HCL.HR

Alan Wake [X360]

Zoran Žalac 08.04.2010.   •   2 komentara


Finski Remedy radio ga je čitavu vječnost, a mi smo se u trenutcima slabosti ironično rugali njihovom projektu. No tvorci Max Paynea konačno su dovršili novu igru – gospodin Alan Wake spreman je za avanturu svog života.

Veterani HCL portala reći će da smo Alana Wakea već najavljivali, i to prije dvije i pol godine. Stoga se ova najava možda čini kao svojevrsno ponavljanje gradiva, no uvjeravamo vas da je Remedy u te dvije godine uvelike promijenio plan te nas tako u potpunosti ne čeka sve ono što su davne 2006. najavljivali. Ipak, to ne znači da je posrijedi temeljita promjena, pa prije nego krenemo s konkretnijim detaljima, dohvatit ćemo se samih početaka ove igre.

A počeci su zvučali idealno. Alan Wake je psihološko – akcijski triler koji prati istoimenog pisca u njegovoj potrazi za nestalom ženom. Uzore i inspiraciju vuče iz nekada popularnog serijala Twin Peaks te SF djela Stephena Kinga, a što je najbolje – smješten je u kvazi-sandbox svijet prezentiran božanskom grafikom. Ili je to barem tako izgledalo 2005. godine. Bilo kako bilo, nakon prvotne najave finski Remedy povlači se u tajnost svojih ureda, a Alan Wake izostaje sa svih sljedećih game sajmova i konferencija u 2007. i 2008. godini. Bez brojnijeg sadržaja i okvirnog datuma izlaska, igra dobiva epitet vapourware-a, i zapravo nitko ne zna što se s njom događa.

Srećom, u lipnju 2009. na Microsoftovoj E3 konferenciji scenarist Sam Lake pokazuje prve gameplay dionice te nam na kraju zanimljive prezentacije kazuje kako igra konačno dolazi u prvoj polovici sljedeće godine. Poslije E3 sajma zahuktava se priča o otkazivanju PC verzije, uz nemalo negodovanje publike. Nažalost, glasine postaju istinite i sudbina Games for Windows inačice postaje neizvjesna oviseći isključivo o volji izdavača, nikoga drugog doli Microsofta.


No što je tu je – život ide dalje, a s njim i konzole. X360 će dakle ugostiti interesantnog lika u avanturi koju će isticati motivi para-normalnog. Kao što smo već spomenuli, Alan Wake je uspješan književnik, autor mnogih best-seller naslova. No u posljednje vrijeme ne ide mu baš najbolje – već dvije godine inspiracija mu je ravna nuli, a muče ga i čudne noćne more. Njegova žena Alice predlaže mu stoga odlazak na odmor u maleni gradić Bright Falls kako bi mu potakla kreativno stvaralaštvo. No kako to obično biva s malenim i prelijepim gradićima, nešto tu definitivno izgleda čudno.

Alice nestaje bez traga, a Alan se nađe u očajničkoj potrazi za njom, potrazi koja se ispostavi kao najmračnija noćna mora. Čudna bića zaokupljena tamom dolaze po njega, a nekoć nevini Bright Falls postaje mračni pakao. Naš junak tako doslovno dobiva životnu inspiraciju za svoj roman, no definitivno ne onakvu kakvu je želio. Kako će se izvući iz mraka, hoće li završiti u Vrapču? – odgovore vrlo vjerojatno nećemo dobiti ni kad igra izađe.


Naime, Alan Wake pripovijeda priču kroz epizodni format TV serije, a igra koju smo toliko dugo čekali zapravo je tek prva sezona. S jedne strane, to je pozitivna stvar jer ćemo u slučaju kvalitetne igre znati da je nastavak u pripremi, no iz druge perspektive baš i nije toliko bajno jer nitko ne voli cliffhanger završetke. A začudo, Alan Wake donosi upravo takav kraj koji podilazi budućim DLC paketima.

Kad je gameplay u pitanju, Remedy obećava zanimljivu kombinaciju otvorenog svijeta i narativnih misija. Sandbox pristup je i dalje tu, samo ne u onoj mjeri u kojoj su ga prije najavljivali. Da bi priča zadržala integritet i napetost, Alan Wake žrtvovao je dubinu sandbox koncepta te će akcijske scene tako biti vezane isključivo za misije koje prate priču. Znači li to da je otvoreni svijet zadržan samo radi šminke, trenutno nije poznato, ali sudeći po gameplay trailerima, misije krasi striktna linearnost. Remedy se pravda da su podređene priči, što i ne zvuči loše, no iskreno se nadamo da će i ta priča pored intrigantnog zapleta ponuditi mnoštvo vrhunskih likova, preokreta i inih elemenata koji pridonose kvaliteti fabule.

Svjetlost će nam otkrivati i poneke tajne, a služit će i kao skrovište od neprijatelja.

Glavna ideja gameplaya leži u igri svjetla i mraka. Neprijatelji kojima se suprotstavljamo osjetljivi su na svjetlost, a na nama je da to iskoristimo. Glavno oružje stoga će biti svjetiljka, ali kasnije dobivamo mogućnost interakcije s okolišem, odnosno postavljanja raznoraznih zamki koje će eliminirati ili imobilizirati protivnike. Štoviše, svjetlost će nam otkrivati i poneke tajne, a služit će i kao skrovište od neprijatelja. To bi posebno trebalo doći do izražaja zbog dinamične izmjene dana i noći koja će umnogome pridonijeti atmosferi igre.

Dakako, za velik dio iste atmosfere pobrinut će se i impresivan grafički izgled. Davne 2005. bila je to izvanzemaljska tehnologija, no danas je Alan Wake pored svih grafički nabrijanih naslova tek jedan od boljih primjera iskorištavanja moći sadašnje generacije konzola. Snovi o DirectX 10 efektima PC verzije vjerojatno su prošlost, no ukoliko se jednog dana Microsoft ipak smiluje, vjerujemo da bi grafički dio igre mogao samo prosperirati.


U svakom slučaju, ako je suditi po svemu viđenome, Alan Wake je definitivno jedan od hitova u prvoj polovici ove godine. Remedyev vječni projekt na kraju i nije GTA s primjesama psihologije, ali s obzirom na povijest i tendenciju proizvođača za stavljanjem priče i atmosfere u prvi plan, ne vjerujemo da će nam linearna kombinacija straha i akcije loše sjesti. Uostalom, često se žalimo da većina naslova pati od manjka originalnosti, a Alan Wake je po današnjim mjerilima i standardima vrlo originalan. Je li mu to dovoljno da postigne uspjeh i zapečati svoj status potencijalnog hita, vidjet ćemo dakle već u svibnju.

Radujete li se i vi Alan Wakeu? Jeste razočarani otkazanom PC verzijom? Sve nas to zanima, pa svakako prokomentirajte ovaj naslov sa nama.

UPDATE! U međuvremenu smo dobili i recenzirali ovu igru pa ne okljevajte kliknuti na sljedeći link i vidjeti kako je to sve u konačnici ispalo.

RECENZIJA: Alan Wake

Komentari (2)

  • LifeOnAChain

    08.04.2010 - 16:01

    Ja se svakako radujem, iako sam razočaran otkazanom PC verzijom. Grafika, gameplay, pa i cjelokupna tematika čine ovu igru zanimljivom i obećavajućom. Tako da vjerujem da nas neće razočarati.

  • Bela

    08.04.2010 - 22:53

    Kada se Alan konačno probudi itekako će rulati.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!