HCL.HR

World of Tanks – Wargaming.net intervju

Marko Babić 19.04.2010.   •   5 komentara


Mike Zhivets iz studia Wargaming.net, tehnički režiser igre World of Tanks, popričao je sa nama o ovom interesantnom MMO naslovu koji nas još jednom vraća u WWII svijet.

Studio Wargaming.net, vjerojatno vam je najpoznatiji zbog solidne RTS igre Order of War, te njene nedavno izdane standalone ekspanzije Order of War: Challenge, no osim ta dva naslova, ekipa iz Wargaminga vrijedno razvija još jedan slične tematike. Riječ je naravno o igri World of Tanks, naslovu koji će nas ponovno vratiti u vrijeme i okruženje Drugoga svjetskoga rata (taman nam je prifalio), i to u ulozi glomaznih i robusnih strojeva za sveopće uništenje – tenkova. Jeste li ikada željeli provozati tenk? Uništiti drugi? Glupa pitanja, naravno da jeste, a World of Tanks trebao bi nam to omogućiti, barem u jednom velikom virtualnom svijetu povezanom sa hrpom drugih igrača putem interneta. Popričali smo sa tehničkim režiserom igre te u nastavku otkrivamo neke konkretne informacije o ovom MMO naslovu.

HCL: Krenimo otpočetka. Zašto tenkovi? Zbog čega ste se odlučili na MMO igru s WWII tenkovima u glavnoj ulozi? Osim, naravno, činjenice da tenkovi rulaju na svoj (čitaj: na svaki) način.

Mike Zhivets: Zašto tenkovi? Odgovor je jednostavan. Pogledajte ime naše tvrtke – Wargaming.net. Radimo kvalitetne ratne video igre od 1998. i naši posljednji naslovi – Order of war i Order of War: Challenge bili su fokusirani na velike WWII bitke u kojima su tenkovi bili od ključne važnosti. Znamo mnogo – ako ne i sve – o tenkovima, stoga nam nije preostalo ništa drugo nego napraviti igru o ovim moćnim i destruktivnim strojevima. Znate kako to ide. Gotovo svaki muškarac ima suptilnu strast prema tenkovima još iz djetinjstva. Koje su vam bile omiljene igračke sa sedam do deset godina? Auti, vlakići, vojnici, avioni i… oh, da – tenkovi! U našoj ćete se igri moći vratiti u djetinjstvo i voziti svoj omiljeni tenk, no u virtualnom svijetu, naravno.

HCL: Koliko nam je poznato, ne postoje MMO igre na konceptu koji namjeravate iskoristiti, što je hrabar inovativan potez s vaše strane. Ipak, kako mislite da će javnost (tj. gameri) reagirati? Mislite li da možete „preobratiti“ neke gamere sa silnih fantasy MMORPG-a?

Mike Zhivets: Nismo htjeli napraviti još jedan MMO s orcima i vilenjacima jer bi nam to predstavljalo veći rizik nego Panzer MMO kakav sad radimo. Odlučili smo pronaći svoje mjesto na tržištu, umjesto da krademo publiku drugim igrama. Mnogi ljudi iz cijelog svijeta koje zanimaju povijest i oružja, koji vole raznorazne simulatore ili koji su jednostavno opsjednuti tenkovima, će pronaći dovoljno materijala za svoje hobije u našem „svijetu“.


HCL: Kako bi jedna MMO igra ostala zabavna i primamljiva igračima na duže staze, tu i tamo treba dodati neki novi sadržaj. Jesu li vam kakve ekspanzije na umu? Neke koje bi donijele nove tenkove i njihove klase i / ili mape?

Mike Zhivets: Nove mape i dodatan sadržaj će biti dodavani redovito i to je načelo kojeg se mislimo držati. Igra će pri izlasku imati američke, sovjetske i njemačke tenkove, no mislimo uvesti britanske, francuske, japanske i još poneke europske s vremenom. Preferiramo ostati izvan budućnosti, no ipak… Razmatramo o proširenju gameplay mogućnosti dodavanjem novih jedinica – pješadije ili raketne artiljerije, primjerice – ili davanje mogućnosti vođi za pozivanjem zračnog napada i slično. Novi modovi i proširenja su također na našoj listi, no držimo ih se kad njihovo vrijeme dođe.

HCL: Budući da igra sadrži neke RPG elemente, kako će funkcionirati naše nadogradnje? Trebamo li „experience“, novac, istražiti ih ili sve to?

Mike Zhivets: Sustav levelanja je gotovo u potpunosti završen, a igrači će ga moći iskušati za vrijeme beta testiranja. Trebat će vam iskustvo iz borbe, istraživanje i in-game novac za nadogradnju. Znači klasična formula. Igrači će također trošiti novac na popravke i municiju, što znači da će jako oklopljeni tenk morati briljirati na bojištu ukoliko želi biti kvalitetno opremljen.


HCL: Pokušajte nam predočiti veličinu svijeta u kojem se igra nalazi. Hoće li postojati „fast travel“?

Mike Zhivets: Nikad nismo namjeravali napraviti stalan svijet – svaka je bitka u našoj igri jedinstvena… Kreirate ju, odigrate i završite. Što se tiče veličine mapa – poprilično su velike – do jednog kvadratnog kilometra pa će biti dovoljno mjesta za razne taktike i timsku suradnju. Sve su mape u igri unikatne – neke od njih će imati prirodne krajolike idealne za okruživanje ili napadanje s bokova. Neke će mape biti smještene u urbana prostranstva gdje je bliska borba važnija. Nakon izlaska igre ćemo predstaviti tzv. „Global Campaign“ mod u kojem će se klanovi natjecati za dominiranjem svijeta. Svjetska će mapa biti podijeljena u određeni broj regija. Osvajanjem i kontroliranjem tih regija, klan će dobiti razne pogodnosti.

HCL: Svi znamo kako svi žele igrati kao tenk kako bi raznijeli svašta u zrak i tome ništa ne fali. Ipak, je li to sve što igra nudi? Primjerice, WoW je prilično raznovrstan. Možete se trejdati, brati kojekakve biljke i prodavati ih, pecati, napiti se itd. Je li World of tanks ograničen isključivo na borbu? Hoće li igra imati priču, sporedne misije, NPC-e? Što ćemo sve moći osim pucati na druge tenkove?

Mike Zhivets: Ne, ne i ne… World of Tanks je više PvP orijentirana igra. Masivne 30vs30 bitke tenkova – to je bit cijele igre. Ne bi bilo vremena niti potrebe za pecanjem ili branjem biljaka, iako pijana vožnja tenkom zvuči kao dobra ideja za drugu igru. Ipak, igra će imati razvijen sistem trgovanja i aukcije gdje će igrači moći kupovati / prodavati / razmjenjivati tenkove i(li) razne dijelove za iste.


HCL: Hoće li vrijeme i teren imati kakav efekt u borbi? Primjerice, sporija vožnja kroz blato ili smanjena vidljivost za vrijeme mećave ili pustinjske oluje? Kakav će sve teren biti?

Mike Zhivets: Vremenski uvjeti još uvijek nisu realizirani u igri. Problem leži u činjenici da će dinamička promjena uvjeta dovesti do određenih promjena u gameplayu i utjecati na tehničku stranu igre. Već smo testirali kišu i uzrokovala je drastičan pad fps-a tako da trenutno radimo na njenoj optimizaciji. Što se tiče tipova terena igrači će moći odabrati između poprilično otvorenih mapa u prirodi, močvara, urbanih područja… Tereni prekriveni snijegom i pustinjske mape su također u planu. Tip terena će utjecati na taktiku igrača kao i timsku strategiju. Čak će i izbor tenkova na određenoj mapi biti određen tipom terena.

HCL: Igra je bazirana na WWII tenkovima iz SAD-a, SSSR-a i Njemačke, no znači li to da je period u kojem se igra odvija također smješten u to doba? Ako je tako, kako će savezništvo funkcionirati? Primjerice, biram li američki tenk, hoću li se pridružiti Sovjetima i ratovati protiv Njemaca ili ću moći birati svoje saveznike kako želim? Hoćemo li imati “guildove“?

Mike Zhivets: Ne ograničavamo se na određeni period WWII ili određene strane u konfliktu. Ono sto pokušavam reći jest da postoji mogućnost da se Nijemci i Amerikanci skupa bore protiv britanskih i japanskih tenkova. Savezništvo i diplomacija će odlično funkcionirati u klanskim ratovima gdje neće postojati ograničenja u pogledu izbora saveznika. Unutar klana, lagani njemački tenkovi će primjerice obavljati izvidništvo, sovjetski tenkovi će biti glavna napadačka snaga dok će američki SPG biti artilerijska potpora negdje iz zasjede – kombinacije su beskonačne. No, isključivo njemački ili sovjetski klanovi će takodjer biti dostupni.

HCL: Osim drugih igrača, hoće li biti još kakvih protivnika?

Mike Zhivets: Ne planiramo ubacivati umjetnu inteligenciju u igri – jedini protivnici bit će vam drugi igrači, no ubuduće… Tko zna.


HCL: Ako se odlučim na jedan jako oklopljeni tenk i to mi dosadi nakon nekog vremena, hoću li moći jednostavno zamijeniti neke dijelove i napraviti ga lakšim i agilnijim ili ću morati napraviti novi tenk?

Mike Zhivets: Pa, u World of Tanks igrač nije primoran imati samo jedan tenk, tako da nema potrebe za mijenjanjem dijelova kako biste jako oklopljeni tenk učinili lakšim. Igrači će imati hangar gdje će skladištiti tenkove. Ako ste raspoloženi za razaranjem svega na bojištu – birajte jače oklopljeni tenk i radite što želite. S druge strane, ako biste radije izviđali i otkrivali protivničke jedinice – birajte lakši tenk i samo navalite.

HCL: Evo nas konačno i kod zadnjeg pitanja. Nije baš vezano za igrivi dio, no mnogi od nas bi željeli znati cijenu igre.

Mike Zhivets: World of Tanks je besplatan MMO. Neće biti potrebna nikakva plaćanja – samo downloadajte igru i uživajte. Doduše, za novac ćete moći kupiti premium korisničke račune, neke rijetke (no ne najmoćnije) tenkove ili dobiti neke dodatne pogodnosti.

U svakom slučaju očekuje nas jedna vraški zanimljiva MMO igra, a budući da će biti besplatna, uopće ne sumnjamo da će ju mnogi zaigrati. Mike iz Wargaminga otkrio nam je neke lijepe detalje, neke koje ste čuli po prvi put upravo u ovome intervjuu, a još ćemo vam samo reći kako smo se u sve ovdje rečeno i osobno već uvjerili. Naime, igramo closed betu ove igre, pa uskoro očekujte i naš detaljni beta test u kojemo ćemo otkriti još više informacija o svemu što možete očekivati u virtualnom svijetu tenkova koji nam dolazi.

Očekujemo, naravno, vaše komentare na ovaj intervju te na sami World of Tanks. Čini li vam se igra zanimljivom? Hoćete li ju zaigrati? Djelite li našu ljubav prema tenkovima? Sve nas to zanima, pa ne zaboravite prokomentirati ovaj nadolazeći MMO sa nama.

For the english version of this interview, click the link below.

ENGLISH VERSION: World of Tanks – Wargaming.net Interview

Komentari (5)

  • wyzard

    19.04.2010 - 20:14

    ajme sve sami free mmo naslovi neki u zadnje vrijeme. i ovaj je s tenkovima kao i onaj slovački. u svakom slučaju, čini se interesantno.

  • Ementaler

    19.04.2010 - 20:22

    Baš mi to i zanimljivo, da će i ovo biti free-to-play igra. Očekivao bih jedan solidan price tag uz ovakav naslov. Snowblind se već gušta uz closed betu igre, smrad jedan 🙂

  • AntraX

    19.04.2010 - 22:45

    a jel se zna kad izlazi igra …. zvuči mi dobro 😀

  • Ementaler

    20.04.2010 - 15:13

    Točan datum izlaska još nije postavljen, a okvirni datum izlaska je jesen 2010. godine.

  • Frenkibos

    20.01.2012 - 11:13

    Bok Ementaler !
    Šta mi nisi odgovorio na moju prošlu poruku? Dali imaš neke prijatelja koji igraju tu video igru. Dali znaš kada će doći ta video igra u trgovine da se kupi? Molim te odgovo ri mi plizzz.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?