HCL.HR

Hitman: Absolution [PC, X360, PS3]

Zoran Žalac 21.11.2011.   •   0 komentara


Nakon podužeg godišnjeg odmora, najpoznatiji ćelavac videoigara vraća se na mjesto zločina. Nikad opasniji Agent 47 spreman je Hitman franšizu odvesti u novom smjeru.

Serijal o hladnom, staloženom i proračunatom ubojici s bar kodom na zatiljku, definitivno je imao odjeka među publikom. Hitman se nikada nije miješao u dvoboj istaknutih stealth igara, već je svoje fanove stekao drugačijim pristupom. Dok su Metal Gear Solid i Splinter Cell otvoreno koketirali s raznoraznim gameplay inovacijama, Hitman se držao izvorne formule zbog čega je i sačuvao status koji danas uživa. No IO Interactive je svjestan kako ta taktika neće biti vječno isplativa, pa se stoga u slučaju nove igre sprema napraviti radikalne zaokrete. U ovome trenutku teško je reći hoće li promjene odgovarati fanovima, ali idemo se posvetiti najavi istih kako bismo to procijenili.

O zapletu Hitman: Absolutiona zasad ne znamo mnogo, ali tako je i bolje. Poznato nam je kako će Agent 47 preuzeti dosad najopasniji zadatak u svojoj karijeri, te da on će za njega imati osobno značenje. Glavnog negativca predstavljat će mu novi lik zvan Blake Dexter (glas mu posuđuje Keith Carradine), dok će podršku i dalje pružati stara poznanica Diana Burnwood, ovoga puta u nešto prisnijem izdanju (bow chicka wow wow?). Zanimljivo je kako ulogu dotičnog lika, kao i rolu samog protagonista, po prvi puta u serijalu neće reprizirati glumci iz prijašnjih igara. Agent 47 tako će dobiti novi, zasad neimenovani glas, a Dianu će predstaviti britanska glumica Marsha Thomason.

Hitman Absolution

Potvrđeno je kako se radnja igre neće micati dalje od SAD-a, što bi moglo biti pomalo razočaravajuće jer je Hitman oduvijek imao raznovrsne levele na lokacijama diljem svijeta. Jedna porcija igre odvijat će se u Chicagu, no eventualno ćemo posjetiti i druge gradove. Srećom, leveli bi i dalje trebali ponuditi veću dozu slobode pri kretanju, bilo da je riječ o otvorenim prostorima ili zatvorenim dionicama, s napomenom da će neki biti vođeni pričom i zadatkom, neki će imati skriptirane akcijske dijelove, a neki će poticati igrača na istraživanje i riskiranje. Valja istaknuti da ćemo slobodu nečime i platiti. Naime, ručno snimanje pozicije neće biti moguće, već će Absolution, po prvi puta u Hitman serijalu, uvesti predefinirane checkpointe. Ipak, developer još uvijek važe tu odluku, pa je moguće da se ručno snimanje nađe u konačnoj verziji igre.

Prvo i najvažnije: stealth pristup i dalje je primaran način kojime napredujemo u igri. Naravno, to ne znači da akcijskih segmenata neće biti, no tiši način prolaženja kroz levele uvijek će se nagrađivati. Razvojni tim nije htio otkriti hoćemo li, kao u Blood Moneyu, moći nadograđivati svoju opremu, pa nam oblik tih nagrada ostaje nepoznat. S druge strane, lovci osobnih dostignuća i trofeja sigurno će biti zadovoljni izazovom opreznog prelaženja jer će na većim težinama imati razloga za ponavljanje levela.

Dakle, Hitman: Absolution bit će podjednako izazovan kao i prethodne igre, što znači da će se veća pristupačnost za „širu publiku“ odraziti na neke druge segmente igre. Konkretno rečeno, kretanje je nešto fluidnije, kontrole su responzivnije, a ubačeni su i neki ustaljeni elementi iz ostalih igara. Primjerice, Agent 47 sada može koristiti zaklon (zvuči kao čudan novitet za jednu stealth igru) koji će se (de)aktivirati vrlo intuitivno. Također, u igru je integriran sve češći Instinct mod, tj. svojevrsna verzija Assassinova Eagle Visiona ili Batmanova detektivskog moda.

Hitman Absolution

Isti u Absolutionu ima više funkcija. Dakako, njegovom aktivacijom dobivamo označene konture neprijatelja i stvari s kojima možemo vršiti interakciju. No Instinkt također zamjenjuje mapu, pa za provjeravanje neprijatelja i meta više nećemo ulaziti u meni. Doduše, orijentirat ćemo se i po mini-mapi, ali više za uočavanje korisnih lokacija nego za navigaciju po levelu. Naime, Instinkt će imati svoja ograničenja, a njegov mjerač punit ćemo po principu tihog eliminiranja neprijatelja. To ćemo ovoga puta moći raditi širom paletom nekonvencionalnog oruđa, pa čak i pomoću zamki.

Prikriveno napredovanje do cilja u Absolutionu će biti ispunjeno tzv. sigurnosnim pozicijama koje će se moći koristiti u kontekstu uloge. Primjerice, ako ste obučeni u policajca, jedna od sigurnosnih pozicija bit će vam kutija s krafnama, pokraj koje ćete sa sebe maknuti pozornost i sumnju neprijatelja. Uklapanje radi neprimjetnosti također će biti moguće s grupama statista, ali taj segment neće uvijek raditi po istoj formuli, tako da nam ostaje za vidjeti kako će on biti izveden. Inače, mjerač uočljivosti u Absolutionu je prebačen na sredinu ekrana kao polukrug koji se širi s povećavanjem razine sumnjivosti. Srećom, ako vam se ovaj dizajnerski potez ne sviđa, taj indikator bit će moguće isključiti.

Stilski gledano, Hitman: Absolution kreće se sličnim smjerom kao i Kane & Lynch 2: Dog Days. Pomalo nezahvalna usporedba, ali ono na što želimo skrenuti pozornost jest vizualni izgled igre obogaćen interesantnim koloritom i specifičnim kontrastom. S druge strane, i to one tehničke, stoji sasvim novi pokretač IO Interactivea zvan Glacier 2. Dakle – ne redizajnirani Glacier koji datira još od prvog Hitmana, nego punokrvni nasljednik. Engine se između ostalog hvali fantastičnim osvjetljenjem i vrhunskim facijalnim ekspresijama (odvažna izjava nakon L.A. Noirea), ali ono na čemu Glacier 2 gradi svoj imidž jest umjetna inteligencija.

Hitman Absolution

Ponašanje likova u prijašnjih Hitman igrama bilo je uvelike skriptirano, čak do razine predvidljivosti. Stoga je lijepo čuti kako je developer uložio veliki napor da se takvo što ispravi. Glacier 2 pokretač trebao bi donijeti kudikamo dinamičniji AI s kojim će neprijatelji imati daleko više reakcija na stvari koje se zbivaju. Proces detekcije imat će više faza, a igrač će u njima dobiti priliku da izgladi situaciju te ispravi slučajnu grešku. Jednom kada protivnici otkriju igrača, situaciju će racionalno procijeniti pa neće srljati na njega već će zvati pojačanje s kojim će ga onda pokušati okružiti. Sve u svemu, mogućnosti Glacier 2 pokretača zvuče primamljivo.

Prema svemu sudeći, čini se kako će Hitman: Absolution evoluirati na nužno potrebnim poljima igre, a to bi trebao biti pun pogodak za ovaj serijal. Istina, 2012. godine je još uvijek daleko i dosta informacija o igri tek trebamo dobiti. No ono što već sada imamo zvuči obećavajuće i ambiciozno tako da nam ne preostaje ništa drugo nego nadati se da će IO Interactive ispuniti potencijal ove igre i tako se iskupiti za dugih pet godina koliko smo morali čekati na najavu povratka omiljenog nam ćelavca. Ako se sve poklopi onako kako bi trebalo, Hitman: Absolution mogao bi postaviti neke nove standarde u žanru stealth igara.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!