HCL.HR

World of Warplanes – intervju s voditeljom projekta (Wargaming.net)

Stjepan Fikter 25.02.2012.   •   14 komentara


Pričali smo s Alexanderom Zezulinom, voditeljom projekta World of Warplanes, nove igre iz studia koji nam je donio MMO zarazu World of Tanks.

Nakon što su nas zarazili masivnim online bitkama tenkovima u igri World of Tanks, ekipa iz studija Wargaming.net priprema svoj sljedeći free-to-play MMO naslov u nadi da će i ovaj u istoj ili većoj mjeri zainteresirati igrače. U ekskluzivnom intervjuu s Alexanderom Zezulinom, voditeljom World of Warplanes projekta, saznali smo bitne detalje o novoj igri.

Mnogo se igrača (uključujući nas) slaže da je World of Tanks odlična igra, a sada kada nam stiže i World of Warplanes pitamo se koliko će ta nova igra biti slična svojem „zemaljski-orijentiranom bratu“? Konkretnije rečeno – kako će igrač napredovati, otključavati nove zrakoplove te kako će ovoga puta raditi sustav hangara?
Alexander Zezulin - Wargaming.net

Alexander Zezulin, voditelj projekta World of Warplanes

Gledajući u cjelini, igra će se odvijati na sličan način kao i World of Tanks: igrači zarađuju XP i novac s kojim treniraju posadu, kupuju nove dijelove, nadograđuju svoje avione te eventualno kupuju nove. Međutim, borba u zraku omogućuje neke unikatnosti.

Primjerice, većina zrakoplova imaju tek jednog pilota koji sam odrađuje većinu zadaća. Samim time, trening pilota bit će jedinstven: primjerice, piloti će moći napredovati u više vještina istovremeno. Isto tako, posada u World of Warplanes imat će sasvim drugačije setove vještina od posade u WOT.

U World of Tanksu počeli smo s Nijemcima i Sovjetima da biste kasnije uveli i druge nacije. Možemo li očekivati isti scenarij s ovom igrom i hoće li početne nacije biti drugačije od onih u WOT-u?

World of Warplanes će po izlasku sadržavati tri nacije – SAD, USSR i Njemačku – te dvije grane zrakoplova za svaku od nacija. To je oko sedamdeset aviona, uključujući i premium modele. Kasnije ćemo dodati avione za Japan i Veliku Britaniju te proširiti sva „tehnološka stabla“ postupno povećavajući vrste aviona. Već sada imamo planove za nekoliko nacionalnih tehnoloških programa, ali radije ih ne bismo otkrivali.

Kao što su postojali tenkovi različite namjene, tako su postojali i avioni za različite zadatke. Zanima nas kojim ćemo vrstama aviona moći upravljati? Posebno smo zainteresirani za teške bombardere. Hoće li oni isto biti uključeni u igru u smislu da imamo pilota i ljude na strojnicama?

Ratni zrakoplovi su dobri za širok raspon zadataka. Čak i mali dvokrilac s bombom može nanijeti ozbiljnu štetu neprijatelju, a da ne govorimo o sofisticiranijim avionima sa značajno bogatijim izborom naoružanja. Igra će po izlasku imati tri primarne klase aviona: borbene zrakoplove, ratne avione te zrakoplove za zemljani napad.

Još jedna klasa bit će nosači borbenih aviona, a planiramo uključiti i manje bombardere. Većim bombarderima upravljat će AI kako gameplay ne bi pao na koncept dinamičnog hack and slasha. Posada na artiljeriji će postojati – nećete imati izravnu kontrolu nad njima, ali ćete ih moći trenirati i mijenjati njihovo naoružanje.


Hoćemo li vidjeti kakve eksperimentalne letjelice poput aviona na mlazni pogon ili… letećih tanjura?

Avioni na mlazni pogon bit će vozila devetog i desetog ranga. Što se prototipa tiče, imamo dosta izvrsnih modela u ponudi. Primjerice, eksperimentalni USN leteći tanjur F5U bit će vozilo osmog ranga.

Fino balansiran tim, vješt i pametan, dominirat
će ratištem…

Kakve gameplay modove možemo očekivati u igri? Hoće li u igru biti uvrštena mehanika slijetanja koju će igrači trebati savladati?

U osnovi, svi će se modovi na ovaj ili onaj način svoditi na borbu protiv neprijateljskih aviona te eliminiranje ključnih AI jedinica – ratnih brodova, tenkova, utvrda, mostova, aviona itd. Fino balansiran tim, vješt i pametan, dominirat će ratištem. Slijetanje će biti uvršteno u igru, ali kao opcionalna stvar. Drugim riječima, igrač će dobiti izbor hoće li prizemljiti svoj avion nakon bitke ili će ostati u zraku. Ako uspješno sletite, dobit ćete dodatne XP bodove. U slučaju neuspješnog slijetanja, morat ćete platiti popravke.


Hoće li igra sadržavati slavne WW2 bitke poput bitke za Britaniju? Hoćemo li imati kontrolu nad protuzračnom obranom na zemlji?

Da, World of Warplanes će s vremenom dobiti neke povijesne bitke. Svjesni smo da je to nešto što ljudi zaista žele. Ali to nećete dočekati uskoro jer želimo da taj dio igre bude dobro izveden. Povijesne bitke zahtijevaju mnogo rada u smislu gameplaya jer se modovi igre njima znatno mijenjaju i dobivaju mnoštvo prilagodbi. Također, za povijesne bitke radit ćemo posebne teritorije. Što se tiče protuzračnog oružja, njime će kontrolirati isključivo umjetna inteligencija.

Koliko će igra biti realna po pitanju letenja? Hoćemo li moći preforsirati motor ili doživjeti otkazivanje nekih komandi zbog pretrpljene štete u borbi?

Kao i u World of Tanksu, World of Warplanes će predstaviti kombinaciju pojednostavljenih kontrola s dubokom mehanikom i sofisticiranim sustavom oštećenja. Pogodite li avion u krilo, on će iskusiti poteškoće pri upravljanju. Ako vam strada radar nećete imati probleme pri upravljanju, ali ćete zato izgubiti mini mapu.

Dakako, nekoliko pogodaka u motor značit će kritični udarac koji će najvjerojatnije završiti rušenjem. Ali igrači se neće srušiti ili nekontrolirano vrtjeti jer nisu dovoljno dobri u letenju. Umjesto toga, naš model letenja omogućit će im da jednostavno upravljaju zrakoplovima bez rušenja, a u isto vrijeme ostavit će prostora i za neke riskantne poteze i manevre. Poanta je da WoWP želimo učiniti što pristupačnijim za igrače tako da je i sučelje igre intuitivno i lako za shvatiti.


Kod avio igara sustav kontrola je bitna stvar. Kakve kontrole možemo ovdje očekivati? Isto tako nas zanima hoće li podrška za joystick biti uključena te ako hoće kolika će biti razlika između onih koji ga koriste i koji ga ne koriste? Znamo da svi koji posjeduju joystick imaju ogromnu prednost nad kombinacijom miša i tipkovnice.

Po pitanju kontrola, World of Warplanes imat će više izbora za sve. Naša alpha verzija već podržava četiri kontrolne sheme – joysticke, tipkovnice, tipkovnice i miševe, te gamepade. Casual igrači će vjerojatno odabrati miš i tipkovnicu. Hardcore publika će, sasvim sigurno, preferirati joysticke. Ali ne očekujte nikakve dodatne bodove za svoj izbor kontrolera – kontrolna shema ne nosi nikakve prednosti. Umjesto toga morate osloniti na vlastitu vještinu te pažljivo strateško razmišljanje.

Hoćemo li i ovdje vidjeti podršku za klanove odnosno eskadrile i War mod?

Da, igra će podržavati Clan Wars mod. Preciznije rečeno, Clan Wars će imati istu mehaniku kao i WoT, a oni koji se prebace iz tenka u avion neće ostati zbunjeni nepoznatim sučeljem. Također, postojat će i sinkronizacija između WoT i WoWP klanova koji će moći međusobno surađivati. Primjerice, WoT klan može asistirati WoWP klanu u osvajanju ili obrani pokrajine, ili obrnuto.


Osvrnimo se malo na tehničku stranu igre. Hoće li WoWP također sadržavati 15 igrača na jednoj strani ili će se broj razlikovati? Koliko će to nebo biti veliko?

Točno, PvP bitke će voditi dva tima po petnaest igrača. Možda dodamo scenarij s većim timovima u budućnosti, ali trenutno je još rano govoriti o tome. Mape će biti oko 15×15 km veličine. Za borbe višeg ranga s avionima mlaznog pogona ta će se veličina još dodatno povećati.

Plan je dovršiti igru ove godine. Međutim, ništa nije uklesano u kamenu…

Možete li nam već sada reći minimalne i preporučene hardverske zahtjeve za igru? Hoće li konfiguracije stare četiri ili pet godina moći pokrenuti igru?

Kako još uvijek radimo na igri, još je rano govoriti o zahtjevima. Možemo samo reći da se oni vrlo vjerojatno neće mnogo razlikovati od onih u WoT-u, pa ako nemate problema s pokretanjem te igre, izgledno je kako nećete imati problema ni s WoWP. Jedina razlika je u tome što je WoWp zbog svog dinamičnog karaktera mnogo više osjetljiviji na ping, pa će vam za ugodno igranje trebati najmanje 100 ms pinga.

Hvala Vam na udijeljenom vremenu. Da zaključimo stvari, možete li našim čitateljima otkriti kada ćemo moći zaigrati Vašu igru i možemo li očekivati otvoreno beta testiranje za igrače s postojećim WoT računima?

Uskoro lansiramo zatvoreno beta testiranje. Plan je dovršiti igru ove godine. Međutim, ništa nije uklesano u kamenu, pa ćemo igru lansirati kada budemo spremni na to. Najprije želimo biti sigurni da će se igra svidjeti ljudima, da je izbalansirana i zabavna. Kada budemo sigurni u to, onda ćemo je lansirati. Što se drugog pitanja tiče, da – moći ćete koristiti svoje WoT račune za pristup otvorenoj beti.

Zvuči dobro zar ne? Vaš je red čitatelji – recite nam što mislite o World of Warplanes putem komentara.

Komentari (14)

  • Mad Bomber

    25.02.2012 - 18:50

    Pa ako F2P definitivno cu isprobat a nisam odavno igrao neku igru sa avionima…

  • Apocalypse4987

    26.02.2012 - 08:23

    Ma likovi su legende, jedini su se usudili radit igre di ne šetaš po šumi sa mačem od 3 metra i kolješ 30 zečeva jer ti je tako reka neki lik koji sidi u selu. WOT je predobra igra, ova će bit još bolja

  • Infidel72

    26.02.2012 - 09:57

    Zivi bili pa vidjeli ali nebi me iznenadilo da ce Ruski avioni od platna biti owerpower naspram Njemackih kao sto je stvar sa tenkovima……i da se dotaknem malo WoT ako je igra bila zamisljena kao WW2. bojiste sa tenkovima iz tog razdoblja koja je poanta u takvu igru naknadno ubaciti tenkove koji su u sluzbu usli krajem 60tih…tako su mogli dati mogucnost da za 50E kupim Abramsa ili Leoparda 2A6 pa da napucavam papke VI i VII klase koji su u tehnoloskom razvoju pola stoljeca iza ….

  • CrazyShock

    27.02.2012 - 09:16

    Bilo bi fora da eventualno spoje WoT i WoWp te da igraci obije igre u jednom mecu utjecu na pobjedu,ionako kazu da u WoWp scenarijima ima AI tenkova ^^

  • lolNoAmo

    28.02.2012 - 09:36

    Mislim stvarno jos nisu zgotovili ni WOT kako treba, a vec rade WOWP sta ce nestajati avioni u zraku kako nestaju tenkovi. U WOT-u nevalja spoting i MM(machmaking) jedina dobra stvar ce biti sto je jedan acc za sve igre znaci sav gold i krediti su isti u WOT i WOWP. Bilo bi im pametnije da zavrse WOT kako treba jer iz dana u dan rendom bitke su katastrofa govorim iz svog osobnog iskustva beta tester od 09.2010. Infidel72 samo da kazem da ti E serija nije nikada izasla to su prototipovi sa papira

  • trucky

    01.03.2012 - 15:15

    Search results for Infidel72: no matches found.

    što se tiče balansa u WoT-u jedino što mi nije jasno je zašto su svi francuski tenkovi skautovi? samo zato što su light?!?

    a što se tiče tekova u igri… čuo sam puno komentara da je tigar pre loše napravljen jer je bio najjači; nek mi samo netko objasni po kojoj bi onda teoriji KingTiger, E-100, Maus i ostali tenkovi trebali bit slabiji od Tigera?

    gore je netko napomenuo kako su ruski tenkovi overpower… probaj igrat s njima pa ćeš vidjet kako su "overpower" kad sa IS-3 nemožeš spustit top, a da ne govorim o KV-u koj se okreće ko šleper s 2 prikolice pa preko ISU-152 koj ima armor 90mm (Stug3 koj je tier 5 ima 80mm), SU-14 i S-51 koji imaju reload od preko 30sec ili SU-8 koj je jedini tier 5 arty koj nemože prebacit arty (dok njemački grille može prebacit a tier 4 je), ili IS-7 kojim piš*š krv da probušiš Mausa i tako dalje i tako dalje…

    igrica je drugim riječima savršeno izbalansirana osim francuskih tenkova koji su NOVI i treba još neko vrijeme da ih izbalansiraju…

    eto toliko 🙂

  • Infidel72

    10.03.2012 - 17:45

    Ja samo kazem da je igra rodjena za ispit covijeku zivce jer kada me T50 moze ostetit sa fronta u Tigru a da ne govorim o AMX kinu idu po mapi ko formula jedan… oklopa ko fol nemaju nista a tek treci sus u kupolu iz Tigra radi neku stetu gusjenucu mu sjebat nemuguca misija………da navedem podnaslov "Fino balansiran tim, vješt i pametan, dominirat će ratištem" tko je ikada igrao WOT i vidio kako izgleda roster zna sta mislim o ovome tamo je sve samo ne izbalansirano "play for free" nemoj me lagat reci koliko igra kosta ako cu ju igrat toliko cu platit jer kad vidim u rosteru 5 Pay Pal Type59 dodje mi da bacim monitor kroz prozor………..

  • borgevil

    15.04.2012 - 08:21

    daj se ukljuci nakon 2 godine pa onda pricaj o katastrofama

  • Frenkibos

    20.01.2013 - 16:28

    Bok IoINoAmo !
    U ovom dijelu se ne pričao o tenkovima nego o avijonima.Šta petljaš dvije igre koji nisu iste. Još je igra u beta vrziji World of Warplanes aonu što si spominjo nije u beta verziji

  • Frenkibos

    20.01.2013 - 16:34

    Bok Infidel72 !
    Vidim da ti nemaš pojma o igri o WOT-u.. Sigurno je T-50 imao zlatne granate u tenku koje se plaćaju sada sa kreditima koje zaradiš u borbama sa tenkovima. Onda mi objasni ovo: Kako sam ja ubija sa tenkom Cronwel- IS tenka? Trebaš znati igrati igru WOT.. Ja Type59 pogodim sa artiljerijom i ond on ode pa, pa. I opet si pogriješi mjesto o pričanju igre.

  • Frenkibos

    20.01.2013 - 16:37

    Bok borgevil !
    Tu se slažem s tobom.

  • SMALLGAMER

    05.05.2014 - 09:11

    wowp je supppppppppppppppppppp igra ali je vise ne igram ( ja i moja logika 🙂 )

  • Apocalypse4987

    @Linkin Park, 26.02.2012 - 11:48

    tehnički gledano, avioni žrtvuju oklop radi brzine i okretnosti. dakle u zraku nije bitno jesi li od metala ili platna. u WOT light tank nema nikakvu šansu protiv heavy tanka. ovde bi se stvari mogle prominit. recimo obični dvokrilac sa kraja prvog svjetskog rata može uništit Messerschmitt Me 262, ako ga uspije uhvatit, šta je poprilično teško

  • kuky90

    @xGAME, 26.02.2012 - 09:10

    slažem se lol

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?