HCL.HR

Zašto sam se toliko navukao na The Witchera 3?

Ante Malenica 26.05.2015.   •   27 komentara


Kada vas je zadnji puta neka igra tolik uvukla u svoj svijet da pomalo zaboravite da postoji onaj stvaran gdje treba ići na posao, kuhati ručak ili recimo otići barem na wc? Prošlo je već dosta vremena, zar ne? U mojem slučaju, punih 10 godina.

NAPOMENA: Ova kolumna sadrži spoilere za The Witcher 3 i The Last of Us.

Bilo je to posljednji put s Obsidianovom igrom Star Wars: Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords. Pišem ovaj ogromni naziv igre čisto iz respekta (op. ur. evo, ja sam ga još i boldao). Da se razumijemo – bilo je vrhunskih igara u međuvremenu koje su napravile odličan posao po pitanju imerzije, no jedino me taj prokleti KOTOR 2 tada uspio toliko obuzeti da nisam par dana izašao iz sobe dok ga nisam odigrao do kraja.

Slušao sam satima filozofska naklapanja mnogima ogavne Kreie, iako sam tada bio još mentalno nezreo da razumijem što je ona zapravo htjela reći. No nebitno. Taj sivi Star Wars sjeo mi je k’o budali šamar i podigao moja očekivanja na jednu sasvim novu razinu kad je riječ o kreaciji uvjerljivog virtualnog svijeta koji se doima stvarnim. Nije KOTOR 2 imao tada nekakve napredne vizuale ili apsolutnu slobodu istraživanja kakvu pruža jedan Skyrim, no Obsidian je te davne 2004. godine na BioWareovom predlošku izgradio svijet koji je rušeći neke klasične Star Wars paradigme bio nevjerojatno živ i surealan.

KOTOR 2

Bio sam doslovno taj izgubljen Jedi koji je u cijelom tom kaosu tražio svoj identitet i gledao cijelo vrijeme kako ta ogavna Kreia uporno moj naivni heroizam spušta na zemlju, istražujući pritom planete one daleke, daleke galaksije kako mi je već odgovaralo.

Od tuda dolazi moja ljubav prema Witcheru. Kada sam ga prvi puta zaigrao 2007. godine, svijet koji je temeljem predloška knjiga Andrzeja Sapkowskog kreirao CD Projekt RED, bio je konačno ono što očekujem da developer napravi ako želi igraču oživiti zbilja imerzivan svijet. No na moju nesreću, kod prvog Witchera za punu imerziju nedostajalo je nešto važno – uvjerljiv motiv protagonista i otvoren svijet za istraživanje.

Witcher 3 konačno dostavlja upravo to.

Vidite, heroizam protagonista čije uloge preuzimamo previše shvaćamo zdravo za gotovo. Krivi su za to mnogi fantasy predlošci na kojima smo odrasli. Zapitajte se malo – za što biste bez razmišljanja zbilja riskirali svoju kožu? Za ideale? Za državu? Ili za nekoga do koga vam je iznimno stalo? Mislim da je odgovor ovdje vrlo jednostavan. Neopisivo mi je drago što je poljski studio to prepoznao i orijentirao glavnu premisu priče trećeg nastavka upravo oko brige Geralta za one koji su mu srcu vrlo bliski, koristeći znanje o likovima koje posjeduju igrači nakon odigrana prethodna dva nastavka.

Ludom šamanu spašavaš kozu iz šume prepune vukova da ti pruži informaciju za spašavanje kćeri i žene obiteljskog nasilnika….

Dok je prvi Witcher ličio više na nekakav detektivski roman (iako je pozadinska priča s amnezijom davala jednu lijepu širinu i misterij cijelom iskustvu), a drugi bio kompleksna politička drama, tek je treća igra za mene pružila dovoljno uvjerljiv motiv pratogonista koji svakojaka sranja koja radiš čini opravdanim. Tipa da nekom ludom šamanu spašavaš kozu iz šume prepune vukova da ti pruži informaciju za spašavanje kćeri i žene obiteljskog nasilnika koji ti neće dati informaciju koju trebaš dok mu ne pronađeš obitelj koju je on sam otjerao. Ili da pokušaš riješiti pljačku trezora vođe kriminalnog podzemlja jer on također ima neku informaciju osobe do koje ti je stalo. A znaš što takav tip sve radi i baš ti je ogavno imati posla s njime. No radiš to, imaš dovoljno jak motiv. Odnosno da prevedem – fakat ti je stalo, a ne odrađuješ quest samo da završiš igru.

The Witcher 3

I nije to slučajno. Sjetite se samo The Last of Us-a i odnosa kojeg su s vremenom razvili Joe i Ellie kroz igru. Nije bilo čudno vidjeti da su neki igrači iskusili očinske osjećaje prema Ellie, bez obzira što je ona, eto, virtualni lik i što mnogi igrači tehnički nikada nisu bili očevi. Ona scena na kraju gdje Joel (igrač) spašava Ellie od kirurga? Zapitajte se malo zašto ste ih sve upucali, iako tehnički niste morali.

No nije mi samo dobar motiv dovoljan da igra bude savršeno imerzivna, potreban je i zbilja uvjerljiv svijet. Naglasak je ovdje na riječ “zbilja” koja te tjera na povratak igri par minuta nakon što si je ugasio. On iz moje perspektive za taj epitet mora biti prepun svakojakih priča i sitnih detalja, uz mogućnost slobodnog istraživanja. Treća igra u serijalu po prvi put to i dostavlja. U ovih skoro 30 sati koliko se družim s igrom vidio sam već svega i svačega – sranja koja ljudi naprave jer se ne mogu pomiriti s nekim gubitkom, izgubljenih blaga koja su ostala izgubljenima jer ljudi vođeni pohlepom su uzeli za svoje mogućnosti prevelik zalogaj, stražara koji te na ulazu u selo dočekaju prdežom, wtf situacija gdje i Geralt osjeti svrbež na glavi ili slučajnih susreta sa starim poznanicima na koje naletiš kada se najmanje nadaš.

The Witcher 3

I naravno, tu je onaj vizualni element – jahanje pod punom mjesečinom kroz ogromnu šumetinu dok slušate sviranje vjetra i genijalno napisanu glazbu čudotvorca Mikolaija Stroinskog. Dok je KOTOR 2 gradio uvjerljivost isključivo kroz priču i likove, moderna tehnologija Witchera 3 to dodatno zaokružuje i na vizualnom elementu. Već prije recenzije mogu bez oklijevanja reći kako mi je Witcher 3 dostavio valjda najuvjerljiviji fantasy svijet. Ikad.

Budimo realni – ovisnici smo o dobrim pričama.

Kada imate sve to, zaboravite da kontrole u gameplayu nisu baš najresponzivnije ili da framerate tu i tamo malo opadne. Apsolutno nebitne stvari prema mentalnom užitku kojeg igra pruža. Budimo realni – ovisnici smo o dobrim pričama. Još od doba kada smo prvi puta počeli šarati po zidovima spilja. Nažalost, upravo je to element na kojemu danas mnoge igre ne uspijevaju iskoristiti puni potencijal samog formata, a to je područje gdje CD Projekt RED od početka radi fantastičan posao. Nedostajali su im do sada samo dobri motivi protagonista i otvoren uvjerljiv svijet za istraživanje da imerzija bude potpuna.

Witcher 3 konačno dostavlja to i prokleto se nadam da neću opet trebati čekati 10 godina za novo takvo iskustvo – inače savršeno prikazano u igrinom launch traileru.

Komentari (27)

  • wyzard

    26.05.2015 - 21:55

    A meni su malo čak i pretjerali, bar jedno trideset sati slušam jednu te istu priču – odradim sto questova da doznam kako je lik vidio Cirillu ali je otišla dalje… Hoću reći, sve to stoji da su svi dijelovi priče interesantni, ali malčice su pretjerali možda…

  • RedEy3

    26.05.2015 - 22:38

    you must be fun at parties 😛

  • RedEy3

    26.05.2015 - 22:39

    Slažem se sa svime, također witcher 1 sam par puta morao ispočetka igrati jer bi stalno odustao na nekom djelu igre jer mi nije bio dovoljno zanimljiv. Ali zato KOTOR 1 i 2 su jedne od najboljih igara koje sam ikada igrao… Što bi dao za punokrvni KOTOR 3, ali u rukama project reda a ne bioware-a… Jer bi onda imali mmorpg fetch-questove i gay sithove…

  • Deadwalker

    27.05.2015 - 06:27

    Narativno nije najbolje rješenje, slažem se, al' ako poznaješ background detalje odnosa Geralt / Yennefer / Ciri, dovoljno je jak motiv da te main quest tjera dalje. Bojim se samo da novim igračima taj main storyline neće sjesti baš najbolje jer ne razumiju cijelu stvar, što sam i primijetio kod nekih recenzenata kojima je susret s trojkom bio u biti prvi susret s cijelim settingom.

  • EmoSux

    27.05.2015 - 16:34

    you must be fun at parties

  • Iris94

    27.05.2015 - 16:58

    Sad igram Witcher keca opet i igra je jebeno imerzivna. Nažalost je i dosta spora u prvih dva chaptera no od trećeg krene interesantno, četvrti mi je najdraži a peti nemožete prestat igrati.

  • Kveki

    27.05.2015 - 17:38

    Shvacam tvoje glediste, ali isto tako mislim da ti questovi u kojima saznamo da je otisla negdje drugdje ne sluze tome da saznamo gdje je ona otisla, vec da sretnemo likove koji su bitni u Geraltovom zivotu, njegove prijatelje i kroz questove ih barem povrsno upoznamo, a zatim nesto vise putem side questova. Jer tipa meni se prica razgranala na taj nacin da sam mogao ranije otici dalje s pricom, no nisam, htio sam dovrsiti druga poglavlja main questa jer cu time sresti Dandeliona, Zoltana, Triss…itd.. Iako sam u jednom trenu bio kompletno slobodan preskociti taj dio.

  • Ekstrim77

    27.05.2015 - 18:13

    A zašto ne od Obsidian Entertainment-a, koji su i napravili KOTOR 2 inače smatran i kao remek djelo u svijetu igara xD

  • Apocalypse4987

    27.05.2015 - 18:15

    minja bi pola ovih igara samo da KOTOR 3 izađe

  • Ekstrim77

    27.05.2015 - 18:20

    Ovo ni ja nebi mogao bolje sročiti, svaka čast Ante. Također sam provodio sate i sate u prostranstvima KOTOR-a i uživao u jednom od najboljih RPG-ova, ako ne i najboljem do sada. A danas možemo slobodno reći da je Witcher 3 preuzeo taj tron najboljeg od najboljih i još dugo će i to i ostati :)

    • Deadwalker

      @Ekstrim77, 27.05.2015 - 18:42

      Hvala :)
      Nisam još stigao završiti igru, no također smatram da je CD Projekt RED barem po pitanju izgradnje uvjerljivog svijeta postavio neke nove standarde. Još im samo nedostaje ona Rockstar razina pažnje prema detaljima, no to će također doći s vremenom.

    • markogal

      @Ekstrim77, 27.05.2015 - 19:19

      +1 tocno to

  • brlja

    27.05.2015 - 18:31

    Ma igra je heroin, od kad otpakiras kutiju i vidis nesto sto nisi od '91, knjizice,karte soundtrack, osobna zahvala developera, a igru sam igro 8 h u komadu od kad sam ju pokrenuo sto takodjer nisam od '91. Malcice me muci loading time posto igram na ps4 i na vecoj postavci tezine i to mi je za sad jedina zamjerka.

  • drazensi

    27.05.2015 - 18:37

    ova igra je stvarno u svakome pogledu maestralna..stvarno vec dugo nisam imao toliku potrebu igrati neku igru da vidim sto ce se sljedece dogoditi..bio to side quest, obicno trazenje blaga, lov na cudovista ili main quest..apsolutno sve je povezano..i taman kad zaboravim na neke manje izbore koje sam mislio da su potpuno nebitni onda mi se dogodi da me netko napadne, javi mi se, vidim poslije lika nekog iz onog "nebitnog" malog odabira koji me podsjeti na posljedice…to stvarno nisam, mogu reci, nikad vidio u nekoj igri..
    sto se tice KOTOR-a..takoder maestralne igre…prva mi je vrh vrhova i uz ovo sad sto igram najbolji RPG ikad…KOTOR 2 mi je iskreno losiji, no opet ne onoliko losiji koliko su ljudi znali pljuvati po njemu…ima neke nijanse losije, no svejedno je time killer samo takav jer te vuce i vuce..pobogu nije mi bezveze KOTOR serijal po prici i razvoju likova puno bolji od prequel trilogije :)…cak i likovi imaju vise facijalnih animacija od Hayden-a Christensen-a :)…steta sto su nepotrebnom pohlepom i meni jos uvijek nezamislivim mmo-om unistili pricu i zauvijek zatrli taj maestralni serijal..no iskreno nije ni Bioware vise Bioware kakav je nekad bio sto su pokazali i s Inquisition-om koji je meni iskreno na trenutko bio potpuno dosadnjikav s losom pricicom…

    • lukakeanu

      @drazensi, 27.05.2015 - 23:10

      +1 za sve sto si reko.dragon age sam krenuo igrat i nakon 5-6 misija sam odusto…jednostavno je bila dosadna radnja i igrivost….ali ovaj witcher me skroz opsjeo,na poslu razmisljam sta cu radit sljedece u igrici,nisam taj osjecaj osjetio vec godinama…mozda kad sam igro mass effect

    • Ekstrim77

      @drazensi, 28.05.2015 - 00:08

      Evo i neki dan sam napisao u komentaru od videa u kojem Igor ubija griffina, kad sam pitao prošle godine zašto DA Inquisition nije u rubrici razočarenje godine, ljudi su mi napisali jel sam normalan, toliko o tome. Bioware totalno drugi smjer od CDPR, svaki Witcher u serijalu je bio bolji od prethodnika, a svaki Dragon Age gori. I ne ne mislim na grafiku, veličinu svijeta.. nego na igru kao cijelinu, priču, borbu, mehaniku itd.. DA je hibrid single playera MMO mash that button RPGa i ne zavrijeđuje nijednu pozitivnu recenziju (koje su većinom bile kupljene od EA). Proklinjem dan kad su se prodali EA-u, vjerojatno je bilo neizbježno al EA ih je srozo samo tako, kao i sve čega se dočepaju, žalosno ali istinito.

    • drazensi

      @drazensi, 28.05.2015 - 05:17

      pa nije bas sad da je razocaranje godine, ipak je nudio dosta zabave i moze se dugo igrati…no side quest-ova nema, barem ih ja tako ne smatram, jer skupi ovo, skupi ono nisu za mene side questovi..prica me je iskreno najvise razocarala jer je premlaka i nedovrsena na kraju krajeva zbog iscekivanja story DLC-ova..a trebao je kao biti epski zavrsetak, na kraju igrina prica uopce ne zavrsi…..da ima lijepi svijet, velike mape, ali to ne znaci nista ako taj svijet uopce nije zanimljiv, ako je za glavnog negativca uzet nebitan lik iz dlc-a drugog dijela, odluke iz prijasnjih dijelova nikakve veze nemaju skoro..jednostavno je Bioware sto se storytelling-a tice izgubio kompas..ne znaju zavrsiti neku pricu i povezati konce..uglavnom da je igra razocaranje godine, nije bas, jos uvijek ima nekih dobrih stvari, ali da je zasluzila toliko pohvala i nagrada, nikako..

  • Deadwalker

    27.05.2015 - 18:40

    Jasan je smisao tih questova, nego Zoran ističe problem da se tako sam main story nekako razvodnjava. Tu ističem zato taj, ajmo reći, "narativni problem", no za mene Witcher je oduvijek najveću snagu pokazivao u tim malim pričama vezanim uz neke likove, nego u tipičnom "Bioware spektaklu".

  • RedEy3

    27.05.2015 - 21:13

    Zato što obsidian radi samo isometric igre zadnjih nekoliko godina, a zadnje AAA su im bile: Dungeon Siege III i Alpha Protocol, i to prije 4 godine. Tako da… Ne, hvala :)

  • Ekstrim77

    27.05.2015 - 23:53

    Ma hajde daj im šanse, evo sad će uskoro Armored Warfare, već su zaradili sa founders pack-ovima i sigurno će i još više zaraditi kad igra uđe u betu. Neće znati šta će s tolkim novcima i još će ih uloviti nostalgija i paf za koju godinu KOTOR 3 😉

  • Zorinho20_HR

    28.05.2015 - 09:10

    Malo je off topic,ali jel netko ima problema sa brzim putovanjima od kad je izašao 1.04 patch.Kad pokušam otići u drugo područje koristeći one znakove,igra mi se sruši.

    • Ekstrim77

      @Zorinho20_HR, 28.05.2015 - 15:27

      Imaš na steamovom forumu… Isto se ljudima sruši igra, kada koriste fast travel iz Velena u Novigrad, evo jednom je uspjelo riješiti problem "Did a full scan of the game files, and it found 2 missing. That fixed it for me. Just used the option when right clicking the game, properties, then check game integrity." Pa ako si skinuo preko steam možeš probati, inače nisam još došao do Novigrada pa nisam iskusio taj bug.

    • Ekstrim77

      @Zorinho20_HR, 28.05.2015 - 15:31

      Ili je možda ovako nešto: "[SOLVED] [PC][Fast Travel Crash during cutscene] I think i found the culprit:
      Contract: The Mystery of the Byways Murders
      After clearing this quest i can now fast travel to other regions again. I suspect the quest was somehow in a bugged state, because i stumbled upon it by chance instead of accepting it from a notice board or the quest giver.
      Pa probaj, sretno

    • Zorinho20_HR

      @Zorinho20_HR, 28.05.2015 - 16:43

      Slučajno sam započeo taj zadatak,ali nema šanse da ga riješim,lik me ubije s jednim udarcem.

    • Ekstrim77

      @Zorinho20_HR, 28.05.2015 - 19:20

      :/ Nadam se da će ubrzo patch koji će riješiti stvar

  • Corvodin

    30.05.2015 - 11:22

    Mislim da sam se navukao na Witchera iz prostog razloga što se osjeti sva pažnja koja je posvećena igri. Mnogi developeri imaju veliki talenat u svojim taborima, ali nemaju ovakvu posvećenost projektu kao CD Projekt.

  • SolidSmile1908

    30.05.2015 - 11:43

    +1

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!