HCL.HR

NAJAVA: Dissidia Final Fantasy NT

Žarko Ćurić 25.09.2017.   •   12 komentara


Treći dio borilačke igre s likovima iz svijeta Final Fantasyja izlazi nam početkom sljedeće godine, a mi smo ususret tog izlaska zaigrali zatvorenu betu kako bismo vam prenijeli svoje dojmove.

dissidia-ff-nt-najava (4)

Za sve one koji nisu upoznati sa Dissidia Final Fantasy serijalom, možda najlakši opis zvučao bi poput vica u stilu: “Uđe u bar 20-ak heroja i zlikovaca iz Final Fantasy univerzuma te se počnu prepirati tko je jači.” Naravno, ovi borci svoje neslaganje ne iskazuju borbom staklenim bocama i bilijarskim takovima; oni su puno profinjeniji te svoju čast brane mačevima, magijom i prizvanim čudovištima.

Prva dva naslova iz serijala bila su dostupna samo na PlayStation Portable konzoli, a sve do nedavno treći dio bio je ekskluzivan za blještave japanske arkadne strojeve. Ipak, početkom naredne godine, Dissidia Final Fantasy NT trebao bi biti dostupan i unutar privatna četiri zida na PlayStation 4 konzolama. Ima još nekoliko mjeseci do izlaska koji je zakazan za 30. siječnja, no imali smo sreću da ugrabimo pristup zatvorenoj beti te da iz prve ruke isprobamo novu Dissidiju.

Odmah na prvu mogu sa sigurnošću reći da je igra neobična jer na unikatan način kombinira borilački naslov s RPG elementima. Kao što možete vidjeti na slikama i videima, Dissidia NT sadrži brojne mjerače i brojeve, te bi vas na početku nepregledni HUD mogao malo preplašiti s količinom informacija. Ipak, nakon što sam pogledao osnovni tutorijal i isprobao nekoliko borbi s botovima, već sam se osjećao dovoljno siguran da odigram 3-protiv-3 borbe s pravim igračima.

Nepregledno i brojevima krcato sučelje moglo bi vas u početku preplašiti, ali nakon osnovnog tutoriala već se lakše snalazite u njemu.

Svaki lik ima tri tipa akcije koje može izvesti, a to su Bravery napadi, HP napadi i EX vještine. Da bi jednog protivnika nokautirali, potrebno je njegov HP spustiti do 0, no nije to moguće samo spamanjem HP napada, budući da se vrijednost HP napada vuče iz Bravery jačine.

dissidia-ff-nt-najava (1)

Zvuči komplicirano? I meni je bilo u početku, no zapravo se sve svodi na to da svaki lik ima Bravery brojač koji se puni s uspješno ostvarenim Bravery napadom, a smanjiva u slučaju da nas neprijatelj udari istim napadom. Jednom kada mislite da imate dovoljno željene Bravery snage, možete je iskoristiti za HP napad čime se vaš Bravery napad ponovno spušta na 0, no u slučaju da ste protivnika uspješno pogodili oduzeli ste mu HP u vrijednosti vašeg Bravery iznosa.

Svaka borba je 3v3, a svaki lik ima unikatne napate te EX vještine.

E sada računajte da je svaka borba 3 na 3, svaki od likova ima unikatne napade te EX vještine koje mu omogućuju poboljšavanje svog lika ili smanjivanja statova protivnika – ovo su samo neki od razloga zašto igru možete gledati kao RPG, ali i borilački naslov.

dissidia-ff-nt-najava (1)

U beti je bilo dostupno 14 protagonista iz glavnog FF serijala, no pri izlasku bi trebalo biti dostupno 26 igrivih likova, između ostalog i Noctisa iz Final Fantasy XV, većina glavnih negativaca iz serijala te Acea iz Type-0 te Ramze iz Tactics serijala. Svi likovi su podijeljeni u jednu od četiri kategorije, a to su fizički borci Vanguard koji vole blisku borbu, brzi tip Assassina koji koriste taktiku udari-i-bježi, Marksman tipa koji koriste dalekometne napade te Specialista koji mogu mijenjati uloge.

Likovi su podijeljeni u četiri kategorije, a to su fizički borci Vanguard, brzi tip Assassina, dalekometni Marksman te Specialist koji može mijenjati uloge.

Zbog velike količine podataka ekran zna izgledati prilično zatrpan, jer na njemu su prikazani Bravery bodovi te HP bar od vas i protivnika, timski mjerač kojeg je potrebno isprazniti da pobijedite protivnika te bar za prizivanje summona. Summoni su tek posebna priča za sebe, budući da isti značajno mogu utjecati na tijek borbe svojim razornim napadima te povećanjem statova čitavom timu.

dissidia-ff-nt-najava (2)

Jednom kada tim napadanjem napuni summon bar, potrebno je pritisnuti tipku za prizivanje prilikom čega ste izloženi protivničkim napadima na dobrih 10-ak sekundi. Ipak, ovo ostavlja dosta prostora za taktiziranje, jer ostala dva suborca vas mogu štiti dok vi prizivate summona ili može vas više u isto vrijeme pokrenuti prizivanje te smanjiti trajanje istog.

Za ovakve akcije sigurno će vam trebati uigrane kolege, no u igri mogu uživati i solo igrači budući da je pronalazak random kolega i boraca bio prilično dobar čak i u beta verziji, pa se nadamo da će biti slično i u punoj verziji.

Igra je orijentirana multiplayeru, ali to ne znači da ju se ne može igrati i samostalno.

Ono što nismo vidjeli u beti i još je velik upitnik su dostupni modovi, jer jedini trenutno najavljeni modovi su online takmičenja te neka vrsta singleplayera kojeg nismo imali priliku zaigrati. Ipak, nadam se nekim luđim kombinacijama od razvojnog tima, bilo bi odlično u ovakvom miksu žanrova ubaciti i Capture the Flag ili neki sličan mod, čisto raznovrsnosti radi.

dissidia-ff-nt-najava (3)

Ono što me pogotovo iznenadilo je prilična stabilnost za jednu betu, jer se igra i u ovako ranom stadiju vrtjela u stabilnih 60 sličica po sekundi te sam primijetio dobar antialiasing, pogotovo vidljiv na šiljastoj kosi likova. Svakog časa osjećao sam se kao u reklami nove Schaume: Fightning edition koja donosi prirodni sjaj kose vaših boraca i u najubojitijim situacijama.

Za kraj mogu reći da sam sigurno vidio potencijal u beti Dissidia Final Fantasy NT-a. Samo se nadam da će puna verzija igre biti podržana s dovoljno raznovrsnih modova. Zastrašujuće korisničko sučelje već je redizajnirano, što se vidi iz novog trailera, no i dalje se nadam da će dodatno smanjiti elemente te ih učiniti preglednijim od trenutnih. Imaju još dovoljno vremena za manje ispravke, pa se nadam da ćemo početkom godine dobiti ultimativni spoj borilačke i RPG igre.

Označeno sa: ,

Komentari (12)

  • darijoman

    25.09.2017 - 20:34

    Ne sviđa mi se 😉

    • Žarko Ćurić

      @darijoman, 25.09.2017 - 21:18

      Ako već ostavljaš komentar, barem započni neku raspravu, u stilu: Ne sviđa mi se radi x i y razloga, ovako izgleda da ostavljaš komentar… pa, komentara radi 😉

    • darijoman

      @Žarko Ćurić, 25.09.2017 - 21:28

      Pa ne sviđa mi se jer ne volim ovaj japanski stil borbe gdje sve svjetluca na sve strane. Ajde ok kad je to u optimalnim dozama ali ovo mi je overdose

    • Goran1234

      @Žarko Ćurić, 25.09.2017 - 23:03

      Mi koji volimo jrpg i ovakve spin offove smo manjina,dok mi vidimo kompleksnost i dubinu u ovim igrama,prosječan zapadnjački gamer vidi “svijetlucavost”.

    • darijoman

      @Goran1234, 25.09.2017 - 23:24

      Ljepota je u očima promatrača. Samo ti uživaj. Nitko ti ništa nije osporio. Po čemu smo mi prosječni gameri ?

    • Goran1234

      @darijoman, 25.09.2017 - 23:36

      To je bila sitna provokacija,ništa značajno.😀
      Ja mogu razumjeti da se ljudima nesviđa ovaj stil,ali rpg gameplay je jako dublji kod JRPG nego kod većine popularnih zapadnih RPG,tj igre bliže nama topa Skyrim..Mislim znam da čovjek da bi ovao igrao mora voljeti Final Fantasy serijal i da će uživati više u igri poznavajući karaktera i njihove priče(što je isto bitan RPG faktor),ali pošto je ovo spin off tabačina/rpg poznatog serijala možda i neigra neku ulogu poznavanja samih likova iz određenog Final Fantasy serijala.

    • darijoman

      @Goran1234, 26.09.2017 - 00:00

      A vjerujem da, samo treba biti u tom điru

    • Žarko Ćurić

      @darijoman, 26.09.2017 - 08:17

      @darijoman eto vidiš, kako se fina diskusija postigne kada napraviš zanimljiv komentar. Što se tiče tematike, ovaj način je tu primarno povučen iz anime serija gdje su slično prikazane borbe. Nekome se možda ne sviđa, netko uživa u tome, meni ne smeta, no možda je meni mozak ispran sa satima animea 😀
      @Goran1234 ne bih čak ni rekao da je JRPG uvijek dublji ili složeniji, ima JRPG-ova koji idu u obje krajnosti, više je stvar prikaza koji se nekima ne sviđaju, dok drugi takvo nešto obožavaju.

    • Goran1234

      @Žarko Ćurić, 26.09.2017 - 08:42

      Ima i tu istine,ako animirani film nije Anime,ja se nemogu skoncentrirati na njega. 😄

    • darijoman

      @Žarko Ćurić, 26.09.2017 - 10:04

      A iskreno nisu ni meni anime serije odbojne. Obožavao sam gledati Dragon Ball-Z i Yu-GI-Oh pa čak i dan danas ali u igri me ne privlači taj stil borbe gdje su kao munje pa mi sve to izgleda (Gorane1234 nemoj čitati ovo) svjetlucavo 😉 Baš iz tog razloga već se dugo kanim da zaigram dosta hvaljenu igru Bayonetta

  • barba_Foka

    26.09.2017 - 14:30

    Cloud Strife, Tidus i Lightning FTW :33

    • Žarko Ćurić

      @barba_Foka, 26.09.2017 - 16:23

      Probao sam skoro sve borce, no cloud mi je definitivno najbolje odgovarao :)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!