HCL.HR

Alan Wake [PC, X360]

Illidan 09.04.2007.   •   0 komentara


Proizvođači ultrapopularnog Max Payne-a donose nam još jednu igru, upečatljivog glavnog junaka i zanimljive priče…

Evo, čitate još jednu najavu još jednog potencijalnog hita (koliko ste to puta čuli uopće, a onda se razočarali), koji nam ovaj puta rade dečki (i cure) iz razvojne kuće Remedy. U slučaju da vam ime Remedy ne znači ništa (teško) ili da vam je od nekuda poznato, ali se baš ne možete sjetiti o kome se radi, reći ću da su dečki napravili samo 3 igre, ali na dvije od tih triju igara otpadaju dva nastavka legendarnog Max Paynea, koji je i danas rado igran od strane autora ovih redaka, a glavni protagonist same igre po imenu Max Payne je imao jednu od najboljih psiholoških karakterizacija, što kada se spoji sa vrhunskom noir atmosferom daje jednu prekrasnu igru. Ok, dosta sada o Payneu, jer ovo nije najava o njemu, već o jednom novom bombončiću koji se odaziva na ime Alan Wake.

Krenimo od priče, koja se za razliku od ostalih spasi-svijet idiotarija ovoga puta čini izuzetno zanimljiva i napeta. Naš dotični gospodin, Alan Wake, je pisac horror romana, što samo po sebi i nije čudno (osim ukoliko pisce dotičnih romana ne doživljavate kao malo čudne tipove), knjige mu se dobro prodaju, a ima nekoga na koga se uvijek može osloniti, tj. svoju dragu ženicu. Prava idila. E sada prelazimo na čudne stvari vezane uz priču. Svi na neki način crpe ideje za svoje romane, većina ih samo izmišlja, neki uzmu neki običan događaj pa na njega dodaju malo strašne atmosfere i pokoje nadnaravno biće i dobiju roman, neki možda ideje za svoje remek djelo dobiju gledajući u svoju dragu ženu, punicu, psa, slona ili što god, ali naš lik crpi ideje na poprilično bizaran način – sanjajući. On nikada nema normalan san, već uvijek sanja svakojake noćne more, a inspiraciju za romane crpi upravo iz njih. Ok, i dalje su svi sretni i zadovoljni, ali uvijek nešto mora poći po zlu, tako polazi i ovoga puta. Jednoga dana, došavši kući, Alan ne pronalazi svoju ženu, koja je misteriozno nestala, a on od šoka jednostavno prestane spavati, a dok god ne spava ne može niti ni sanjati. E sad počinju sr…, tj. nevolje, jer dok ne sanja Alan ne može pisati romane. Kada jednoga dana skoro poludi od nespavanja, odlučuje se prijaviti u kliniku za spavanje u Pride Fallsu, jednom malom gradiću u SADu. Grad je nešto tipa onoga u Silent Hillu, mali gradić negdje u brdima SADa, s prekrasnom idiličnom prirodom, tipičnim, pomalo čudnim, ali dragim i gostoljubljivim ljudima… U gradiću susreće medicinsku sestru koja nevjerojatno sliči na njegovu nestalu ženu, a što je još važnije, Alan napokon počinje spavati i sanjati. Sada počine pisati novu knjigu, temeljenu na njegovim novim morama, a onda počinje primječivati da se sa Pride Fallsom nešto užasno događa. Noću, kada posljednje zrake sunca zađu, kada sve divlje životinje zapadnu u dubok san, a priroda se umrtvi, nešto užasno se počne događati u gradu. Naime, njegove more se pretvaraju u stvarnost, i traju sve dok sunce ponovno ne izađe. Alan se mora boriti sa hordom najgorih kreatura iz njegovih mora, a istodobno i tražiti razlog zbog kojega se to sve događa. S vremenom noći postaju sve duže i duže, bića i ostali neprijatelji koji vrebaju sve brojniji i opasniji, a dan jedva da traje dovoljno da Alan uhvati vremena da ode do WCa.

Ova igra je po svome žanru Psihološko-akcijski triler, s posebnim naglaskom na ovo psihološki. Dečki su psihološku karakterizaciju Maxa izvrsno obradili, pa možemo tek zamisliti što će napraviti sa Alanom. Dalje, igra bi trebala biti otvorenog tipa, što je pun pogodak, jer bilo bi glupo napraviti tako prekrasan okoliš (pogledajte slike) a da ga ne možemo istraživati. Ali, dok istražujete se nikako ne smijete previše odmaknuti od grada, jer noć može iznenada pasti dok vi razgledavate okolicu, a to nikako ne želite. Igra je ,kako ste već skužili, poprilično različita od Maxa što se stila igranja tiče, jer ovdje za razliku od pukog klanja više vremena posvećujete polaganom istraživanju priče i cjelokupnog misterija.

Sada malo o tehnikalijama igre. Vizualni dojam bi trebao biti apsolutno predivan, jer kako autori govore to će u doslovnom smislu biti next generation grafika. Voda bi trebala biti bolja čak i od one u Half Lifeu 2 ili Far Cryu, sjene prekrasne i meke, stijene, kamenje i ostale stvari bez ikakvih oštrih rubova… Ali još je važnije na koji će se način priroda ponašati. Npr. Gledate u vodu, u jednom trenutku iz nje iskoči ribica, voda se na tom mjestu malo uzburka, kapljice padnu natrag u vodu i svaka napravi koncentričnu kružnicu koja zatim polagano nestaje. Također na prirodu će bitno utjecati i vjetar, a pogotovo smjer puhanja vjetra, koji će nekada lišće, travu, vodu ili štogod nositi i savijati na jednu stranu, a nekada na drugu. Priroda će dakle biti totalno živa i dinamična, a mi vjerujemo autorima kada kažu da će to biti nešto najdivnije viđeno u real-timeu do sada. Različitih particle efekata, najnovijih shadera i ostalih predivnih stvari ćete se nagledati i u ovom naslovu, pa vas ta strana ne treba zabrinjavati. O zvukovima prirode da i ne govorim, cvrkut ptica, žubor potočića ili pak jak šum nekog velikog vodopada… Havoc je standardan pa vam naravno ne trebam niti govoriti da će ga i ova igra imati. To je otprilike to što se te strane igre tiče.

Eto ga, i ova kratka najava je privedena kraju, nadam se da ste ovaj po svemu sudeći budući megahit uvrstili na svoju listu igara koje ćete obavezno odigrati kada izađu. Da napomenem da datum izlaska još nije poznat, jer autori sebi ne žele postavljati nikakve rokove, upravo zato da na tržište ne bi izbacili loš proizvod ili nekakav poluproizvod pun bugova. Do izlaska igre koji put si odgledajte Twin Peaks ili pročitajte neki Kingov roman, da se dodatno zagrijete za ovu igru, ili ako već jeste da si prikratite vrijeme do izlaska. Krenite sada put kreveta, jer kada krenete igrati ovu igru sumnjam da ćete imati vremena za san.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!