HCL.HR

Assassins Creed [PC,X360,PS3]

Marko Babić 29.12.2006.   •   0 komentara


Od tvoraca Prince of Persia serijala dolazi nam još jedna zanimljiva akcijska avantura iz trećeg lica. Predivna grafika, veliki svijet, kvalitetan AI itd. Sve to obećaje Ubisfot, nadajmo se da će i ispunit.

Ubisoft je očito, za razliku od EA-a, zaključio da se jedna te ista božja franšiza neće prodati u zavidnom broju primjeraka ako se krene raditi devetnaesti nastavak nečega, stoga je ona franšiza sa perzijskim princom koji skakuće i dekapitira u slobodno vrijeme završila, a novu stranicu nam otvara ova igra zanimljiva imena (v. naslov). Po samom imenu se valjda dade zaključiti kako ćete se i dalje baviti fajtovima, ludim komboima, skakutanjem posvuda i dekapitiranjem ljudi koji su na vas krenuli s istom namjerom. Naravno, popriličan broj ljudi koji su sudjelovali u izradi igre „Prince of Persia: Sands of Time“ rade na ovom naslovu koji ćemo vidjeti na Play Stationu 3, Xboxu 360 i omiljenom nam PC-u.

Platim burek onome tko tri puta brzo izgovori „Hashshashin“

Setting same igre i nije toliko drukčiji od Prince-ovog. Dobro, je. No drugim riječima, nećete se napucavati sa high-tech oružjem iz 27. stoljeća već se nalazite u teška vremena srednjeg vijeka gdje ćete sijati smrt, kugu i spolne bolesti mačevima, noževima i tome sličnim oružjem. Preciznije, za vrijeme trećeg križarskog rata (1191. godina poslije Krista) gdje ulazite u lik Altair-a (na prijevodu iz arapskog, to znači: „Ptica“) koji je član sekte ubojica pod nazivom „Hashshashin“ i, gle čuda, pljunuti je princ iz Perzije, osim što nosi kapuljaču (i to bijelu, da nije KKK-ovac?), a osim toga, vaš lik je jedan od onih koji imaju misterioznu prošlost. Zanimljivo je da je taj „Hashshashin“ klan/sekta/štagod uistinu postojao te je „djelovao“ i na područjima gdje ćete i vi „djelovati“ tijekom igre, a više informacija o njima, ukoliko vas zanima, možete pronaći na milom vam internetu (preporuka je wikipedia). Kako je riječ o trećem križarskom ratu narod je gladan, bolestan i općenito nezadovoljan životom i režimom, a vaš cilj je ubiti devet kraljeva koji su odgovorni za te silne nedaće i ratove kako biste ispunili misiju, usrećili narod, i odjahali na konju s djevojkom u zalazak sunca.

The world is yours

Jedna od posebnih čari igre je svijet. Dovoljno je samo da spomenem GTA i Oblivion i već vam se javlja ideja u glavi. Da, moći ćete hodati posvuda: po putu, okolo, uzduž i popreko, you name it. Radnja, tj. priča igre će se odvijati u tri grada kroz koja ćete se kretati i, je li, djelovati (GTA: SA, anyone?). Bio bi red spomenuti imena tih gradova, pa evo, nadam se da držite olovku, mobitel ili nešto: Jerusalem, Acre, Damascus (jeste li znali da ni jedan nije izmišljen?). Kao što je već spomenuto, kretanje njima će biti neograničeno. Samo zamislite spider-man like skakutanje po krovovima i vješanje po svemu i svačem. Dobro, to baš i nije prepametna ideja uvijek zbog ljudi. Ako niste znali, dotični gradovi imaju populaciju, a ona baš i neće biti potpuno ravnodušna glede vas. Primjerice: ako u hodu/trku/čemu već trknete osobu, možda će i ta osoba vas odgurnuti. Ako srušite tipa, izcipelarite ga pošteno i zakoljete, skupit će se rulja oko vas i morat ćete ih sve zaklati ili pobjeći kako biste zadržali glavu na ramenima. Isto tako vam se nije pametno na nekom javnom okupljalištu početi penjati svukud jer će se ljudi skupljati ispod vas, upirati prstom i općenito promatati vašu vještinu penjanja, a to će samo dodatno privući pozornost stražara koja i nije tako poželjna.

Multipraktik FTW

Zašto sam napisao multipraktik, nikad neću znati, no nastavimo mi s ovom najavom svejedno. Ono što ćete prvo primjetiti na screenovima i trailerima (kao i na svakoj drugoj igri, za ime Božje) je grafika koju pogoni tzv. „Scimitar Engine™“. Da, dobro kužite, grafika je next-gen (a i mora biti kad je najavljeno za nove konzole). Ono što vas sve sljedeće zanima jest borba, kretanje i interakcija. Već je rečeno kako se možete penjati svukud i istraživati gdje god vam mašta želi. Sama borba je preuzeta iz prethodne zlatke koke Ubisofta, tj. princa iz Per(ver)zije, no ipak ima dosta drukčiji sistem same kretnje. Kod borbe nećete moći izvoditi sve prekul fore i skakutati kao mladi igrač NBA-a dok vam je snaga pri dnu i krv vam kaplje iz 9 mjesta na tijelu. Naime, ako vas netko cijelo vrijeme mlati, nećete moći cijelo vrijeme lijepo blokirati udarce, već će vam nestajati snaga za borbu i kad-tad nećete moći blokirati onaj udarac koji će biti smrtonosan. Naravno, isto vrijedi i za sve likove, ne samo za igrača. Također, nemojte misliti da ćete moći primiti izravan udarac i borit se dalje kao da se nije ništa dogodilo. Naime, dosta je da vas fino izbode netko jednom i umrijet ćete na licu mjesta, baš kao i u realnoj situaciji.

Ne u oko, ne u oko

Možda će vam se sustav kontrola igrača činiti smotan i kompliciran, no to nije ništa što malo prakse neće izliječiti. Evo detaljnije o tome: na primjeru PS 3 kontrolera će vam lijevi analog služiti za kretnju, a desni za kameru, dok će vam „X“ i ta skupina činiti malo drukčiju interakciju („X“ za noge, trokut za glavu, itd.) te jednu tipku za mijenjanje „agresivnog“ i… onog drugog moda koji služi za slabiju primjenu, tj. onu koja neće nužno nekoga ubiti, niti to pokušati. Ne kužite? Primjeri: po defoltu ćete trčati kad pomaknete analog, a ako pritisnete tipku za ovaj gore navedeni „drugi mod“, hodat ćete lagano. U gužvi vam smeta neki čovjek i pritiskom na tipku za ruke pa ćete snažno odgurnuti tu osobu kao neki seljak. Pritisnite onu tipku i blago ćete ga i kulturno pomaknuti. Zaletite se prema niskome zidu i pritisnite tipku za noge i zatrčat ćete se po zidu (toga se sigrurno sjećate iz PoP-a), a opet, možete se zaletjeti i pritisnuti tipku za ruke i skočit ćete i primiti se za vrh tog zida rukama te se tako na kraju i popeti. Mogućnosti su vam beskonačne te je igra očito poprilično inovativna (barem u vidu inteakcije) što je pravo osvježeje. Još nešto što je lako uočiti jest to da se dosta apelira na gomile, tj. skrivanje u njih i stapanje s njima kad nekoga ubijete pa se „zakamuflirate“ i lagano odmaknete od mjesta zločina. U tim istim gomilama, čut ćete ljude kako pričaju na materinom im jeziku i razumjet ćete ih kao i ki-swahili, no pritiskom na jednu tipki, vaš će se lik početi koncentrirati i prevodit će vam njihove rečenice na engleski. Svakako zanimljivo.

PC, XBOX ili PS?

Assassins Creed, najavljen za prvi kvartal iduće nam godine, stvar je koju se isplati čekati. Dovoljno je samo pogledati trailere i mnogo pohvala i nagrada pokupljenih na E3-u. Isprve najavljivan kao PS 3 ekskluziva, potvrđene su i XBOX 360 i PC verzije jer je Ubisoft očito zaključio da im Sony ne može zajamčiti love koliko svi zajedno (dugo im je trebalo da shvate, ako se mene pita). Predivna grafika, inovativan svijet interakcije, borbe, stanovnika koji pričaju na matičnom im jeziku i još koječega što nam ni ne pada na pamet ono su što će nam donijeti najavljivani naslov, stoga trk u red po konzole ili dućan s hardverom (iliti očvršćjem) za vaš komp.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!