HCL.HR

Magicka: Wizard Wars

Renato Pedišić 27.03.2014.   •   4 komentara


Isprobali smo alpha verziju Magicka: Wizard Warsa, provjerili kako funkcioniraju brzopotezna akcija i kombiniranje čarolija, a sve dojmove prenosimo u ovoj najavi.

Ako ju i niste zaigrali, za originalnu Magicku vjerojatno ste već negdje čuli. To vam je onaj akcijski izometrijski naslov iz 2011. koji se na svaki mogući način posprdao s ondašnjom pop kulturom, a uz to uspio ostati kvalitetna i zanimljiva igra inovativnog gameplaya čija je osnova bila kombiniranje čarolija.

Taj sustav borbe zasnovan na kombiniranju, koji se usudio izaći iz okvira zadanih od strane većih i poznatijih igara, sada je prenesen u Wizard Wars, svojevrsni MOBA spin-off originalne Magicke. No, kada kažemo MOBA kažemo to sa zadrškom jer je i u ovom slučaju Magicka odlučila izaći iz okvira ustaljenog i predefiniranog.

Kada kažemo da Magicka: Wizard Wars i je i nije MOBA, to stvarno ne tvrdimo bez razloga. Ozbiljno. Mnogo stvari unutar igre će vas podsjetiti na druge MOBA naslove, ali ključne stvari poput cilja svake partije, sustava kupovine bonusa, načina borbe i sličnog bitno su drugačiji od onoga što opisuje spomenuti žanr.

Prvo i prvo, samo trajanje mečeva moglo bi vas ugodno iznenaditi jer za razliku od onih u sličnim naslovima, svaki meč u Wizard Warsu traje deset, maksimalno petnaest minuta, a ako ste stavljeni u vješt tim ili ste suočeni s takvim, meč će vam trajati kraće od cigarete. Figurativno govoreći.


Radi se, dakle, o veoma brzoj igri što omogućuje relativno malena mapa s tri ključne točke za čiju se kontrolu nameću dva tima. Pobjedu možete ostvariti na dva načina – većim bodovnim stanjem na kraju meča ili kontrolom sva tri spawn pointa nakon čega trebate eliminirati sve neprijatelje koji i dalje imaju mogućnost osvajanja kontrolne točke, što može produžiti trajanje partije.

Vjerojatno će igra s vremenom biti nadopunjena s više različitih modova, ali ovaj, kojega bismo mogli komotno nazvati dominacijskim, trenutno je jedini dostupan. Možda malo raznolikosti u izboru modova već sada ne bi bilo na odmet, ali kako se radi o alpha verziji ne treba se igru i njene tvorce preuranjeno osuđivati.

U Wizard Warsu, gdje se na relativno malenoj mapi s tek tri kontrolne točke sukobljava osam igrača (četiri na četiri), borba i konstantna brzopotezna akcija nametnuti su po defaultu.

Ako se kojim slučajem pitate u čemu je spomenuta razlika između Wizard Warsa i nekih drugih MOBA igara koje sadrže modove sličnom ovom dominacijskom, odgovor je da se velika razlika opet krije u brzini izvođenja. Kontrolu nad sve tri bitne točke vrlo je lako i brzo ostvariti čak i bez dogovaranja taktike s timom te se meč neće razvući na sat vremena zamornog osvajanja točaka koje radi manjka ljudstva ionako ne možete kontrolirati.

U Wizard Warsu, gdje se na toj relativno malenoj mapi s tek tri kontrolne točke sukobljava osam igrača (četiri na četiri), borba i konstantna brzopotezna akcija nametnuti su po defaultu. Nikada vam u tim brzim mečevima neće doći déjà vu osjećaj i besmislenosti cijele situacije u kojoj se nalazite. Možda biste to i osjetili nakon nekoliko desetaka sati provedenih uz igru, ali to je dosta nevjerojatno budući da brzina akcije ne ostavlja previše vremena za dubinsko razmišljanje.

Osim igrača, u Wizard Warsu ćete biti sukobljeni i s minionima, običnim računalno upravljanim neprijateljima. Njih je malo, uglavnom prate druge igrače i ne predstavljaju pretjerani problem ako se s njima na čistini nađete jedan na jedan pa čak i ako ih je kojim slučajem više.


Ako pak prate druge igrače koji su tada u punoj postavi s namjerom da se sukobe s vašim timom, možete samo zamisliti kaos. Raznorazne čarolije lete na sve strane, a stvara se takva zbrka da ćete izgubiti pojam o svojoj lokaciji te o tome tko je prijatelj, a tko neprijatelj. Ovo drugo je posebno riskantno budući da igra sadrži sustav prijateljske vatre što znači da neopreznim napadom možete uništiti prijateljskog, a ne neprijateljskog igrača. Ljutnje u tom slučaju ipak nema budući da se stvari odvijaju toliko brzo da za kivne osjećaje jednostavno nema vremena.

Kada pričamo o brzini, ne treba propustiti spomenuti ni brzopoteznost. Naime, spomenuta brzina akcije natjerat će vas da i sami budete brzi poput munje kada pritišćete tipke za napad i obranu. Nema tu taktiziranja kada će vam i gdje određeni napad udariti već se stalno morate oslanjati na reflekse i ono malo sreće.

Razlog toj brzini je činjenica da Magicka: Wizard Wars nema manu ni cooldown pa brzina bacanja čarolija i obrane od onih neprijateljskih uglavnom ovisi isključivo o vama. Iznimka su četiri posebne čarolije koje se otključavaju s vremenom, ali i s brzim prikupljanjem bodova, a pozitivno je što se njihov mjerač neće isprazniti nakon što poginete jer, vjerujte nam, pogibat ćete mnogo. Ove posebne čarolije možete izrađivati i mijenjati u posebnom igrinom izborniku o kojemu ćemo više reći nešto kasnije.

Što se tiče osnovnih čarolija one su preslikane iz originalne Magicke pa shodno tome slijedi jedan citat iz nje: „Postoji osam osnovnih čini (poput liječenja, štita, vatre, leda i sličnog) raspodijeljenih na tipke q, w, e, r; a, s, d, f. Pritiskanjem tih tipki prizovete željene čini te ih desnim klikom miša uputite na neprijatelje. Osim toga ih možete baciti na sebe pritiskom kotača na mišu. Moguće su gotovo beskrajne kombinacije čini i njihovih efekta. Primjerice, ako kombinirate vatru i struju, neprijatelje ćete zapaliti, a usput i spržiti strujom; kombinacijom štita i kamenja postavit ćete kamenu barikadu ispred sebe; kombinacijom kamena i leda nabost ćete protivnike na gomilu oštrog leda koji izlazi iz zemlje; kombinacijom vatre i vode dobit ćete paru, itd.“


Valja napomenuti kako sve kombinacije ipak nisu moguće pa najavljeni broj od preko 300 mogućih kombinacija magija ipak nije realističan. Doduše, kombinirati se odjednom mogu do tri različite osnovne čini pa vam mašta vjerojatno neće ostati na suhom.

Oprema poput mačeva, štapova i odjeće može pojačati pojedine magije, a oslabiti druge što je zanimljiv dodatak gameplayu kojega ćete kad tad morati isprobati kupnjom novih stvari u igrinoj trgovini.

Wizard Wars izvan mečeva sadrži element trgovanja opremom i samostalne izrade čarolija. Trgujete isključivo s igrom i to jednostrano, kupnjom bolje opreme kao što su mačevi, štapovi i odjeća. Novac za takav tip trgovine stječete dobro odigranim mečevima, a za sad ne postoji izravna opcija plaćanja developeru za neke posebne predmete. To je element koji za sada igru održava istinskim free to play naslovom, ali bilo bi nelogično i protiv svake pameti da Paradox Wizard Wars zauvijek ostavi u ovakvom u potpunosti besplatnom izdanju. Jedino što se u ovom trenutku može kupiti s pravim novcima, a ide isključivo u smjeru pomaganja proizvođaču da napravi što bolju igru, jesu starter paketi koji opet ne donose neku pretjeranu prednost donatorima nad drugim igračima.

Ono što ne možete kupiti, a za čim autor ovog članka doista žali, jesu kristali s kojima možete izrađivati nove, ranije spomenute, posebne magije. Za sad nisu predstavljene sve, ali i trenutni izbor tih čarolija dovoljno je primamljiv da vas natjera na što iscrpnije igranje budući da sa svakim novim ostvarenim levelom dobijete jedan ili više kristala. Oni se razlikuju po svojstvima te se moraju kombinirati u različitim varijacijama kako bi se stvorile različite magije. Nakon craftanja se, naravno, potroše.

Za sad ni jedna ni druga istaknuta stavka spomenuta u ovome podnaslovu ne valja. Matchmaking luduje zbog manjka aktivnih igrača pa se često događaju situacije u kojima ćete nekoliko puta za redom igrati s istom ekipom (no hej, to nije loše za stvaranje prijateljstava), a dogodit će se da vi, noob prvog levela, igrate s osobom koja je prva na ljestvici. Doslovno. Imao sam tu čast igrati s čovjekom nicka Grave koji je u trenutku pisanja ovoga teksta prvi na ljestvici. I nisam ga razočarao. Jej. Tu su i problemi kada vas igra jednostavno ne želi spojiti u neki tim, no to su dječje bolesti igre u Early Accessu.

Što se tiče servera, spojiti se na njih pravo je umijeće. Jednostavno će vas iz nekoga svoga razloga izbacivati ili vam uopće neće omogućiti pristup izbacivši objašnjenje poput Code: Slug ili Code: Cucumber (ne šalim se). Nekada ćete takve probleme riješiti promjenom lokacije servera, a nekada jednostavno ne možete ništa napraviti jer kada vas neće onda vas očito neće. Doduše, možete pokušati s ovim trikom za Slug kojega smo našli njuškajući po internetu.

* Idite na Steam games library
* Desni klik na “Magicka Wizard Wars” i odaberite “Properties”
* Kliknite na “Local Files”
* Kliknite na “Verify integrity of game cache”
* Čekajte dok se proces dovrši, ako su neke datoteke pokvarene ili nedostaju nadomjestit će se automatski

Nakon toga obrišite Wizard Wars folder iz Roaming direktorija:
* Windows tipka + R
* Upišite %AppData%
* Nađite WizardWars folder
* Obrišite samo WizardWars folder

Ostale greške koje se nalaze u igri su uglavnom bugovi vizualne ili funkcionalne prirode, ali takvo što se podrazumijeva budući da se radi o alpha verziji igre. Treba pohvaliti Paradox zbog ažurnosti na forumu i radi brzog popravljanja takvih grešaka, samo nam je malo ironično kako tipka Feedback unutar izbornika igre uopće ne radi. To će vas pak usmjeriti na službeni forum, što je u ovoj fazi dosta nezgodno jer stvara dodatan posao alpha testerima kojima bi se u svakom slučaju trebalo ići na ruku ako se želi riješiti sve igrine greške.

Lag je također jedan od poznatih problema, a zna se dogoditi nasumično ili ako se previše akcije odjednom nalazi na terenu. Možete ga umanjiti smanjivanjem grafičkih postavki čime ne gubite previše jer je svijet Magicke simpatičan i kada je grafika na „low“.

David Nisshagen iz Paradoxa svojevremeno je rekao kako Magicka: Wizard Wars nije MOBA, već NOBA, a sada se vidi kako nije pogriješio. Ova će vam igra ponuditi sasvim drugačiji i inovativan pogled na žanr te će vas možda tom svježinom privući na duže staze. Sustav gameplaya baziran na skillu gdje se cijeni brzina refleksa, preciznost, djelovanje pod pritiskom i razvijena mašta pri kombiniranju različitih napada sigurno će privući raznolike skupine igrača. Tu se radi o onima koji su se umorili od ukalupljenih naslova slične premise, ljubiteljima Magicke i raznoraznim znatiželjnicima željnima nešto drugačijeg tipa gaming zabave.

Zato pazite na Wizard Wars, gledajte ako gdje možete ugrabiti alpha ili beta ključ, pratite vijesti i trailere jer možda je upravo ovo igra koja će vam postati najdraža dnevna zanimacija kada napokon izađe iz Steamova Early Accessa i predstavi se svima u punom sjaju.

Komentari (4)

  • Gvags

    27.03.2014 - 20:30

    To sigurno vrijedi probati :)

  • MoGaming

    28.03.2014 - 11:40

    nerazumijem ovaj naziv,pa nestoji M u MOBA za brzinu igre nego za Multiplayer,baš glupo ovaj naziv NOBA,oće da raja pomisli da je nešto novo,za šta uopće stoji N u NOBA

  • Ementaler

    @windy, 28.03.2014 - 11:47

    To je igra riječi čovječe, 'NOBA' samo znači da nije MOBA. NO-MOBA, kužiš?

  • MoGaming

    @windy, 28.03.2014 - 12:24

    pomislio sam na to al sam se nado da nije to jer je glupo.Mjenjat službeni naziv žanra jer oni misle da im je igra nešto inovativna je tako glupo.

    P.S.
    nemoj se opet uvrijedit nevrijedjam tebe ili HCL :)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!