HCL.HR

IGRE U 2018.: Biseri nezavisne produkcije

Zoran Žalac 05.01.2018.   •   21 komentara


Garantirana iznenađenja i neočekivani rizici bit će zajedničke karakteristike mnogih igara nezavisne produkcije u 2018. godini.

scum-game-indie

Od skupih projekata u industriji videoigara uvijek očekujemo velike stvari. No, vjerojatno i sami znate da najugodnija iznenađenja dolaze u obliku tzv. indie igara, odnosno igara čije ekipe ne polažu račune nikakvom menadžeru, ekonomistu ni statističaru. Nezavisna produkcija igara procvala je u ovom desetljeću, a 2018. godina mogla bi biti jedna od najuspješnijih za tu granu industrije.

Igre na koje ćemo vam danas skrenuti pozornost nisu razvikane ni suludo ambiciozne, ali imaju „ono nešto“ – specifični začin kojim će nas privući kao čarobne gljive Super Maria. Na ovu listu bez problema bismo mogli staviti preko tridesetak igara, no odlučili smo se na pet naših favorita, što po osobnom ukusu, što po pedigreu developera. Prije nego nas podsjetite na to u komentarima, svjesni smo da većina igara na listi ima izdavača, što ih tehnički ne kvalificira kao igre nezavisne produkcije. Međutim, razvoj tih igara uglavnom je tekao bez uplitanja druge stranke ili je dogovor između developera i izdavača takav da developer ima odriješene ruke te da s igrom (nad kojom ima vlasništvo), može raditi što ga je volja.

Bez daljnjeg odugovlačenja, evo kojim se indie naslovima radujemo u 2018. godini:

5. The Last Night

U stvarnom svijetu nikako da dočekamo eru cyberpunka. U svijetu videoigara nikako da dočekamo Cyberpunk 2077. No, u 2018. zabavit će nas nešto između toga: post-cyberpunk igra koja ima dušu platformera i srce SF trilera. The Last Night je vizualno jedna od najljepših 2D igara koje smo vidjeli na prošlogodišnjem E3 sajmu, a obećava nam priču o svijetu u kojemu ljudi traže viši smisao kroz virtualizaciju i gamifikaciju vlastitih života.

Glavni lik igre je Charlie, građanin drugog reda koji spletom okolnosti dobiva priliku uzeti svoju sudbinu u vlastite ruke i probiti se na društvenoj ljestvici futurističkog metropolisa. No, njegove akcije imat će posljedice, a mi ćemo morati odlučiti po kojoj smo se cijeni spremni kockati s Charlijevim životom.

Ako vam se ne sviđa tmurna atmosfera: Provjerite indie igru Ooblets. Šarena je, vesela, i nitko u njoj navodno ne umire.

4. Bloodstained: Ritual of the Night

Druga do sada najuspješnija videoigra na Kickstarteru je projekt Kojia Igarashija, tvorca Castlevania serijala. Bloodstained je spiritualni nasljednik upravo te franšize i ne bježi od očitih sličnosti s njom. Neke od poveznica su 2D gameplay metroidvania stila, veliki dvorac za istraživanje, gotička tematika i jeziva atmosfera.

Priča prati Miriam, ženu koja je pokupila alkemijsku kletvu i prijeti joj sudbina da joj se koža pretvori u kristal. Kako bi to spriječila, Miriam u misterioznom dvorcu mora pronaći maga koji je nekoć davno bio proklet istom kletvom. Za pretpostaviti je da će rješavanje kletve zahtijevati određeni ritual. Koji ćemo izvesti po noći.

Ako vam se ne sviđa užasna noć za imati kletvu: Pogledajte si Fe, igru u kojoj šuma svira, ali to totalno nije jezivo kao što zvuči.

3. Frostpunk

Ako ste igrali odlični This War of Mine onda ste bili prisiljeni donijeti neke mučne i teške odabire. Tvorci te igre sada nas uvjeravaju da je to bila kamilica naspram onoga što nas čeka u Frostpunku, post-apokaliptičnoj igri u kojoj upravljamo zadnjim gradom na planeti. S obzirom da o nama ovisi očuvanje ljudske rase, u ovoj igri morat ćemo raditi neke grozne stvari, kako god okrenete. Kad ponestane hrane moći ćemo dati zeleno svjetlo kanibalizmu, a kad ponestane radne snage imat ćemo opciju da djecu iskoristimo za rad u tvornicama.

Frostpunk definitivno neće biti igra za senzibilne osobe i one koji lako dođu do moralnih kriza. Testirat će do kojih smo granica spremni ići da bismo došli do uspjeha, ili barem do nečega što bismo u ovako depresivnim okolnostima mogli nazvati uspjehom. Malo je čudno veseliti se igri koja će nas vjerojatno baciti u depru, ali je svakako pohvalno što Frostpunk predstavlja nešto novo i nesvakidašnje u ponudi igara.

Ako ne želite završiti na anti-depresivima: Tunic je obećavajuća indie igra s lisicom koja otkriva veliki šareni svijet. I nosi mač. Tko ne bi volio lisicu koja nosi mač.

2. SCUM

Ne očekujemo da će SCUM domaćeg tima Gamepires biti dovršen ove godine, ali su dobre šanse da ćemo ga vidjeti u Early Access verziji. Radi se tu o realističnoj igri preživljavanja u kojoj se zatvorenici bore za naklonost publike po battle royale principu – na velikoj otvorenoj mapi, s povremenim dropovima i bez ljubavnih scena kao u Hunger Gamesu. Zapravo, u ovo zadnje nismo sasvim sigurni; kako Snake kaže – ljubav može procvasti i na ratištu.

Ono po čemu se SCUM razlikuje od malih milijun igara ovoga tipa jest posvećenost detaljima i simuliranju stvari koje utječu na vaše šanse da dočekate idući dan živi i manje ili više zdravi. Za neke će ta realističnost u gameplayu biti pretjerana i odbojna, no mi kažemo da je to korisno jer današnje igre ionako poglupljuju djecu koja u virtualnom svijetu znaju napraviti dvorac od kolibe, a u stvarnosti ne znaju ni čavao u drvo zakucati.

Ako ne brijete na realističnost: Griftlands je nova igra tvoraca Don’t Starve u kojoj je cilj obogatiti se toliko da vam džepovi ne mogu izdržati.

1. A Way Out

Nijedna druga igra 2018. godine vjerojatno neće napraviti kreativni rizik kao A Way Out. Naime, u pitanju je igra koju ćete moći igrati isključivo s još jednim igračem / igračicom. Sigurno će se naći i neki profesionalci koji će dva lika kontrolirati istovremeno, nogom i nosom ili tako nešto slično, ali takve ne računamo. Tvorac igre Brothers: A Tale of Two Sons osmislio je priču o dva lika suprotnih osobnosti koji zajedno bježe iz zatvora i na tom putu postaju nerazdvojni frendaći.

Iako nas ponajviše zanima aspekt bježanja iz zatvora jer on nije baš često viđen u igrama, pogotovo ne u kooperativnoj izvedbi; to će biti tek prva polovica igre. U drugoj polovici pratit ćemo likove dok su u bijegu, a to bi moglo biti podjednako napeto i zanimljivo… po uvjetom da iza svega toga ne stoji neka ogromna zavjera ala Prison Break.

Ako vas ne zanima zatvorsko tuširanje: Pillars of Eternity 2 može biti samo još bolja igra od originala koji je već sam po sebi bio odličan. I ima brod s kojim možete ploviti kud vas volja.

Kao što sam ranije u tekstu spomenuo, dalo bi se ovdje izdvojiti preko tridesetak bisera indie produkcije. Međutim, niti ja imam cijeli dan za to, a ni vama se vjerojatno ne čita tri tone teksta pa ću samo spomenuti da obratite pozornost i na ova imena: Kingdom Come: Deliverance, Sunless Skies, Pathologic 2, Spelunky 2, Guacamelee 2, Phoenix Point, Praey For the Gods, Children of Morta, The Gardens Between i Little Devil Inside. Neće svi biti veliki hitovi, ali neke će zasigurno ostaviti zapažen trag u 2018. godini.

Označeno sa: ,

Komentari (21)

  • funky0308

    05.01.2018 - 20:01

    Kad smo vec kod Way Outa, bas danas gledam cijenu na storeu, – mislim da je bila 229kn. Nadam se da cijena nije pokazatelj kvalitete ovdje i da ce doci dobra, a jeftina igra.

    • Wolfboy

      @funky0308, 05.01.2018 - 20:29

      Ako ih EA nekupi onda imaju svijetlu budućnost.

  • trulex

    05.01.2018 - 21:58

    SCUM do Tokija. 😀

    • PsiHoGujaR

      @trulex, 05.01.2018 - 22:44

      Hahahahahhahah dobra ???

  • Black op

    05.01.2018 - 22:45

    Opet ću ovo reći, ovakvi članci nedostaju TV sekciji (filmovi i serije).Neke od njih sam već vidio ali zaboravio.

  • Whynot?

    05.01.2018 - 22:48

    Zaljubljen sam u A Way Out od predstavljanja, ergo ocekivanja su mi sky high, samim tim i nerealna. I naravno da će se potkrasti nešto što će me iznevjeriti. Preostaje se covjeku samo nadati.

  • tree_boa22

    06.01.2018 - 20:07

    SCUM cu definitivno odigrat, nadam se samo da ce bit dobro optimizirana.

  • TeroXCro

    07.01.2018 - 04:56

    SCUM ako bude optimizirana vjerojatno ce dobit jedan GOTY od dabra.The last night neodoljivo podsječa na Blade Runnera.

  • berac_malina39

    07.01.2018 - 14:14

    6. T8JA
    Mali projektić na kojemu radimo ja i još 2 frenda za natjecanje iz informatike hehe
    Reklama – produkcija23.bitballoon.com
    Jos uvijek u radu i igra nije dostupna, ali ima jedna stara koji ne preporucamo da se igra.
    Eto, oprostite na reklami ali kad se prilika ukaze…ako je netko toliko dobar da pogleda i ima feedback – rado bih ga cuo
    Inace, jedva cekam a way out, izgleda fora, nadam se da nece razocarati

    • hyperion

      @berac_malina39, 07.01.2018 - 18:49

      Čekaj, šta si stvarno 8. razred ?

    • berac_malina39

      @hyperion, 08.01.2018 - 17:40

      Da, zašto je to čudno?

    • hyperion

      @berac_malina39, 08.01.2018 - 18:30

      A ono, ne bi se reklo. Svaka čast na marljivosti i finom projektu, a dojmovi su isti kao i kod closingtimea, ali generalno pozitivni.

    • berac_malina39

      @hyperion, 08.01.2018 - 21:32

      Hvala. Nisam mislio da ce komentat privuci toliko paznje koliko je privukao. Hvala vam sto ste zapravo uzeli vrijeme da probate, puno znaci to kad neka random osoba na internetu proba i pohvali vas rad, koliko god da bio loš.

    • closingtime

      @berac_malina39, 08.01.2018 - 06:04

      Ne znam hoće li ti obrisat komentar il ne, al eto da znaš, iz dosade sam skinuo onaj demo ili što je već što si rekao da ne preporučaš. Znaš da čak i nije loše. Dosta gorih stvari sam vidio na ArmorGamesu i sličnim stranicama. Tako da za jednu browser igru je ok. Logično da se amaterizam vidi ali imate smisla za dizajn. Samo bi trebalo malo bolje bit pojašnjeno kako igra funkcionira, npr nisam ni skužio da mogu napravit double jump i da ne smijem dotaknit vrh ekrana (to je nelogično samo po sebi). Tekstovi su predugi i upitno napisani, ali vjerojatno je takav dojam jer je pisano na hrvatski (takvi tekstovi prolaze u igrama na engleskom, obično). Bolji efekti kod smrti isto nebi škodili. Toliko od mene.

    • berac_malina39

      @closingtime, 08.01.2018 - 17:50

      Neću obrisati komentar. Hvala što si odigrao, to je zapravo vrlo ne dovršena igra kao što možeš vidjeti po većini spriteova u igri koji izgledaju totalno loše. I mislim da sa E možeš preskočiti level, to smo napravili jer nismo imali previše vremena za prezentaciju. Ovo na čemu sada radimo će zapravo imati tutorial jer radimo već nekoliko mjeseci, ono smo napravili u otprilike 1 ili 2 s tim da smo osim toga imali i školu, a morali smo i osmisliti i napraviti prezentaciju te vrlo opširnu dokumentaciju. Najveći problem su nam ti spriteovi i teksture pošto nijedan od nas nije baš neki dobar artist pa je sve i svašta jednostavno ružno. I fontovi također, jer bi za natjecanje sve trebalo biti po hrvatskome a fontovi su (iako se mozda ne cini tako) vrlo vazni i ostavljaju velik dojam, a većina fontova (osim onih običnih) ne podržava hrvatska slova. Hvala što si odigrao, na feedbacku i podršci 😉

    • berac_malina39

      @closingtime, 08.01.2018 - 18:07

      Aha vidim da sam shvatio prvu rečenicu krivo…
      Nadam se da neće, prošle godine na članku za ovisnost o igrama govorio o toj igri pa mi nisu, Zoran mi je još odgovorio nešto ako se dobro sjećam

    • najbolsigejmer

      @berac_malina39, 08.01.2018 - 18:10

      Zasto ne preporucate, odigrao sam i cini se kao dobra ideja samo sto, da je bolja grafika, shvacam da je to za natjecanje pa ste bili ograniceni i vjerovatno ste bili bez ideja.

    • berac_malina39

      @najbolsigejmer, 08.01.2018 - 21:29

      Hvala 🙂

  • SanKa

    08.01.2018 - 14:25

    strah me da se scum ne pretvori u star citizen, tj u igru koja nikad neće izaći

  • Domba102

    08.01.2018 - 22:59

    SCUM bi trebao bit OP

  • sedf

    08.02.2018 - 14:12

    A way out nije Dobar no Los naslovi,beobacu ako EA nesto neprskaju.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?