HCL.HR

Fallout: New Vegas [PC, X360, PS3]

Zoran Žalac 15.07.2010.   •   5 komentara


Ako je vjerovati Babi Vangi, na apokalipsu nećemo morati čekati još dugo. Ipak, nestrpljivima će dobro doći i Fallout: New Vegas – novi nastavak legendarnog RPG serijala.

Ova igra u međuvremenu je izašla na tržište, a ukoliko vas zanima kako nam se svidjela, bit će vam drago čuti da imamo za vas detaljnu tekstualnu, ali i punokrvnu video recenziju. Pogledajte ju klikom na link ispod, a nakon gledanja (čitanja), ne zaboravite ostaviti i pokoji komentar te svoju ocjenu novog Fallouta.

VIDEO RECENZIJA: Fallout: New Vegas

Gledajući unatrag, čini se kao da je Fallout serijal tek jučer doživio novu mladost, iako su od njegove reanimacije prošle gotovo dvije godine. Prije pisanja ove najave stoga sam poželio zamjeniti ta svježa sjećanja nešto davnijim uspomenama, te sam u tu svrhu ponovno zaigrao Fallout 2, kojega još i danas osobno smatram #1 PC igrom. Nakon ubacivanja čitavog niza modova i rješavanja brojnih problema sa stabilnošću igre, našao sam se u razmišljanju: Jesam li za Fallout 3 imao barem približno onoliko strpljenja kao za njegova prethodnika? Jesam li u slučaju Fallouta 3 dopustio da mi subjektivizam povlači usporedbe na relaciji od deset godina razlike? Pa, poslije traganja za odgovorima dođoh do nezahvalnog zaključka: odgovori nisu važni, no forma pitanja jest – Fallout se promijenio i krenuo dalje, ali ja nisam. Dramatika! Možda nepotrebna za jednu običnu najavu, no shvaćanje tog zaključka meni je osobno bio preduvjet za stvaranje teksta o nadolazećoj Fallout igri. Imajući to na umu, New Vegas odlučujem gledati u novome svijetlu, a kad sam konačno raščistio i to, red je da kažem nešto i o samoj igri.

Priča Fallout: New Vegasa nema važnijih poveznica s prethodnom igrom, već se odvija 2280. godine na području savezne države Nevade. Najveći grad te regije je famozni Las Vegas, koji je nekim čudom ostao netaknut tijekom nuklearnog rata između SAD-a i Kine. Njegovi stanovnici stoga ne pate od tipičnih problema post-apokalipse (mutacija, kanibalizam, radijacija itd.), ali Vegas je ipak podijeljen između nekoliko frakcija (New California Republic, Caesar’s Legion i ostali) od kojih svaka želi dio kolača. U mrežu spletki i reketarenja upada anonimni lik, po zanimanju kurir, a mi ćemo ga od milja zvati poštar. Prenoseći nepoznatu pošiljku, naš se poštar nađe na krivom mjestu u krivo vrijeme te dobiva šakom u oko i nogom u dupe, a pritom ostaje i bez paketa. No poštar se budi kod dobrog samaritanca doktora Mitchella koji ga ubrzo pokrpa kako bi ovaj što prije vratio svoju pošiljku i usput se do grla uvalio u nove probleme.


Po svemu sudeći, zaplet je dovoljno uvjerljiv te shodno tome dosta solidan. Nadamo se samo da se grdno varamo kad kažemo da nas ne bi začudilo da je spomenuta pošiljka zapravo GECK. U bilo kojem slučaju, na New Vegasu radi Obsidian Entertainment, a kako se u dotičnom razvojnom timu nalazi dio zaposlenika koji su svojevremeno radili na prve dvije Fallout igre pod okriljem Black Islea, možemo ipak očekivati zanimljive rezultate. Dakako, veseli nas činjenica da ćemo u igri dobiti nekoliko referenci na pojave iz Fallouta 2, a obzirom da se radnja kronološki smjestila nakon velikih događaja iz prijašnjih igara, računamo kako bi New Vegas mogao biti početak definiranja novog smjera za ovaj post-apokaliptični serijal.

Iako New Vegas ima dovoljno sličnosti s Falloutom 3 da bismo ga mogli nazvati ekspanzijom, riječ je o samostalnoj igri koja donosi puno više od običnog dodatka. Za početak, svijet koji ćemo istraživati veličinom je usporediv s golemom regijom Washingtona iz F3, a noviteti u igri nisu tek tipične nadogradnje. Dakako, glavni koncept je i dalje isti – New Vegas je RPG, primarno iz prvog lica. VATS je opet tu, a sada pomoću njega možemo izvoditi i specijalne poteze, ovisno o oružju koje koristimo. Arsenal kojekavkih pucaljki i sredstava za mlaćenje obogaćen je novim modelima, a pohvalno je i to što će se svaki moći nadograditi optičkim dodacima, proširivim slotovima za streljivo i sl. Valja spomenuti i to da je u igru ubačeno nišanjenje (iron sight, jel) za sva dalekometna oružja, što znači da Fallout sve dublje gazi u FPS vode.


Neprijatelji koje ćemo rešetati također dobivaju novu postavu. Pored već viđenih mutanata i bandita vraćaju se Gecko gušteri, a tu je i nekoliko novih radioaktivnih beštija. Zanimljivo je kako će neke od njih biti otporne na pojedine tipove oružja, što znači da ćemo za različite vrste neprijatelja morati koristiti i drugačija oružja. Srećom, pustošima post-apokaliptičnog svijeta ni ovaj put nećemo lutati sami, a dobra vijest je ta da ćemo ponašanje svojih suboraca sada moći kontrolirati puno jednostavnije. Naime, u igru je ubačen tzv. Companion wheel pomoću kojega možemo izdavati naredbe za napad i povlačenje, ili pak razmjenjivati oružja i predmete. Suborci će također imati preferencije, odnosno afinitete prema određenoj vrsti oružja, stoga ćete im za maksimalnu “produktivnost” u borbi morati nabaviti odgovarajuću opremu.

Pustošima post-apokaliptičnog svijeta nećemo lutati sami, a svoje ćemo suborce sada kontrolirati puno jednostavnije.

Ukoliko vas je to podsjetilo na Fallout 2, bit će vam drago čuti da to nije jedini element koji se “vraća kući” u New Vegasu. Kockanje je ponovno tu, što je sasvim logično obzirom na lokaciju. Nadalje, povratak je dočekao i sustav reputacije koji će ovaj put zamjeniti karma sistem iz F3. Doduše, karma je i dalje u igri, ali će reputacija imati veću ulogu kako bi igračeve odluke dobile na težini. Naime, frakcije New Vegasa nisu ravnodušne ako igrač pokušava sjediti na dvije stolice odjednom, zato isti mora pametno balansirati naklonost svojih poslodavaca. Visoka reputacija među jednima donosit će mu razne bonuse, a niska među drugima stvarat će probleme i neprijateljstva. Želite li preživjeti te “izmusti” sve frakcije, trebat će vam intelekta, jer se dijalog u New Vegasu oslanja na vaše vještine, a ne na puku sreću kao u F3.

Iako netaknuta oaza Las Vegasa izgleda privlačno, to ne znači da su lišena prijetnji, štoviše – izazova. Kao jedan od noviteta ističe se i nova težina igre – Hardcore mode. Isti je osmišljen kao set postavki za stvaranje osjećaja realističnosti i napetosti, a uključuje sporije liječenje i korištenje pomagala za tretiranje ozbiljnijih ozljeda. Nadalje, hardcore igrači imat će više muka oko organiziranja inventorya na najtežoj postavci i streljivo ima svoju težinu, a kao šećer na kraju dolazi konstantna potreba za konzumacijom vode i hrane. Na papiru zvuči zanimljivo, ali PC gameri ovo ne mogu nazvati pravim novitetom jer su slične modifikacije za Fallout 3 bile dostupne već u prvim tjednima nakon izlaska igre.


Igru opet pokreće Gamebyro engine koji se definitivno proslavio – prije pet godina. A danas bi upravo on mogao biti najveća boljka ovog naslova. Ne smetaju nam teksture niske rezolucije, ali animacije likova nisu doživjele nikakav napredak te sada izgledaju smiješno. Istina, i prije smo se rugali s njima, ali sada su jednostavno sramotne, pogotovo jer se radi o igri koja bi trebala konkurirati za najbolji RPG ove godine. No eto, što je tu je – konzolaška publika može se nadati da grafički nedostaci koji su obilježili F3 neće mučiti New Vegas, a PC gameri mogu odahnuti zbog osrednje hardverske zahtjevnosti, te podrške za Steamworks umjesto zloglasnog GFW-a.

Zaključak je sasvim banalan – ako ste igrali Fallout 3, znate otprilike što možete očekivati od njegovog spiritualnog nasljednika. Naposlijetku, srž igre je praktički ista. Međutim, stvari su nešto kompleksnije ako ste fan starih, izometričnih Fallout igara. Vjerojatnost je da vam u tom slučaju noviji izdanci serijala izgledaju kao nekakvi mutirani produkti. Nažalost, kad tad ćete shvatiti da problem nije u igrama već u vama, ali opet ćete se nadati komadiću starog sadržaja u novom pakiranju. Iako stvari kazuju na to da bi Fallout: New Vegas mogao biti upravo taj tip igre koja će usrećiti i nove i stare fanove serijala, hoće li to zaista biti takav slučaj vidjet ćemo u listopadu ove godine.

Prije dvije godine Fallout je bio nepoznanica mnogima. No sada su stvari uvelike drugačije, pa s pravom tražimo vaš komentar. Podijelite dakle s nama svoja nadanja i očekivanja vezana za Fallout: New Vegas.

Komentari (5)

  • Lazy

    15.07.2010 - 20:06

    Neam što reć nego, daj nam Fallout-a.

  • cromessi

    16.07.2010 - 06:43

    Ma jedva cekam mislim da ce biti jako dobar… barem se nadam.

  • rotnroll

    17.07.2010 - 20:32

    Fallout 2 mi nista nemoze skinut ili zamjenit ta igra ima svoju car ,dok recimo 3 je malo naprednija ali nije ono sto je bila 2 nadao sam se da cu imat autic mali da se vozam po mapi ali nije bilo koguce na bilo koji nacin ili neku solarnu pucu do unistavam kao u 2 … ali necu se previse nadati od novog serijala kao ni od 3-ce ali cu ga svakako poigrat.

  • ReoTheYokel

    18.07.2010 - 11:17

    Prijan iz razreda dosta reklamira Fallout 2 i govori da je Fallout 3 s**nje. Ne mislim da je sranje, al nekak mu vjerujem da je dvojka bolja i planiram nabavit. Videćemo, ovo se čini zanimljivo.

  • [proGABBEing] Jadran

    13.08.2010 - 14:13

    pregrozan dizajn u igri.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!