HCL.HR

4K rezolucija je najdosadnija stvar koja se dogodila ovoj generaciji igara

Zoran Žalac 17.06.2017.   •   87 komentara


Microsoftova nova konzola koristi svojih šest teraflopsa računalne snage za famoznu 4K rezoluciju, no imaju li igre ikakve konkretne koristi od toga?

Ne bih bio iznenađen da se za nekih deset godina pospem pepelom i kažem kako je ekipa iz Nintenda bila u pravu kad su odlučili ne ganjati idiotarije tehnološkog svijeta svojim konzolama. Razlog za takvo razmišljanje dao mi je famozni termin “4K” koji se na Microsoftovoj E3 konferenciji u maniri poštapalice čuo u rasponu svake minute. 4K rezolucija, 4K gaming, 4K magija, 4K seks – sve je u znaku 4K! Gotovo kao prije tri godine kada je sa Xbox One konzolom sve bilo u znaku TV-a, prije nego se to Microsoftu odbilo o glavu. Ali, ovoga puta je drugačije. Mora biti! Pa se čovjek zapita – što zapravo taj 4K znači za nas, gamere?

Ukratko, 4K iliti 2160p je UltraHD razlučivost s četiri puta većim brojem piksela nego u standardnoj FullHD ili 1080p rezoluciji. Slika na 4K ekranu samim time je do četiri puta oštrija/bolja/jasnija… u teoriji – sve zapravo ovisi od gustoći piksela samog sadržaja koji se reproducira. Što se konkretno igara tiče, neki naslovi izgledaju osjetno ljepše u 4K dok na drugima uopće ne vidite poštenu razliku. The Witcher 3 izgleda ljepše u 4K rezoluciji. Torment: Tides of Numenera izgleda isto. Horizon: Zero Dawn izgleda ljepše u 4K. Sve Telltaleove igre izgledaju isto kao i na 1080p.

PlayStation 4 Pro konzola i nadolazeći Xbox One X imaju podršku za 4K gaming i nekolicinu naslova koji to iskorištavaju. Na PlayStationu 4 Pro do 4K rezolucije dolazi se svojevrsnim rastezanjem slike s niže rezolucije pa kažemo da to nije puni ili nativni 4K. Xbox One ima dovoljno snage da omogući punu 4K razlučivost, ali ne i bolje izvođenje igara. Najsnažnija konzola na svijetu tako će samo Forzu Motorsport 7 tjerati u 60 sličica po sekundi, dok će iole zahtjevnije igre kao što su Crackdown 3, Assassin’s Creed: Origins ili Middle-earth: Shadow of War odreda ići u “filmskih” 30 fpsa – nadamo se ne niže od toga.

phil-spencer-e3-2013

Je li to stvarno bitno? Pa ono – nije; konzole su uvijek bile za igranje na 30 fps-a, čak do te mjere da postoji publika u zabludi koja smatra da razlika između 30 i 60 sličica ne postoji, odnosno da ju ljudsko oko ne može primijetiti. Međutim, stvar je u tome da je razliku između Full HD i 4K rezolucija teže uočiti nego razliku između 30 i 60 fps-a. A ključna činjenica je ta da razlika između 30 i 60 sličica može utjecati na iskustvo igranja više nego rezolucija u kojoj se igra izvodi.

Primjerice, ako u nekoj pucačini ciljate na 30 fps-a i pratite protivnika koji se kreće, teže ga je pogoditi nego na glatkih 60 sličica po sekundi – pogotovo ako igra nema stabilnih 30 frejmova i pati od lošeg frame-pacinga. U borilačkim igrama 30 fps ne funkcionira dobro jer se ondje traže brzi potezi pa čim postoji značajan razmak od nekoliko milisekundi između trenutka kad igrač pritisne tipku na kontroleru i akcije koju izvede lik na ekranu – to je za borilačku igru neoprostivo.

Rezolucija nema takav značaj za samu igru kao broj sličica po sekundi. Bez obzira na kojoj vi rezoluciji igrali, nećete vidjeti ništa bolje ili preciznije ako vam to sama igra ne dopušta. Džabe vam 4K rezolucija ako igra ima loš draw distance pa ne vidite dalje od dva kilometra – tome ne može pomoći veća razlučivost. Dakako da nije svejedno koja vam je rezolucija pred očima, više je uvijek bolje, ali to prije vrijedi za PC igrače i njihove monitore nego za konzolaše i njihove televizore. Naime, nitko ne sjedi za TV-om udaljen manje od pola metra. No, kako se udaljavate od ekrana, tako sve slabije vidite pojedinačne piksele.

Razlika između 4K i 1080p TV-a vidi se i nakon dva metra udaljenosti, no da biste ju primijetili treba vam ekran što veće dijagonale. I tu 4K gubi interes prosječnog korisnika. Dok je prelazak sa 480p rezolucije na 720p donio očitu razliku jer smo s njime prešli i s 4:3 formata prikaza na 16:9, televizori su postali veći, ali i tanji; benefiti 4K rezolucije su manje očiti, prvenstveno pokraj činjenice da mnogi od nas nemaju potrebu za ultra-velikim TV-om. Kupnja ogromnog TV-a praktički vam može poremetiti čitav raspored namještaja u kući / stanu, a većini ljudi nije do pristajanja na takav kompromis. I nije kao da ćemo tako skoro dočekati da će naše TV kuće emitirati 4K sadržaj.

Bedasto je stoga da industrija videoigara gura tu tehnologiju koja igrama praktički ne donosi nikakvu korist. Ja sam uvijek za napredak i sve bi to bilo ok da 4K dolazi kao logičan slijed u napredovanju. Međutim, današnje igre su trzave, neoptimizirane i bugovite, izlaze na tržište nedovršene i čini nam se da se umjetna inteligencija u njima nije pomakla u razvoju zadnjih petnaestak godina. Umjesto da se najjača konzola ikad napravljena iskoristi za unapređivanje igara – da nam fizika u njima bude bolja, da učitavanja budu kraća i rjeđa, da AI protivnici nauče neke nove trikove – mi dobivamo četiri puta više piksela. Jer, piksele je lakše prodati nego poligone.

Stavljam ruku u vatru da će Nintendo za Switch 2, ili što god budu izbacili sljedeće, totalno zanemariti 4K poštapalicu i ići s tehnologijama koje su komplementarne samim igrama. HDR je, primjerice, je jedna od takvih, a za nju vam čak ne treba šest teraflopsa računalne snage. A ako ćete već ciljati na kvalitetu slike, više ćete dobiti ako si ugrabite nekakav OLED ekran nego da ciljate na 4K. Istina je da će to dvoje ići u paru, ali gledajte to ovako – OLED TV proljepšat će vam igru na PlayStationu 4 bez da morate kupovati PlayStation 4 Pro. A bog zna da ćete na obje konzole igrati u 30 fps-a.

Stavovi izneseni u ovoj kolumni ne odražavaju kolektivni stav redakcije HCL.hr portala.

Označeno sa: , ,

Komentari (87)

  • PrydaCro

    17.06.2017 - 17:34

    Sve stoji. Ali problem lezi u gamerima ove generacije konzola. Pa pogledajmo samo digital foundry sve je pocelo sa brojanjem piksela ps4 vs xbone. Nije fokus vise bio gameplay nego 1080 vs 900p i to zadnje tri godine tako. Tome je dosta Sony pogodovao jer su oni gurali tu spiku rezoluciju i najjace konzole jer nisu imali druge prednosti. Ruku na srce ova godina je bila plodna za njih i ekskluzive ali pogledajmo pocetak kakav je bio. Microsoft je Sonyu doslovno poklonio prednost sa svojim retardiranim pristupom i drm glupostima. Kad pogledamo nintendo jedino oni idu u pravom smjeru po meni. Igre su zabavne sarene inovativne ono sta igre i trebaju biti. Boli me briga za full realnom grafikom ne kazem i to je dobro al igre su igre. Ne trebam vidit svaku poru svaku kap znoja na licu i ne treba svaka igra biti full realna i ozbiljne tematike jer u ovom svijetu ima dovoljno sranja ne trebam jos u igricama depresivne tematike i ratove. Zivio Super Mario i Zelda.

    • trulex

      @PrydaCro, 17.06.2017 - 21:07

      Slažem se, evo mene je oduševila ova nova igra RiME. Svaka im čast, nema ni jednog slova dok igraš ni tutorijal zahebancija, samo muzika, kontroler i predivan okoliš i gameplay. Čista uživancija igrat.

    • movie

      @PrydaCro, 17.06.2017 - 21:10

      Zaboravio si dodati, živjeli po tisućiti put. Hvala, meni ih je dosta zadnjih desetak godina a to se vidi i po prodaji konzola. Nešto voze spust.. Koje to druge pogodnosti zadnjih godina nije imao sony a imao ih je microsoft? Sonyeva svaka generacija konzola prodaje se odlično i to je najbolji dokaz da su igrači zadovoljni. Moraš sagledati širu sliku. Sony je godinama u vrhu po prodaji televizora. Normalno je da kada su ponudili tržištu 4k televizor da mu ponude i 4k sadržaj. Žele prodati što više televizora a usput i što više konzola. Jedno je povezano s drugim. Na kraju krajeva kupili su cijelu filmsku kuću kada su pokrenuli dvd medij. Nisu htjeli proći kao što su prošli s beta formatom koji je bio superiorniji vhs formatu a neslavno je propao. Naučili su lekciju i iništili konkurenciju kada su tržištu nametnuli svoj blu ray format nasuprot toshibinog hd dvd formata. Ista stvar je sada. Tržište je preplavio 4k tv i logično je da se tom tržištu ponudi i 4k sadržaj. Ima li 4k smisla ili nema, može se raspravljati no tehnologija napreduje i od viška glava ne boli..

    • Eldar Tutnić

      @PrydaCro, 20.06.2017 - 01:29

      E svaka čast <3 Da te znam uživo sad bih te zagrlio 😀

  • Dragan[MKD]

    17.06.2017 - 17:42

    Najbolje bi bilo da nema medjugeneraciske konzole, umesto Pro i X modele, da sacekaju 2020tu da naprave PS5 i Xbox 2. Ali ipak profit je bitan, a i rapidni rast PC grafike i opsto PC gaming, tesko bi se PS4 i XO natjecalji sa PC grafikom i moc, potiknuti iz Nvidinoj i AMDovoj tehnologii, jednostavo originalni PS4 i XO su bili premalo mocni usporedbi moc PCa. Pa eto nam Pro i X model. A ovo ce da bude trend, predosecam, jer tehnologija napreduje strahovitom brzinom, i tesko je zacuvati napredak 7 godina koliko traje jedna generacija. Za tih 7godina se promeni puno toga. Eto to je moje misljenje, jednostavno ne mozes stopirati napredak, a posebno kad pokusas da prodajes hardver po sto nizu cenu.

  • vragec25cro

    17.06.2017 - 17:47

    To sve krivi današnji gameri kojima zabava i gameplay nisu tolko bitni kolko grafika i onda se nađe netko ko sony i tjera to kad nema ništa bolje da se natječe.ja mislim isto da se u svemu tome najbolje snašao nitendo tjera po svojemu s crtanom grafikom ali dobrim i zabavnim igrama.dok naprimjer sve veče firme tjeraju samo grafiku i uništavaju serijale na kojima su generacije odrasle.(cod,fifa,nfs,bf,wolfestein i dr.)

    • BoneDigger

      @vragec25cro, 18.06.2017 - 09:08

      Radi se biznisu na zapadu. Zivim u Kanadi i 4k pocinje biti svakodnevnica. Imamo optiku za internet. Netflix pocinje streamati u 4k. Ali najbitnije od svega giganti industrije konzumerske elektronike trpaju taj 4k kao da je to nesto revolucionarno i potrebno svakome. Opet kazem, na zapadu je tako sada, sta koga briga za hr, tamo nisu pare. Ovdje kada je black friday i boxing week ljudi iz best buya nose 4k televizore kao da kupuju krompir.

    • vragec25cro

      @BoneDigger, 18.06.2017 - 19:50

      Nije upitno to 4k kolko je loše šta se oni fokusiraju na 4k rađe nego da naprave dobru igru priču i gameplay.prvo to nek naprave kako treba i onda nebitno jel izgleda ko minecraft ili 4k bitno da dobar proizvod.ko i na automobili šta mi znači ako on dobro izgleda a pokvarena mu mašina i nejde.a to su obi večinom zamjenili.nebitan gameplay bitno da 4k a to nije dobro jer hamere tolko ne zanima izgled kolko jel igra dobra ili ne

  • darijoman

    17.06.2017 - 17:56

    Naslov se apsolutno poklapa sa mojim mišljenjem 🙂

  • pleto

    17.06.2017 - 18:00

    Imam braviu 4K s 10 bitnim panelom i HDR-om i ps4 pro, mogu reci da je to sa 4K velika idiotarija i slazem se u potpunosti sa člankom. Slika je ljepsa sto se tice boja(nego na starum full HD LG-u), ali tu rezoluciju uopce ne primjetim kada gledam tv program, utakmica na HRT2 mi je i dalje mutna i moram se zabuljit da vidim loptu/lopticu kad gledam sport(cak i na onim HD programima na maxtv-u, mislim da to nisu pravi HD programi nego da je muljaza), dobro je za netflix ko ga korist i eto za neke igre.
    Puno para za minimalne razlike. Bolje da su krenuli drugim smjerom s tom tehnolohijom a ne na povečavanje rezolucije…al kad nemaju nist novo za pokazat onda povecavaju rezoluciju, tako je najlakse. I nece to stat na 4K, nema sanse da kupujem u buducnosti tv sa visom rezom od 4K, jer je i ona pretjerivanje na neki nacin

    • HappyBloodyUser

      @pleto, 17.06.2017 - 18:06

      Normlano kad se HRT prikazuje u 720p ja mislim

    • dvuk

      @HappyBloodyUser, 17.06.2017 - 18:17

      Ma hrt ako ima 480p u vrh glave…

    • GTA222

      @dvuk, 17.06.2017 - 18:42

      Prije 480i.

    • pleto

      @HappyBloodyUser, 17.06.2017 - 20:45

      Ma HRT je samo primjer, gledam preko max tv-a, svi su programi u k..cu

    • Chris_28

      @pleto, 17.06.2017 - 21:05

      HD rezolucija je samo 720p, nije cak ni 1080p, plus bitrate je los na IPTV-u, tako da cak kad bi i bila veca rezolucija i dalje je video previse kompresiran. Tako da zbog televizije definitivno nema smisla 4K kupovat. I slazem se da puno vise primjeti razlika u dobrom HDR panelu. Problem je sto se puno TVa reklamira da imaju HDR a zapravo nemaju ili mogu procesirati HDR ali u praksi to lose izgleda. I opet televizije nema u HDR, nego samo igre ili filmovi koje sam kupis.

    • pleto

      @Chris_28, 17.06.2017 - 22:07

      Da ja sam se malo obrazovao prije kupovine tv-a, svi pisu/kazu da mora panel biti 10 bitni da bi mogao vidjeti sve prednosti HDR-a…tako nešto

    • 6Paprika9

      @HappyBloodyUser, 17.06.2017 - 22:23

      HRT je na nekoj čudnoj rezoluciji od 500 i nešto, ne mogu se sjetiti koliko točno.

    • Chris_28

      @6Paprika9, 18.06.2017 - 18:28

      576p ja mislim. BTW neki se TVi reklamiraju kao 10 bitni (1024 razlicite jacine svjetline) a zapravo su 8 bitni (256 razlicitih jacina svjetline) + FCR.

  • RapthorPechina

    17.06.2017 - 18:01

    Ineće, Xbone x koristi 4k geometriju, “4k teksture”, 4k assetse i to uz 4k rezoluciju izgleda fenomenalno . O čemu mi govorimo? na 70 centimetarnom ekranu 1080p izgleda prahistorijski , a kada 1080p stavite na 55 inchni ekran onda je i sa 5 metara loša slika . xbone x kao i ps4 pro su odlični Međugeneracijske konzole koje će odlično iskoristiti vrijeme i prostor . Fizika i napredniji AI će doči onda kada ćemo u konzolama vidjeti 5x znažniji cpu. Pa kada se Switch zašteka na normalni današnji tv to izgleda kao da kabel ispravno ne radi jer od svakih 4 piksela , 3 njih nezna što bi prikazivalo.

    • Zoran Žalac

      @RapthorPechina, 17.06.2017 - 18:49

      Btw, jesi vidio na što je Microsoft dobio najglasniji i najduži aplauz tijekom konferencije? 4K geometrija? Pff. Super-duper grafika? Ma baš. Porša 911 na pozornici? You wish. Najglasniji pljesak bio je na najavu backwards compatibilityja za originalni Xbox. Ljudi se više vesele igranju igara sa originalnog Xboxa nego svim 4K ljepotama najavljenim na konferenciji. Možda zato što ih svega 20% ima 4K televizor.

    • RapthorPechina

      @Zoran Žalac, 17.06.2017 - 19:55

      Ja kao bivši xbox i trenutni ps4 igrač patim za forzom i backward podrškom i bio sam pafff . Bude više uzbuđenja u budčnosti oko igara ,ali 4k značaj ipak nije tako mali kao što je prikazano u tekstu .

    • darijoman

      @RapthorPechina, 18.06.2017 - 06:30

      Pa nije kad uzmemo sa općenitog promatranja ali kad to gledamo sa gledišta današnjih konzola onda je. Konzole još nisu sposobne za ugodno gejmanje u 4K

    • baDarmageddoN

      @Zoran Žalac, 18.06.2017 - 00:58

      Treba biti iskren i upitati se, jer svi smo bili tamo- kada pokreneš neku stariju igru, igru koju dižeš do nebesa nakon godina igranja samo novijih igara- zar te stvarno ne smeta barem malo loša grafika, loša fizika, loše izvođenje sitnica poput toga da nemaš nikakvog kazala po mapi kamo dalje, da nema nikakvih facijalnih animacija, da je fizika skoro nepostojeća, da je mehanika zastarjela? Ja sam jako puno starijih igara krenuo igrati ali nije grafika bila ta koja me omela u prelasku, to je bilo najmanje bitno.

    • darijoman

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 06:28

      Govoriš o igrama iz PS1 doba ili ? Ja sam pokrenuo Far Cry 2 za koju se smatra da je stara igra pa mi nije ništa zasmetalo. Sad starija igra je relativan pojam

    • baDarmageddoN

      @darijoman, 18.06.2017 - 10:17

      Pa već i igre iz 2010 nisu dovoljno dobre a kamoli starije.

    • darijoman

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 10:44

      Malo si pretjerao. Evo Crysis iz 2006 još uvijek se dobro nosi sa nekim današnjim naslovima. Nedavno sam odigrao famozni half life 2 u cinematic modu.Uživao sam u svakom aspektu igre. Ima još starijih gara koje su na pristojnom nivou

    • baDarmageddoN

      @darijoman, 18.06.2017 - 11:11

      Ne kažem da nema rijetkih igara koje su OK ali niti je AI niti UI niti sto sitnih detalja usporediv sa današnjim igrama. Mislim, volim i ja odigrati starije igre ali barem pevih pola sata se navikavam na sve nedostatke koji dolaze sa njima.

    • darijoman

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 12:14

      Pa dobro normalno je da će igre napredovati u svakom pogledu iako neke i dan danas imaju malo zastarjelu grafiku ali eto šta je tu je. Evo moram opet spomenuti half life 2 igra koja ima jedan od boljih Al koji sam susreo do sada

    • baDarmageddoN

      @darijoman, 18.06.2017 - 13:01

      Mislim, da. nije to nešto o čemu se može generalizirati. Bila bi laž da kažem da i grafika ne znači puno jer znači. Evo, prije neki tjedan sam krenuo igrati Skyrim i nije tu problem samo grafika, jednostavno je igru malo pojelo vrijeme. I dalje odlična igra ali sada primjećujem više mana nego prije. Interaktivnost sa NPCjevima, sama logika AIa… ma, puno stvari koje je i Witcher riješio i sada Horizon i Zelda… MassEffect 3 isto. Mislim, meni je to bolja igra od Andromede ali tehnički je lošija i što s tiče mehanike ciljanja i još sto stvari. GTA SA isto. Bolji od GT V na milijun načina ali opet kada igram mislim si kako je to inferiornije kretnjama, fizikom i tim stvarima. Dok npr. SpellForce mogu igrati u bilo koje vrijeme i uz svu svjesnost svih nedostataka i dalje mi je među top 3 najboljih igara koje sam ikada igrao a bila mi je prva igra (tj. druga poslije Devastationa) na mojem prvom gaming PCu 😀

    • Goran1234

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 12:27

      Znači ti igraš igre zbog grafike ?

    • baDarmageddoN

      @Goran1234, 18.06.2017 - 12:54

      Sad ne znam da li se šališ ili ne razumiješ što pišem. Da, ono vizualno je prvo što se vidi na igri. Ili an filmu. Ili na tenisicama. Ili na jakni. Ili na voću. Ili bilo gdje. Možda imaš jabuku koja izgleda loše ali je prirodnija i sočnija od one savršenog izgleda. Ergo, ne. Vizualni dio igara je bitan, ali više bitan kod novih igara. Kod starih se gledaju druge tehničke strane. 😀

    • Goran1234

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 13:12

      Ma šalim se…ma ovaj članak je odličan….normalno da je grafika bitna,ali ako se svodi sve na grafiku samo,što je zapravo uobičajano za igre,onda smo osuđeni,propali,apokalipsa za gamere ?
      Zbog tih gore činjenica koje je Zoran naveo poštujem i volim Nintendo…

    • baDarmageddoN

      @Goran1234, 18.06.2017 - 13:15

      Misliš da ne bi mogli raditi isto kvalitetne igre na jačem hardveru? Jer to je sve što oni rade.

    • Goran1234

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 13:28

      Možda bi i mogli…Ali njihova poslovna praksa je oduvijek bila da rade hardver s starijim “materijalima”zašto?Jeftinije za proizvesti i jeftinije za prodati…,možda su mogli staviti u Switch neki jači CPU i GPU,ali koliko bi onda to koštalo?Mislim mogu razumjeti da se to nekome nesvidza,logično i normalno.

    • baDarmageddoN

      @Goran1234, 18.06.2017 - 14:08

      Pa Switch nije jeftiniji od PS4…

    • Goran1234

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 14:31

      Pa čovječe,tek je vani par mjeseci….a PS4 par godina….

    • Goran1234

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 14:36

      Ali znam da se šališ…
      Kolika je bila cijena PS4 u Hr(još je službeno podržan) 3500,nesjecam se…

    • baDarmageddoN

      @Goran1234, 18.06.2017 - 14:41

      Pro možeš nabaviti za 3000 kuna. Ps4 možeš na 24 rata plus gamepad za 2000. U trgovini

    • Goran1234

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 14:51

      Pa da ali to je cijena sada…nakon par godina…što je vani…znam kad je došao da je obični ps4 bio preko 3000kn…Sony svoju cijenu opravda,to bez daljnjega…kod nas je Switch 2700,skupo…jbg nema podrške…bilo bi dobro da sve konzole imaju podršku…bile bi manje cijene svega…
      U Americi je Switch 300$,sasvim pristojna cijena za ono što nudi,u Njemačkoj oko 300€ isto prihvatljivo…Ali jbg… ?

    • baDarmageddoN

      @Goran1234, 18.06.2017 - 15:04

      Ja sam birao između Proa i Switcha i odabrao Pro sada. Jer sada su te cijene skoro iste a Pro oma i više igara i bolji prikaz i laksi rad zbog hardvera i sve to skupa.

    • funky0308

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 21:58

      Meni smeta, ne toliko graga koliko stare mehanike i nacin na koji su se nekada radile igre. Danas je igra potpuno drugacija nego ona od prije 10ak ili vise god. Nacin na koji se prica prica, sve nove mehanike i drugaciji gameplay koje danas koristimo cim uzmemo gamepad u ruke jer ih smatramo pod normalno. Pogledaj bas raj Heavy Rain kojega stalno ističem, meni odlicna igra ali bas ju je tesko i nezgrapno igrati danas. Ja cu biti iskren i reci da me volim igrati stare igre. Odigrao sam ih kada su bile nove i zabavne i meni dosta. Ne vidim potrebu niti imam zelju igrati ih danas ali OK, ima ljudi koji vole igrati stare igre i valjda im nista od navedenog ne smeta

    • funky0308

      @Zoran Žalac, 18.06.2017 - 21:03

      Ma naravno pa ajmo biti posteni i reci koliko je PRO nekome donio veselja? Upscale na 4k..bla…bla…bla – potpuno nevazne stvari, pogotovo ako pricamo o konzolama. Ponovno nam se namece nesto sto ne trebamo i ne zelimo. Ali neka, zato ce AC Origins biti prekrasan?!? Ocajan ali prekrasan..to je valjda najbitnije danas. Jedino sto je trebalo unaprijediti je da 60fpsa postanu standard i na konzolama. I sam sam govorio da je 1080 ne dovoljan ali na modernim TVima sa HDRom i u 60fpsa, 1080 je i vise nego dovoljan, a developeri su snagu racunala mogli iskoristiti za prikazivanje vise stvari u jednoj sceni i sl. 1440p (pricam o PCu) je i za PC skroz dovoljno, a 1080 za konzole i svi sretni. Ali ne…treba sada trcati po XOX jer on ima hrpr teraflopsa pod poklopcem , to zapravo ne znaci apsolutno nista bez dobrih igara koje ponovno izostaju, iako se MS kunio u ekskluzive i povratak. Jedino sto su vratili su stare igre koje cemo moci ponovno igrati, svaka cast, to je odlicno ali zo je trebala biti usputna vijest u brdu ekskluziva i novih igara za XOX…znamo da ce vrtiti igre u 4k samo ne znamo kada ce se to ostvarizi i sto ce zo tocno vrtiti ali svi znamo da ce to biti 4k. I za tu info izvalite svi odmah 499$ …strava

  • KhorneFlake

    17.06.2017 - 18:07

    Vala, lagao bih kad bi rekao da se nisam sit izigrao Nintendovih igara emulirajući ih preko njihovih platformi. Nije ni rijetkost da čujem da su se ljudi bolje izigrali od par njihovih ekskluziva nego mase drugih stvari sa ostalih konzola, ali to ne prodaje stvar većini ljudi koji slušaju tzv. trendmejkere.
    Mada svakako nemam ništa protiv ni napretka tehnologije, visoka rezolucija je dobra za produktivnost i izgleda baš glatko. Inače je Dell nedavno izbacio 32″ 8k monitor od nekoh 5000$, pa nije ni čudo da konzolaši pokušavaju koliko-toliko da održe korak s vremenom.

  • Stajic51

    17.06.2017 - 18:24

    Bravo, Zorane, pogodio su suštinu, nemam apsolutno šta da dodam na članak.

  • 1oR

    17.06.2017 - 18:46

    Prije nekoliko dana sam bio kod drugara. Posjeduje 50’incni Filipsov 4k TV. Malo smo se zezali,probavali igre i filmove. Momak upalio Battlefielda 1 i stavio na 2k rezoluciju, slika je bila fantasticna. U medju vremenu je podigao na 4K dok nisam obracao paznju.Iduce sto sam ga mu rekao:”Hajde sada digni na 4K da vidim tu razliku o kojoj se prica i trubi”. Kaze, pa digao sam na 4k. To vam je dragi gameri razlika izmedju 4k i 2k rezolucijie, obicna reklama,koje ljudsko oko jedva i da vidi! 1080p je bila revolucija u svoje vrijeme,nesto sto se vidjelo golim oko. 4K je samo prodavanje magle. 4X veca gustoca piksela da ali dzaba to kad je jedva primjetno. Jos kada picajzla kao ja ne vidi razliku popisaj se na 4k rezoluciju haha

  • lepiakadodo

    17.06.2017 - 18:56

    Nebi se u potpunosti složio sa člankom. Zakaj ne bi išli na 4K? I još sa HDR-om? svakih par godina unaprijeđuju standarde za prikaz slike (trenutno je rec2020 top) pa se tim i takvim trendom unaprijeđuje i industrija igara! bespredmetno je razgovarati o usporedbama da li je bitniji gameplay ili tehnička savršenost igre, jer jedno bez drugoga ne ide. Kaj će ti sav 4K i HDR ako igraš pong! A i većini gamera nikada nije smetala kockasta rezolucija kad su igrali MGS na PS1!
    ALI, trend u svijetu je kao što znamo i povećanje dijagonale tv-a, pa samim time ide i povećanje rezolucije. Užasno mi je bilo igrati LEGO igre kooperativno, jer čim se razdvoje ekrani niš se ne vidi. Netko je napisao da ima sony, 4k, HDR tv i da su mu igre super ali da ‘domaći’ program baš i nije. Naravno da nije, kad smeće od HRT (ok zaista, tko još to gleda) ima rezoluciju od 576i…. kako će to ikad biti vidljivo na 4K tvu? ali zato jedan sky sport ima 8 kanala, od kojih su 5-6 u FULL HD-u, a ostala 2-3 u 4K. I uživaju u sportskim događajima.

    Tak da: 4K HDR go for it!
    HRT propadnite skup sa Hanžekom..

    • Zoran Žalac

      @lepiakadodo, 17.06.2017 - 19:06

      I treba ići na 4K, ali konzole se ne bi trebale šlepati uz TV tehnologiju već svoju snagu iskorištavati za nešto drugo. Takozvana međugeneracija konzola je ni tu ni tamo – samo povećanje rezolucije ne može proljepšati ružnu igru… Efekti i fizika su ti koji upotpunjuju cijeli doživljaj. Međutim, s obzirom da se igre moraju ograničavati za stare modele konzola, taj dio ne može biti na razini kakvu ćemo jednoga dana, nadam se, imati uz 4K rezoluciju. Tako da, treba ići tome, ali stvarno – ako jedan Dark Souls 3 i Prey (inače odlične igre) pate od trzuckanja na 30 fps-a u 1080p rezi, je li stvarno pravo vrijeme forsirati igre na 4K? Mislim da nije.

    • lepiakadodo

      @Zoran Žalac, 18.06.2017 - 00:29

      Ok, ali trenutne konzole (PS4 i XBOX ONE) iako su najavljivane kao 4k uredaji, to nazalost nisu. Medugeneracijske konzole (PS4PRO i XBOX S) imaju komponente koje mogu vrtit 4k. Opet, slazem se i sa tobom da su im te hardwerske mogucnosti (pogotovo kod PS4PRO) ni vrit ni mimo, da bi to bio THE 4K dozivljaj, posebno jer ne smiju zanemariti slabiju izvedenicu konzole.
      Da ok, svima je u cilju stabilnih 60 fps, al daj mi navedi JEDAN tv (ipak govorimo o konzolama) koji moze prikazati 60 fpsa?! I uvijek se lome koplja na tim stvarima. Tak da, vise tv-a moze prikazati 4K HDR nego li 60 frameova. Jeste li ikad o tome razmisljali?

    • baDarmageddoN

      @lepiakadodo, 18.06.2017 - 00:49

      Ima puno TVova spremnih za 60 frejmova u 4k rezi, o čemu ti?

    • lepiakadodo

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 10:10

      Koliko vremenski traje 1 frame/sličica? Moramo je podijeliti sa 60 kako bi dobili njeno trajanje u sekundama (Système International d’Unités) pa kad to napravimo dobimo: 1/60=0,0166667s. Kraće pišemo 16,67ms. Znači imamo prvu poveznicu za usporedbu sa tv-om, jer se kod tv-a input lagom mjeri (amateri bi rekli ulazno kašnjenje) prikaz svakog ponaosob frame-a kojeg je konzola (ili neki drugi ulazni medij) poslao. E sad postaje malo zeznuto. Napisat ćete sad svi kad vidite svoje specifikacije tv-a: PA MOJ TV IMA response time OD 10ms! Ima, da, ali response time je vrijeme odaziva pixela na paljenje i gašenje što je čisto hardwerske prirode (promjena iz crnog u bijelo)–kao paljenje i gašenje svietla u kući. ALI, na to morate dodati software-aj, koji će odrediti točnu količinu svijetla i boju za svaki pixel. Taj software-aj radi tv i nemože se isključiti (jer inače nebi bilo slike) i on predstavlja usko grlo TV-a kod prikaza 60 fps-a.
      Pa kad zbrojite taj svoj RESPONSE TIME sa softwareom TV-a dobite upravo INPUT LAG koji se lijepo da mjeriti sa Leo Bodnar instrumentom (prefora stvar). Trenutno najmanji input lag ima samsung od oko 21ms što mu nije dovoljno da prikaže PRAVIH 60 fps, već nešto malo manje. E ima još jedna stvar. Znate kad na prezentaciji pokazuju one grafikone koliko igra vrti fpsa? Znate koja je početna točka mjerenja? Grafička kartica/izlaz grafičke/izlaz konzole!! A ne izlaz tv-a, jer bi rezultat drastično bio lošiji.
      Zadnji tv koji je mogao prikazat sav sjaj 60fps bila je famozna Sony serija KDL42W705B koja ima rezultat sa Leo Bodnarom od 14ms!!! Također i Sony KDL42W653 sa 15ms nije za baciti.

      Uglavnom, upravo iz tog razloga mislim da proizvođači idu na HDR, na prikaz u 4K, jer im je to vidljiviji pomak prema naprijed, pošto TV-i jednostavno nisu u stanju nositi se sa izazovom.

    • baDarmageddoN

      @lepiakadodo, 18.06.2017 - 10:17

      Uopće nisam shvatio tvoj prvi komentar na takav način, nigdje povrznice sa input lagom.

    • darijoman

      @lepiakadodo, 17.06.2017 - 19:13

      Nisi dobro razumio o čemu je riječ. Zoran ti je objasnio

    • lepiakadodo

      @darijoman, 18.06.2017 - 00:29

      Hvala

    • brlja

      @lepiakadodo, 17.06.2017 - 20:58

      4k@60 za ovu generaciju konzola je prevara. tvrdim to od pocetka. Stvar je na kraju jednostavna imas x proceskorske snage na raspolaganju: u 1080p koja je 4 puta manja reza mozes ugurat barem duplo vise poligona (a i vise), efekata, aa itd i nakraju ce ljepsa slika bit na 1080p nego na 4k sa istom snagom. Sto se po meni vidi na novoj forzi, nju ce MS forsat 🙂 u 4k60 i vec na e3u mi izgleda praznjikavo u odnosu na novi nfs…a onda dolazimo do cinjenice da 4k nije standard, kad ce to postat xbox bu debelo zastarjela konzola.

    • baDarmageddoN

      @brlja, 18.06.2017 - 00:51

      Nisi u pravu. Slika će u 4k biti oštrija sa manje detalja nego u 1080p. Razlika je samo u detaljima. Ne znam gdje si vidio to što govoriš ali nisi u pravu. Znači, view distance i sve te ostale finte će biti na minimumu a u 1080p ćeš tjerati igru na maksimumu pa mi reci da ne izgleda ljepše ovaj 4k prikaz. Jednostavno trebaš doživjeti da znaš što govoriš jer to što si rekao je glupost. Oprosti. I ne, nemam potrebe dalje komentirati jer ovo nije mišljenje pa možemo do sutra nego jedna stvarna činjenica.

    • brlja

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 12:08

      Ovakvu hrpu nelogicnosti i gluposti nisam procito vec dugo:) reko si da zato jer ce u 1080p bit vise detalja, a u 4k manje da ce zato 4k davat bolju sliku ?!?! 🙂 imam 4k monitor i gtx 1080 igram se u 4k vec godinju dana, tako da sam ‘dozivio’ sta god to znacilo. procitaj ponovo moj post mozda bu ti nesto jasnije i 2 put ako treba. Ali moras imat barem malo predznanja o grafici 😉

    • baDarmageddoN

      @brlja, 18.06.2017 - 13:10

      Jebem mu mater. Rekao sam da će u 4k sve izgledati daleko oštrije. I na najmanjim detaljima oštrina je prvo što ja primijetim. Nikako na 1080p slika ne može izgledati ljepše nego na 4k. Možeš ti staviti AA i detalje kakve želiš. I ovaj tko ti je lajkao nema pojma što lajka, majke mi. VR ima problema zbog oštrine, to je jedini dokaz koji ti moram dati. Možeš ti i milijun godina igrati u 4k ako ne shvaćaš da je oštrina jako bitna stvar. Ja bi radije da u VRu imam 4k sa čim manje detalja nego 1080p sa najviše detalja koje igra ima. Oštrina nije samo broj. 4k i 1080p su samo brojevi. Sada si lijepo stavi na 4k rezu i stavi detalje na najmanje i slikaj si. Onda si stavi 1080p rezu i stavi detalje na najviše i slikaj si i uploadaj na imgur bez da napišeš što je gdje i pitaj ljude što je ljepše. Pa naravno da će kod nekih igara 1080p na prvu ispasti ljepše ali igre u kojima imaš npr. dashboard od auta na kojem ne možeš u 1080p vidjeti koje brojeve imaš upisano ili 4k u kojem to vidiš nemoj mi govoriti da je 1080p ljepše. Glupost. Potpuna glupost. A to što igraš jednu gopdinu u 4k? Vau, otkrio si toplu vodu. Ja igram duže, znači li to da sam stručnjak?

    • brlja

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 13:22

      Nista ti ne znas prijatelju samo si prost. Daj nauci sta je AA, termin ‘ostrina’ ne znaci nista. Detalji nisu postavke na ultra majstore nego kolicina poligona u sceni, kolicina objekata,rezolucija tesktura, kvaliteta shadera. Nebulozni post nekog ko o grafici ne zna nista osim poromjenit sa low na high u postvakam igre…

    • baDarmageddoN

      @brlja, 18.06.2017 - 14:11

      Igram se ja sa 3d animacijama tako da znam barem malo o grafici, AA, Supersamplingu, ostrini i rezoluciji, teksturama i ostalim sitnicama. U osnovi smo i ja i ti u pravu ali meni je 4k renderiranje i dalje ljepše nego 1080. A zasto imaš tako jako grafu ako misliš da je 1080p bolje ne znam. Onda si uzalud trošio jer tebi ne treba 4k reza. Zar ne?

    • baDarmageddoN

      @brlja, 18.06.2017 - 15:10

      Btw, i moram zavrsiti temu jer sam bio prost i ispričavam se… Na kraju krajeva, i sam ekran je bitan. Jer na 1080p ekranu ta reza izgleda bolje nego na 2160p. Zasto? Jer je svaki piksel na svojem mjestu. I tu je ta neka oštrina. I veličina ekrana je isto bitna zbog broja piksela po cm2 jer i to sve doprinosi izgledu, lrajnjem izgledu igre. 4k igre ja sa svojeg TVa mogu igrati na 3x većoj blizini da izgledaju ljepše. Zato i biram 1440p jer ne trebam toliku snagu hardvera za detalje u igrama a imam jako dobru rezu. Dok nisam shvatio da mogu 1440p tj. kako mogu dobiti to na svom TVu radoje sam birao 4k na mediimu nego 1k na maksimumu. Tehnička strana me tu ne zanima, bitan je doživljaj a oko je prvo što nedto dozivi.

  • Skycan

    17.06.2017 - 18:57

    Po meni je VR nešto najgluplje do sad. Traileri za igre se prikazuju na 2D ekranima, oprema je preskupa, a igre su loše. Pa vidjeli ste i sami na E3 da je publika umirala od dosade za vrijeme VR trailera.

  • crolink07

    17.06.2017 - 19:22

    imam Samsungov 4k od 55 inča, slika od Nintendo Switcha je super,kristalno čista,svejedno što konzola ima rezoluciju nekoliko puta manju,kakvi pikseli?
    Domaći program je sranje bio i ostao ali zato je tu Netflix sa sve više 4K filmova i serija i razlika je odmah vidljiva
    Što se tiče igara,mogu podržavati 4K ali ako nisu zabavne uzalud im svo blještavilo

  • zvoninjo

    17.06.2017 - 19:26

    Meni je najbitnije da igra ima dobar gameplay,ovo ostalo mi nije toliko bitno

  • Goran1234

    17.06.2017 - 20:00

    Taj 4k danas ti je kao nešto 2000(to će stariji skuziti) prije 20g,sranje uglavnom…

    • Goran1234

      @Goran1234, 17.06.2017 - 20:51

      Parfem malo sam rekao 20…dobro 40godina!

    • Goran1234

      @Goran1234, 17.06.2017 - 20:52

      Pardon*

    • Juraj Bevandić

      @Goran1234, 18.06.2017 - 00:08

      Parfem :’))))

    • Goran1234

      @Juraj Bevandić, 18.06.2017 - 06:54

      I ja sam sam sebi umro od smijeha ?

  • Festini_CRO

    17.06.2017 - 20:08

    Niko ljude ne forsira da kupuju tv sa 4k rezolucijom samo zato sto imaju xbox one x ili ps4 pro ali, ali ako imate te konzole kupili ste ih zato da biste igrali igre u 4k rezoluciji i da su vam ljepse i bolje graficki prikazane nego na ps4 i xbox1 . Ali za raspravljat se o 60 fps ili 30fps casual obicnog gamera na TV-u NE ZANIMA ako mu se igrica vri kako treba i on uziva u njoj tu je kraj price, a buuzz oko 4k je svakako dobro prisutan kao za gamera privlaci ljude kao sto je bio buzz i sa kinectom i ps kamerom wow .

  • Chris_28

    17.06.2017 - 21:07

    Mislim da kod AI-a nije samo problem snage kompa nego sto je inace jako tesko isprogramirati dobar AI i zahtijeva puno vremena.

  • l)oolvl

    17.06.2017 - 21:17

    e, a da su nam predstavili bolju fiziku, AI i gameplay mehanike, da li bi onda naslov bio “A gdje je 4K ?!?!”

  • 4mal

    17.06.2017 - 22:07

    Zorane na salzem se stim da ps pro nemoze roakt nativni 4k jer postoje i takvi naslovi ali nisu razvikani… nadalje imam 4k od 2k14 i pc,pro,vr koje iskoristavam do maximuma uz 1080Ti za pc tj nisam fanboy , bitan mi je gaming opcenito ne ciljano … nije istina da ti treba velika diagonala jer ove dns 4k HDR telke ajmo rec imaju sisla bas radi HDR-a…slazem se da trebaju umanpredijti UI kod igara ali sto to ima veze sa tv tehnologijom…4k je vec proslost vec se ceka 8k a OLED nece poboljsat sliku p4 vulgarisu samo zato jer ima bolji panel od LED-a ;O)

    • Zoran Žalac

      @4mal, 17.06.2017 - 23:09

      PS Vita vulgaris je imala prekrasan OLED ekran pa je kasniji model izašao s LCD-om. Razlika u kvaliteti slike je bila praktički kao da si pao s konja na magarca. Slično je, primjerice, i s fotkama koje uhvatiš Samsungovim flaship mobitelom pa ih kasnije pogledaš na monitoru… Boje su neusporedive skoro i svaka fotka izvan OLED panela izgleda isprano.

    • lepiakadodo

      @Zoran Žalac, 18.06.2017 - 20:04

      Joj kad sam ovo pročitao kaj si napisao sa Samsungovim fotkama, smučilo mi se… no dobro to je tvoj osobni doživljaj (ne mora značiti, vjeruj mi ne znači, i ispravan). Pojasnit ću: trenutno ništa ne može stat uz bok po reprodukciji slike OLEDu, ma ni blizu. Ok možda LED tv al to je prototip. Al samsung bez obzira koji ekran koristi (koriste amoled) frizira RGB skalu u tolikoj mjeri da su slike totalno negledljive. I onda te iste slike baciš na neki pro ekran (apple, dell) i izgledaju ‘isprano’,a zapravo izgledaju točno onako kako i trebaju izgledat. Čak mi je i žena prokomentirala u jednom obilasku trgovine koliko nerealno znaju izgledat promo sadržaji na samsung tv-ima

  • Black op

    17.06.2017 - 23:01

    Istina, bilo bi bolje da se unapređuju umjetna inteligencija i fizika ali to bi vjerovatno zahtijevalo procesorsku snagu koju nemamo zbog manjka konkurencije na tržištu procesora.S obzirom da su mašinsko učenje i neuralne mreže novi “buzzword”-ovi možda se zbog ryzena nešto i postigne u sljedećih 5 godina. Umjesto 4k bi mogli gurati i adaptive sync od kojeg bi zapravo i imali koristi.

  • baDarmageddoN

    18.06.2017 - 00:53

    Da, istina je da se između 1440p i 2160p ne vidi strašna razlika ali između 720 p i 1080p je isto kao i sa 1080p i 1440p. Meni je 4k promijenio način na koji gledam rezoluciju. Nakon nekoliko mjeseci igranja u 4k, 1080p mi je izgledao zastarjelo. To što su konzole preslabe za 4k nema veze sa kvalitetom te rezolucije. A niti rezolucija nema direktne veze sa kvalitetom ali naslov članka je totalno nepovezan sa tekstom iz njega, čisto da nas privuče. Ako netko kaže da je njemu isto vidjeti jedan Uncharted 4 na običnoj PS4 konzoli ili na Pro makar bio i checkerboard a ne renderiranje u 4k taj je ili lažov ili slijepac. Baš me zanima da li će ljudi govoriti da je 1080p dovoljno kada 4k postane standard i bude pristupačan. 2160p144 sa HDRom je vrh vrhova. Sve ispod toga je samo OK. Ja sada već par godina igram u 2160p60 i znam da mnogi niti nisu vidjeli 4k ali pljuju protiv njega čisto jer je to fora. Ne znam kako svi ne shvaćaju da je ova među-generacija samo jedan dobar trening za budućnost igranja u 4k. Mislim, tko to ne shvaća? Em će se pokretači lakše prilagoditi 4k rezi, em će se MS Sony i Nintendo koji će kasniti stoljeće (kao što sada kasni, ali ni oni ne mogu uvijek protiv napretka) em će televizija prelaziti na veće reze, em će streamovi prelaziti na veće reze, em će hard diskovi biti sposobniji pohranjivati 4K rezu i em će ljudi shvaćati da hejtanje ne može usporiti razvoj.

    • Zoran Žalac

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 10:01

      Trening, kažeš? Pa nije neka vještina napraviti igru s podrškom za 4k, to diktira samo sposobnost hardvera. Svatko može nabildati rezoluciju, ali ne može svatko optimizirati igru za 60 fpsa. To je vještina. Vještina je kad Naughty Dog utrpa u svoju igru hrpu efekata tako da igra izgleda fantastično neovisno je li 1080p ili 4k. Upravo to je poanta, mislim da bi igrama dodatna snaga konzole bolje koristila za dodatne poligone, fiziku i sl. umjesto da se koristi samo za podizanje rezolucije. Ali to je tako jer se želi skediti na dva stolca.

    • baDarmageddoN

      @Zoran Žalac, 18.06.2017 - 10:27

      Da, ja se slažem. Malo sam bio sarkastičan. Ne znam zašto se baš toliko gura 4k kada je “2k” prikaz daleko manje zahtjevniji a podjednako lijep. Jedino ako baš sa par cm gledaš u sliku a sumnjam da to ljudi rade 😀 A trening jer i jeste. Jer očito je da ne mogu true 4k pokazivati nego varaju checkerboardima i tako to. I dalje je 1800p skoro dvostruko više od 1080 pa je i ljepše ali lazu da je to 4k zbog roga što običan covjek kada čje 4k misli da je to to. On ne znraja pijsele. Mi smo se uhvatili stvari a tehnički smo potkovaniji od prosječnog Jože koji kupi klincu PS4 Pro radi 4k prikaza, ne?

    • 4mal

      @baDarmageddoN, 18.06.2017 - 12:41

      bas to a i sve je vise na pc -u dostupno koristit dimacku rezoluciju koja eto radi sto i pro tj. cakerboard …usporedio sam mas efect na pc-u i proi-u stim da sam stavio na 50% dinamic sa fast syncom i relati su skoro isti kao i na nativnoj rezi cak sam na toj rezi mogao stavit 2xAA i kartica nije patila … dok kod pro-a je opet ps3 problem jer devovi su nezaintersirani i ljeni optimizirat igru za hw na kojem rade npr HZD je fantastican na 4k HDR-u rea pro igra ! a takvih je malo za sada, tako da pozdraljam 4k gaming u svim oblicima 😉

  • delight353

    18.06.2017 - 10:05

    Uvijek ću radije birati 60+ FPSa nego 2K, 4K reze. Smooth gameplay prije svega. Dokle god konzole, procevi, GPUi to ne mogu isporuciti, ja nisam zainteresiran.

  • zeljo024

    18.06.2017 - 11:06

    Ma ja samo cekam dan kada cemo svi mi igraci jednoglasno povikati “dosta nam je grafike, dajte nam dobrih igara”.
    Danas su se svi poprimili na to pa kada izadje neka igra najvise komentara bude u fazonu “au brate kako dobra grafika” ili “kakva im je ovo grafika od pre deset godina”.
    Zorane, posto ovaj tvoj tekst gura stvari u pravcu kojem se ja nadam imas moju apsolutnu podrsku.

  • stex13

    18.06.2017 - 16:39

    pumpanje grafike nije loša stvar, ali šta vrijedi ako je isto doživljena igra i na lošijoj. nema smisla. kvalitetu igre i doživljaja tokom igranja najmanje određuje grafika.

  • Chronosus

    19.06.2017 - 09:54

    “PlayStation 4 Pro konzola i nadolazeći Xbox One X imaju podršku za 4K gaming i nekolicinu naslova koji to iskorištavaju. Na PlayStationu 4 Pro do 4K rezolucije dolazi se svojevrsnim rastezanjem slike s niže rezolucije pa kažemo da to nije puni ili nativni 4K. Xbox One ima dovoljno snage da omogući punu 4K razlučivost, ali ne i bolje izvođenje igara”

    Ammm, Wipeout se na PS4 Pro vrti u nativnom 4k@60fps-a, tako da ova tvrdnja ne stoji. Može se reći da je XboneX bolje opremljen za igranje u 4k i za pretpostaviti je da će više igara moći vrtiti u nativnom 4k, ali i jedna i druga konzola podržavaju nativni 4k.

    • Zoran Žalac

      @Chronosus, 19.06.2017 - 10:36

      Ovisi od naslova, ali one koji se vrte u nativnom 4K možeš nabrojati na prste. Uz to, uzimati WipEout kao primjer u kontekstu dostignuća PS4 Pro konzole je neozbiljno – riječ je o remasteru deset godina stare igre s prošle generacije konzola, kao i remasteru igre s PlayStation Vite… Bila bi prokleta sramota da se toliko stare igre ne vrte u 4K.

    • Chronosus

      @Zoran Žalac, 19.06.2017 - 11:06

      Pa da, ovisi od naslova, ali znači da je moguće ovisno o apetitima igre ali isto vrijedi za obje konzole.

  • GhostMan

    13.07.2017 - 00:02

    i 1080p je dovoljno

  • malistallone

    06.09.2017 - 10:40

    Imam 4K monitor godinu dana. Igram obavezno sve u 4K na maksimalnim detaljima ako igra to dopušta ovisi koliko je stara igra. Danas mogu igrat BF 1 na 4K+ sve ultra na 55 fpsa a sutra hogs of war koji sam neki dan opet odigrao i nisam se zamarao sa grafikom i to što je igra stara 17 godina. Naprotiv, igra mi je prisjela ko u ono vrijeme kada sam ju igrao na PS 1. I nije mi smetalo što je najveća moguća reza na hogsima bila 1024×768. Jer igra ima dušu.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?