HCL.HR

Bioshock [PC, X360]

Marko Babić 03.01.2007.   •   0 komentara


Osam godina nakon igre System Shock 2, genijalnog FPS/RPGa, Irrational Games nam donosi Bioshock, spiritualni nastavak navedene igre. � to sve očekujemo od gaming gabarita tolike povijesti i reputacije, pročitajte.

Bilo je to davne ’94., dok su se igre još radile u DOS-u, kad je izašao, sada već legendarni, System Shock. Rađen kao inovativan SF FPS Horror smješten pred kraj 21. stoljeća bio je predodređen za veliku slavu. Igra je zračila Inovativnošću koja je inspirirala dosta kasnijih naslova kao što su legendarni Half Life i Deus Ex. Nažalost, igra se (pre)malo prodavala gledajući koliko je kvalitetna bila tj. nije mogla konkurirati jednom Doom-u. No to očito nije obeshrabrilo tvorce igre koji su 5 godina kasnije izdali nastavak. System Shock 2 je bio jednostavno preinovativan i pregenijalan te često spominjan kao jedna od najboljih igara ikada. Radnjom smješten četrdesetak godina nakon originala, ponudio je još jednu sjajnu SF priču i gameplay-a koji je osim FPS-a sadržavao i brojne RPG elemente ( skillovi, inventory, itd. ). Takvu vrstu gameplaya su mnoge kasnije igre kopirale od kojih je vjerojatno najpoznatiji Deus Ex ( na kojem je i radio jedan od tvoraca System Shock 2, Warren Spector ).Fanovi su očekivali nastavak, no nisu ga dočekali, niti neće, tj. vjerojatno nikad neće dočekati jedan System Shock 3, no zato se imaju radovati Bioshock-u koji je „spiritualan“ nastavak serijalu. Hoće li ostvariti silna očekivanja, to je tek za vidjeti, no ono što obećavaju je jako primamljivo i držimo palčeve Irrational Games-u da napravi još jedan u nizu hitova.

Dakle, igru započinjete tako da vam se avion sruši u dubinu, tj. na dno oceana. Igrom slučaja završite u podvodnom gradu zvan Rapture koji je za vrijeme Drugog svjetskog rata bio Sovjetski istraživački centar za genetske modifikacije, daleko od očiju ljudi, zaštićen s nekoliko kilometara vode. Naime, jedan je znanstvenik otkrio da neke morske životinje sadrže supstance koje u sebi imaju matične stanice te su time mogli poboljšati čovjekovu koordinaciju, motoriku, snagu te izliječiti kojekakve dotad neizliječive bolesti. Tu su supstancu nazvali „Adam“. Spomenute supstance je bilo sve manje i manje te je svađom između dvojice znanstvenika došlo do građanskog rata. Taj rat je rezultirao trajnom mutacijom ljudi i uništavanjem dotad utopijskog grada, a sve je još više naopako krenulo kad se otkrilo da ta supstanca može mutirati čovjeka i tehnologiju što je rezultiralo stvaranjem kojekakvih kreatura koje su u procesu mutacije izgubili humanost te postale ovisne o Adam-u. Kad vi stignete u Rapture, sve je razrušeno i biološki zagađeno kao posljedica prije spomenutog građanskog rata. I što možete tamo očekivati? Genetski modificirane neprijatelje kojima je preokupacija vaše uništenje? Da, ukratko, nadrapali ste.

Vrste tih kreaturera se granaju, a od tih su grana kreatura najpoznatije tri vrste: Prvi su The Agressors – genetički modificirani ostaci vojske iz civilnog rata kojima je cilj ubijati sve na putu kako bi se domogli Adam-a. Druga grupa neprijatelja su The Gatherers iliti genetski modificirana djeca koja iz trupla prikupljaju Adam te čijim se ubijanjem možete domoći te toliko cijenjene supstance. Tu bi trebali kod ( nekih ) igrača nastupiti moralni konflikti, tj. je li ispravno ubijati tu djecu zbog jedne supstance? Odgovor će biti, dakako, na samim igračima. Posljednji od kategorije neprijatelja su genetski modificirani strojevi za masovna klanja zvani Protectors kojima je misija zaštiti Agressore i Gatherers-e dok izgledom podjesjećaju na…ronioce iz sredine prošlog stoljeća? Ustvari, velika većina bića koje ćete susretati tijekom igre će jako rijetko biti ljudi.

Igra bi trebala biti grafički jako impresivna, tj. koristi ušminkani i optimizirani Unrear Engine 3.0 s podosta modifikacija, od kojih se, prema riječima Kevina Levinea, najviše ističe voda. Prema njegovim riječima, bit će to najbolja voda viđena u igrama jer na njoj radi podosta ljudi i ovo bi trebalo biti neviđeno lijepo. Kako god da voda izgleda, moramo napomenuti da su screenshoti jako impresivni i da najavljuju horror atmosferu koju će cijeniti svatko tko je volio atmosferu u System Shock-u. Toj će atmosferi pridonijeti naročito činjenica da nikad niste sigurni, uvijek vam može naletjeti neka kreatura, ili vas opaliti neki turret ili pak neki drugi mehanizam u obrambenom sistemu Rapture-a. Da, očekujte mnogo sigurnosnih kamera, turret-a i koječega iz System Shock 2 što će vam itekako zagorčati život i učiniti opciju load previše korištenom. Naravno, iz toga ima izlaz, i to više njih. Hoću reći da, kao i u igrinom idejnom prethodniku, i ovdje igrate kako vam odgovara. Drugim riječima, ne morate uzeti strojnicu i masakrirati sve na putu već će biti kojekakvih lakših puteva poput isključivanja sigurnosnih sustava, ukoliko imate dosta visok skill za hakiranje.

Skill? O, da, bit će toga. Skillovi su sasvim očekivani, ali i jedni od najzanimljivijih, feature-a ove igre. Bit će dosta podvrsta, no one poznatije su Engineering, Weaponary i Psionics. Njih ćete moći nadograđivati putem Adam-a tako da njme dobijete tzv. „Plasmids“ koje ćete potrošiti na upgrade-ove nekih sposobnosti ili oružja. Znači, svatko će doći na svoje, a i sama igra će time dobiti na nelinearnosti i na trajnosti. Igra, u biti, pokušava u svakom segmentu prestići System Shock 2, a osim toga Irratonal Games pokušavaju rekonstruirati atmesferu iz prehodnika u podvodnom WW2 settingu, a prema svemu viđenom, na dobrom je putu kad je ionako već dobila nagradu na E3 za “Game of the Show” od brojnih online utjecajnih gaming site-ova poput IGN-a, Gamespot-a, itd. Osim za PC, igra će izaći i za Xbox 360 negdje početkom iduće godine. Ostaje nam samo čekati početak iduće godine i vidjeti kako će završiti silna obećanja. Sljedeći je na potezu Irrational Games.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!