HCL.HR

FIFA 12 [PC, X360, PS3]

Zoran Žalac 21.11.2011.   •   0 komentara


Usprkos pouzdanoj strategiji čije si je blagodati priskrbio proteklih godina, EA Sports namjerava promijeniti konja koji pobjeđuje. Čime to FIFA 12 riskira da bi profitirala, pročitajte u ovoj najavi.

Slobodno vi nastavite čitati ovu najavu, ali naša je dužnost da vam kažemo da to i nema previše smisla. Zašto? Pa eto, igra je već odavno vani, a mi smo napisali i smontirali detaljnu (video) recenziju. Pogledajte i pročitajte ju klikom na link ispod.

RECENZIJA: FIFA 12

Posljednjih nekoliko godina i ptice na granama znaju da je FIFA uspješno odbacila svoje arkadno korijenje i prerasla u simulaciju koja ruši rekorde pred sobom. U prethodna dva izdanja, FIFA je u potpunosti zasjenila konkurentski PES dosegnuvši titulu najbolje ocjenjene sportske igre u povijesti industrije, te zabilježivši prodajne rezultate s kakvima se Konamijev serijal još nije susreo. Samim time, EA Sports je došao u situaciju gdje mu za još jednu godinu dominacije ne treba mnogo napora. No srećom, umjesto pukog ažuriranja i minornih nadogradnji, FIFA si je za sezonu 2011/2012 zacrtala pravu revoluciju. Uz jednu ogromnu promjenu i jedan oveći dodatak, trenutni kralj nogometnih simulacija ove jeseni mogao bi napraviti najznačajniji napredak do sada.

Struktura igre nije se mijenjala u odnosu na prošlu godinu. Najave novih modova nije bilo i vrlo vjerojatno neće ni biti, ali dobro je znati da su postojeći modovi dobili direktna ili pak indirektna poboljšanja. Konkretnije rečeno, Career Mode postaje znatno dinamičniji – igrači jasnije izražavaju (ne)zadovoljstvo svojim plaćama i stanjem u klubu, skautiranje talenata sada je efikasnije, mlađi igrači brže se razvijaju, medijsko pokrivanje je sadržajnije, a aktivnosti za vrijeme transfera češće su i brojnije. Be a Pro mod nažalost nije dobio značajnijih dodataka, no pogodovat će mu promjene na terenu o kojima ćemo nešto kasnije.

EA Sports prilično je škrt na detaljima vezanim uz online komponentu nove FIFA-e. Poznato nam je tek da se maksimalan broj igrača (11) neće mijenjati, te da tim još uvijek radi na sitnijim dogradnjama koje bi trebale pomoći pri rješavanju problematičnih igrača u online multiplayeru. Ipak, mrežni segment dobit će vrijedan dodatak u vidu EA Sports Football Club usluge. Riječ je o aktivnoj i besplatnoj usluzi koja će djelovati na više razina – kao osobni profil za FIFA igre, kao usluga za statističko praćenje dostignuća, društvena mreža te centar za nove izazove i virtualna natjecanja. Zvuči ambiciozno, pa da pojasnimo:

EAS Football Club prvotno će biti dostupan na X360, PS3 te PC platformama uz Fifu 12, a s vremenom će integrirati i ostale igre iz serijala (prošle i buduće), baš kao i druge platforme. Vaš račun ili profil bit će jedinstven pa ćete svoje napredovanje vršiti bez obzira igrate li PC, PS3 ili pak iOS verziju igre. Usluga će bilježiti sve vaše uspjehe u igri kojima se otključavaju achievementi i leveli, koje onda kao kompetitivni element uspoređujete s ostalim igračima ili prijateljima. Koncept je sličan NFS-ovom Autologu, no Football Club pored već navedenoga donosi i aktivne ponude izazova te virtualne lige.

FIFA 12

Ideja je sljedeća: usluga povremeno kreira scenarije i mečeve na temelju stvarne situacije u nogometnoj sezoni. Primjerice, tijekom vikenda kojemu predstoji derbi Barcelone i Reala, Football Club generira izazov s aktualnim postavama momčadi, ili vam naknadno daje specifičan scenarij u kojemu pokušavate promijeniti stvarni ishod utakmice. Na tu ideju nadovezuje se odabir kluba, jer svaki rezultat koji postignete u online mečevima bilježi se i utječe na listu virtualne lige. Drugim riječima, fanovi će svojim igrama tijekom sezone pokazati tko je najuspješniji klub u virtualnom svijetu. Zasad će to biti ograničeno samo na nacionalne lige, ali vjerujemo da ćemo u budućnosti dočekati i ostala natjecanja. U svakom slučaju, potencijal je velik stoga jedva čekamo vidjeti Football Club u pogonu.

Zajedno s Football Clubom koji je evoluirao iz Live Season usluge, EA Sports razvijao je i drugi značajan novitet, s razlikom da ga nije testirao u prijašnjim izdanjima. Impact Engine iliti najdrastičniji pomak ovogodišnje Fife, fizikalni je pokretač koji služi za simuliranje interakcija među igračima. Prijašnje igre imale su set predodređenih animacija za kontakte igrača, te su shodno situaciji birale najpogodniju animaciju. Iako to je to u praksi izgledalo solidno, skriptiranost je bila jasno vidljiva, a to se nije poklapalo s ciljem približavanja što realističnijem prikazu nogometa. No nakon devetnaest godina, došlo je vrijeme da se to promijeni.

Novi Impact Engine donosi vjerniju simulaciju kolizije i kudikamo više raznovrsnosti u igri. Pokretač tako definira reakciju igrača pri kontaktu obzirom na niz parametara, prvenstveno na intenzitet i lokaciju kolizije, pa će animacije biti daleko realnije nego do sada. Valja napomenuti da se to ne odnosi samo na aktivne igrače – fizikalni engine utjecat će jednako na sve igrače na terenu, što bi posebno trebalo doći do izražaja kod naguravanja u šesnaestercu. Također, treba spomenuti da uvođenje novog enginea donosi veći raspon različitih ozljeda. One će od sada biti unikatne – imat će specifične posljedice i rok oporavka, a manifestirat će se na izgledu igrača (koji će, primjerice, nositi zavoj na mjestu ozljede) i na izjavama komentatora.

FIFA 12

Drugi veliki gameplay novitet je taktičko branjenje. Dakako, najzabavniji dio FIFA-e jest planiranje napada, dok se obrana s automatiziranim akcijama svodi na držanje jedne tipke i trčanje za protivnikom. FIFA 12 pokušat će doskočiti tome uvođenjem nove obrambene mehanike u kojoj će strateško postavljanje i praćenje igrača zamijeniti dosadašnje fauliranje. Dakle, da bi ste protivniku oduzeli loptu više nećete samo trčati za njim, već ćete presijecati dodavanja, navoditi ga u nepovoljne situacije i presingom ga tjerati na pogrešku. Kada se pak nađete u situaciji gdje ganjate protivničkog igrača, to nećete raditi automatski držeći jednu tipku već se ta funkcija prebaciti na akcije odguravanja ili povlačenja.

Sljedeći gameplay napredak leži u preciznom driblingu. Igrači se od sada tijekom driblinga mogu graditi, a sam postupak omogućuje bolju kontrolu uz više kraćih dodira s loptom. Dribling se tako ubuduće neće koristiti samo za prolazak igrača već i za zadržavanje lopte u igri dok nam se ne ponudi neka izglednija opcija. Umjetna inteligencija uzimat će to u obzir pa kad se nađe u protivničkom šesnaestercu bez izgledne prilike, građenjem i driblanjem pokušat će sačuvati loptu i pričekati podršku suigrača.

I naposljetku, preostala nadogradnja nazvana je Pro Player Personality. Idejno se nadovezuje na prošlogodišnji Personality+, s razlikom da je ovoga puta umjetna inteligencija svjesna specifičnih prednosti i vještina svojih suigrača, te ih stoga pokušava iskoristiti. Primjerice, ukoliko je u šesnaestercu visoki napadač, suigrači će nabacivanjima nastojati uputiti loptu do njega. S druge strane, ako u posjedu lopte kreativan igrač poput Xavija, njegovi suigrači otvarat će mu se za prodorno dodavanje. Samim time, postojat će i specifični stilovi igre među različitim timovima, ali oni neće biti unaprijed određeni (kao u nedavnom PES-u 😉 već će se prilagođavati i formirati ovisno o sastavu. Odnosno, ukoliko neki tim proda ključnog igrača, oslanjat će se na druge prednosti i pojedinosti svoje momčadi.

Po pitanju ušminkanosti igre očekuju nas polovične promjene. S tehničke strane igra neće doživjeti unaprjeđenja vrijedna spomena (zapravo je pitanje hoće li uopće dobiti ikakva poboljšanja), ali zato će se ona estetska moći uočiti u novom sustavu menija. Sudeći po viđenom, i dalje je to dosta nemaštovito i neintuitivno sučelje (pogotovo u odnosu na „kežualni“ PES), no ostalo je još sasvim dovoljno vremena da to razvojni tim koliko-toliko sredi prije izlaska igre.

FIFA 12

Od ostalih promjena valja spomenuti novu defaultnu kameru s nižim kutom gledanja, koja bi trebala omogućiti bolju preglednost terena. Treba također reći i to da je Alan Smith novi pomoćni komentator, uz još trojicu postojećih koje ćemo po volji moći izmjenjivati kako bi izbjegli eventualno ponavljanje. Što se licenci tiče, još ništa nije najavljeno ni otkriveno. Zna se tek da Champions i Euro lige neće biti zbog dobro poznatog razloga. I naposljetku, spomenimo da su dvije face koje ćete redovito viđati u igri i dalje Wayne Rooney i Kaka, zaduženi za promoviranje i kreiranje imidža nove FIFA-e.

No ako sve ispadne kako je planirano, FIFA 12 izgradit će imidž vlastitim inovacijama. Dakako, mjesta za napredak još uvijek ima i Electronic Arts je svjestan toga. Međutim, fanovi su bili izuzetno zadovoljni s prijašnjim inačicama pa je teško vjerovati da nova FIFA može iznevjeriti i krenuti krivim putem čak i ako riskira uvođenjem nove mehanike poput taktičkog branjenja. Nadamo se stoga da će najavljeni noviteti biti pun pogodak, a ne svojevrsni eksperiment, te s tom mišlju nestrpljivo očekujemo kraj rujna kada nam potencijalno najbolja nogometna simulacija do sada stiže na X360, PS3 te PC platforme.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!