HCL.HR

Imate li uopće razloga igrati Nintendove igre izvan kuće?

Zoran Žalac 17.01.2017.   •   54 komentara


Nintendo si je sa Switch konzolom postavio ogroman izazov da igranje na prijenosnom uređaju učini podjednako zabavnim kao i na klasičnoj konzoli.

Switch AMA

Volio bih da sam u krivu, ali mislim da bi Switch mogao ozbiljno ugroziti status Nintenda u industriji videoigara. Zvučim pesimistično i vjerojatno su fanovi Zelde i Marija već složili pretpostavku odakle mi takav stav. Switch je hardverski inferioran konkurenciji po pitanju surove snage. Inferioran je po pitanju mrežne infrastrukture. Inferioran je softverski, barem po onome što vidimo u početku, a nismo vidjeli naznake ni da bi vjerovali kako će ubuduće biti drugačije.

Međutim, to nisu stvari zbog kojih mislim da bi Switch mogao biti neuspješan; a pod uspjehom bih smatrao i samo držanje koraka s ostatkom industrije, za razliku od kaskanja kakvo je prouzročila Nintendova najslabije prodavana konzola, Wii U.

Ono zbog čega sam zabrinut oko Switcha jest njegova glavna posebnost – mogućnost da kompleksne igre poput Zelde ili Skyrima upakira u handheld iskustvo. Nintendo si je sa Switchem uzeo nevjerojatno izazovan zadatak da gaming s kućne konzole proda kao ideju igranja izvan kuće. Takvo što je daleko veći izazov nego prodati slabiju konzolu za istih 300 dolara koje Sony i Microsoft traže za svoje hardverski jače konzole, u paketu s igrom.

Vjerujem kako ne postoji ekskluzivan oblik igranja, jedan način koji je zabavniji od drugoga. Različite ljude zabavljaju različite vrste zabave pa nekome Pokemon Go doista može biti zabavniji od Uncharteda 4. Međutim, postoje stvari koje određuju koliko je neko iskustvo zabavno na pojedinoj platformi. Pokemon Go primjerice ne bi bio ni približno zabavan da se igra na kućnoj konzoli bez da se ustanete s kauča. S druge strane, Uncharted 4 ne bi bio toliko zabavan da ga igrate na mobitelu, mučite se s ciljanjem i gledate tu prekrasnu grafiku na malom ekranu.

switch-joycon

S time na umu, Switch radi presedan – spaja kućni i mobilni gaming u jedno, pokraj čega postoji velika opasnost da od svega toga napravi bućkuriš. Važno je napomenuti da Nintendo u tome i nije prvi koji je takvo što pokušao. Premda se radi o drugačijoj vrsti konzole, Sony je s PlayStation Vitom ciljao na sličnu viziju. I Vita je bila prijenosna konzola, hardverski dovoljno snažna da pokreće igre s grafičkom kvalitetom iznad razine PS2 generacije – i sve to u prijenosnom izdanju, bez značajnih kompromisa u kontrolama.

Switch nije prva platforma koja pokušava prenijeti kvalitetu igara s kućne konzole na prijenosni uređaj. Sjećate se igranja na PlayStation Viti?
Ni mi isto.

Naravno, PlayStation Vita nikada nije prihvaćena kao relevantna platforma. Mnogi će reći da je razlog tome što je Sony prestao raditi igre za tu konzolu brzo nakon njezina izlaska. Međutim, istina je da se to ne bi dogodilo da je publika u startu prihvatila tu konzolu dok je za nju još i bilo dobrih ekskluzivnih igara. Publika jednostavno nije imala potrebu za konzolom, što je Sony i sam potvrdio najavivši kako Vita neće dobiti nasljednika jer je situacija na tržištu takva da prijenosna konzola nema što tražiti pokraj sve snažnijih mobilnih telefona na kojima se ljudi također igraju.

Ali čekaj, nije li Nintendo 3DS preživio na istom tržištu i zabilježio odličnu prodaju usprkos gamingu na mobilnim telefonima? Jest, ali filozofija iza 3DS-a značajno je različita od one za Vitu i Switch. 3DS nije obećavao iskustvo igranja slično onome na kućnim konzolama, a onda kada je i imao iste igre jasno se vidio jaz između verzija za kućnu i prijenosnu konzolu. Primjerice, Super Mario Maker 3DS koštao je 40 eura, za razliku od Wii U verzije koja je koštala punih 60 eura. Razlika u cijeni jasno naznačava koja je verzija inferiornija. Igra je na 3DS-u zbog tehničkih ograničenja imala daleko manje sadržaja i mogućnosti, ali za nešto nižu cijenu to je prihvatljivo jer se može igrati gdje god poželite. Nije onda čudno što se igranje na handheld uređaju prodavalo kao okljaštreno, ograničeno te inferiorno iskustvo igranja naspram onoga koje nude kućne konzole.

Nintendo Switch Amerikanci

Switch teoretski označava kraj te podjele. Više nema potrebe za dvije verzije SMM-a, onu superiornu možemo igrati i u pokretu. Odlična vijest, ali koliko dugo vremena preostaje prije nego Switch i sam postane inferiorna platforma poput 3DS-a, kad na drugim platformama gledamo kako hardver diktira daljnji razvoj igara umjesto da to diktira trend igranja izvan kuće? S obzirom na brzinu kojom tehnologija napreduje, Switch će najkasnije za dvije godine biti platforma spremna za ranu mirovinu. Tada ćemo već i na mobitelima imati dovoljno snage da pokrenemo Skyrim u 720p rezoluciji u paru s uparenim bluetooth kontrolerom.

Razmislite malo na trenutak: Skyrim na nekoj mobilnoj platformi – želite li takvu igru uopće igrati na prijenosnom uređaju? Dobro, naravno da želite, bilo bi fora, zar ne? Postavit ću pitanje drugačije – mislite li da bi vam iskustvo igranja Skyrima bilo jednako kvalitetno ako istu igru igrate izvan kuće?

Nintendo Switch detalji

Ja za sebe mogu tvrditi da ne bi. Mislim da postoji razlog zašto su mobilne igre jednostavnije i ne traže toliku pozornost igrača nego su dizajnirane da ih možete igrati uz ometanje, u kratkim intervalima i sl. Za doživljaj igre namijenjene „statičnom“ igranju unutar četiri zida nije svejedno kako tu igru vidite ili kako ju čujete. Probajte npr. igrati novi Final Fantasy XV na nekom obiteljskom slavlju, uz pozadinsku glazbu koja nije dio igre, uz hrpu ljudi koji pričaju uz vas. Probajte izvući laptop i igrati Dead By Daylight dok čekate da vas prozovu kod doktora.

Mobilne igre s razlogom su jednostavnije i drugačije dizajnirane od igara za kućne konzole.

Kakvi su mi to blesavi scenariji? Upravo to – nepostojeći. Nikome nije u interesu da tako doživljava igre. Ako već želite ubiti vrijeme na dosadnom obiteljskom slavlju ili dok čekate svoj red kod doktora, izvadit ćete mobitel koji ionako nosite sa sobom, kratko odigrati partiju Tetrisa, Plants vs. Zombija ili nečeg sasvim trećeg. A ako mislite da su moja dva scenarija čisti kretenizam, analizirajte tek Nintendove. Jadan pas, treba u šetnju – umjesto da sjedite kući, sjedite u nekom parku, okačite psa o neku klupu i igrajte Zeldu. Na susjednom krovu održava se parti? Nema problema, pokupite svoju konzolu i nastavite ondje igrati Marija da svima bude maksimalno neugodno u vašem društvu. Idete na basket s ekipom? Obavezno se pobrinite da svi ponesu svoj Switch pa da si možete možete malo switchati u četvero!

Nintendo radi odličan posao u vizualiziranju igranja onako kako ga običan igrač uopće ne prakticira niti doživljava. Osobno bih volio zaigrati i nove nastavke Zelde i Marija, ali sve dok su to igre koje nemam razloga igrati izvan kuće, Nintendo me idejom Switcha nije kupio. Isto kao što me Sony nije kupio idejom Uncharteda na Viti koji nikada ne može biti slično iskustvo Unchartedu na kućnoj konzoli dok ja npr. u vlaku tražim kut pod kojim mi sunce ne udara u ekran konzole da uopće vidim što se događa u igri.

Nintendo radi odličan posao u zamišljanju igranja onako kako to igranje običan igrač nikada ne prakticira.

Kupnja Switcha za igranje unutar kuće čini mi se kao promašena stvar, osim u slučaju da ste najveći fan Nintendovih igara i jednostavno morate odigrati sve što oni naprave. Stojim pri činjenici da za sada nema apsolutno nijednog razloga zašto bi netko kupio tu konzolu ako se misli igrati pred TV-om, umjesto da to radi s nekom jačom konzolom koja ima veću ponudu igara. A ono što je moj problem s Nintendovim marketingom je taj što mi kao potencijalnom kupcu nisu objasnili zašto bih ja trebao kupiti njihovu konzolu. Iako bih to želio, pitanje je – trebam li? Je li igranje izvan kuće sljedeća nova stvar, trend koji je tu da ostane? Na ta pitanja oni nemaju odgovor i to je ono zbog čega mi je čitava ideja konzole na vrlo klimavim nogama.

Switch konzola

Kao što sam rekao, određena iskustva igranja prilagođena su određenim platformama. To ne znači da mislim kako je blejanje u ekran velikog TV-a ultimativna budućnost gaminga i da je Nintendo „fulao fudbal“ sa Switchem. No, ako se ispostavi da je igranje na prijenosnim uređajima krucijalno za razvitak igara općenito, onaj tko mi nudi tu mogućnost igranja u pokretu mora imati obrazloženje zašto bih ja uz sebe trebao vući dedicirani komad hardvera namijenjen samo za gaming. Odgovor: „Zato što možeš?“ – nije dovoljan.

Nintendo mi Switchem nije ponudio razlog da igram Skyrim izvan kuće. Ako to mogu, ne znači da bih to i trebao.

U svijetu videoigara može se sve i svašta, ali kad se radi bez pravog povoda onda je samo blesiranje. Možete pokrenuti Doom na ekrančiću jedne tipke na tipkovnicu, ali naravno da ga nećete tako igrati. Možete umjesto DualShock kontrolera koristiti i mobitel, ali zašto biste? Možete Dark Souls prijeći koristeći set instrumenata iz Rock Banda, ali to ne znači da ćete to napraviti samo zato što možete.

Koliko je Nintendo Switch nazadno orijentiran najbolje se iščitava iz podrške Electronic Artsa koji je za tu konzolu najavio samo novu verziju Fife. Vjerujem da Switch za EA jednostavno nema što ponuditi jer oni, kao i ostatak industrije, već rade planove za svoju fiskalnu godinu 2019., a izgleda da tamo za Nintendo Switch baš i nema neke perspektive. Možda zvuči smiješno spominjati nekakvo vizionarstvo u kontekstu tvrtke poput Electronic Artsa, no poslušajte ideju koju si je umislio njihov predsjednik. Sve i da ostane na toj ideji te da takvo nešto uopće ne zaživi, još uvijek je to koncept za budućnost. Isto se u ovom trenutku ne može reći za Nintendo Switch, premda se iskreno nadam da sam u krivu.

*Stavovi iznešeni u ovoj kolumni odražavaju samo stavove njezinog autora, ne i čitave redakcije HCL portala, odnosno HCL ekipe kao kolektiva. 

Komentari (54)

  • RapthorPechina

    17.01.2017 - 20:18

    To su ovi iz NiNTENDA klečali i molili EA da bude barem jedna third-party stvar na tome Switchu ako uopće bude. Da bi gaming izvan kuće šljakao mora biti dobra konzola , dobre igre i dobra cijena . Nintendo će jedino imati Zeldu a sve ostalo nema ….

    • SemirTheChosen

      @RapthorPechina, 18.01.2017 - 22:09

      a plus toga nije jedini koji ce je imati i tako da ce samo najzagrizeniji Nintendo fanboysi kupiti Switch iskljucivo za Zeldu,ili najpotkozeniji…

  • Damko992

    17.01.2017 - 20:27

    Ja to gledam ovako , Nintendo ne moze uspjeti tako sto ce hardverski nadjacati PS i XBOX , to bez dajnjeg . Po meni Nintendo wii je bio zanimljiv iz prostog razloga sto je bila odlicna sa svim onim dodacima sa kojim smo mogli sa prijateljima igrati tenis i ostale sportove . Konzola nije imala igre koje su graficki bile nesto posebno jer hardver nije bio nesto posebno ali bila je novina na trzistu pa se prodavala dobro , nakon toga wii u je malo bolja kopija obicnog wii koji nije imao sta ponuditi . I nintendo zna da mora sada iizaci sa necim novim sa necim scim trziste nije zasiceno .
    VJERUJEM DA VECINA NE DIJELI ISTO MISLJENJE , MOZDA SAM I U KRIVU ALI JA KAO LAIK KOJI NIJE BAS STRASNO UPUCEN U SVE TO VIDIM TO OVAKO

  • matyX6

    17.01.2017 - 20:32

    Slažem s člankom i također mislim da je ovo riskantan potez Nintenda. Ako bi mi se igrao Skyrim, definitivno ga nebih išao igrat van pod drvo već bi ga igrao u toploti doma kao što sad radim. Do sad mi je konzola izgledala cool, ali sad nakon čitanja ovoga sam se stvarno zapitao dali mi treba takva konzola i došao do zaključka da bih jedino prvi tjedan izlazio s konzolom van malo da je pokažem ljudima okolo haha. Na prvu konzola izgleda stvarno super i mislim da je reklama čini takvom, što je možda i karta na koju nintendo igra “inovativna, nikad viđena konzola, nešto što vam treba”, a ako pogledamo u prošlost sve smo to već zapravo imali.

  • Czar

    17.01.2017 - 20:32

    Sve si dobro napisao. Ja se ne mogu zamislit da igram nešto tipa Skyrim po putu jer to nije tip igre ala recimo Batman Arkham Underworld di ti možeš malo poklikat, i log in/out svako toliko nego je igra koja traži pozornist, vrijeme i nekakav komfor.
    Sa ovom konzolom, ako ju tako uopće možemo zvat jer je bliže tabletu nego konzoli, Nintendo će vjerojatno uspjet nasanjkat jedan dio svojih fanboy i samo njih, a svi istali preskok.

  • aaalids

    17.01.2017 - 20:37

    I da sam ga htio uzeti sad poslije ovog teksta ne bih ga ni pogledao hahah.

  • Negan

    17.01.2017 - 20:56

    Po meni su Vitu pokopali (bar u zadnjih par godina) manjak igara i njihove cijene. 400+ kn za nekakav jadni JRPG je apsurdno, a opet i jedini izbor ako ti je stvarno bilo do kolko-tolko kvalitetne igre. Da su uveli kakav gaming hub tipa Google Store ili sl. gdje bi ljudi mogli preuzimati besplatne igre ili ne baciti pola place od jednom na jednu jedinu igru… pa, moglo je zavrsiti i bolje. Daleko od toga da konzola nija snazna i da nije imala dobre igre u startu (jedan Killzone Mercenary moze posramiti i neke danasnje igre), ali ljudi su izgubili potrebu za handheld konzolom u trenutku kad su smartphone mobiteli poceli stvarati svoje gaming trziste, a opet, i sama Vita je mogla imati udio u njemu da ovi u Sonyu ne drze kolac u dupetu.

  • Marac Marko

    17.01.2017 - 21:00

    Meni pa je drago da je ovaj clanak ispisan da se mogu nakon godinu dana sprdat s njega i na Zoranov racun 😉 😛 hahaha Da ne povijerujes….

    • Czar

      @Marac Marko, 17.01.2017 - 21:14

      Što čekati godinu dana? Već prvih par mjeseci će prodaja pokazati jeli ovo bio fail ili ne.
      Po meni, ovako nešto s ovako inferiornim hardverajem naspram konkurencije, skromnom ponudom igara bez multiplat hitova, upitnom vizijom igranja, skupom periferijom poput pro kontrolera kojeg jednostavno moraš imati za ugodno igranje pred TV itd. u 2017. godini teško da može dobro proć.
      To može jedno vrijeme funkcionirati jedino na mužnji fanboya koji bi kupili i govno zamotano u celofan ako je na njemu otisnut logo Nintenda ili pak da se dogodi čudo pa da se i ti fanboyi nedaju nasanjkat pa da se dionice firme ekspresno strmopizde na dno provalije do koje ih je doveo wii u. 😉

    • gundogan

      @Marac Marko, 17.01.2017 - 21:25

      Tako si govorio da će konzola bit jača od ps4 i xbox one pa sad šutiš kad ti ljudi to spomenu. Da se razumijemo, ja bih volio da se switch proda više od ps4 iako imam ps4 , a kupit ću i switch ali pišeš gluposti bez argumenata.

    • Marac Marko

      @gundogan, 17.01.2017 - 21:55

      Vidi, nije da sutim, ali nema se tu ni sta pisat vise kad izađe ovakav clanak, sve je receno………. Svatko ima svoje stajaliste i viđenje situacije i neka tako ostane. Ja jedino mogu reci ako zelim grafiku lupit cu PC a ako pak zelim zabavu, cemu bi i igre trebale sluzzit kupit cu Nintendo i to je to. A kaj se tice jacine nove Nintendove konzole, kad vidim da vrti Mario Kart 8 u 1080p 60 fps meni sasvim dovoljno da izađu lijepe igre na Switchu, jer znam kako to lijepo izgleda na Wii U u 720p. Ima stvarno dosta mogucnosti da se i na koji nacin igra. Da se nadovezem i na komentar”pro kontrolera kojeg jednostavno moraš imati za ugodno igranje pred TV” Čemu to, pa imas grip za Joy-Con controllers i imas super kontroler, svi koji su ga probali kazu da je super u ruci i odlican za igranje.

    • gundogan

      @Marac Marko, 17.01.2017 - 22:15

      Meni isto nije problem grafika. Nintendove 1st party igre su daleko najbolje ekskluzive za sve konzole, ali većina ljudi igra multiplatform igre koje teško da će biti na switch sad, a za 3,4 god nema šanse. I to ljudima smeta. Mogli su bar te snes i nes igre dati za stalno kad plaćaš petplatu, a ne mjesec dana. Glupi su im potezi dosta i shvačam zašto ljudi negoduju. MIslim da bi večina tih ljudi i kupila NIntendovu konzolu da izbace nextgen konzolu u skladu s vremenom i konkurencijom.

    • l)oolvl

      @Marac Marko, 17.01.2017 - 22:23

      komboe u Street Fighteru ćeš definitivno malo teže moći izvoditi bez Pro kontrolera.

    • Marac Marko

      @l)oolvl, 17.01.2017 - 22:54

      A koja je razlika između Pro kontrolera i orginalnog switch kontrolera?

    • Zoran Žalac

      @Marac Marko, 17.01.2017 - 23:00

      Joycon nema dpad nego obične tipke umjesto dpada.

    • Marac Marko

      @Zoran Žalac, 17.01.2017 - 23:05

      imas analog stick 😉 moze se lijepo igrat i bez dpada 😛

    • l)oolvl

      @Marac Marko, 17.01.2017 - 23:03

      vidi se koliko si upućen 🙂

    • Marac Marko

      @l)oolvl, 17.01.2017 - 23:07

      Haha.. Stobom Street Fighter mogu igrat i na tipke i jos ti dam prednost 😉

    • Damko992

      @Marac Marko, 17.01.2017 - 23:19

      Nemoj se bolan proturjeciti Zoki , poslat ce te za Banovice na koji mjesec .

    • Me666

      @Marac Marko, 18.01.2017 - 10:18

      “Ja jedino mogu reci ako zelim grafiku lupit cu PC a ako pak zelim zabavu, cemu bi i igre trebale sluzzit kupit cu Nintendo i to je to.”

      Impliciraš da PC nema zabavne igre? Jer ne, nije tako. To je eventualno tvoje mišljenje, a ja ti mogu kontrirati s time da nikad nisam vidio ništa zabavno ni u Mariju ni u Zeldi niti u bilo kojoj drugoj Nintendovoj ekskluzivi.

      Kao vlasniku PC-a oduvijek su mi više želje za kupnjom izazivale ekskluzive XBOX-a i PS-a, a mislim da je u tome i poanta – PC-PS-XBOX su danas sveta mainstream trijada jer su uboli prstom u oko ono što korisnici vole.

      Nintendo se pogubio u vremenu i prostoru zahvaljujući dobroj prodaji prvog Wiija i sada ne može naći svoj put nazad do mainstreama koji u pravilu donosi dobre prodajne rezultate.

      Ne kažem da su eksperimenti loši, ali treba znati stati, a Nintendo uporno traži nove eksperimente upitne kvalitete za koje se nadaju da će proći. Ne znam, ispitivanja javnog mnijenja bi svakako trebali geografski proširiti van prosječnog tokijskog kvarta.

  • Tony Ghost 1811

    17.01.2017 - 21:08

    Apsolutno se slazem sa clankom. Usput, nisam bolestan da vani igram igre tipa zelde. Vani igram na mob, da potrosim vrijeme izmedju nekog dogadjaja. Samo radi toga, jer mi je zabavnije proci neki lvl ogranicene igre nego citat zutu stampu.

  • Cro_echo88

    17.01.2017 - 21:11

    Ma mislim da se Nintendo nakon neuspjeha wii u-a polako gubi u svijetu gaminga… Svaka cast na inovativnosti i kreativnosti ali ovo sta oni nude je igračka koju bi bilo fora isprobat i nista vise….dati 300$ za takvu konzolu koja je inferiorna po svemu od konkurencije u ovo vrijeme kad se boosta sirova snaga konzola da bi igrao super Marija i zeldu je puno i previše…i ovo sta je autor napisao Nintendo me apsolutno nije uvjerio zašto je bas njihova konzola ta za koju bi ja trebao kupiti umjesto konkurencije… Sve u svemu mirisi mi na flop

  • black_out

    17.01.2017 - 21:35

    Izvan kuće? Da. Daleko od kuće? Jako rijetko. Uglavnom, igrati u dvorištu ispred kuće, skriven u hlad u proljeće/ljeto je definitivno privlačna ideja. Nositi sa sobom Switch i stalno po njemu prčkati u autobusu nije, ali to je prije svega jer mi putovanje javnim prijevozom traje maksimalno kakvih pola sata. Oni koji često sjednu u bus/vlak na par sati sigurno misle drugačije.

    Glavni razlog zašto se meni sviđa pokretnost konzole jest ta što nekad želim otići korak dalje od zavaljivanja u fotelju => želim ostati ležati u krevetu i igrati nešto imerzivno (ne nužno i grafički impresivno) do kasnih jutarnjih sati. Bez da se moram ustajati, gasiti konzolu i premještati u krevet kad mi san dođe na oči.

  • baDarmageddoN

    17.01.2017 - 21:43

    Zlatni Dabar za članak godine ide ovom članku 😀

  • Bojko

    17.01.2017 - 21:44

    Sve ćemo znati za par mjeseci. Jedino što je “žalosno” to što dok pljuckamo po Nintendu, ne pitamo se – a što su trebali napraviti da uskrsnu brand? Da su odlučili napraviti novu hardverski moćnu konzolu, bili bi samo “onaj treći”, ono što je danas Windows phone. Po meni su napravili hvale vrijedan potez – u ovoj industriju punih ispranih kopija, odlučili su saviti pravila i biti Pebble.

    • Marac Marko

      @Bojko, 17.01.2017 - 22:05

      Pametno razmisljanje +5 😉

    • l)oolvl

      @Bojko, 17.01.2017 - 22:21

      mogli su npr. napraviti neki ludi napredni VR sustav. Osim toga, čak i da jesu “onaj treći”, imaju toliko snage u svojim IP-ima da bi bez problema dobro prošli na tržištu. Zamisli konzolu na kojoj možeš igrati i BF1 i najnovijeg Marija…

    • Bojko

      @l)oolvl, 18.01.2017 - 19:12

      U slučaju da su radili VR uređaj, mišljenja sam da bi uz PSVR, Vive i slične prošli puno gore nego sa Switchem. Unakazili bi sve svoje igre i gameplay mehanike. Zamisli Maria ili Zeldu u VR-u (tj. nemoj, koma je 😉 )!! Rekao bih da je Nintendo okrenut svim ljudima, a ostatak konzola ozbiljnijim gamerima.

  • l)oolvl

    17.01.2017 - 22:18

    Odličan tekst Zorane. Ja mislim da si Nintendo ovim potezom polako ali sigurno kucka zadnji čavao u vlastiti lijes; i u roku 3 godine očekujem da napuste u potpunosti hardver i posvete se štancanju Marija i Zeldi za ostatak ekipe.

  • afaron

    17.01.2017 - 22:27

    Velika prednost je sto se switch moze igrati na bilo kojem mjestu u kuci. A i na bilo kojem mjestu izvan kuce. Druga prednost su nintendo igre i virtualna konzola. Sada one divne igre sa snesa i drugih nintendo konzola mozemo igrati on the go bilo kad bilo gdje..sto je samo po sebi razlog da se kupi konzola za fanove nintendo igara, cak i da nema niti jedne nove igre za switch! Slijedeća prednost se tiče PC gamera, jer ovo je jedina konzola koju vrijedi uzeti ako si PC gamer, jedina je koja nudi nesto drugacije.

    Nedostatak switcha nije hardverska inferiornost nad drugim konzolama (jer druge konzole vrte igre u danasnje vrijeme vec slideshowskih 30fps sto dovoljno govori o njihovoj “superiornosti”).
    Najveci nedostatak je cijena igara, cijena dodataka, te placanje pretplate za multiplayer. Jer koliko sam cuo sve one igre koje se mjesecno dobiju, se oduzimaju na kraju mjeseca. Ovo je nesto sto ce morati promjeniti. I samo zbog ovih nedostataka bi konzola mogla failati, ni zbog cega drugog.

    • Marac Marko

      @afaron, 17.01.2017 - 22:51

      Vidim da ima jos istomisljenika 😀 A kaj se tice tog MP i placanja, jos nitko ni ne zna koliko i sta ce se nudit, tako da ne moramo brzat s osudama, zasto bi PS, Xbox to mogli naplacivat a Nintendo ne, samo nek bude zabavno i razumna cijena.

    • afaron

      @Marac Marko, 17.01.2017 - 23:02

      Mene je najvise strah da nece nabiti cijene klasicima u virtualnoj konzoli, jer najvise zbog kombinacije toga i mobilnosti kupujem ovo.

    • Marac Marko

      @afaron, 17.01.2017 - 23:11

      Ja sam iskljucivo PC igrac ali imam Nintendo i Sony konzolu radi ekipe. Ali najvise igramo Mari Kart 8 i SSB na Wii U, zato cu uzet Switch da mogu jos bolje uzivat sa ekipomu M.K. 😀

    • l)oolvl

      @afaron, 17.01.2017 - 23:21

      slobodno to možeš očekivati, to je upravo jedan od glavnih razloga zašto sam odustao od Nintenda prije nekoliko godina, kad sam vidio da Super Mario Land za Gameboy cijene 5 FUNTI na eShopu, i slične fore. Možda je čak bila i veća cijena, znam samo da sam bio jako razočaran i ljut kad sam to vidio.

    • Czar

      @Marac Marko, 17.01.2017 - 23:11

      Nitko ne tvrdi da nintendova Fanboy bojna ne postoji, štos je samo u tome da vas je Žalac sve jednim rafalom pokosio. 🙂

    • Marac Marko

      @Czar, 17.01.2017 - 23:31

      Haha.. Nebitno, bitno da ja sve vas pokosim u Bf 2,3,4, 1 😉 Ja radi ovog clanka necu da lomim tipkovnicu ali ako itko zaigra Bf1 i nađe mo se, vi cete sigurno tipkovnicu lomit.. 😉 haha…

    • afaron

      @Czar, 17.01.2017 - 23:33

      Mmmm, ok, prije bih rekao da je dao vjetar u leđa zasljepljenosti fanboyova ostalih konzola koliko vidim. (laughs on masterrace language)

    • Marac Marko

      @afaron, 17.01.2017 - 23:38

      like 😉

    • Argulian

      @Marac Marko, 18.01.2017 - 01:32

      Potpisujem. Odličan komentar. Ali moram reći da meni koji ne trebam prijenosni dio ova konzola stvarno ispada veća glupost i ne vidim odmak od wiiu-a. Najnovija kućna konzola bez recimo najnovijeg mass efecta i borderlandsa i sa vrhunskim ali već dosta starim skyrimom. a Zeldu neću spominjati jer ipak je to wiiu igra. Imam wiiu i čini se da ću ostat na tome jer ovo je kao zamjena za 3ds i možda fora ali kao kućna konzola jako loše

    • Ovcaodnovca

      @Marac Marko, 18.01.2017 - 10:14

      zato sto je nintendo fokusiran uglavnom na djecu koliko vidim…. a ocekivat da dijete od 10 il 11 godina placa network play je blesavo….. ova konzola je djetinjasta i nema niti jedne prave igre…. cak ce i zelda bit na Wii U….. jedino pravo opravdanje za ovu konzolu je to ako ona stopi rucne i kucne konzole za Nintendo…. ako ne definitivno je blesava konzola do bola… volim Mario igre i Wii sam kupio jedino radi njih, a Wii U cu uzet na Ebay i kupit tih 10tak igara za njega vrijednih spomena… ali kupovat Switch da bi se igrao opet Mario…. mislim da je to blesavo…. il je blesavo meni poso sam sad malo stariji mislim preko 30… a o cijeni da nepricam… 250 €je mak kolko bi ta konzola trebala kostat

    • movie

      @afaron, 18.01.2017 - 08:53

      Ako druge superiorne konzole vrte igre u 30fps, zamisli u koliko će fps takve igre vrtjeti switch? Naravno da će to biti jedan od bitnijih problema. Izdavači su upravo zbog toga okrenuli leđa nintendu u sadašnjoj generaciji konzole a kako stvari stoje isto bi im se moglo dogoditi i sada. Ako se to dogodi imat će nintendo mrtvu konzolu. Nisu bez razloga sony i microsoft išli na upgrade sadašnje generacije konzola a nintendo izlazi s konzolom koja je po snazi ispod konzola koje su na tržištu par godina. Hrabar potez.

  • Mixa

    17.01.2017 - 22:50

    Odlican tekst. Covek se malo zamisli nakon ovoga. Mada, ako mi se za par godina ukaze prilika, ja bih, ipak, nabavio Switch. 🙂 Verujem da Nintendo nece lose proci kao sa Wii U konzolom i da ce za Switch biti dosta dobrih igara. Nadam se da ce biti tako.

  • kozmos098

    17.01.2017 - 23:08

    Ja osobno nikad nisam volio prjenosne gaming konzle, mislim kad nisam doma imam pametnijeg posla od buljenja u ekran, nažalost tu je mob 🙂

  • QFlash

    17.01.2017 - 23:11

    Sve ovo današnje upiranje mobilnih igara mi je totalno nezanimljivo, ostavljam to dječici u tijekom nastave…

    Gamer sam, dakle ne zanima me Nintendo.

    • afaron

      @QFlash, 17.01.2017 - 23:36

      wow, slazem se za mobilne igre ali kakve to ima veze sa nintendom?

      Bas me zanima sta je to tocno sto igras a da te cini gamerom kada vec nintendo igre to nisu?

    • QFlash

      @afaron, 18.01.2017 - 08:37

      Jer Nintendo UPORNO gura mobilno igranje po autobusnim stanicama i lokalnim pekarama.Ne zanima me takav oblik igranja.Želim vrhunsku igru na vrhunskom komadu hardwera i u vrhunskom kućnom komforu.Nintendo moj oblik idealnog gaming iskustva ne nudi, dakle Nintendo me ne zanima.

  • Marac Marko

    17.01.2017 - 23:41

    Sigurno igra Bf1 i ja imam njegovih 100 dog tagova 😀

  • movie

    18.01.2017 - 08:39

    Pravo u sridu, odličan članak. U svemu se slažem.

  • DINEK

    18.01.2017 - 08:39

    Lijepi tekst. I ja sam primjetio bizarnost situcaija u Nintendovoj kampanji. Konzola koja je idealna za klince ( pro verzija Wii-a). Što se tiće prijenosnog igranja osobno me to ni malo ne privlači. Ako mi se igra ostajem doma, ako je TV zauzet, koristim PS remote preko Androida i to isključivo za 2D igre te se slažem da se “velike” igre igraju na velikom ekranu. Ništa to nije posebno revolucionarno ali ja daleko od lošeg. Zbog Zelde ću progutati knedlu ali ostalo me ništa nije bacilo na guzicu.

  • IgorM

    18.01.2017 - 10:20

    Umorio sam se dok sam pročitao članak, jbt pa Rat i Mir je kraći od ovog. Iskreno zabole me i za Nintentdo i Sony i Xbox odoh upaliti svoj PC i zaigrat ko čovjek, a gore navedeni dečki ne budu moje kune brojili…??

  • PrydaCro

    18.01.2017 - 10:30

    Da Nintendo riskira sa ovim konceptom je. Ali opet moram reci nek su malo razbili monotoniju jer kad pogledas PS4 i Xbone su skoro identicne konzole. Bilo bi odlicno kad bi imali igre poput Bf1 ili Borderlands 3 na Switchu ali ja takve igre sve igram na pcu ne pada mi napamet konzola. Nintendo ima najvise ekskluziva i to je cinjenica i s ovim sto sam vidio grafika je solidna i po meni dovoljna. Jedan Mario kart 8 vrti se glatko i izgleda prelijepo i tko kaze da igra izgleda bezveze prica gluposti. U biti Pc i Switch po meni najbolja kombinacija.

  • tomohorvat

    18.01.2017 - 10:56

    Odličan članak, u potpunosti se slažem.

  • YeYa

    18.01.2017 - 20:04

    Zoki članak je sve rekao. Čovijek se stvarno zapita treba li mu switch ili ne 😛

  • Trone2000

    19.01.2017 - 19:38

    Dvije igre koje su mi se svidjele na njihovoj konferenciji su Zelda i novi Mario ovo ostalo je bilo bezveze i Arms je bio interesantan ali to nije nesto sto ce prodati konzolu a brzo ce izgubiti podrsku drugih firmi jer je konzola mnogo slabija od trenutnih jos pogotovo sto su sony i microsoft izbacili konzole sa boljim performancama

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?