HCL.HR

Moderne igre od mene rade dezorijentiranog idiota

Zoran Žalac 06.11.2017.   •   42 komentara


Neki od najvećih gaming hitova ove jeseni imaju problema na relaciji imerzivnosti i dopuštanja igraču da se snalazi u virtualnom okruženju.

Običaj je takav da čovjek sve više prigovara i sitničari kako biva stariji. Prije nekih desetak godina vjerojatno mi ni na kraju pameti ne bi bilo da razmišljam o korisničkim sučeljima u videoigarama, ali eto me danas i žulja me kako današnje igre svojim sučeljima ubijaju priliku da se igrač potpuno uživi u njih. Ove jeseni zaigrao sam Middle-earth: Shadow of War, Call of Duty: WWII i Assassin’s Creed Origins, a osim što te igre imaju poveznicu da su sve odreda jesenski hitovi, zajedničko je i to što su im korisnička sučelja odvratno pretrpana.

Shadow of War je po tom pitanju donekle korektan i dopušta vam da ugasite pojedine elemente sučelja. Znači, možete s ekrana ukloniti ikone za navigaciju, indikatore za napade, informacije o aktivnim zadacima i slično. Takve stvari cijenim i pohvalno je od developera da je takvo što uvrstio u igru odmah po izlasku i omogućio mi da moj posjet Međuzemlju bude što uvjerljiviji tako da nemam konstantan podsjetnik kako igram videoigru.

Međutim, nekoliko je problema u sučelju Shadow of Wara. Prvo, nisu svi segmenti sučelja individualni, pa ako npr. želim ukloniti mini mapu, onda mi se automatski ukloni i mjerač energije i posebnih poteza, što mi baš i nije korisno jer ako to isključim onda nemam drugog načina da znam kada mogu izvršiti željeni napad. Dakle, moram pristati na to da mi značajan komad donjeg lijevog kuta ekrana bude prekriven crnom mini-mapom, inače ne mogu igru igrati kako je zamišljeno.

Middle-earth™: Shadow of War™_20171003103727

Druga stvar, ako pristanem da mi igra prikazuje što mi je trenutni zadatak (jer ne želim svaki put odlaziti u glavni meni da to provjerim) – to ne znači kako automatski pristajem na to da mi nasred ekrana, ali doslovno na samoj sredini, konstantno iskače poruka: „Stisni tu i tu tipku da otvoriš quest meni i odabereš novi aktivni zadatak“. Okej, napomeni me to jednom, u sklopu tutoriala, ali kojeg me vraga to stalno trebaš podsjećati, pa nemam amneziju da zaboravim kako se to radi svaki put kad izađem iz igre! Uostalom, ako na listi questova imam nekoliko u nizu, pa automatski mi po završetku jednog aktiviraj sljedeći koji najbolje odgovara mom levelu.

Treća stvar, sama činjenica da je sučelje toliko pretrpano različitim elementima ukazuje na to da je igra prekomplicirana da bi bila intuitivna. Pazi na što mi sve Shadow of War mora ukazivati: kako se zove neki ork, koji je level i kojeg je plemena, koja je razina alarmiranosti neprijatelja pri stealthu, koju tipku trebam stisnuti za protunapad i u kojem vremenskom okviru, gdje se što nalazi na mapi, koliki mi je hitstreak i critical hit, informacije kako srediti neprijatelje u borbi, ikone kada mogu pokupiti loot, online notifikacije za posebne questove, notifikacije za izvršavanje izazova, tajmer za conqest zadatke, podsjetnik o otključanim skillovima, ikone za prizivanje suboraca, nazive misija, komande tijekom kretanja, komande tijekom interakcije s orkovima, komande prilikom duplog skoka, sučelje za Haedir tornjeve, obojane konture neprijatelja i rotiranje mini-mape s kamerom… Dame i gospodo iz Monolitha, ako igraču treba ovoliko informacija pri ubijanju orkova u Međuzemlju, nešto je trulo u vašoj igri.

Middle-earth™: Shadow of War™_20171006144754

Ne, ovo nisam izmislio, upravo sam vam nabrojao listu HUD elemenata koji vas dočekaju na sučelju Shadow of Wara, a još sam neke čak i izostavio da se ne ponavljam. Tragično je to što tolika količina aktivnih stvari koje iskaču i zadržavaju se na ekranu uopće ne pomažu igri time da igraču omogućuju da što više vremena provede krećući se u virtualnom svijetu, a ne po hrpi menija koji s LOTR svijetom imaju veze koliko i Gollum s vrhunskim intelektom. Dobro, možda uz svu silinu indikatora i ikona na mini-mapi nemate potrebe svako malo otvarati glavni meni s mapom, ali to se ne može reći za ostale dijelove glavnog menija: ekran za vještine vašeg lika, ekran za inventory, ekran za upravljanje vojskom i ekran za questove, i ekran za pijacu s loot kutijama. Bez obzira koliko HUD elemenata uklonio, svejedno previše vremena provodim pauzirajući akciju da bih došao u meni, dok si moj rendžer Talion u međuvremenu valjda kopa po nosu.

No, primjer jedne igre nije razlog da se toliko pjenim, pa idemo s drugim. Call of Duty: WWII, igra iz serijala u kojemu ne možeš otići dva metra lijevo i dva metra desno da ne bi slučajno skrenuo sa zacrtane putanje na kojoj se događaju eksplozije i sva ostala adrenalinska sranja. Nedo bog da ih igrač propusti vidjeti, smisao čitave kampanje se raspadne! S jedne strane, CoD: WWII želi mi dočarati autentičan ugođaj 2. svjetskog rata. Trude se to momci uz više nego pristojnu grafiku, a da bi sve to bilo što vjernije prikazano angažirali su povjesničare, vlasnike muzeja s WW2 opremom i pokojnu babu Maru čiji je did Ante jednom vidio američku pješadiju u Parizu. Svaka čast na trudu i reći ću da je CoD: WWII najljepša WW2 igra koja mi se popišala na doživljaj svaki put kad mi se šaržer puške ispraznio pa je igra osjetila potrebu da mi nasred ekrana napiše poruku: NAPUNI ME.

Za razliku od Shadow of Wara, novi CoD nema opciju da si možete ukloniti sučelje – ni selektivno ni u potpunosti. Priznajem da nisam provjeravao uklanja li igra taj HUD na višim postavkama težine, ali sve i da je tako, to opet ne bi bilo fer prema igraču. Ako želim manji izazov pri igranju, to ne znači da želim hrpu informacija na ekranu. A ovako vam to izgleda u CoD-u, jednom slikom.

ui-u igrama 2017 (1)

Ovdje je to još i dobro jer su mi u ekipi dvojica suboraca. Kad ih se skupi ukupno pet, njihovi portreti i ikone njihovih sposobnosti prijeđu polovicu vertikalne linije ekrana. Džaba ti tvog „visceralnog“ prikaza rata kad mi polovicu ekrana pokriješ nekakvim sličicama mojih suboraca. I ne samo to, naravno. Igra mi mora javiti kad sam došao do checkpointa, mora mi u isto vrijeme pokazati koji mi je zadatak (iako taj isti zadatak pokazuje indikatorima na ekranu). Ako mi doslovno iznad neprijateljeve glave pokazuješ da ga moram ubiti – zašto nasred ekrana ogromnim fontom veličine cca 70 mora pisati ELIMINARAJ TOGA I TOGA. Pa to je čisto dupliranje informacija, pretrpavanje i krajnji debilizam. Okej, želite da se i debili zabave uz vašu igru, ali onda mi dajte opciju da si ja isključim taj HUD. Jer privatnik Daniels iz prve pješačke sigurno nije imao neke indikatore pred očima kad god mu je njegov frend mogao dobaciti streljivo. Da su mu se takve stvari priviđale, vjerojatno ga ne bi ni pustili u vojsku!

Ako vam to nije dovoljno, šećer na kraju: Assassin’s Creed Origins. Novi AC je nešto između Shadow of Wara i CoD-a utoliko što ima četiri postavke za svoje sučelje (prikaži sve, prikaži manje, prikaži minimalno i ne prikazuj uopće)… i nijedno mi ne odgovara. Količina informacija ikonica i svega ostaloga što se prikazuje na ekranu u Originsu je redikulnozna, na razini Shadow of Wara, s tim da ovdje neprijatelje još vidite i kroz zidove, a igra vam čak daje informacije o tome kreće li vam se vaš plijen, odmara li, ili radi nešto sasvim treće. I kad kažem da vam daje takve informacije, pri tome mislim da doslovno ispisuje te riječi, slovima: KREĆE SE. Jer igrač očito ne može vidjeti da se nešto kreće. Možda mi treba nalaz od okuliste da dokažem Ubisoftu kako nisam ćorav?

ac-origins-hud

Problem je u tome što se elementi sučelja ne mogu ukloniti pojedinačno. Npr. ne želim da mi neprijatelji imaju konturu pa da u svakom trenu vidim gdje se nalaze, ali želim imati tekst na ekranu koji mi opisuje što mi je trenutni zadatak. No, u AC Originsu to je trenutno nemoguća misija jer ta dva elementa nisu odvojiva. Dolaze u paketu ako ćete Full ili Lite opciju sučelja, ili ne dolaze uopće ako ćete Minimal ili Off opciju. Isto je recimo ako želite isključiti „kompas“ na gornjem dijelu ekrana, ali želite sačuvati prikaz vaše energije i mjerač specijalnog napada u borbi. Iz nekog jedino Ubisoftu poznatog razloga, jedno ne ide bez drugoga, iako se ti HUD elementi uopće ni ne prikazuju u isto vrijeme!

Dakle, igra mi na jednoj postavci daje previše informacija od kojih mi sve ni ne trebaju, a na drugoj postavci sučelje mi ne daje dovoljno informacija koje su mi potrebne. I kako sad uživati u tom prekrasnom Egiptu? Kako se ne živcirati kad ti igra nasred ekrana izbaci informaciju – EJ, NA OVOJ LOKACIJI MOŽEŠ PRONAĆI SKRIVENI PAPIRUS. Puno si mi pomogla igro, što si ga i sakrivala kad ćeš mi reći gdje je!

ui-u-igrama-7

Nisam još ispuhao sve frustracije ovim tekstom, ali zaista ne bih htio duljiti više od ovoga. Poanta je valjda jasna  – moderne igre imaju problema s dizajniranjem sučelja koja ne bi bila prepreka uživljavanju u igru. Svakim se danom sve više približavamo realističnom prikazu u videoigrama, no paralelno s time postajemo dezorijentirani idioti kojima igra mora govoriti kada trebaju reloadati oružje (iako će to na kraju sama obaviti za njih), idioti koji si ne moraju stvarati mentalne mape okoliša u glavi jer uz sustave brzog putovanja, mini-mapa, markera i ostalih indikatora samo moraju ići u jednom smjeru. Umjesto da nas potiču na upijanje okoliša, nove igre tjeraju nas da blejimo u jednu točku koja nam pokazuje gdje trebamo ići dok nam u isto vrijeme nastoje reći kolika je temperatura, kad počinje idući menstrualni ciklus i sve druge moguće informacije koje bi mogle biti relevantne.

Sjetite se kako je mapa u Gothicu 2 nekoć bila rukom crtana i nije bilo strelice koja bi vam pokazivala gdje se nalazite pa ste se morali orijentirati prema istaknutim lokacijama. Sjetite se kako vam je dostupna moć za skok u Journeyu bila demonstrirana kroz dužinu šala glavnog lika. Sjetite se kako je količina streljiva u Dead Spaceu bila prikazana hologramski tek kada vam je ta informacija bila potrebna. To su primjeri dobrog dizajna sučelja u videoigrama i treba ih slaviti. Shadow of War, CoD: WWII i AC Origins nisu loše igre, ali su naslovi koji od nas žele napraviti nesposobne debile.

Označeno sa:

Komentari (42)

  • Hazardous Material

    06.11.2017 - 13:11

    Nevidljivi zidovi bez vizualnih prepreka koji ubijaju imerziju jer kakva taktika zaobilaženja šta ti je to

  • Daky101

    06.11.2017 - 13:16

    Zato barem u COD multiplayeru ima hardcore mode koji ti ne prikazuje ništa. P.S. Do sad sam mislio da se kaže šanžer lol

    • Cro_echo88

      @Daky101, 06.11.2017 - 13:55

      Inace ne kaze se ni šanžer ni šaržer nego spremnik na hrvatskom :)

    • Lucija

      @Cro_echo88, 06.11.2017 - 14:38

      magazin?

    • Darcoolio

      @Lucija, 06.11.2017 - 14:41

      Rozga?

    • Fr3dY

      @Darcoolio, 06.11.2017 - 17:47

      da nije mozda kur… ovaj grijalica

    • L3gi0naR

      @Lucija, 06.11.2017 - 20:23

      Magazin je trgovina

    • PppPP

      @Daky101, 07.11.2017 - 23:55

      kaže se magazin ili šaržer

    • Cro_echo88

      @PppPP, 11.11.2017 - 15:46

      Kaze se spremnik ili okvir

  • rokonja

    06.11.2017 - 13:18

    Današnje igre igra puno klinca (al ono doslovce klinci, tipa ono mama-tata kupi mi ovo pa imate mira od mene) koji slabo barataju s engleskim, i onda ih treba igra sama navoditi koji gumb koji smjer i što da rade i to po mogućnosti u svakom kutu ekrana. Pratim HCL svaki dan i zahvaljujući Vama znam i ono što me zanima i što me ne zanima – al ti ist klinci nisu ni to sposobni (jedva čekaju da kliknu “play”). I to je eto mojem mišljenje i moj stav o tim suvremeni igrama (a baš mislim kupit stronghold HD za 4e i odigratI TO SU BILA VREMENA).

    • Zoran Žalac

      @rokonja, 06.11.2017 - 13:24

      Što se tiče ove tri igre, to su 18+ naslovi. Da se deklariraju kao igre za djecu, ni riječi ne bih napisao.

    • Luka 6c

      @rokonja, 06.11.2017 - 13:31

      Istina da, ali svejedno treba omogućiti bolje isključivanje tih opcija za iskusnije igrače :)

    • Tony Ghost 1811

      @rokonja, 06.11.2017 - 14:00

      Sto je najgore igre za ps2 koliko se sjecam nisu imali te gluposti. Igrao sam kao klinac. 10 godina hajmo rec. Engleski sam znao pricat kao danas arapski. Ali opet sam sve sam shvatio. Niko te nije trebo povlacit za rukav. Moderne igre prave debile od odrasli ljudi ali i od djece.

    • Agent

      @rokonja, 06.11.2017 - 14:03

      ok većinom igraju klinci,možda su naslovi 18+ al opet igraju klinci,nebitno.Ali daj mogućnost onda ukloniti ono što nije potrebno onim starijim igračima i ukloniti svaki dio posebno,ne odmah sve zajedno.

  • phoda

    06.11.2017 - 13:27

    Sto vise informacija das igracu igrac se cini sigurniji i tako vise upravlja situacijom i u konacnici vjerovatno misli bolje o igri jer takve stvari nisu u prvom planu pa tako i lakse prodaju igru. Osobno ne vidim problem u tome, mozda malo pretjerano s informacijama ali npr da igrs velicine originsa (ne nuzno origins vec i drugi veliki rpg) nema opciju mininape ili quest trackera i svih ostalih pomagala nebi bilo tako zabavno vec bi se mucio naci neke stvari sto ubija zabavu. Istina da je prije bilo drukcije i znao sam provodit sate uz level ili quest, imao sam demo verziju global conflict jednog levela i preso jedan level brat bratu 100 puta ali to je jer nisam imao internet ni izbor drugih igara, ali danas bi samo odustao. Ukratko ako je vec nekog za krivit za to onda su to igraci a ne developeri.

    • Agent

      @phoda, 06.11.2017 - 14:06

      Baš bez tih pomagala bi bilo zabavno,jer ovo kad ti sve govori gdje je šta i šta kako napraviti stalno ubija zabavu.A onako istražuješ i tu je prava zabava,a ne da ti igra govori šta,kako i gdje.

    • phoda

      @Agent, 06.11.2017 - 18:21

      To odlicno zvuci na papiru ali istina je da nije tako. Volio bih i ja istrazivat ali kad rjesavas quest cetri sata i nista nisi napravio jer eto nemos skuzit nesto sto je u biti glupost ubije ti zabavu puno vise. To je danas gdje imas 1000 naslov za birat. U doba fallouta i baldursa imao si tu igru, volju za gamingom i hrpu vremena i eto dalo ti se bas sve istrazivat ali zbog toga bilo i puno manje gamera. Danas takav produkt bi imo malu skupinu koja bi ga hvalila i ostali ignorirali, imas fanove ali zivi se od para. Tako da sve ima svoj + i –

    • Zoran Žalac

      @phoda, 06.11.2017 - 19:22

      Zato mora postojati balans u svemu, ali ne ići u krajnosti. Ima nešto u tome da se igrača želi zadržati što duže uz igru, ali mislim da igre ne bi trebale podilaziti igraču radi toga. Super Mario recimo ima odličan balans, ili recimo ovogodišnji Divinity 2 s više različitih načina rješavanja neke prepreke.

    • phoda

      @Zoran Žalac, 06.11.2017 - 20:15

      Mislim da bi divinity 2 bio takodjer jedan odlican primjer balansa, moja zamjerka je sto je igra pomalo zbugana pa tako par questova sam rijesio iako nigdje ne pise da je to kraj takodjer neki su bar meni bili pre teski. Ali divinity 2 je i drugaciji tip igre i vise fokusiran na pricu sa dosta citanja dok je assassins creed npr izrazito akcijski naslov uz priču pa vodi samo igraca kroz priču, nisam igrao tako da neznam koliko je pretjerano ali sa UI se ne zamaram previse ako je lijepo napravljen, možda jer sam pre mlad 😀

  • niksa_91

    06.11.2017 - 13:30

    Gamer community je orijentiran prema “casual” igračima, tj cilj im je dopasti se masama, koje ko mo blaženi šogor od skoro 40 kamapju praktički sa LMGom u CoD MP jer ne ide mu baš na plejci kretanje. I tako već od CoD3. Nema baš trčanja.

    Drugo, mislim da je to full krenulo, iako se EA to odbilo u glavu, sam prvim Battlefrontom…

    ali evo, nakon BF3 i BF4..meni je i BF1 dosadan i casual.

    I tako, imaš ekipu koja je “harcodre” i tryhard, te casual tateke i klince ispod 12, iako ti klinci nakon 50ak sati su u CoDu kao ewokii na redbulu

  • mili1985

    06.11.2017 - 13:40

    Tutorijali na svakom koraku, koju tipku stisnuti za skok a koju za pucanje. Krcato sučelje sa većinom beskorisnih informacija, od kojih se ne možeš uživiti u igru i još podosta stvari. Današnje igre previše olakšavaju igračima i vode ih za ruku.
    Nekada nikakvih tutorijala i objašnjenja nije bilo, nego bih učio o svemu tome kroz samu igru i na svojim pogreškama.
    A na ekranu nikakvih oznaka nije bilo osim health bara. Pa i podosta engleskog sam naučio kroz igre i to bez ikakvih pokazivača koju tipku stisnuti i kuda ići.

  • metalshegy

    06.11.2017 - 13:47

    te stvari znaju bit korisne ako si napravio duzu pauzu od igre pa ti trebaju salabahteri ali stvarno ne vidim razlog zasto ne stave nekoliko opcija za iskljucit pojedine elemente zasebno. idu po principu more is better, vidi imas ovaj sidequest, ovaj collectible, evo ti jos informacija o questu evo ti dodatni zadatak za obavljeni quest, nasa igra ima hrpu sadrzaja, vidi ovaj skill nisi dugo koristio mozes ga aktivirati sa ovim tipkama. pa valjda ga s razlogom nisam dugo koristio i zaobisao sve collectible iteme/sidequestove kad im je dubina i zabava koju donose na razini izlaska na cajke

    • vlatko2003

      @metalshegy, 06.11.2017 - 14:03

      cajkeee hahahaha

  • l)oolvl

    06.11.2017 - 13:54

    a što drugo očekivati od igara koje su pravljene za masovno tržište… osim da budu maksimalno prilagođene za najšire mase. Iskusni gameri se trebaju potruditi i tražiti nešto malo egzotičnije za bolji doživljaj igranja, a AAA igre ostaviti neukim casualcima neka guštaju.

  • griffglavan

    06.11.2017 - 14:13

    Slazem se s clankom u potpunosti..
    Jednostavno previse svega.

  • Black op

    06.11.2017 - 14:23

    Sa AC syndicateom su toliko pretjerali da je to bila prva igra koja me je natjerala da diram hud opcije, kada sam ga u potpunosti ugasio igra je postala nevjerovatno ljepša.HUD daje previše kontrole igraču i zbog toga igra postaje lakša (još kada se to upari sa pogledom iz trećeg lica…).

  • Znidy

    06.11.2017 - 14:31

    To je ono što govorim. Igre su zapravo potupljene u današnje vrijeme. Daj mi jedan stari Medal of Honor s kompasom i zvjezdicom i snađi se druže! 😀

  • "PRIPROSTI SELJAK"?

    06.11.2017 - 14:38

    Odmah na pocetku, pohvale Zorane na ovome clanku!
    Ja osobno dijelim misljenje da novije igre sve vise i vise zaglupljuju igraca. Pretvaraju ga u ” raketu” za navođenje bez vlastitog organa za razmisljanje ili drugim rijecima: ubiju svaki razlog za razmisljanjem. I onda se netko meni cudi sto su mi ” starije ” igre bolje dok oni , ispranih mozgova, polazu sve u najbolju grafiku i takve neke stvari, ne shvacavsi da im je mozda takvo razmisljanje nametnuto od strane pohlepnih divova zeljnih novih nacina akumuliranja veceg profita, koji uz njihovo odobrenje mažu oči istima. Osobno, ako videogame industrija nastavi ici ovim putem ja ne vidim razlog za kupnju neke nove konzole ili bilo cega povezanog s riječima: budući gaming. Lijep poz.

    • Tony Ghost 1811

      @"PRIPROSTI SELJAK"?, 06.11.2017 - 14:51

      Normalno da su starije igre bolje. Nisu tako ljepe ali po meni imaju vise prednosti nego mana.

  • croBilly394

    06.11.2017 - 15:37

    Developeri nas već zadnjih par godina tretiraju kao da smo slaboumni, to prilagođavanje široj gameing publici je izmaklo kontroli. Većina današnjih AAA igara ne pruža nikakav izazov, a neki moderni nastavci nekoć dobrih RPG serijala su toliko pojednostavljeni i zaglupljeni da to boli.
    Kad se samo sjetim Morrowinda koji te baci na neki obalni grad bez ičega u inventoryu, osim papira na kojem piše ime lika kojeg moraš naći.. Bez GPS-a ili nekog tutoriala, pa ti misli što ćeš, i kako dalje. Takve dragulje u kojima cijeniš svoj napredak odavno ne prave, ili su rijetki. Crno se piše ikakvoj aktivaciji mozga u budućem gameingu.

  • Marinko987

    06.11.2017 - 15:43

    Meni AC: Origins doslovno uništava život (preko 70 sati igranja i još ne znam gdje sam od tolikog istraživanja koje se temelji na “GPS mapi”). Toliko je dobar a i toliko uništi “uživljavanje” u igru sa hrpom podataka i mapom. Ne prođe ni 2 minute a da ne kliknem na mapu i vidim gdje sam i što sam. “Black desert” i “great sand sea” me poprilično razveselio jučer kada sam jahao pola sata bez razmišljanja :)
    Na kraju og “ganjanja” svih onih upitnika po mapi (onako: ajde da vidim što je to, pa još jedan upitnik, i još jedan i tako beskonačno…) izgubim osjećaj egipta i svega u njemu.

  • butjer1010

    06.11.2017 - 18:34

    Pa napokon da se netko sjetio popljuvati amerikanizaciju igrica. Kao i autor ovog teksta, ne znam jesam li ostario, pa mi zato ovo sve ide na živce, ili su stvarno pretjerali sa ovakvim kenjažama u igrama. Sjećam se AC i AC2, gdje si morao u areni učiti combo poteze, bez kojih nisi ni trebao probavati srediti kasnije neke jače likove (viteze), da bi još broterhood i revelation donekle imali par različitih udaraca da bi mogao završiti igru. Od AC III na dalje je krenulo totalno proglupljivanje (amerikanizacija) te igre, gdje je dovoljno bilo stiskati lijevi klik miša dok se nalaziš između 10 protivnika, i za par sekundi svi su bili na podu. O Syndicateu neću niti trošiti riječi….koma. Za naše kolege iz amerike, taj način igranja je bio pretežak, te su meštri iz ubisofta pričali na forumima s igračima, i slušali njihova jadikovanja, pa su nama, mrvicu koordiniranijima, ubili serijal. Ajde, u Originsu su malo otežali situaciju s “levelima”, tako da ne možeš baš svakoga “razvalit” s bolesnim stiskanjem lijevog klika na mišu, ali daleko je još to od pravog AC-a. Samo zato što sam (subjektivno) bolestan na sve što ima Assassin’s Creed u imenu, kupio sam i Origins. Inače, da nisam igrao niti jednu do sada, nebi je niti zaigrao, iako su se potrudili žestoko da mapu naprave bolesno veliku, i da se ima igra šta igrati barem 100-tinjak sati… A ne kao COD….

    • Zoran Žalac

      @butjer1010, 06.11.2017 - 19:18

      Sori ako si komentar pisao dvaput, ali za first-time komentiranje imamo anti-spam zaštitu pa svaki komentar ručno odobravamo. Uglavnom, dobrodošao na portal.

    • butjer1010

      @Zoran Žalac, 07.11.2017 - 11:50

      Hvala lijepo…..

    • Marinko987

      @butjer1010, 06.11.2017 - 22:37

      Potpis. Osim što realno gledano ta veličina Origins mape ne ide u prilog ako je stalno Copy-Paste istog sadržaja. Recimo pogledaj samo primjer lokacija: loot treasure i kill captain, meni totalna katastrofa i naporno jedno te isto…

    • butjer1010

      @Marinko987, 07.11.2017 - 11:52

      Ma mislio sam na to da se duže može igrati, jer ti treba malo jahanja do misija, ne volim fast travel fore, hhh. A i sami okoliš nije isti, misije jesu repetativne.

  • IvanDado

    06.11.2017 - 19:26

    No HUD ftw

  • esse

    06.11.2017 - 20:10

    zoki brate, de izudaraj nesto ili bar izadi s ekipm van i zaboravi malo na sve .. i da razumijem tvoje frustracije,vjerujem brdo nas .. radi te love na samo igre vec i previse drugih (hobija/ideja/nekih novih vidova svega ) ide u honduras .. uzas dragi vjernici , uzas …

  • AceRimmer

    06.11.2017 - 21:34

    Private = privatnik? lol

  • sgtbare

    06.11.2017 - 23:36

    Odlicno primjeceno ali to je i za ocekivat od AAA developera, ne razumijete da oni vise ne rade igre nego tiskaju brend sablonski ko tvornice, i te sablonske brend igre su namijenjene za debile!

    Slazem se u potpunosti Zorane!

  • chupacabra1

    07.11.2017 - 16:44

    Bilo bi lijepo da ovaj članak evoluira u drugi o općenitom pojednostavljivanju i zaglupljivanju gameplaya u igrama jer i mene zanima da li sam star ili nam vec dugo uvaljuju graficki uglancane poluproizvode

  • DethoRhyne

    07.11.2017 - 17:17

    Osobno smatram da pretrpan UI, kao što se i večina ako ne svi ovdje slažu, uništava experience, ali smatram da tutorial-i ili neki hintovi koju tipku kad stisnuti niti nisu previše loši AKO i samo ako su pravovremeno prikazani i u dobrom kontekstu.

    Primjer toga bi bio npr. u Infamous 1 i 2, tek kad si iznad neprijatelja možeš ga lock-at sa R1 (Inače ta tipka ne obavlja tu funkcionalnost) i tek se onda pokaže izbornik s mogućnostima.. jest da ih je lako zapamtit, ali dobro dođe nakon nekog perioda ne igranja, a ništa se tim elementom UI-a ne blokira.

    Drugi bi dobar primjer bio način na koji je u Splinter Cell conviction-u napravljeno što je činiti u određenoj misiji.. nije najpametnije ali je inovativnije od, npr. ove slike gore od CoD WWII-e.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!