HCL.HR

Ususret TGS-u: Umire li izvorno japanska igra?

Zoran Žalac 21.11.2011.   •   0 komentara


Tokyo Game Show iz godine u godinu postaje sve jasniji odraz stranog tržišta čijim potražnjama japanski razvojni timovi nastoje udovoljiti. Nezavidna je to situacija koja nameće pitanje: izumire li ona originalna, izvorno japanska nota kreativnosti u

Japan je oduvijek bio specifično tlo kada su u pitanju video igre. Na njemu su godinama nicale kvalitetne, originalne, a često i bizarne ideje koje bi kasnije doživjele svjetsku slavu. Brojne generacije sada već stasalih gamera odrasle su uz proizvode kompanija kao što su Nintendo, Sega, Capcom, Konami, Square i dr. Uvjereni smo da ti igrači još i danas cijene kulturološku različitost igara japanskog podneblja, ali nismo sigurni kako mlađa publika percipira istu stvar. Naime, iako će mnogi to poreći – japanska industrija video igara u debeloj je tranziciji, i još gore – opasnosti od gubitka vlastitog značaja.

Možda se čini kao preuveličavanje, no u posljednje vrijeme tvrtke te regije nižu relativno nepopularne odluke – umjesto svježih ideja favoriziraju dvoznamenkasti broj nastavaka, igre iz svoje nadležnosti prebacuju manje poznatim, stranim studijima, a kada propadne već navedeno kreće se sa iskorištavanjem stare slave i redizajniranjem klasika. Trendovi su to koji se šire izvan japanskih okvira, ali iznova začuđuje kakvom se lakoćom tamošnji giganti prepuštaju diktatu tržišta. Imena koja su nekada predvodila ponudu vrhunskih igara sada na sve načine pokušavaju uhvatiti korak s potražnjom – bez adekvatnog odgovora na rastuću popularnost FPS žanra, i s prilično mlakom podrškom za online multiplayer, Japan se zbog svega toga suočava s marginalizacijom.

Japanske igre

Tradicionalno zatvoreno tržište moglo bi tako postati još zatvorenije, a to bi, obzirom na povijesni značaj japanske industrije video igara, bilo loše za cjelokupnu gamersku publiku. Dakako, Capcom, Konami i ostala ekipa neće bankrotirati ili propasti u zemlju. Neizvjesno je, međutim, predstavlja li replicirani program E3 i Gamescom sajmova budućnost TGS-a? Hoćemo li za nekoliko godina japanske tvrtke sve češće viđati u ulogama izdavača, a sve manje kao developere? Uzrečica kaže da se po jutru dan poznaje, stoga idemo vidjeti kakve naznake nosi ovogodišnji TGS.

Krivo je reći kako Japan stagnira po pitanju originalnih igara – pogledate li liste igara prezentiranih na TGS-u uočit ćete daleko najveći broj nepoznanica. Nažalost, stvar je u tome što to nisu tek najavljeni naslovi nego baš animoziteti koje će proći „ispod radara“ većini korisnika, ako uopće i dođu na EU/USA tržišta. Ipak, pored njih pažnju nam privlači pet originalnih IP-ova.

Japanske igre

Pomalo netipično, Capcom ima dva svježa naslova. Prvi je fantasy akcijska avantura smještena u otvoreni svijet. Iako se ne deklarira kao RPG, Dragon’s Dogma nudi gotovo sve značajke tog žanra: više različitih klasa (možda i rasa), gomilu interaktivnih likova, te trajnost od 30 do čak stotinu sati. Igra se još treba dokazati, ali definitivno zvuči zanimljivo, pa ne bi bilo krivo očekivati kvalitetan naslov u rangu Demon’s Soulsa. S druge strane, novu fabulu donosi i Asura’s Wrath – frenetična akcijska igra koju je lako vidjeti kao God of War na japanski način. A obzirom da Japanci uvijek začine svoje ideje, moglo bi ovdje biti svega i svačega.

Pitate se što točno podrazumijevamo pod japanske začine? Grasshoper Manufacture i njihov Lollipop Chainsaw imaju jasan odgovor. Zombije ovoga puta kosi zanosna plavuša Juliet i njezine pinky… motorne pile. Nakon Dead Risinga zvuči klišeizirano, ali priznajemo da izgleda ludo i vjerujemo kako će igra biti dostojan nasljednik No More Heroes serijala.

Japanske igre

Sega uvjerljivo prednjači u koketiranju sa zapadnjačkim žanrovima. U TPS vode nakon odličnog Vanquisha uplovljavaju s Binary Domainom. Iza ovog shootera stoji ekipa specijalizirana za Yakuza igre, pa iako njihovi debitantski nastup ima prilično „klimave noge“, očekujemo solidnu igru što bi TGS 2011 trebao i potvrditi. Nešto pouzdanije izgleda Anarchy Reigns, nova igra koja nam stiže od tvoraca Bayonette i već spomenutog Vanquisha. Riječ je o interesantnom konceptu online tabačine specifičnih likova i brojnih MP modova. Na papiru zvuči dobro, izvedbu tek trebamo vidjeti.

Kao i obično, nastavaka poznatih franšiza ima daleko više. Ovom prilikom ne možemo ih sve spomenuti, niti im možemo posvetiti dovoljno vremena na pojedinačnoj razini. Ipak, treba reći da u ovoj grupi ima itekako obećavajućih naslova. Neki od njih, poput Dark Soulsa, stižu vrlo brzo i obećavaju mnogo toga. Spiritualni prethodnik spomenute igre svojevremeno je bio pravo iznenađenje, pa iako nam nastavak vjerojatno ne može ponuditi istu neizvjesnost, ne sumnjamo da će ovoga puta postići još zapaženiji rezultat.

Druge igre pak čekamo nešto duže, a TGS nam daje nadu da ćemo o njima napokon nešto čuti. Tu u prvom redu ciljamo na dva naslova. The Last Guardian idejno nas je očarao još prije nekoliko godina, ali onda je jednostavno nestao s pozornice. Rečeno je kako ga na ovom TGS-u nećemo vidjeti u igrivom izdanju, no mi ćemo biti zadovoljni i s novim trailerom. Datum izlaska također ne bi bio na odmet.

Japanske igre

Sličan opis mogli bismo prenijeti i na Metal Gear Solid: Rising. Pompozna najava mizernom količinom materijala, informacije davane na cjediljku… Složit ćete se s nama – red je da Kojima prekine tu farsu. Puno toga u vezi ove igre još uvijek visi u zraku, stoga bismo vrlo rado željeli vidjeti gameplay dionice, a obzirom da je MGS rijetko kada načisto s datumima izlazaka, očekujemo barem potvrdu da Konami planira izdati igru iduće godine.

Od ostalih naslova bit će zanimljivo vidjeti kako će se Ninja Gaiden 3 po prvi puta snaći bez svog tvorca, kako će publika prihvatiti novu generaciju Soul Calibur V likova, kako će Final Fantasy XIII-2 vratiti povjerenje skeptičnih fanova, i u što će se ovoga puta transformirati Armored Core u svom petom dijelu. I na kraju liste treba okvirno naznačiti još tri igre: Street Fighter X Tekken i Resident Evil: Revelations – o kojima smo već imali prilike čuti dosta toga; te Ace Combat: Assault Horizon na čiju detaljnu prezentaciju nećemo još dugo čekati jer igra izlazi sljedećeg mjeseca.

TGS ne bi bio to što jest bez značajnijih najava. Prošle godine dobili smo nekoliko njih kada su najavljene neke od igara koje smo upravo spominjali. Izostao je jedino Resident Evil 6, no prema svemu sudeći, pozornica je ove godine postavljena samo za njega. Teško nam je nagađati kako će izgledati još jedan reboot franšize, ali smo, kao i uvijek, jako zainteresirani za tu najavu. Mogli bismo ostati iznenađeni ili pak razočarani, ali to je rizik koji smo voljni uzeti.

Japanske igre

Dakako, većina najava je tajna sve dok TGS službeno ne krene, pa vam o neotkrivenim stvarima možemo samo nagađati. Znakovi kažu da će se među tajnovitim naslovima naći Bayonetta 2 i Yakuza 5, što nije ništa čudno, ali tko zna što japanski umovi planiraju učiniti tim igrama. Neke najave pak nisu mogle dočekati sam show pa su tako prije vremena otkriveni Dragon Quest X i Monster Hunter 3G, tako da nas definitivno čeka nešto više priče o njima.

Pesimistične procjene s početka teksta barem za sada nemaju pravu podlogu. Stanje je i dalje alarmantno, ali dolaskom novih konzola (3DS, Vita, Wii U) stvari nisu tako crne jer bi nas Japanci mogli iznenaditi valom novih igara čiji dolazak jednostavno nismo mogli vidjeti. Mi bismo, naravno, voljeli da to budu visoko budžetni naslovi koji bi parirali američkoj produkciji, no svjesni smo da su ti dani iza nas – japanska industrija video igara nije snažna kao nekada.

Međutim, njezina tranzicija možda rezultira nekim zanimljivim ishodima nakon kojih ćemo zaključiti da je riječ o svojevrsnoj evoluciji. Trenutno nitko ne može predvidjeti budućnost japanskih igara, ali mi ćemo zato pratiti TGS i tražiti uvid u procese koji tu budućnost formiraju.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!