HCL.HR

Space Force 2 – Provox Games intervju

Igor Belan i Vedran Vlahović 17.11.2006.   •   0 komentara


Marko Banjac iz Provoxa odgovorio je na nekoliko naših pitanja u svezi njihove nadolazeće space sim igre – Spaceforce 2

HCL.hr Mnogi su čuli za vas, no i dalje ste pomalo nepoznati, vrijeme je da se ispravi nepravda. Dajte nam sočnijih podataka o Provoxu. Kada ste se okupili, koliko vas je?

Provox se sastoji od 3 dijela:

a) Pro audio – prodaja i zastupstvo audio opreme i glazbenih instrumenata,
b) Multimedia – proizvodnja TV reklama ( trenutno se vrte animirane za VIP, strategija za PBZ i golf loptica za Zabu ), špica, spotova, web siteova itd.
c) ProvoxGames – igre za PC. Igre pod ovim imenom radimo oko 4 godine. Više o tome može se naći na www.provox.hr

HCL.hr Koliko nam je poznato, prijašnje ime vašeg tima bilo je Fragile Bits. Čemu promjena u Provox Games? Ima li ime “Provox” neko posebno značenje, ili ste ga izabrali jer jednostavno zvuči kul?

Fragile Bits je napravio The Ward ( Poslanik ), a iz orginalne postave sam ostao samo ja, došli su novi ljudi a sa njima i promjena imena. Bavimo se s X stvari, a u jednoj firmi, pa se kroz sve provlači Provox.

HCL.hr Radili ste igre raznih žanrova, od RPG-a preko TBS-a pa sve do vašeg najnovijeg projekta – 3D Space simulacije Space Force 2. Čovjek bi rekao da nemate omlijeni žanr – da li bi čovjek bio u krivu? Postoji li omiljeni žanr Provox Gamesa?

Krećući se kroz razne žanrove naučili smo dosta o izradi igara, što nadamo se svaku slijedeću igru čini boljom. Trenutno nam je omiljeni žanr svemirska simulacija.

HCL.hr Od kuda crpite ideje za igre? Postoji li poseban član vašeg tima zadužen za baš to – ideje?

Ideje su najmanji problem. Problem je odrediti koje su dobre, a koje su loše. Npr. bilo bi dobro spustiti se na planetu u SF2, no to bi spuštanje otvorilo još 10 drugih problema. Ako netko ima fino razrađenu ideju o nekoj igri slobodno nek se javi.

HCL.hr

Koliko nam je poznato izdali ste ukupno šest igara. Koja od njih je pobrala najviše slave?

Trenutno najviše očekujemo od igre Spaceforce2 koja bi trebala izaći za 2 mjeseca. Cobra 11, Higi1&2 i Vietnam Combat su igre napravljene za strane publishere koji ih nisu objavljivali u Hrvatskoj pa su tu nepoznate.

HCL.hr Svi znamo da Nijemci imaju dosta developera igara. Kako to da je RTL izabrao baš vas za izradnju igre bazirane na njihovoj proslavljenoj TV seriji – Cobra 11?

To je ustvari lažna slika. Njemci imaju premalo svojih developera, a vrlo često su Njemci samo producenti dok igru rade negdje u Rusiji. Eto, Cobru 11 su napravili u Hrvatskoj.

HCL.hr U kojoj zemlji se najviše prodavaju vaše igre? Nekako sumnjamo da se radi o Hrvatskoj.

To bi svakako htjeli promijeniti sa SpaceForce2. Ideja nam je da igru ponudimo u Hrvatskoj po izuzetno povoljnoj cijeni. Nekako mi se čini da je prodaja preko trafika zgodno rješenje, ali vidjet ćemo kako će proći pregovori oko toga.

HCL.hr Popričajmo sada malo o vašem najperspektivnijem projektu do sada – Space Force2. Počnimo sa klasičnim pitanjem – � to je ustvari Space Force 2?

To je svemirska simulacija u kojoj na početku izaberete svoj lik, brod, civilizaciju i profesiju. Možete lutati okolo, skakati pomoću Jump Gate-a od sustava do sustava, trgovati, rješavati questove, pljačkati koga stignete, istraživati ruine i anomalije, rudariti, hackirati zgrade, craftati iteme na stanicama. Zgodno je to što morate balansirati diplomaciju na više načina. Ako odete u sustav u kojem vlada civilizacija koja sa vama ima nizak diplomatski rang probijat ćete se kroz stalnu borbu. Vozite fighter class brodove naoružane sa laserima i projektilima iz 1. lica, 3.lica ili sa orbital camerom. No bit će gadno ako naletite na neprijateljski capitol ship, a nemate u arsenalu damage booster koji služi za dupliciranje štete koju nanosite velikim brodovima. Na male brodove ne djeluje. Skupljanje novaca na bilo koji način je nužno, pošto ga trošite na brojne mogućnosti nadogradnje vašeg broda ili jednostavno na kupovinu boljeg broda. U početku su vam dostupni slabiji brodovi ali kako vam raste exp i rank dostupni su i skuplji brodovi. Svaki brod ima 10 karakteristika koje možemo nadograđivati na dva načina permanentno novcem ili ugradnjom itema kao u Diablu. Trgovinu obavljate na stanicama ili slučajnim susretom sa trgovačkim brodom neke od 11 civilizacija. Zgodno je što možete okupiti svoju družinu i letjeti uokolo kao mala ekipa gdje svakom članu možete izdati naredbe. Trenutno ubacujemo robotske zaštitne topove, mine, ogromne planete i sl. Bit će toga još. Više o tome može se naći na www.spaceforce2.com

HCL.hr Prvi Space Force bio je arkadna pucaljka sa tenkovima, avionima i borbenim helikopterima, kako to da je Space Force 2 postao punokrvni 3D space-sim?

To nas svi pitaju. Možda je još bolje pitanje što će biti SpaceForce3. Negdje početkom 9 mjeseca ćemo izbaciti prvi ingame trailer pa će ljudi moći vidjeti kako igra izgleda.

HCL.hr Koliko smo do sada vidjeli priča u igri čini se dosta zanimljiva. Možete li ju prepričati u kratkim crtama našim čitateljima?

U igri možeš i ne moraš pratiti priču koja je ispričana kroz main quests.
Jim i Jax Anderson su brat i sestra čiji je otac poginuo u prvom sukobu između zemaljskih frakcija Earth Military Directorate i Union Force. U općem ratu koji se širi dijelom galaksije pod zemaljskim utjecajem Jax se odluči prijeći na stranu Union Forcea zbog njihovih ideja o jednakosti među ljudima. U isto vrijeme na rubnim dijelovima Galaksije prodire nepoznata rasa koju ljudi zovu Collective i sa kojom nema diplomacije, trgovine ili pregovora. � ire se kao skakavci i svaki susret sa njima je borba do smrti. Neprijateljstva između pojedinih civilizacija onemogućavaju ujedinjenje u borbi te se svako bori za sebe. Za rasplet možemo reći samo to da je vrlo tužan.

HCL.hr

Dosadašnji screenovi iz igre izgledaju odlično. Jeste li engine sami konstruirali i koje su mu glavne tehničke značajke?

SF2 radi na našem engineu koji koristi sve najnovije mogućnosti kartica i to sa shaderima 1.4, 2.0 i 3.0.

HCL.hr Čujemo da će Space Force 2 koristiti napredan AI. O čemu se radi?

Nadamo se da će ovo biti najbolja borba u svemiru dosad. U prvih par borbi će igrač možda biti neugodno iznenađen komunikacijom između neprijatelja, koji zove u pomoć ako su mu prijatelji u dometu, koristi razne manevre da bi izbjegao igračevu vatru lasera ili zavarao ispaljeni projektil. Piloti nekih rasa su bolji od drugih pa mogu koristiti smjer sunca koje vas zasljepljuje, ili traženje zaklona ili manevar oko asteroida, zgrade ili drugog broda. Kako vi napredujete sa exp tako i oni postaju opasniji.

HCL.hr

� to Space Force 2 odvaja od ostalih igara u žanru. � to ju čini posebnom?

Svemir nikad nije bio ovako lijep. Borba će bit atraktivna. Rpg sustav napredovanja i nadogradnje. Diplomacija. Broj civilizacija, svaka sa unikatnim brodovima, pilotima i građevinama. Svaki put druga startna pozicija. Potpuno otvorena igra u kojoj doslovno izađeš sa stanice i kreneš kako bi rekao Kirk ili Picard tamo gdje još niko nije bio.

HCL.hr Promijenimo temu i popričajmo općenito o gaming svijetu, kako u Hrvata tako i vani.

Zasigurno znate da je HCL dobio organizaciju WCG-a Hrvatska 2006. Otvoreno recite što mislite o WCG-u kao organizaciji.

Svakako ću navratiti na finale. Brood War i Frozen Throne sam rekreativno zaigrao prošli tjedan na battle.netu, no kad se sjetim da sam jednom gledao negdje na Trešnjevci borbu između profija Zeusa i još jednog dugokosog igrača (koji je pobjedio u toj borbi za 1. mjesto ) i da su se izmjenjivali uraganski napadi sa maximalnim brojem jedinica….

HCL.hr Živo nas zanima vaše stajalište oko ove next-gen zbrke. Koja od next-gen konzola vas se najviše dojmila i zašto? Kakvi su vam planovi za budućnost? Možemo li očekivati naslove za next-gen konzole, ili ćete se ipak držati PC platforme.

Prije ili poslije ćemo se uključiti u razvoj igara na Xboxu pošto je sve skupa slično PCu, tako da uvijek malo navijamo za Xbox. No čini mi se da nisu na pravi način iskoristili priliku, pošto je PS trenutno izgubio dah i kasni, pa čak i malima (Wii) daje priliku da zgrabe dio kolača. Ove konzole će sigurno biti par godina na tržištu i sa njima gomila dobrih igara, no valja pomisliti kakva će grafička i proc biti u PC za recimo 3 godine. Kartice za fiziku će možda stvoriti dodatnu razliku. Jedno je sigurno: svi će biti tu.

HCL.hr

Iako znamo da ste vrlo zaposleni sa izradom Space Forcea 2, igrate li što u vaše slobodno vrijeme?

He-he, jedini način da vidite što konkurencija radi je sjest i odigrat sve to, pa tako svi igraju u slobodno vrijeme.

U firmi se dosta igra od online igara WoW, GW, D&D, Eq2, Travian. Odigralo se u zadnje vrijeme i Oblivion, HL2E1, Heroes5, Titan Quest, no meni je najbolje kad stalna ekipa sjedne najmanje jedanput tjedno na lan party u GeneralsimaZH (Boss).

HCL.hr Posjeduje li tko u timu kakvu konzolu ili ste isključivo PC gameri?

Ima se PS2, Xbox i PSP, ali naglasak je na PCu.

HCL.hr I za kraj, postoji li neki developer/izdavač igara kojeg posebno poštujete?

Svakako Akella koja je otkupila izdavačka prava na naše naslove za teritorij Rusije. Blizzard su zakon.

HCL.hr Hvala na intervjuu. Nadamo se da će SpaceForce2 polučiti uspjeh kakav želite. Puno sreće u daljem radu želi vam HCL portal. Pozdrav.

Pozdrav,
Marko Banjac

Head Of Development
Provox d.o.o

Bosiljevska 46
10 000 Zagreb
Croatia

E-mail: [email protected]
URL: www.provox.hr

Tel: +385 (0)1 618 46 12
Fax: +385 (0)1 618 46 13

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!