HCL.HR

Heavy Rain [PS3]

Zoran Žalac 05.02.2010.   •   6 komentara


Heavy Rain je igra koja bi trebala biti revolucionarni odmak od klasičnih elemenata avanture. No jesu li tvorci Fahrenheita dovoljno sposobni za takav pothvat i možemo li od njih očekivati potencijalno remek djelo?

Krajem sada već davne 2005. godine tadašnju generaciju konzola i PC-a iznenadio je naslov zvan Fahrenheit, odnosno Indigo Prophecy. Bijaše to čudna, ali impresivna avantura francuskog studija Quantic Dream. PnC pristup zamijenilo je bjesomučno praćenje tzv. quick time akcijskih sekvenci koje su od igrača zahtijevale pravodobnu reakciju stiskanjem određenih tipaka, odnosno kombinacije istih. Fahrenheit je stoga podijelio mišljenja gamera, no sve u svemu prošao je zapaženo prodavši oko 800 tisuća primjeraka. Dakako, taj uspjeh poslužio je kao odskočna daska za sljedeći naslov – prvi pravi interaktivni film na najmodernijoj konzoli današnjice. Taj interaktivni psihološki triler nazvan je Heavy Rain: The Origami Killer, a konzola je Sonyev PS3.

Zaplet i priča trenutno se drže u strogoj tajnosti pa vam nismo u stanju otkriti što će se točno zbivati u ovoj igri. Ipak, poznato nam je nekoliko glavnih odrednica pomoću kojih možemo naslutiti ono što nas očekuje. Kao prvo, priča će biti noir triler, a što je najvažnije – neće sadržavati nikakve para-normalne teme i elemente. Kažem najvažnije jer je upravo taj „nadnaravni“ dio odveo Fahrenheit u katastrofalnu završnicu. Preuzet ćemo uloge četiriju likova: FBI agenta Normana Jaydena, privatnog detektiva Scotta Shelbya, arhitekta Ethana Marsa te novinarke Madison Paige – normalnih ljudi koji se nađu u neobičnim životnim situacijama. Naši protagonisti stat će na put misterioznom ubojici koji ostavlja origami na svojim žrtvama, a vrlo je vjerojatno da će njihove sudbine biti međusobno ispresječene.


Tu do izražaja dolazi percepcija likova jer će njihove moralne odluke i poimanja dobra / zla, uvelike utjecati na daljnji razvoj priče. Naravno, ne trebamo ni spominjati da su svi likovi specifični zahvaljujući drugačijem temperamentu, osobinama i vještinama. Baš kao i u Fahrenheitu, radnja se grana na nekoliko dijelova, a čak i sitni detalji mogu ostaviti ozbiljne posljedice. Naime, stvar je u tome da igra završava tek kada izgubite sve likove, što govori da će gotovo svaka scena u igri biti drugačija pogine li jedan od likova, i obratno – ako ih sve uspijete sačuvati. Doduše, sve će to rezultirati striktnom linearnošću igre, no Quantic Dream tvrdi da su poradili na raznovrsnosti i dočaravanju atmosfere. Tako nas očekuju zanimljive gameplay dionice na napučenim mjestima poput klubova, podzemnih željeznica i trgovačkih centara.

Gameplay koncept korišten u Fahrenheitu nije previše evoluirao, no postao je smisleniji i dizajnerski je puno bolje riješen. Pri izvođenju „brzopoteznih akcija“ tipke koje treba stisnuti na ekranu su pozicionirane sukladno trenutnoj situaciji u igri, a sve kontrole u svojim granicama oslikavaju radnju koju vaš lik obavlja. Štoviše, sučelje koje označava interakciju s okolinom neće više biti statično te će se prilagođavati uvjetima i situaciji. Kutovi kamere također će igrati veliku ulogu u igri. U svakom ćemo trenutku moći birati između dva standardna pogleda, a tu je i dobra stara podjela ekrana na više kamera prilikom određenih događanja u igri (također viđeno u Fahrenheitu).


Sve ovo prilikom opisa može zvučati čudno i konfuzno, ali pogledate li gameplay trailere, bit će vam itekako jasno o čemu se tu radi. Konačni rezultat stoga i jest u većem dijelu interaktivni film nego video-igra, no s obzirom na dubinu i kompleksnost priče, ne bismo se trebali puno žaliti. Igru ćemo definitivno morati odigrati više puta želimo li otkriti sve tajne, opcije i mogućnosti.

Heavy Rain je u izradi nepune četiri godine, a dolazi nam za nešto manje od mjesec dana. Kada je na E3 sajmu 2006. godine po prvi put prezentirana široj publici, igra je pobrala simpatije gamera ponajprije zbog svoje grafičke raskoši. Danas, tri godine poslije, Heavy Rain i dalje oduševljava. Možda nema detaljnost otvorenih prostora kao Crysis ili fluidnu akciju Killzonea 2, no ovaj naslov diči se realnim ekspresijama likova, ističući čak i najsitnije detalje poput zjenica i fizike kose. Dodajmo tome i već spomenute živopisne lokacije s velikim brojem ljudi te dinamične akcijske sekvence iz višestrukih kutova kamere, i doći ćemo do zaključka da je Quantic Dreamova uzdanica jedan od najljepših PS3 hitova. A u konkurenciji s Unchartedom 2 i Gran Turismom 5, to uopće nije mala stvar.

Dakle, manje od mjesec dana je preostalo do izlaska Heavy Raina (u Europu stiže 24. veljače), odnosno do dana kada Playstation 3 dobiva još jednu snažnu ekskluzivu. Ne možemo je baš trpati u isti koš s ostalim žanrovima, no svakako joj možemo priznati trud za originalnost. Heavy Rain uhvatio se ozbiljnih tema i još ozbiljnijih motiva vjerujući da je u stanju kvalitetno spojiti umjetnost i zabavu. Stoga se iskreno nadamo da neće zakazati i držimo fige da nas za par dana kada ju nabavimo uspije ostaviti bez daha.

A što vi mislite o Heavy Rainu? Nakon pročitane najave te pogledanih trailera i screenshota, ostavite nam svoj komentar. Ne zaboravite ostaviti i svoju ocjenu ove nadolazeće igre, pa ćemo kada igra izađe vidjeti koliko ste bili daleko (ili blizu) realnosti.

Komentari (6)

  • Armor

    05.02.2010 - 17:14

    Bit će to velika igra, baš kao i njen uzor

  • snowblind

    05.02.2010 - 18:09

    Kako mi je žao što nemam novaca za kupnju igre.

  • patafix

    05.02.2010 - 21:50

    Sad mi dođe da kupim PS3.

  • patafix

    05.02.2010 - 21:52

    Sad mi dođe da kupim PS3.

  • Bela

    06.02.2010 - 12:44

    Meni isto :((((

  • movie

    22.02.2010 - 16:28

    donio igru danas doma pa ćemo vidjeti iz prve ruke ..

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!