HCL community recenzija 10/2017: Horizon Zero Dawn

Zoran Žalac 12.11.2017.   •   19 komentara

U četvrtoj recenziji zajednice s HCL.hr foruma doznajte zašto je Horizon Zero Dawn ekskluziva koju nijedan vlasnik PS4 konzole ne bi smio propustiti.

Naši forumaši natječu se u recenziranju igara već pet mjeseci za redom, a pred vama je četvrta pobjednička recenzija. Autor teksta je forumaš “14maxx” čiju recenziju Horizon Zero Dawn prenosimo u nastavku.

HORIZON COMMUNITY RECA

Playstation 4 konzola je od svog službenog lansiranja pa sve do ove godine imala široku lepezu ekskluziva. Neke od njih su bile vrlo dobre, neke ne tako dobre, a neke, kao što su Uncharted 4 i Bloodborne, su bile pravi dragulji u gaming industriji. U trećem mjesecu ove godine ovom tandemu se pridružio i treći član – Horizon Zero Dawn iz Guerrilla Gamesa.

Horizon Zero Dawn je smješten u post-apokaliptični svijet (a koja novija igra nije?) nakon što su se neke misteriozne stvarčice desile s ljudskom rasom i njihovim svijetom. Zemljom sada vladaju mašine ili, kako ih u narodu popularno zovu, ogromni robo-dinosaurusi. I da prvo preduhitrim sve skeptike koji će pomisliti da igra ima banalnu, već sto puta prežvakanu i nemaštovitu priču, vjerujte mi – nema.

Priča je u nekim momentima, barem meni, stvarno odlična i puna intriga. Tome svakako pomaže i činjenica da igrate u ulozi Aloy, odbačenice plemena Nora, koja, kao ni vi, nema pojma što se dogodilo s civilizacijom Old Ones-a, te ćete zajedno prolaziti put “preko trnja do zvijezda” kako biste našli odgovore na raznorazna pitanja koja muče Aloy. Dublje u samu priču neću zalaziti, jer ne želim da bilo kome pokvarim doživljaj prelaska iste.

horizon community zero dawn (2)

Karakterizacija glavne junakinje mi se, što kažu “na prvu”, odmah dopala. Pisci iz Guerrilla Gamesa su odlično pogodili nit svojevrsne mržnje koju Aloy gaji prema praktično cijelom svijetu, a pogotovo svom plemenu. Nerijetko će Aloy izraziti svoje mišljenje kroz sarkazam ili ironiju koji samim dijalozima daju jednu privlačniju i zanimljiviju notu. Također, kroz samo igranje Aloy će upotrebljavati one-linere, koji su, usudit ću se reći, na nivou onih Natea Drakea iz Uncharted serijala, što je svakako jedan veliki plus.

Međutim, iako je Aloy odlično napisana, svi drugi likovi koje susrećemo su nekako mlaki i nezanimljivi. Istina, skoro svaki pojedini lik ima neke svoje želje, htijenja i ambicije, koje najbolje saznajemo odigravanjem sporednih misija vezanih za te likove, ali jednostavno prilikom igranja nisam stekao utisak da to što radim znači nešto za njih, već da su prosto ubačeni “da bi popunili normu”.

Grafički gledano, HZD mogu slobodno ubrojiti u neke od najljepših igara ove generacije. Od prvog momenta kada uskočite u njegov svijet uvidjet ćete svu njegovu ljepotu. Preko snježnih i pustinjskih regija do džungli i gradova, uvijek će vas okoliš i predivna priroda vući da je razgledate i pritom upalite neizostavni Photo Mode. Ali naravno, kao što ni sve stvari u životu nisu savršene, tako nije ni grafička prezentacija HZD-a. Tu i tamo ćete naletjeti na pojedine bugove ili nešto slabije teksture, ali kada se sagleda šira slika te sitnice stvarno ne igraju nikakvu ulogu. Što se, pak, samih likova i njihove prezentacije tiče jedine primjedbe imam na poneke prenaglašene facijalne ekspresije koje su mi u par navrata zasmetale, ali i preko njih se lako može prijeći.

horizon community zero dawn (5)

A sada dolazi na red gameplay, vjerojatno najbitniji aspekt Horizona. Gameplay se može opisati kao jedna hibridna vrsta, s obzirom na to da su njegovi elementi “posuđeni” iz nekih drugih serijala video igara. Tako ćete, na primjer, imati skill tree i crafting sistem skoro pa identičan onome iz Far Cry igara, melee borba će vam ličiti na onu iz The Witchera 3, a gađanje lukom i strijelom će vas sigurno asocirati na Laru Croft. Ipak, ovo nije minus, jer je Horizon sve ove elemente savršeno uklopio u jednu funkcionalnu cjelinu koja će vas držati prikovanima za ekran.

Osim klasičnog koplja i luka i strijele, na raspolaganju imate i još mnoštvo drugih oružja kao što su Tripcaster, Ropecaster, Sling i mnogi drugi. Ovome još treba dodati i činjenicu da na svako oružje možete dodati i posebne modifikacije koje će poboljšati neke parametre tog oružja. A svako oružje ima svoju svrhu koja je povezana s različitim vrstama neprijatelja.

horizon community zero dawn (4)

Ovdje dolazimo do još jednog maestralnog dijela Horizona, mašina. Imate 25 različitih vrsta mašina, od kojih svaka ima svoje pokrete, napade, prednosti i mane. Od najslabijih, kao što su Watcher-i, pa do onih ogromnih koji podsjećaju na T-Rexa, kao što su Thunderjawi, svakom tipu se morate prilagoditi odgovarajućim oružjima. Primjerice, jednom prilikom sam se našao u borbi protiv Thunderjawa bez strijela ili konopaca, pa sam se morao koristiti jedino Slingom, tj. “bacačem bombica”, a da sam se recimo odlučio na borbu kopljem vjerojatno bi me prožvakao za par sekundi. To je samo jedan primjer koji vam može pokazati kako pravilan ili pogrešan odabir oružja može uticati na ishod borbe.

horizon community zero dawn (1)

Još jedna bitna stvar vezana za mašine jeste njihovo pripitomljavanje, tj. overriding koji vremenom proširujete učenjem odgovarajućih skillova. Tako recimo možete pripitomiti nekoliko živina i natjerati ih da umjesto vas odrade prljavi posao. Osim mašina imat ćete okršaje i s ljudskim protivnicima. I njih, kao i mašine, možete savladati potiho ili pak u otvorenoj borbi.

Ranije sam spomenuo i skill tree, pa da kažem par riječi i o tome. Imate na raspolaganju 3 “rubrike” skillova – Prowler, Brave i Forager, tj. po jednu rubriku za stealth, combat i pasivne sposobnosti. Skillove otključavate skill poenima, a skill poene dobijate napredovanjem u igri ili rješavanjem pojedinih misija.

Što se samog koncepta misija tiče, imate na raspolaganju glavne i sporedne misije, kao i mnoštvo drugih misija koje uključuju rješavanje kampova, korumpiranih zona ili Training groundsa. Ako se odlučite na rješavanje svih ovih misija, lagano ćete ostati uz igru 40-50 sati.

horizon community zero dawn (3)

Tehnička strana je skoro pa savršena. Kažem skoro jer se u nekoliko navrata znalo dogoditi da FPS opadne za par brojčica, ali isključivo u situacijama kada se na ekranu nađe izuzetno veliki broj protivnika. I to je praktično jedini tehnički problem koji HZD ima. Trebalo bi se još dotaći glasovne glume i zvučnih efekata i reći da su i oni također odrađeni na vrhunskom nivou.

Za kraj ove recenzije mogu reći da kroz 50 sati koje sam proveo u igri, niti jednom nisam osjetio dosadu ili potrebu da zaigram nešto drugo. HZD je definitivno moj prvi kandidat za igru godine i svakako još jedan dodatni razlog za sve vas koji niste još uvijek nabavili PS4, da se napokon počastite istim. Jer uz Bloodborne i Uncharted 4, a vjerujem i nadolazeći God of War i The Last of Us 2, Horizon Zero Dawn predstavlja sam vrh onoga što PS4 i gaming industrija mogu ponuditi.

PALAC GORE ZA:

• priču i karakterizaciju glavne junakinje
  • zaraznu i izazovnu borbu
  • odličan dizajn mašina
  • predivan svijet
  • grafičku i tehničku stranu na zavidnom nivou

PALAC DOLJE ZA:

• poneke grafičke nedostke preko kojih se lako može prijeći

OCJENA IGRE: 96/100

Autor recenzije: “14maxx”

Osim recenzije koju ste upravo pročitali, u natjecanju za najbolju korisničku recenziju igre u desetom mjesecu bilo je još nekoliko zanimljivih tekstova. Njih možete pročitati u ovoj forumskoj temi. Želite li i sami sudjelovati u natjecanju recenzija na forumu, osvojiti neku igru i ugledati svoj tekst na HCL.hr portalu, zaputite se na odgovarajuću temu za deseti mjesec.

Označeno sa: