HCL.HR

Igrali smo Middle-earth: Shadow of War i prenosimo vam prve dojmove

Zoran Žalac 05.10.2017.   •   15 komentara


Zaigrali smo novu akcijsku igru u svijetu LOTR-a, a premda još nismo spremni dati konačni sud o njoj, prvi dojmovi obećavaju dobru avanturu.

Middle-earth™: Shadow of War™_20171003102028

Originalni Middle-earth: Shadow of Mordor bio je ugodno iznenađenje 2014. godine. U prilog mu je ponajviše išlo što nikad ranije nismo dobili tako kvalitetnu akcijsku avanturu u Tolkienovom LOTR svijetu. Međutim, ja tu igru pamtim kao vrlo površnu demonstraciju dobre ideje s jako frustrirajućom izvedbom iste. Nisam fan bjesomučnog klikanja za stotinu zamaha mačem (mislim da sustav borbe nije bio zadovoljavajući kao u Batman Arkhamu), niti sam fan toga da jedini trenutak u priči na koji ću uzdignuti obrve u čudu bude kad mi se iz mrtvih vrati ork kojemu sam prethodno odrubio glavu.

Sve to držalo me na oprezu kad je najavljen Middle-earth: Shadow of War. Iskreno rečeno, nisam očekivao igru koja će nadmašiti svog prethodnika, s obzirom da sada više ne možemo imati isti „wow efekt“ na jednu akcijsku LOTR igru. Najkraće rečeno – prevario sam se. Proteklih nekoliko dana proveo sam radeći kaos u Međuzemlju i moram reći da sam u Shadow of Waru uživao daleko više nego u Mordoru. Još uvijek nisam uspio dovršiti kampanju da bih igri mogao dati punu ocjenu, ali da vam skratim čekanje do recenzije, evo nekoliko prvih dojmova.

Middle-earth™: Shadow of War™_20171003103727

Shadow of War je onaj tip nastavka koji poduplava sve što je prethodniku falilo. Samim time, to je vrlo slična igra kao i prvi dio, samo većeg spektra i s gomilom dodanog, raznovrsnijeg sadržaja. To je odlična vijest, ali način na koji vas igra uvodi u sav taj sadržaj malo je nespretan. Ovo vam je onaj tip igre u kojemu tutorial prozorčiće viđate i poslije pet sati igranja. Igra vam na samom početku pokušava objasniti toliko mnogo stvari da vam se skoro zavrti u glavi, i još vam to objašnjava pauzirajući akciju, što baš i nije najsretnije rješenje.

Količina informacija na sučelju je strašna – igra vam doslovno šalje tekstualnu poruku nasred ekrana kad god vas neki ork gađa strijelama.

Količina informacija na sučelju je strašna – igra doslovno stavlja tekstualnu poruku nasred ekrana kad god vas neki ork gađa strijelama. Onda imate prijedloge kako da sredite neku bandu, kada netko ide alarmirati ostale… Jednostavno vam dođe da kažete – čekaj, stani malo, pusti me da igram i da sam otkrivam stvari. Na svu sreću, svaki dio sučelja može se individualno ukloniti (iako je mini-mapa ujedno i mjerač energije, streljiva i sl.), i to je prva stvar koju trebate napraviti da biste uživali u ovoj igri – podesiti si sučelje koje je pretrpano.

Jednom kad prokužite kako sve funkcionira, Shadow of War postaje uživancija. Ono što vas je igra pokušavala naučiti hrpom teksta zapravo vam je već poznato jer je Shadow of War sličan svakoj drugoj igri otvorenog svijeta. Penjete se na tornjeve, skupljate predmete i rješavate zagonetke. Borba je i dalje najčešće stiskanje jedne tipke kako bi se izgradio hit streak, ali uvedeni su novi napadi i egzekucije, a i sama raznovrsnost neprijatelja i njihovih napada je daleko veća nego ranije. Za otključavanje vam je dostupno barem duplo više vještina nego prije i nakon svake se doista osjećate snažnije i odvažnije. Ubačen je i sustav opreme, ali on nije naročito dubok jer vam je za oružja npr. bitno samo koliku štetu nanosi, nema različitih elemenata ni nekakvih bonusa.

Za otključavanje vam je dostupno barem duplo više vještina nego prije i nakon svake se doista osjećate snažnije i odvažnije.

Najveći novitet Shadow of Wara je u tome što u svakom trenutku možete imati pomoćnika. Samim time, lov na neprijatelje više nije samo zadatak da ubijete što jačeg protivnika, nego i da si priskrbite što korisnijeg saveznika. Ovo je posebno važno pri skupljanju vojske s kojom idete na opsade neprijateljskih utvrda, uz velike bitke s 30+ sudionika na ekranu.

Middle-earth™: Shadow of War™_20171003102431

U ovom segmentu Shadow of War, primjerice, ima daleko veći faktor strateškog gameplayja negoli, primjerice, Assassin’s Creed. Poželjno je da u lovu na nekog orka proučite koje su mu prednosti i mane jer svaki ima nešto specifično. Nekoga možete instantno ubiti iz zasjede, neki je otporan na strijele, neki se boji životinja, nekoga razljuti vatra… Posao si možete ubrzati tako da regrutirate nekog orka i pošaljete ga da ubije drugog orka koji je slab na neku njegovu karakterističnu prednost. Neprijatelja možete uznemiriti slanjem poruke da dolazite po njega, možete iskoristiti situaciju da ga sredite dok on obavlja neku svoju misiju.

Nemesis sustav je produbljen i sada pruža znatno više slobode u gameplayju.

Nemesis sustav je produbljen i sada pruža znatno više slobode u gameplayju. Nisam primijetio da se orkovi vraćaju iz mrtvih nakon što im odrubite glavu, ali redovito se vraćaju ako to ne učinite. Kako vi nemate mogućnost učiniti to po svojoj volji, naporno je kad neki protivnik uporno odbija umrijeti. Srećom, sada imate više regija koje možete posjetiti, tako da ne morate stalno gledati iste neprijatelje.

Middle-earth™: Shadow of War™_20171003100403

Nažalost, mape su ponovno generične i totalno nezanimljive. Nema nikakvih specifičnih lokacija za kakve znamo iz predloška, a ne pomaže ni to što je Shadow of War tek grafički prosjek. Kao i obično, sama stvar izgleda nešto bolje nego na ovim screenshotima koje sam uhvatio na PS4 verziji, ali ne očekujte ništa spektakularno – ovdje se išlo na to da vidite što više neprijatelja na ekranu, a ne da svijet bude prelijep.

Ne očekujte naročito lijepu igru – Shadow of War je tek grafički prosjek današnjice.

Priču ne bih posebno komentirao jer ju još nisam doživio u cijelosti, no prva polovica igre je dosta mješovite kvalitete. Točno se vidi kako su developeri prisiljeni izmišljati kojekakve stvari, a tijesno im je unutar Tolkienovog svijeta u kojemu moraju paziti da ne odu predaleko i ispričaju nešto što se uopće ne podudara s događajima koji tek slijede u LOTR trilogiji. U nekoliko navrata sam imao dojam da igra uvodi poznate likove – Golluma, Shelob, Balroga – samo da bi bila što zanimljivija fanovima, iako njima baš i nije mjesto u Talionovoj priči, tj. baš i nemaju neizbježnog razloga zašto se moraju pojaviti.

Middle-earth™: Shadow of War™_20171003115716

Možda se to promijeni do kraja igre, no o tome ću više znati reći u konačnoj recenziji. Do tada mogu zaključiti kako Shadow of War nije podbacio te da zaista ima epskih trenutaka, poput regrutiranja vojske i jurišanja na neprijateljsku utvrdu. Međutim, isto tako mogu reći da igra ima svojih nedostataka koje je naslijedila još od prvog dijela, poput nimalo interesantnih lokacija, a tu je i povremeni osjećaj pretrpanosti, pogotovo u sučelju. Završni sud donosim uskoro, a do tada u komentarima slobodno pitajte sve što vas zanima o igri.

Komentari (15)

  • darijoman

    05.10.2017 - 16:05

    Kako misliš grafički prosjek ? Šta je grafika lošija nego u prethodniku ?

    • Zoran Žalac

      @darijoman, 05.10.2017 - 16:09

      Ostala je negdje na toj razini, otprije tri godine. Za današnji standard neke igre na Unreal Engine 4 izgledaju bolje po pitanju efekata i količine detalja.

    • darijoman

      @Zoran Žalac, 05.10.2017 - 16:22

      Ako je na tom nivou onda sasvim pristojno izgleda. Druga je stvar što je svijet sam po sebi poprilično pust pa se to nije moglo najbolje vizualno dočarati, ali druga mapa gdje ima zelenila i nešto močvarnog područja moglo je se vidjeti da to izgleda sasvim ok da trava i ostali slični detalji uopće nisu zamuljani

  • Someone

    05.10.2017 - 16:08

    Imaš li onaj osjećaj repetitivnosti dok igraš? Mene je u jedinici to ubijalo, jedva sam ju dovršio…ni tanka priča nije baš pomogla

    • Zoran Žalac

      @Someone, 05.10.2017 - 16:12

      Više je aktivnosti, ima čak i nekakva “online komponenta” – tipa možeš osvećivati druge igrače koji su poginuli, pa dobiješ nekakav loot. Recimo da za razliku od prvog dijela nema toliko repetitivnih misija, u jedinici mi je na živce išlo često praćenje tragova u onom “detektivskom modu”, sad toga ima znatno manje. Ali, kao i kod svake open-world igre, postoji određena doza repetitivnosti. Ne smeta me toliko dok nadograđujem lika, ali pitanje je koliko poslije toga ima zadovoljstva u tome.

    • darijoman

      @Zoran Žalac, 05.10.2017 - 16:24

      Koje česte pratnje tragova ? Bila je faktički samo jedna misija gdje si morao pratiti tragove Goluma.

    • Azumath

      @Zoran Žalac, 05.10.2017 - 16:42

      Meni je najvise smetalo kad ocistis citavu utvrdu od neprijatelja, oni se respawnaju nakon nekog vremena. Jel tu ista funkcija ili ta utvrda postane tvoja recimo?

    • Zoran Žalac

      @Azumath, 05.10.2017 - 17:19

      Nisam primijetio da imaš svoju utvrdu… mislim da je i dalje tako. To je malo glupo, imaš vojsku, a nigdje ju ne vidiš u nekakvom kampu.

    • Zoran Žalac

      @Zoran Žalac, 06.10.2017 - 09:48

      Ispravak, imaš utvrdu, koju braniš od drugih igrača. Nešto kao u MGS5.

  • Donat Miletic

    05.10.2017 - 16:23

    Je li se više isplati kupiti shadow of war ili novi AC?

    • Zoran Žalac

      @Donat Miletic, 05.10.2017 - 17:20

      AC još nije izašao, tako da ti ne može nitko još odgovoriti na to.

  • Pussybomber

    05.10.2017 - 16:51

    Jel imal tko da mi posudi 50 eura? Treba mi za igru… Vratiti cu mu, evo bog.mi

    • Darcoolio

      @Pussybomber, 05.10.2017 - 21:06

      27,5€ na HRK.

  • nuredinbros

    06.10.2017 - 13:14

    A je li mapa veća nego u prošlog dijela ?

    • Zoran Žalac

      @nuredinbros, 06.10.2017 - 18:46

      Da, ima više regija i raznovrsnijih terena.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?