HCL.HR

Amnesia: The Dark Descent – Frictional Games intervju

Zoran Žalac 22.07.2010.   •   0 komentara


Nismo im zamjerili što nas redovito plaše svojim horor igrama – intervjuirali smo švedski razvojni tim Frictional Games povodom skorog izlaska njihovog novog naslova zvanog Amnesia: The Dark Descent.

U nekoliko navrata već smo pisali o Frictional Gamesu i njihovim igrama, stoga opširno upoznavanje nije potrebno. Dovoljno je znati da je ovaj mali nezavisni tim zaslužan za atmosferični serijal Penumbra, a lista njihovih igara uskoro će se proširiti već spomenutim naslovom Amnesia: The Dark Descent. O njemu smo nedavno pisali u najavi temeljenoj na preview verziji, a danas ćemo saznati i neke detalje iz prve ruke, odnosno od samih tvoraca. Stoga čitajte dalje i otkrijte što nam to sprema ovaj švedski studio.

Da izbjegnemo tipične uvode u intervju, idemo s nečim sasvim neformalnim: Hiya, horor majstori 😉 . Eto smatramo da smo dobro informirali naše čitatelje o vašoj novoj igri, Amnesia: The Dark Descent. Ali znamo da igra sadrži puno toga što nam je još uvijek nepoznato. Uzimajući to u obzir, kako biste opisali iskustvo koje nas čeka u vašoj igri?

Frictional Games: Mislimo da je najvažnije znati da Amnesia nije igra koja je zamišljena da se igra kako bi se prešla – zamišljena je kako bi se proživjela. To je putovanje kroz mračni i uznemirujući svijet, a mi se trudimo da igrača uvučemo u taj svijet. Glavni cilj nam je omogućiti igraču da se poistovjeti s protagonistom priče tako da se izgubljena sjećanja koja otkriva u igri doimaju kao igračeva. Povezivanje igrača s virtualnim svijetom bio nam je najvažniji prioritet u razvojnom procesu igre, te se nadamo da će rezultati biti vidljivi pri finalnom iskustvu.


Što se tiče priče, ona se vrti oko čovjeka zvanog Daniel, koji se budi bez ikakvih sjećanja, izuzev osjećaja da ga nešto progoni. On uskoro otkriva da je svojevoljno odlučio zaboraviti što mu se dogodilo, te ubrzo pronalazi pismo u kojemu si naređuje da ubije čovjeka imenom Alexander, koji se nalazi negdje u dvorcu. Igrač dakle preuzima ulogu Daniela koji mora otkriti što mu se dogodilo i zašto Alexander treba umrijeti, te pokušati pobjeći “sjeni” koja ga proganja.

Amnesia je horor igra, baš kao Vaš prethodni i debitantski naslov Penumbra. Jeste li inicijalno planirali još jednu sličnu igru ili ste razmatrali i druge koncepte, možda čak i žanrove?

Frictional Games: Planirali smo još jedan horor naslov i prije nego smo završili s radom na Penumbra: Black Plague. Zaključili smo da još uvijek postoji dovoljno mjesta za “istraživanje” u žanru, stoga ga nismo željeli napustiti.

Znamo da je Penumbra bila jedinstvena avantura i svjež pristup žanru survival horora. Sudeći po onome što smo vidjeli, isto možemo očekivati i od Amnesie. Gledajući iz Vaše perspektive, što razlikuje Amnesiu od Penumbre? Je li igra možda strašnija?

Frictional Games: Dosta stvari je zajedničko tim igrama, stoga će se netko tko je igrao Penumbru vrlo brzo snaći u Amnesii. Glavna razlika dolazi u settingu, priči i činjenici da je Amnesia dotjeranija i dinamičnija, što bi se trebalo vidjeti u sustavu interakcije s okolišem. Također, ovaj put smo se više fokusirali na “udubljivanje” igrača u svijet, tako da smo zagonetke i izazove postavili u kontekstu priče i iskustva, a ne samo kao dosadne prepreke na putu. Nadamo se da će to povisiti razinu straha u igri, ali teško je reći. Ipak, prve impresije su obećavajuće.


Što možemo očekivati na polju priče? Hoćemo li vidjeti više završetaka, te shodno tome, veću motivaciju za ponovni prelazak igre? Je li iskustvo ovoga puta kompletno ili namjeravate koristiti epizodni format kao u prethodnim igrama?

Frictional Games: Priča se završava na kraju igre i obećavamo da neće biti napornih cliffhangera ili slično. Različite završetke nažalost ne možemo trenutno komentirati.

Kao što smo rekli, Vaše su igre poprilično unikatne. Njihov gameplay nije tradicionalan kada ga uspoređujemo s ostalim naslovima koji se većinom oslanjaju na akcijske elemente. Brine li Vas da bi to moglo odbiti neke gamere i suziti Vam tržište za Vašu igru?

Frictional Games: Pa baš i ne. Kao prvo, mi sebi pravimo vlastito tržište ovakvim igrama, te shodno tome imamo manju ili gotovo nikakvu konkurenciju s kojom bi dijelili tržište. Kada bi radili tipičan FPS naslov, natjecali bismo se s velikim brojem igara te bi nam bilo jako teško (ako ne i nemoguće) ostaviti neki trag i ostati zapaženima. Kao drugo, nismo baš ni zainteresirani za klasičan pristup.


Mislimo da se video igre kao medij mogu koristiti za mnogo različitija iskustva od standardnih igara na temelju izazova koje često preplavljuju tržište. Mi želimo taj medij odvesti dalje, te stojimo kod toga mišljenja da je horor žanr dobro mjesto za to. Ovdje će ljudi tolerirati (ili aplaudirati) kada za naglašavanje priče, atmosfere i dubine žrtvujemo tipične gameplay elemente. Kada “skrenete” s normalnog, ugaženog puta, stvari postaju uistinu interesantne, a mi se nadamo da ćemo svoje ideje u budućnosti odvesti još dalje.

Igrat ćemo Amnesiu na PC-u, ali svejedno ćemo pitati postoji li ikakva mogućnost da Vaše igre u bližoj budućnosti vidimo i na konzolama?

Frictional Games: Nemamo ništa protiv konzola, ali jednostavno u ovome trenutku nemamo ni sredstava za to. Zasad nam je najbolje da se fokusiramo na PC, ali nadamo se da ćemo u bližoj budućnosti proširiti svoje horizonte.

To bi dakle bilo sve što smo željeli znati. Već smo uzbuđeni oko Amnesie i nadamo se da će ona donijeti puno dobrih stvari za Vaš tim. Zahvaljujemo Vam na udijeljenom vremenu za naš intervju i želimo Vam mnogo sreće u budućim projektima.

Frictional Games: Hvala na interesu!

I tako smo se pozdravili s veselim Šveđanima mračnih umova, a sada se obraćamo vama – vjerujemo da ste najavu već pročitali, pa svoje komentare na Amneziju možete ostaviti i ovdje.

If you’re finding difficult to understand our complex language, feel free to read the interview in english:

ENGLISH VERSION: Amnesia: The Dark Descent – Frictional Games interview

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!