HCL.HR

Igrali smo Blitzkrieg 3 protiv Borisa, generala super napredne umjetne inteligencije

Stjepan Fikter prije 1 tjedan   •   6 komentara


Blitzkrieg 3 neće postaviti temelje za Skynet u obliku umjetne inteligencije imena Boris, ali ovaj momak ipak se trudi zagorčati taktiziranje u bitkama 2. svjetskog rata.

blitzkrieg-3-boris

Nakon što smo neko vrijeme proveli s Borisom, umjetnom inteligencijom koja ima mogućnost učenja i predviđanja vaših poteza, možemo iz prve ruke natipkati riječ-dvije o nadolazećoj strateškoj igri Blitzkrieg 3. Kao što se može iščitati iz naslova i kratkog opisa, glavna značajka trećeg dijela Blitzkrieg serijala odnosi se na Neural Network AI iliti mrežnu umjetnu inteligenciju (u ovome slučaju, engleski naziv puno bolje zvuči nego slobodni hrvatski prijevod). Treba odmah naglasiti kako ovo nije prvi strateški naslov s takvom umjetnom inteligencijom, kako to developer Nival navodi, jer je i Supreme Commander 2 imao nešto slično na polju korištenja “živčane mreže”. Bez obzira na to, nadamo se kako će Boris opravdati svoje taktičke sposobnosti i potaknuti developere u drugim žanrovima na napredak u ovome segmentu, jer sudeći po viđenome, potencijal sigurno postoji. Bez citiranja službenog opisa što Boris može, odnosno kako bi se trebao ponašati na bojištu, najbolje je da pogledate priloženi video.

Nažalost, zbog tehničkih problema kojih još uvijek ima i više nego što bih ih trebalo biti nakon dvije godine provedene u Early Access fazi, s Borisom se nismo družili koliko smo htjeli. Virtualni general pokazivao nam je znakove naprednije inteligencije naspram one iz kampanje, i svakako je bilo napetije igrati protiv njega. No, ima tu još posla koji čeka njegove tvorce. Primjerice, Boris je znao pasti na osnovnim stvarima poput namamljivanja u zamke, iako je prije već gubio jedinice kad bespotrebno napada istrošenog protivnika. S druge strane, pokazao je kako zna reagirati na događanja po bojištu i iskorištavati prednosti jedinica. Vjerujemo kako će po izlasku igre Boris biti još bolji protivnik, ali to ćemo znati tek ovog ljeta za kada je planirano izbacivanje pune verzije na tržište.

blitzkrieg-ss-pc (1)

Osim Borisa s kojim se može za sada samo nadmudrivati u Custom Game opciji, rana verzija Blitzkriega 3 sadrži misije iz kampanje u kojima se u glavnim ulogama nalaze ruske, američke i njemačke jedinice i to kroz tri razdoblja 2. svjetskog rata. Sama kampanja je strukturirana na način da se uz glavne misije trebaju rješavati i sporedne jer svaka pobjeda otključava više vojske za buduće pohode. Reklo bi se standardni tip gameplayja za RTT naslove bez građenja baze u kojima se pojačanja na bojište pozivaju pomoću bodova. Misije su zanimljive jer je potrebno istražiti cijelu mapu da bi se otkrili svi zadaci. No, negativna stvar odnosi se na opis samih misija – ponekad se ne može baš razaznati treba li u boj povesti više pješadije ili mehanizacije. Taj odabir posebno je važan jer svaka jedinica ima bodove, tj. različite vrijednosti. Nije isto povesti četiri grupe pješaštva s teškim strojnicama ili rasporediti bodove na normalno pješaštvo, snajpera, napadačko i jednu grupu sa strojnicama. Drugo polje koje vapi za poboljšanjem u završnoj verziji odnosi se na tutorial jer trenutačni i nije baš informativan. Problem se javlja zbog toga što su objašnjene samo osnove osnova, a ne nešto naprednije poput iskorištavanja terena.

blitzkrieg-ss-pc (4)

Na to se nadovezuje problem izostanka vizualne informacije vidljivosti, odnosno onoga što sam igrač vidi i onoga što zapravo jedinica vidi. Iako se domet oružja može vidjeti, veoma teško je razaznati kada jedinice zapravo mogu zapucati zbog terena i okoliša. To je posebno naporno kod snajpera kod kojega često izgleda kao da ima čisti pogodak na protivnika, a zapravo se mora još približiti jer ga nešto ometa.

Unatoč tim negativnim stranama, Blitzkrieg 3 na trenutke pokazuje kako ima šanse biti zabavan, barem što se singleplayer iskustva tiče. U punoj verziji vjerojatno će i broj igrača biti veći pa ćemo tek tada moći detaljnije govoriti o kompletnoj vrijednosti igre. Zapravo, može se reći kako developeri ciljaju ponuditi balansiran paket zabave bilo za ljubitelje taktiziranja samo protiv umjetne inteligencije ili za one koji se ne boje otići razinu više pa se okušati protiv najboljih virtualnih generala u online okruženju. Ako tražite odgovor vrijedi li već sada kupiti igru samo radi Borisa koji je svakako zanimljiv dodatak – najbolje ipak pričekajte da taj Boris prvo nauči nekoliko dodatnih trikova.

Komentari (6)

  • mili1985

    20.04.2017 - 19:26

    Trebali su ga nazvati Hal i dati mu neku poštapalicu tipa, I’m sorry Dave, I’m afraid I can’t do that :)

  • AceRimmer

    20.04.2017 - 20:26

    Blitzkrieg serijal se nažalost odmaknuo od svog prvog dijela (koji je meni uvjerljivo najbolji RTS koji sam igrao) i previse otisao u arkadne vode. Cini se da i trojka nastavlja taj losi trend. Mozda ce privuci neke casual igrace, ali moju naklonost, s Borisom ili bez njega, vjerojatno nece…

    • Stjepan Fikter

      @AceRimmer, 20.04.2017 - 20:51

      Nisam igrao prvi dio pa možeš li pojasniti kako je ovaj otišao u arkadne vode?

    • AceRimmer

      @Stjepan Fikter, 20.04.2017 - 21:34

      U prvom dijelu se moralo ekstremno taktizirati. Svi tenkovi su imali poseban armor value za svaki dio oklopa, kao i penetration i damage value. Jedan teski tenk kojeg si mogao samo odostraga probiti (neka prljave sale zapocnu) mogao ti je predstavljati ogromne probleme. Artiljerija je svakim pucnjem otkrivala svoju poziciju pa ti je neprijatelj odmah mogao uzvratiti vatru. Osim toga, vecina postrojbi se unistavala s jednim ili dva hica te je citava brzina igre bila sporija i nekako realisticnija

      Iskreno, drugog dijela se dobro ni ne sjecam jer sam ga izbrisao odmah nakon instalacije. Bio mi je uzasan bas zbog te arkadnosti. Za treci dio se cini, sudeci po gameplay videeima i komentarima drugih, da slijedi pristup drugog dijela, doduse u nesto manjoj mjeri. Navodno ce nastojati postici ravnotezu arkadnosti i realizma , ali je po meni jedini ispravan put u potpunosti se vratiti pristupu iz prvog dijela. Ja bih zapravo Blitzkrieg 1 s boljom grafikom, novim misijama i kvalitetnijom multiplayer podrskom.

    • Stjepan Fikter

      @AceRimmer, 20.04.2017 - 22:04

      Ovdje također tenkovi imaju vrijednosti za oklop po svakoj strani, ali se ne uništavaju baš iz dva pogotka jer nikad ne znaš gdje zapravo puca pa se dosta puta i granata odbije. Doduše, malo je blesavo da tenk ne može iz prve uvijek probiti izviđačko vozilo.

  • TypicalHog

    20.04.2017 - 22:57

    Vrlo zanimljivo, drago mi je čuti da se neuralne mreže počinju sve više upotrebljavati i u videoigrama, to se pogotovo odnosi na Valve koji već sada radi na novom anti cheat sustavu za CS:GO u kojem neuralna mreža raspoznaje cheatere od pravih igrača.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!