HCL.HR

The Legend of Crystal Valley

Blaster32 27.01.2007.   •   0 komentara


Ivan Bralić iz Cateia Games-a odgovorio je na nekoliko naših pitanja u svezi njihove nadolazeće avanture The Legend of Crystal Valley.


Što je to Cateia Games i tko je okosnica ovog Hrvatskog programerskog tima mogli ste pročitati u prijašnjem interviewu. Pored svih igara na kojima rade, i koje su već izašle, ovaj smo put bacili oko na igru već gotovo zamrlog žanra. Žanra koji je obilježio serijale The Monkey Island i Syberia. Riječ je o point `n’ click avanturi: „The Legend of Crystal Valley”. O čemu se radi u tom projektu koji bi svjetlo dana trebao vidjeti negdje krajem 2007. godine, pročitajte više u ovom ekskluzivnom interviewu.

Blaster32
Kako smo se već upoznali sa vašim radom i sa vašom veselom ekipom, nećemo trošiti riječi na već ispričano. Za početak nam recite nešto o tematici ove igre. Dakle, kratki uvod u priču koja prati dotičnu igru, o likovima koji je začinjavaju, vremenu u kojem je igra smještena, te o mjestu na kojem se radnja odvija?

Ivan:
Pozdrav svim vašim čitateljima!
The Legend of Crystal Valley (skraćeno: LOCV) smještena je u tek nedavnu prošlost. Igrač ima zadatak voditi glavnu junakinju Evu kroz svijet Igre. Eva je mlada žena koja iznenada primi pismo od svoga oca koji povučeno živi na maloj farmi (negdje u Francuskoj), još otkako mu je preminula supruga – Evina majka. Eva se nije čula niti vidjela s ocem već godinama, a pismo koje joj je poslao i više je no uznemirujuće. Naime otac u pismu zvuči prilično rastreseno te nerazjašnjeno spominje nekakav kraj. U koverti je poslao i svoj vremešni medaljon od kojega se nije nikada odvajao. Prva stvar koja je Evi pala na pamet nakon što je pročitala pismo jest da njen otac možda priča o vlastitom kraju – možda o bolesti koja mu je opasno načela život, ili još gore, možda je spreman sam sebi oduzeti život iz nekog razloga? Tako sve počinje. Eva je istoga časa pohitala k očevoj farmi, a sve što je ponijela bilo je očevo pismo i medaljon. Ovo je ujedno i kratki uvod u radnju uvodnog poglavlja Igre. Nakon prvog poglavlja koje se odvija na groblju (pored groba Evine majke), a zatim na očevoj farmi, iznenada se radnja seli u izmišljen, bajkovit svijet. Naravno da u početku ništa nije previše jasno i da su stvari mistične, ali s vremenom će Eva početi shvaćati smisao očeva pisma. Kako se radnja odvija dalje, to vam nećemo reći – ne bi imalo smisla, zar ne?


Blaster32:
Iz priloženih slika, kojih je, doduše, jako malo, možemo vidjeti ženski lik. Je li to, u biti, nekakav model kako bi slika ispala ljepša ili se radi o glavnoj junakinji ove igre? Ako je ovo drugo, recite nam nešto više o tom liku :)

Ivan:
Taj ženski lik je Eva – naša glavna junakinja. Nije ona nešto komplicirana cura, poštena je, zgodna, i da, vrlo, vrlo pametna. A i mora biti, kako bi bila sposobna odgovoriti na izazove, probleme i zagonetke koju pred nju postavlja Igra. Na žalost grafika i ilustracija je zasada malo, kako si i sam rekao, ali to je zato što tek radimo sajt za Igru. Uostalom projekt još nije ni službeno objavljen. Vrlo uskoro će biti otvoren sajt na locv.cateia.com, a tom će prilikom biti objavljene i prve snimke iz Igre (screenshotovi), puno grafičkih radova (artwork) te nekoliko glazbenih uradaka.

  


Blaster32:
Tko sačinjava glavne protivnike; koga i što ćemo sve susretati tokom igre? I što je s komunikacijom između likova?

Ivan:
Protivnika nema u smislu da će se Eva morati obračunavati šakama (ili kakvim oružjem). Radi se o igri bez (pravog) nasilja :) Likova ima svakakvih, a mislim da je najbolje da pogledate skice i grafičke radove pa da vidite o čemu se radi. LOCV je bajka, a svaka razvijenija bajka mora imati čudna i smiješna stvorenja. Ima tu i “zločestih” tipova, ali Eva će već naći načina kako da ih sredi. Mislim da bismo ukratko mogli reći da je Eva ponovno ostvarenje Alise u zemlji čudesa (ili kako kaže onaj vic, Fata u hipermarketu :). Komunikacija između likova slična je komunikaciji u (drugim) dobrim avanturama. Mi se časno obvezujemo poraditi na tomu da dijalozi budu zanimljivi i duhoviti.

  


Blaster32:
Govori se o interaktivnim predmetima. Recite nam nešto o tome. Je li riječ samo o pomicanju nekih poluga, kutija i slično ili je ovdje riječ o nekom višem sustavu?

Ivan:
Ti “interaktivni predmeti” zapravo su ništa drugo doli predmeti koje Eva može pokupiti, nositi, bacati, kombinirati s drugima i slično. Njih će biti prilično u igri, a potrudili smo se dizajnirati smislenu upotrebu predmeta. Nije rijetkost da se u avanturama dogode nevjerojatne kombinacije nekih predmeta koje uopće nemaju smisla. Također, sve se ovo radi na način da ne može biti jednostavnije – napravili smo sustav dovuci i ispusti (drag-and-drop) za sve, te vrlo jednostavno i pregledno grafičko korisničko sučelje (GUI).

Blaster32:
Svijet kojim se krećete bit će, pretpostavljam, šaren i raznolik. Možemo li saznati kakve informacije o samim lokacijama i dijelovima tih prostora. Npr. ako postoje neke špilje, rijeke, nekakve egzotične lokacije ili pak postoji neku urbani gradski svijet. I jesu li svjetovi stvarno međusobno različiti, tako da igrač kad prolazi igru ne dobije dojam da se stalno nalazi u nekom velikom hodniku?

Ivan:
Upravo tako – svijet će biti šaren i raznolik. Kako sam ranije rekao, LOCV je bajka. Bit će tu svakakvih lokacija, od onih šarenih i veselih (pa čak i komičnih), do prilično tmurnih i zlokobnih mjesta po kojima će Eva (u pratnji Splancha, neke vrste leptira-šišmiša) morati bauljati. Evo, reći ćemo vam nekoliko lokacija koje smo već izradili: pećina (a kako bi to bilo da nema barem jedne pećine :), selo od kostiju, stari zamak u kojem živi grof mračnjak, kripta, ribarsko naselje. Znači, bit će doista svakakvih lokacija, a kažem, nisu sve ni tako krasne ili barem onako krasne kako se čine na prvi pogled.


Blaster32:
Po čemu se ova avantura razlikuje od ostalih? Ima li u igri dijelova kojih u dosadašnji igrama još nismo susretali? Koliko ste pazili na originalnost same igre?

Ivan:
Hm…. ovo je dobra stara upri i klikni (point and click) avantura i nema tu previše iznenađenja što se same tehnike igranja tiče. Ono što mi smatramo da je vrijedno pažnje je zanimljiva priča koja zalazi duboko u bajkovito, te čitavo okruženje koje smo mi dizajnirali od nule. Već smo počeli raditi i glazbu koja će stvarno biti izvrsna i stvarati autentičnu atmosferu za svaku pojedinu lokaciju (uvijek iskorištavamo priliku da nahvalimo naš genijalan glazbeni studio u sklopu Cateia Gamesa :). Napokon, može li avantura biti dobra ako nije originalna? Originalnost je prva smjernica kod izrade avanture, zapravo dobra priča. Bez brige, mislim da ćete biti zadovoljni kada ju zaigrate.

Blaster32:
Recite nam nešto o cut scenama. Ako ih ima? I, općenito, o animacijama u igri.

Ivan:
Za cut sekvence ima vremena. Za sada je u planu sve animacije napraviti u samom engineu. Jedina će iznimka biti uvodna (intro) i završna animacija (outro), koje će najvjerojatnije biti nezavisno izrađene (rendane). No ni ovo još nije sigurno, jer, ne znam, znate li, ali za naš smo World Under Siege: European Front, snimili uvodnu animaciju (intro) s pravim glumcem, rekvizitima i kostimom (uniformom). Jako nam se svidjelo kako je ona ispala i uvidjeli smo da je dobra opcija za svaku igru snimanje uvodne animacije, pored klasične grafičke izrade (rendanja). Eto tako, možda se odlučimo na takav igrani intro i za LOCV. Cut scena ima tijekom čitave igre, a one su prvenstveno namijenjene spajanju segmenata Igre, prelasku između razina (levela) ili, pak, prikazu Evinih flešbekova.

  


Blaster32:
Grafika & engine?

Ivan:
Grafika je na razini današnjih avantura, doduše na kraju smo odlučili da ipak idemo sa dvodimenzionalno dizajniranim pozadinama, a da likovi i objekti budu trodimenzionalni. Naravno, i to je dovoljno da se na mnogim mjestima ubaci zadnja riječ kompjuterske grafike, ti lijepi „efekti“ kao primjerice shaderi. Dakle bez obzira što igra nije potpuno u 3D-u, vaša će grafička kartica svejedno zagrijavati. Sve skupa na kraju neće biti pretjerano zahtjevno i jamčimo da će se LOCV moći solidno “vrtjeti” i na slabijim konfiguracijama i grafičkim karticama. Engine je kompatibilan s DirectX 9, te ćete LOCV moći igrati samo ako imate instaliran DirectX 9.0c ili noviji.


Blaster32:
Soundtrack u igri, zvukovi, glasovi likova, voice acting…Recite nam nešto o tim segmentima igre.

Ivan:
Zvukove i glazbu radimo mi u potpunosti (standard 5.1). Za glasove (voiceovere) se još ne zna. Treba tu puno toga nasnimiti i to u jako dobroj produkciji. Ako bude sreće, to ćemo uvaliti izdavaču odnosno izdavačima. Što se glazbe tiče, ponavljam, bit će doista vrhunska. Naši muzički majstori Dejan i Neven stvarno znaju što rade i do sada su napravili zbilja impresivne uratke za The Kings of the Dark Age i World Under Siege: European Front. Glazba će u LOCV mnogo doprinositi atmosferi čitave igre, ali i pojedinih lokacija.

Blaster32:
Zašto avantura? :)

Ivan:
:) Zašto ne? Avantura je dosta zahvalan žanr što se mnogih stvari tiče i razvojnom timu ostavlja mogućnost velike slobode kod izrade.
Smatramo da LOCV ima dobru podlogu (priču), te da će se svidjeti svim ljubiteljima avantura. To je odana i stalna publika (i dosta zahtjevna, naravno). Postoji još jedan razlog, a to je da nama za ovakvu igru ne treba puno vremena, dok npr. za World under Siege, koji je prerastao u ogroman projekt, treba još godinu dana. To bi jednostavno mogla biti dobra igra.

Blaster32:
Kad izlazi?

Ivan:
To teško da se sada može reći sa sigurnošću, s obzirom da ima još gomilu posla na Igri. Ali mislim da je informacija koju smo objavili na našem sajtu, a to je jesen 2007., prilično realna i da ćemo doista uspjeti zgotoviti igru do tada. Ne želim ništa više govoriti, jer se inicijalno postavljeni rokovi gotovo uvijek pregaze bez problema. No, uz malo sreće… ako sve bude išlo po planu… LOCV ćete imati priliku zaigrati krajem godine.


Bitno je da smo mi do sada riješili gotovo sve probleme s engineom, pa bi dalje trebalo ići bez većih poteškoća.

Pozdrav svima i hvala.

Ivan Bralić, voditelj projekta
Cateia Games

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!