HCL.HR

Killzone: Mercenary

Zoran Žalac 26.07.2013.   •   5 komentara


Igrali smo Killzone: Mercenary te vam na temelju svojih dojmova odgovaramo je li prvi prijenosni Killzone FPS ravnopravan dosadašnjim igrama iz serijala.

Killzone je još od svog pojavljivanja tijekom PS2 ere slovio za vodeće ime u ponudi FPS nalova za Sonyjeve PlayStation platforme, a prije nego serijal napuni deset godina postojanja, Sony će se potruditi da taj epitet prenese i na handheld scenu. Killzone: Mercenary bit će tako prvi prijenosni Killzone FPS, a nastojat će očuvati tradiciju serijala uz sve hardverske blagodati PlayStation Vita konzole.

Nedavno smo imali priliku zaigrati preview verziju igre pa vam mjesec dana prije njezina izlaska možemo poručiti kako je Mercenary na dobrom putu da dosegne visoke standarde dosadašnjih igara KZ serijala. No da ne bi bilo zabune: ovo nije samo doslovna preslika KZ iskustva u prijenosnom obliku – ovo je jedan sasvim novi pristup već posjećenom okružju.

Kao što to sam naziv sugerira, u ovoj igri preuzimamo ulogu plaćenika Arrana Dannera čija matična tvrtka obavlja poslove i za ISA i za Helghaste, odnosno za onoga tko im ponudi više novca. Zbog toga ćemo po prvi puta imati priliku vidjeti kako izgleda poznati sukob s obje strane. U preview verziji ratovali smo protiv Helghasta, hakirajući njihove topove kako bi srušili vlastitu flotu, a u konačnoj verziji bitka će se voditi za sina Vektanskog ambasadora.


Priča je to koja će biti ispričana igranim uvodima prije svake misije. Isti zamjenjuju statične loading ekrane tako da ste ih prisiljeni gledati, no dio radnje ionako će se odvijati i za vrijeme misija, o čemu će vas obavještavati vaš vođa glasovnim putem. Za sada priča ne zvuči kao neka uzbudljiva drama, no ruku na srce to u KZ-u nikada nije ni bio slučaj. Mnogo je važnije reći kako će Mercenary sadržavati kampanju od devet levela za jednog igrača, a s obzirom da će svaki od njih trajati oko 40-ak minuta, za prelazak dotične trebat će nam oko sedam do osam sati, što je prihvatljivo za jednu handheld FPS igru.

Srećom, igra je osmišljena tako da će nas motivirati za ponovni prelazak. Naime, za gotovo sve što u igri radite, odnosno za način na koji to činite, dobivate novac. Novac je zajednički za SP i MP komponente, a služi za otključavanje oružja i ostale opreme. Naravno, za bolju opremu morat ćete izdvojiti više novca, a više novca dobit ćete ako levele prelazite sa specifičnim izazovima koje otključate nakon što ga prvi put završite. Izazovi su takvi da vas potiču na određeni stil igranja – primjerice stealth pristup – tako da vam određuju loadout, odnosno oružja i opremu.


A što se postave oružja i opreme tiče, ona je veća i raznovrsnija nego u svim dosadašnjim KZ igrama. Preview verzija trenutno broji 12 primarnih oružja (automatske, polu-automatske puške, snajperi itd.), 11 sekundarnih (sačmarice, pištolji, bacači granata itd.), pet vrsta eksploziva, šest vrsta oklopa i osam tipova Van-guard specijalnih pomagala. Svako oružje ima različite karakteristike štete, preciznosti, brzine paljbe i količine streljiva, a ona skuplja nose i određene bonuse poput streljiva koje probija oklope neprijatelja i sl. Isto vrijedi i za opremu pa oklopi mogu biti pokretniji i tiši, ali pružati manje zaštite od neprijateljske vatre i obrnuto, a skuplji, primjerice, donose više novca pri ubijanju neprijatelja.

Svako oružje ima različite karakteristike štete, preciznosti, brzine paljbe i količine streljiva, a ona skuplja nose i određene bonuse…

Van-guard sustav predstavlja posebne mogućnosti koje se mogu aktivirati na određeno vrijeme, a zatim se obnavljaju dok se ponovno ne napune. To su mogućnosti poput zračnih napada, letećeg robota, lažne projekcije vlastitog lika, štita itd. Za vrijeme borbe i prije nje znaju biti itekako korisne, primjerice kod letećih neprijatelja dobro je upotrijebiti bacač raketa koji vam se montira na ramena, a vi neprijatelje skidate dodirom po ekranu. Nadalje, na otvorenim prostorima jako su efikasni zračni napad i skener koji vam na radaru pokazuje pozicije neprijatelja. Usput rečeno, radar, tj. mapa u donjem lijevom kutu ekrana, iznimno je koristan kada na vas stižu valovi neprijatelja iz različitih smjerova ili kad nastojite biti neprimjetni i ne podići uzbunu među neprijateljima.


Level koji smo isprobali bio je baš pogodan za različite pristupe te se do većine zadataka moglo doći iz više različitih smjerova. Dakle, level je umjereno otvoren što pogoduje strateškom planiranju prije upuštanja u sukob s neprijateljima. Primjerice, u jednom dijelu nivoa možete ući kroz glavni ulaz i otvorenom paljbom počistiti prostorije; no s druge strane možete se popeti na krov prostorije pa kroz otvor na vrhu zasuti neprijatelje granatama. Jedini trenutni minus u ovome jest nepostojanje opcije za restart checkpointa. Ukoliko poginete igra će vas vratiti dosta blizu zadnje lokacije, no ako sami želite ponovno pokušati proći određenu dionicu, možete restartati jedino čitav level. No tko zna, možda se to do izlaska igre promijeni.

Level koji smo probali je umjereno otvoren što pogoduje strateškom planiranju prije upuštanja u sukob s neprijateljima.

Po pitanju kontrola, Mercenary je izveden dosta dobro. Stražnji dodirnik može se koristiti za naredbu sprintanja i zumiranja na optičkom ciljniku, što ponekad nije najpraktičnije, ali se ionako ne koristi toliko često. Zanimljivo je kako igra ima podršku za ciljanje žiroskopom, odnosno pomicanjem konzole, no ono je opcionalno, a funkcionira samo kao dodatak za preciznije nišanjenje.

Kontrole na touchscreenu nisu nametljive – s lijeve strane je naredba za Van-guard sustav, a desno za mijenjanje između primarnog i sekundarnog oružja. Od ostalih komandi koriste se još horizontalni, vertikalni i dijagonalni potezi za aktiviranje poluga i melee napade nakon što se isti aktiviraju tipkom trokuta. Touchscreen svoju korisnost pokazuje i u zanimljivoj mini-igri hakiranja, no malo je naporno što ga se (zasad) forsira u menijima kao jedini način navigacije.


S vizualne strane, Killzone: Mercenary je nedvojbeno najljepša igra koju Vita trenutno ima za ponuditi. Modificirani KZ3 pokretač zaista omogućuje impresivne stvari poput dosta otvorenih levela bez učitavanja za vrijeme same igre. Pored toga, teksture su dosta čiste i efekti su prilično dobri, uz iznimku pikselaste vatre. Iznenađujuća je i razina destrukcije pa vam se može dogoditi da vas neprijatelji uhvate nespremne tako da razbiju staklo za koje inače ne biste mislili da se može razbiti „jer je to igra za Vitu“. Štoviše, i sama inteligencija neprijatelja je sasvim u redu te uopće ne zaostaje za standardom dosadašnjih igara.

Ovo je nedvojbeno najljepša igra koju Vita trenutno ima za ponuditi.

Minus svemu ovome jest taj što igra jako brzo troši Vitinu bateriju, usudio bih se reći brže nego ijedna igra do sada. Igrate li na maksimalnom osvjetljenju vjerujem da baterija ne bi trajala ni tri sata. Konačna verzija možda bude nešto „štedljivija“ po tom pitanju, no opet – izgleda da je to cijena koja dolazi s uistinu impresivnom prezentacijom.

U preview verziji nismo mogli zaigrati multiplayer komponentu, no možemo navesti kako će ona podržavati do osmero igrača. Modovi će većim dijelom biti klasični – individualni i timski, a pored sustava napredovanja (koji će biti povezan sa SP dijelom), Mercenary će imati i tzv. Valor karte čiju pravu namjenu tek trebamo saznati.

Sve u svemu, nakon druženja s igrom možemo reći ono što smo već istaknuli – Killzone: Mercenary je na jako dobrom putu da zadrži ugled svoje franšize, što drugim FPS-ovima na Viti baš i nije pošlo za rukom. Konkurencija za najbolju pucačinu iz prvog lica na toj platformi zapravo ni ne postoji, tako da se ta titula za ovu igru nekako i podrazumijeva. Ukoliko multiplayer komponenta bude jednako zabavna kao i dio singleplayera koji smo odigrali, PS Vita dobit će vrijedan hit u svojoj kolekciji igara. Na kraju krajeva, sigurna je jedna stvar – da će igra svojom grafičkom stranom pokazati pravi potencijal Sonyjeve prijenosne konzole.

Komentari (5)

  • GamerIN_HD

    26.07.2013 - 19:25

    Bogami nije prvi prijenosni Killzone…

  • Disc0

    27.07.2013 - 14:45

    Ovo izgleda predobro, nebi se cudio da je tek sada Vita otkljucana na pravi clock procesora i gpua kao sto su i psp nakon godinu-sve sa 222mhz digli na 333mhz. Zato vjerovatno srce bateriju!
    Vjerovatno ce se digital foundry pozabavit ovime kad igra izadje 😉

  • shoky

    04.08.2013 - 23:07

    To je najisčekivanija igra za Vitu, mislim da će ta igra podići prodaju PS Vite.
    Ja prvi kupujem Ps Vitu zbog te igre!

  • MattSim

    13.08.2013 - 16:26

    Kupi Vitu radje zbog Persone i Gravity Rusha sad!

  • Ementaler

    @Under, 27.07.2013 - 05:34

    Prvi prijenosni Killzone FPS. Kužiš? – 'FPS', kao i ostatak serijala (osim Liberationa, očito).

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!