HCL.HR

Call of Duty 5: World At War ( COD 5 )

Duje Kozomara 10.07.2008.   •   14 komentara


Tim koji je napravio najnepopularnije nastavke Call of Duty serijala koji su izašli samo za konzole, baca se u vode produkcije velikog i obećavajuće petog nastavka, koji nam dolazi i na PC. Pročitajte što nas očekuje u COD-u 5…

Gotovo sve najave petog nastavka Call of Duty serijala započinju spominjanjem posljednje izašle CoD igre, popularnog Modern Warfarea, o kojem brojke prodavanosti govore same za sebe. Igrači su bili oduševljeni novim settingom, koji nas je odveo 60ak godina u budućnost, u ruke nam dao malo modernija oružja i predstavio nam svježe i inovativno FPS iskustvo. Treyarch, developeri petog nastavka, ponovno vraćaju serijal u vrijeme Drugog svjetskog, no ovaj put boriti ćemo se na Pacifiku umjesto na već izlizanim Europskim bojištima. Da budemo precizniji, World at War imati će dvije kampanje (kao što su i prošli nastavci, osim Modern Warfarea, običavali imati): jednu u ulozi Američkog vojnika na Pacifiku, dok će vas druga ubaciti u cipele Ruskog vojnika koji se pridružuje napadu na Berlin pri samom kraju rata. Detalji o Ruskoj kampanji su još uvijek nepoznati, no o onoj „Pacifičkoj“ već imamo nešto informacija.


World at War je prvi CoD naslov s Mature ratingom, što je znak da se neće nimalo štediti na brutalnosti u igri. Treyarch obećava realan prikaz rata, sa svim brutalnostima koje je nosio, poput mučenja neprijateljskih vojnika, igranja zlih i bolesnih igara s njima, te silovanjem njihovih žena… Dobro, možda sam malo pretjerao. U svakom slučaju, na samom predstavljanju igre prikazana nam je cut scena u ingame engineu u kojem Američkog vojnika, koji nije spreman surađivati, Japanac osljepljuje zabivši mu upaljenu cigaretu u oko. Nakon toga mu dokrajči muke, prerezavši mu grkljan nožem. Dakle, možda ne trebamo očekivati prije spomenuto silovanje žena, no definitivno se trebamo spremiti za brutalne scene poput navedene. Jedan od glavnih zadataka momaka iz Treyarcha bio je što uvjerljiviji prikaz Japanskih vojnika, koji su po mnogočemu drukčiji od neprijatelja na koje smo do sada navikli u Call of Duty serijalu. Kosooki su naučeni da se bore po „Bushido“ kodu, a imaju razvijene i razne, neuobičajene taktike. Susretat ćemo se s „fejkanjem“ smrti, pa ćemo, uvjereni da su Japanci na tlu mrtvi, primiti rafal metaka s leđa nakon što bezbrižno prođemo pokraj njihovih tijela. Osim toga, često će se pojavljivati niotkud, iznenaditi nas „sačekušom“ iz trave, ili snajperistima koji danima nepomično leže na drveću. Taktika snajperista je namjerno ranjavanje jednog od vaših kolega, jer, računavši na faktor humanosti, dobivaju više čistih meta kada suborci dođu u pomoć ranjenom vojniku.

Fanove je posebno razveselila najava novog oružja, kao stvorenog za rješavanje kosookih – flamethrower, narodu poznat kao bacač plamena. Imati ćemo priliku paliti okoliš, gledati kako se vatra postepeno širi, zahvaća Japance koji nas spremno očekuju u nekoj od okolnih sačekuša, i nakon toga, pod plamenom, vrišteći pucaju po vama, u nadi da će prije posljednjeg izdisaja uspjeti oduzesti život kojem Ameru. Nekome bi vjerojatno u navedenoj situaciji palo na pamet da se pokuša ugasiti, no eto, Japanci, Bushido kod i tako to.


Za World at War, Treyarch će iskoristiti malo unaprijeđeni CoD4 engine, koji po dosad viđenom izgleda više nego zadovoljavajuće. Posebno se poradilo na efektu koji bacač plamena ima na čitavu vegetaciju s kojom ćemo se susretati. Ovo će biti prvi CoD naslov u kojem ćemo moći plivati, pa očekujemo urbane efekte eksplozija u vodi, pljuštanje metaka po površini mora i slično. Valovi udaraju u stijene dok prosipamo metke po neprijateljskoj gamadi koja nam psuje majku na Japanskom jeziku… Idilično. Najavljen je i single player co-op, za četiri igrača online ili dva igrača na split-screenu. Kako bi se kompenzirala nadmoć na vašoj strani, i Japanci će napadati s većim brojem vojnika kada igrate u co-opu. Osim co-opa, tu je i standardni multiplayer, koji se u odnosu na Modern Warfare ne bi trebao previše promijeniti, a vratiti će nam se i vozila, koja su u četvorci izostala. Ovaj put fokus će biti na malo težoj mašineriji, pa ćemo se vozikati u vozilima poput tenkova i kamiona.


Treyarch je do sada uvelike sudjelovao u Call of Duty serijalu. Radili su na United Offensiveu, ekspanziji za prvi CoD, zatim na Call of Duty: Big Red Oneu, shooteru koji je izašao samo za konzole. Na kraju, tu je i Call of Duty 3, kojeg je ipak dosta brzo zasjenio Modern Warfare. Momci umiru od želje da pokažu svijetu kako mogu napraviti pravi Call of Duty, vratiti serijal u popularnu 1940-tu, no ipak nam pružiti potpuno novi doživljaj i jedinstveno iskustvo. Japanski stil borbe, CoD 4 engine, brutalnost i co-op su featuresi koji za sada dosta obećavaju. Iskreno se nadamo kako Call of Duty: World at War neće biti jedan od naslova kojih je u zadnje vrijeme sve više, onih koji u početku mnogo obećavaju, a na samom kraju se utope u sivilu prosječnosti današnjih FPS-ova. Nešto nam daje naslutiti da će nas Treyarch pozitivno iznenaditi.


Raspravu o ovoj igri pratite na našem forumu, a svakako nam ostavite i kakav komentar na ovu najavu kao i na igru općenito.

Komentari (14)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!