HCL.HR

Deus Ex: Human Revolution [PC, X360, PS3]

Marko Babić 26.04.2010.   •   4 komentara


Na nedavno održanom GDC-u dobili smo trailer i nešto novih informacija o naslovu Deus Ex: Human Revolution, prequelu klasika iz 2000. godine. Što smo sve doznali saznajte u našoj najavi.

Originalni Deus Ex izašao je davne 2000. godine i bio je jedini razlog zašto Ion Storm nije propao nakon debakla s Daikatanom. Igra je polučila iznenađujući uspjeh kod kritike i publike te stekla kultni status među PC igračima. Deus Ex rađen je prema viziji Warrena Spectora, jednog od kreatora System Shocka 2. Cyberpunk, zavjera preko glave, nekoliko pristupa svakoj misiji, silna mogućnost interakcije, brojni uzročno–posljedični događaji… sve je to formiralo klasik s jednim od najvećih replayability faktora ikad. Jedini trn u oku fanovima jest nastavak koji je izašao krajem 2004. pod imenom Deus Ex: Invisible War. U njemu je izbačeno skoro sve što je original činilo unikatnim, igra je u potpunosti prilagođena hardverski slabijoj Xbox konzoli (manje mape, konzolaško sučelje), a najgore pojednostavljenje gameplaya očitovalo se u streljivu. Naime, za svako smo oružje imali isto streljivo, što nije bilo toliko besmisleno u teoriji koliko u praksi.

Prije nekoliko godina, preciznije 2007., izašao je teaser trailer za Deus Ex 3, koji je najavljen kao prequel originalu. I to je otprilike bilo sve što smo tada znali. Ipak, na nedavno održanom GDC-u dobili smo novi teaser trailer duljeg formata i nešto jasnije informacije. Developer ovaj put nije Ion Storm, već Eidos Montreal koji se sastoji od veterana na području gaming industrije, a konzultiraju se povremeno i s tvorcima originala. Sama igra smještena je u 2027. godinu, tj. 25 godina prije radnje originala. Nano-augovi još ne postoje, već su najnoviji krik tehnologije biomehaničke nadogradnje kakve smo u prvom dijelu vidjeli kao zastarjele na Hermanu i sličnima.


Protagonist igre je Adam Jensen, osoba zadužena za osiguranje u jednoj od vodećih firmi koje se bave istraživanjem i proizvodnjom spomenutih biomehaničkih implanta. Na početku igre Adam je najobičniji čovjek, sve dok ne doživi jednu nesreću te je prisiljen na operaciju u kojoj dobiva zamjenske udove. Kao što vidimo u traileru, neobični „specijalci“ napadaju njegovu tvrtku (a i mnoge druge) i tako zavjera počinje. Zavjera će nas odvesti na razne krajeve svijeta, točnije u pet gradova. Od potvrđenih gradova tu su Detroit, Shanghai i Montreal. Pored ovih informacija trenutno ne znamo ništa drugo o priči i glavnom junaku. Doduše, u traileru vidimo referencu na Ikara. Ima li Adam veze s Icarus AI ili je to samo ilustracija pretjerane ljudske ambicije za manipulacijom ljudskog tijela? Ili oboje? Je li Adam genetički predak Dentonima? Tko zna, možda je najbolje da to vidimo kad igra izađe jer bi u suprotnome misterij i intriga otišli kvragu.

Zavjera će nas odvesti na razne krajeve svijeta, točnije u pet gradova.

Prema izjavama developera, u priču se ulaže zaista mnogo. Razvojni tim želi stvoriti isti onaj štih zavjere iz originala, mnogo uzročno–posljedičnih odluka te različite završetke. O Adamu ćemo više doznati iz raznih flashbackova kako igra napreduje, najčešće pri vraćanju u njegov stan. Povremeno ćemo sretati i neke likove iz originala, no zasad nam nije poznato koje. Znamo još toliko da će igra završiti formiranjem UNATCO-a nedugo prije JC Dentonova rođenja. Velik naglasak priče bit će fokusiran na moralna pitanja nadograđivanja čovjeka. Igra stoga nosi podnaslov Human Revolution, u stilu renesansne promjene čovjeka i njegova svjetonazora. Kada je u biomehanika u pitanju, jedni smatraju da je to idući korak u evoluciji, dok drugi pak misle da se čovjek ne bi trebao igrati Boga, već prihvatiti svoja ograničenja. Ovisno o tome gdje se nalazite, ljudi će vas drukčije tretirati kad vam vide razne implante po tijelu. Nekima neće smetati, neki će biti zavidni, neki će vas otvoreno prezirati, itd. Da, bit ćete crnci 21. stoljeća.

Po pitanju gameplaya, ekipa nastoji iskoristiti uspješnu formulu jedinice i proširiti ju izmjenama i novitetima. Znači, dobri stari pogled iz prvog lica (i iz trećeg u nekim manje važnim situacijama) je još uvijek tu, zajedno s neizostavnim RPG i sneaker elementima. Skillova za oružja neće biti, već će baratanje oružjem ovisiti isključivo o vašoj vlastitoj sposobnosti. Ipak, nadogradnja oružja je još uvijek u igri, što znači da ćemo vjerojatno dobiti prigušivače i sl. Znam što se svi pitate i odgovorit ću vam odmah: Ne, neće biti samo jednog streljiva za sva oružja. Hoće li biti više streljiva za jedno oružje kao u originalu, to još ne znamo.


Broj augmentacija trebao bi biti poprilično velik, a one podijeljene na razne grane koje utječu na vašu fizičku snagu, izgled, skok, vid itd. Kao i u originalu, podešavat ćemo ih u skladu sa stilom igranja, a poboljšavati putem exp. bodova koji se dobivaju za istraživanje i obavljanje misija. Neće biti moguće imati sve augove u jednom prelasku igre, čime očito ekipa cilja na povećani replay value, što je i logično i po svevremenskoj “ne možeš imati ovce i novce” logici. Znam da sam već naporan s tim, no još ne znamo kakvih će sve nadogradnji biti, no sigurno će biti bolje od onih u originalu zahvaljujući boljoj računalnoj tehnologiji nego prije desetak godina, što je za prequel pomalo ironično.

Neće biti moguće skupiti sve nadogradnje u jednom prelasku igre.

Hakiranje se također vraća, a ovaj bi put trebalo imati značajan učinak na igru. Naravno, moći ćete poboljšati mogućnosti hakiranja raznim implantima i koječim. Ono što je u originalu bilo zgodno jest to što je svaka augmentacija imala fino objašnjen način djelovanja, što je laicima poput mene i svih ostalih 95% gamera isto kao CSI nekome tko se ne bavi zločinom i gleda ga prvi put. Drugim riječima, činilo se koliko toliko realno. Developeri su u dosluhu s raznim znanstvenicima i čine sve što je moguće kako bi prikaz ovih biomehaničkih dijelova bio čim vjerniji nekom realizmu, tim više što se radnja odvija “samo” 17 godina od danas. Hej, za 17 godina možda i ja dobijem mehaničku ruku.

Kad sam prvi put čuo za automatsku regeneraciju zdravlja i cover sistem, pao mi je mrak na oči. Developeri su izjavili da su uveli automatsku regeneraciju kako igrači ne bi trebali bježati i tražiti medkite te time usporavati igru. Što točno tome fali, ni danas mi nije jasno. U originalu smo imali zdravlje na svakom udu, te na glavi i torzu, što je bilo beskrajno kul. Oštete vam ruku, ode vam preciznost kvragu. Odu vam obje noge u zrak, možete samo puzati po podu. Ode vam glava i… ode vam glava, game over. Ipak, postojala je i ondje famozna regeneracija healtha, imali smo taj prokleti aug za to, što nas je u kombinaciji s augom za otpornost na metke učinilo gotovo besmrtnim.


No ne shvaćam zašto takvo rješenje nije dovoljno. Zašto napraviti tipičan moderni shooter? Ipak, ekipa se kune da igra neće biti fokusirana na akciju ništa više nego mi to želimo. Znači, ako hoćemo biti Rambo, imamo auto regen i cover sistem (koji ne moramo koristiti, napomenuli su), no takav pristup nije obligatoran. Ako nam je tako draže, možemo se prošuljati i izbjeći konflikt. Dakle, sve je u odabiru. A svaki će odabir imati neki utjecaj na samu igru, na našeg lika, na našu okolinu. Neće biti moguće vidjeti sve dijaloge, sve prostore, sve augove iz jednog pokušaja jer, dobitkom moraš i nešto izgubiti, što je zapravo jako dobra stvar. Bit će tu nekoliko različitih završetaka, što je pomalo čudna odluka budući da igra prethodi originalu. Prema tome, takva obećanja zvuče kao pretenciozni Fallout 3 i njegovih “preko 200 završetaka” koji su varijacija na jedan te isti. Svo to silno blebetanje o izboru i ponovnom igranju igre u beskraj zvuči jako dobro na papiru i sigurno je kupilo mnoge, no ostaje nam tek vidjeti kako će biti odrađeno u praksi.

Igru pogoni Crystal engine koji bi trebao omogućiti prikaz velikih mapa poput onih iz originala, a ne onih klaustrofobičnih razina iz nesretnog Invisible Wara. Inače, ako vam se ime pokretača učinilo poznatim, razlog je opravdan – Crystal engine debitirao je prije dvije i pol godine u Tomb Raider Underworld-u. Znam, plačete. Ipak, na temelju slika i trailera, ako je vjerovati developerima, engine je modificiran te neće nikako ikako ličiti na Tomb Raider. Ako ništa drugo, znamo da će crpiti maksimum iz današnjeg hardvera. Kojeg hardvera, eh? Pa onoga za PC, Xbox360 i PlayStation3, naravno.


Igra neće imati multiplayer, no tko zna, možda ga ekipa naknadno i doda kroz buduće nadogradnje. Nažalost, datum izlaska trenutno nije poznat. Da zaključimo: ne sumnjamo kako će Deus Ex: Human Revolution biti kvalitetan naslov, no original će biti teško nadmašiti. Silan nedostatak informacija trebao bi biti popunjen na ovogodišnjem E3 sajmu kada bismo trebali vidjeti i “ostatak” trailera. Što reći nego – strpite se i ažurirat ćemo sve za vas kada za to dođe vrijeme.

A u međuvremenu, nema razloga da nam ne ostavite svoj osvrt na ovu najavu, odnosno ovu igru. Po dobrom starom običaju pozivamo vas da se registrirate na naš forum, ostavite nam komentar i svoju ocjenu.

Komentari (4)

  • DeS3InY

    27.04.2010 - 14:24

    mislim da se treba suzdržati od ocjene no očekujem dosta toga od ovog prequela… a za one koji ne mogu čekati izlazak (myself included) preporučujem “The Nameless Mod” za original Deus Ex, ekipa je napravila fenomenalan posao sa modom, plus što se može puno toga saznati i o originalnoj igri

    Što se ovog quotea tiče:
    “…postojala je i ondje famozna regeneracija healtha, imali smo taj prokleti aug za to, što nas je u kombinaciji s augom za otpornost na metke učinilo gotovo besmrtnim.”
    da, na 10ak sekundi, koliko bi trajalo da se potroši bioenergija sa ta dva uključena auga, no ako neprijatelj ima energetsko oružje onda nije baš svejedno kako uletite u fajt, a sve se može srediti sa kvalitetnim tempiranjem 😀

    iskreno se nadam da će DE3 biti barem bolji od Invisible War-a, jer nije ni on bio loš sam po sebi, no uspoređujući sa originalom je bio okrljašteno smeće xD

    eto par riječi od mene, držim fige za igriv i kvalitetan Deus Ex: Human Revolution

  • snowblind

    27.04.2010 - 21:38

    Nekako sam skeptičan prema igri, no vidjeti ćemo

  • Halo2

    30.04.2010 - 07:14

    Ajd da i to vidim sam da cijenu ne nabubaju oko 500 kn ko mw2 -.-

  • PetarMKD

    02.06.2010 - 12:49

    mislim da ce biti super igrica ova

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!