, iako uzbuđen, Kojima priznaje da ne namjerava zapostaviti tradicionalne vrijednosti, odnosno publiku sastavljenu od starih korisnika i fanova.

Nekolicina novinara izjavila je kako su prilikom korištenja Natala osjetili lag, no uistinu minimalan.

Suda51, također poznata persona u industriji video igara, zauzeo je stajalište na Microsoftovoj strani, tvrdeći da je Natal puno zanimljiviji od Sonyeva rješenja, te de bi osobno volio napraviti novi IP baziran na MS-ovoj tehnologiji. Reakcije novinara koji su imali prilike isprobati „novo doba kontroliranja“ trenutno su dosta nedorečena, najvjerojatnije jer su pod svojevrsnom cenzurom. Ipak, nekolicina hrabrih tvrdi da je u testnoj fazi okusila lag, odnosno, zakašnjeli odaziv aplikacije na korisnikov pokret. Srećom, dotični ublažuju dojmove tvrdeći da je lag uistinu minimalan, te da će se sitniji problemi riješiti do trenutka izlaska.

Bilo kako bilo, Microsoft planira lansirati Natal krajem 2010. godine. Cijena još uvijek nije poznata, ali prema predviđanjima analitičara, definitivno neće biti veća od cijene same konzole. S obzirom da projekt cilja ponajviše na novu, casual publiku, ostaje nam za vidjeti hoće li ta ista publika prepoznati prednosti Natala ili će i dalje vjerovati da su im Wii Fit i Wii Sports sasvim dovoljni za povremenu zabavu s pretilim frendaćima. U svakom slučaju, namjeravate li koristiti Natal, trebat će vam dosta slobodnog prostora ispred TV-a, ali i dosta tjelesne kondicije. Valja napomenuti i činjenicu da zbog naravi nove tehnologije nijedna stara Xbox i Xbox 360 igra (plus one već najavljene za 2010.) neće imati podršku za Natal. U Microsoftu se pravdaju da to ne znači kraj svijeta, a Sony se potajno smješka jer će većina njihovih naslova dobiti podršku za novu kontrolnu shemu putem patcheva i novih edicija igara. A kad smo već kod Sonya…

Playstation Move

Nakon Microsoftove E3 prezentacije Sonyevo predstavljanje nove motion controller tehnologije nije izazvalo isti ‘wow’ efekt. No kako je vrijeme odmicalo, a Sony otkrivao sve više detalja, PS Move zvučao nam je sve privlačnije. Radi se tu o simpatičnoj kombinaciji novog ‘svjetlećeg’ kontrolera nalik Wii-moteu, te već poznate Playstation Eye kamere. Osmišljen od strane kreatora EyeToy-a, Move koristi PS Eye za praćenje vlastite pozicije i pokreta. Na E3-u je demonstriran prototip kontrolera koji sadrži nekoliko tipki, analogni trigger i podršku za vibraciju, dok se na nedavno održanom GDC-u ukazala puna verzija, s opcionalnim dodatkom (ala Wii Nunchuck). Kao i kod Natala, PS Eye prepoznaje maksimalno četiri kontrolera u isto vrijeme, s razlikom da dva kontrolera ne moraju nužno značiti dva igrača, već mogu poslužiti za dual-wielding i slično. Move može se koristiti i u kombinaciji sa standardnim DualShock gamepadom, što će vrlo vjerojatno koristiti stariji naslovi.

Iako ga se lako može okarakterizirati kao svojevrsnu kopiju Wii-motea, razlike su ipak značajne – Move ima manje tipaka, pametnije rješenje za punjenje baterija, a dodatni kontroler nije žičano vezan za onaj osnovni. Dakle, vidljivo je kako se u dizajn ovog kontrolera uložilo dosta truda, a shodno tome i novca. Stoga ne treba očekivati da će se isti prodavati za sitniš, no Sony tvrdi kako cijena neće prelaziti stotinu dolara. Također, ako već posjedujete PS Eye kameru, bit će vam drago čuti da ćete PS Move moći kupiti i zasebno. Drugim riječima, čekaju nas tri paketa: PS Move kontroler, PS Move i PS Eye, te kompletni bundle s PS3 konzolom.

Move se lako integrira i u postojeće naslove, od kojih će mnogi patchevima dodati podršku za kontrole pokretima.

Na području budućih igara PS Move ima dosta najava. Kao što je bilo za očekivati, najviše će se koristiti u manjim igrama, pretežno sportske i party tematike. Najavljeni su tako Sports Champion (kolekcija sportskih disciplina koje uključuju golf, streljaštvo, stolni tenis itd.) te Move Party (svojevrsna evolucija nekadašnjih EyeToy igara), Motion Fighters i The Shoot. Za razliku od Natala, Move se lako integrira i u postojeće naslove, od kojih će Little Big Planet, Flower, EyePet i drugi patchevima dodati podršku za kontrole pokretima.

Od nadolazećih igara izvan Sonyevih studija stižu relativno neinteresantni Tiger Woods PGA Tour 11, Toy Story 3 te LotR: Aragorn’s Quest, ali i nešto zanimljiviji Split/Second: Velocity, ModNation Racers te, pazite ovo, Gran Turismo 5., no hardcore publika prvenstveno će uživati u igri Socom 4. Uz dodatni kontroler, upravljanje u ovom TPS naslovu izgleda sasvim prirodno, a dobra stvar je što igra pored PS Move kontrola potpuno podržava i standardne DualShock / Sixaxis gamepade. Bitna stvar koju valja spomenuti je da se kod ovakvog tipa igara upravljanje bitno razlikuje od standardnog mahanja po zraku – PS Move u TPS/FPS naslovima omogućuje upravljanje najsličnije kombinaciji miša i tipkovnice.

Proizvođači igara nisu toliko podijeljeni kao s Natalom – nažalost, većina ih ovaj projekt vidi kao nadograđeni EyeToy koji se, koliko god inovativan bio, nije micao dalje od slikanja igrača za sliku profila u nekim igrama. No istina je da PS Move donosi daleko više od toga, pogotovo ako uvidimo da bi mogao poboljšati kvalitetu doživljaja u nekim žanrovima. Svi ćemo se složiti da pucačine i strategije na konzolama nikada nisu bile ravne onima s PC-a, barem što se kontrola tiče. No čini se kako bi Move to mogao promijeniti. Naime, Sony je u više navrata prikazao mini strateške igre u kojima se označavanje jedinica na bojištu vrši daleko jednostavnije s budućim kontrolerom.

Nadalje, preciznost je naglašena kao glavna odlika ovog hardvera, što u kombinaciji s FPS žanrom daje obećavajuće rezultate. Dakako, ne vidimo da će ovaj tip kontrole ikada zaživjeti u simulacijama timskog sporta ili simulacijama vožnje, no ako se Move ne ograniči tek na manje igre matičnog razvojnog tima definitivno bi mogao konkurirati Natalu, a možda ga i nadmašiti ukoliko cijenom bude pristupačniji. Stoga i Sony treba shvatiti ozbiljno, unatoč činjenici da Move izgleda kao svjetleći vibrator.

Kada se sve zbroji i oduzme, budućnost je i dalje neizvjesna. Sony možda uspješno kombinira elemente obaju konkurenata, no je li mu to dovoljno za borbu s Natalom koji glasnije i pouzdanije najavljuje revoluciju? Nedavna povijest uči nas da Sony nije uvijek dosegao slavu svojim ‘inovacijama’ (Sixaxis), stoga ne treba brzati i u jesen 2010. orgijati povodom izlaska novih kontrolera. HCL je stoga i dalje nepristran jer, iskreno govoreći, volimo obje konzole. No ako se u svakoj drugoj igri budemo morali znojiti i skakati kao mali majmunčići oponašajući Laru Croft i Solid Snakea, radije ćemo se držati dobrog starog i tromog PC-a.

A što vi mislite o svemu ovome? Veselite li se novim motion sensing tehnologijama? Čiji tabor ima bolje riješenje – Microsoftov ili Sonyev? Ostavite nam komentar na ovu temu u boxu ispod.

Komentari (11)

  • Bela

    22.03.2010 - 20:07

    Meni PS3 move izgleda ko loš dildo XD

    Mali mile je bolji 🙂
    Ajmo MS

  • eggzy

    22.03.2010 - 20:10

    wii FTW!

  • patafix

    22.03.2010 - 21:09

    A sixense il kako se več zove?

  • Blaster32

    22.03.2010 - 22:43

    How many pushups can Chuck Norris do? 😀

  • unrealkiky

    22.03.2010 - 23:37

    nezz…meni Natal izgleda puno bolje izvedeno…a PS Move bi mogao biti kao neka vrsta prijetnje(ne znam kako da objasnim)…ugl,sve nade polažem u Natal,jer je općenito bolje izveden,i vjerojatno će biti puno boljih naslova za njega…

  • eXcentrik

    23.03.2010 - 03:37

    ovaj move isti kao wii :S

  • Seengeer

    23.03.2010 - 10:46

    Blaster – SVE!!!!!! ;D

  • [proGABBEing] Ixy

    23.03.2010 - 16:00

    Smeće i jedno i drugo.

  • kazolzr

    24.03.2010 - 12:05

    mislim da ce move biti puno precizniji, zbog pravog kontrolera, i da ce biti više igara za sonijev način mahanja, igre bi mogle bit ozbiljnije, natal mi liči na eye toy igre, ono baš za klince

  • vukojevic1

    25.03.2010 - 12:44

    move će biti po meni bolji i super sto sam nedavno kupio ps3 i eyetoy cameru tako da sam jako zadovoljan

  • gtalikus

    26.03.2010 - 16:43

    ovo je čisto kopiranje wiia nintendo bi ih trebo tužit

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?